Platidlo

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5414
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Platidlo

Příspěvek od Fritzs » 30. 12. 2007, 21:53

A hele, my slme ještě neřešili, jak si vlastně platěj... předpokládám, že asi v naturáliích, ale nějaká všeobecně uznávaná měna by to možná zjednodušila...

Odseparováno od Městských států
Naposledy upravil(a) Fritzs dne 9. 1. 2008, 11:22, celkem upraveno 1 x.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5514
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 2. 1. 2008, 22:40

Ecthelion: "Napjatý mír" bych možná přejmenoval na "Příměří", jinak se mi to líbí... zvlášť ta myšlenka, že hráči můžou za FP přivádět do hry frakce (nebo i města? ;))
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10577
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 3. 1. 2008, 13:48

boubaque: Opraveno - zní to vážně lépe. :wink:

Ohledně platidla... joj, to je docela problém...

Můžeme mít směnný obchod, nějakou fromu hodnotné měny (barevné šátečky, lebky vzácnách zmutovaných veverek, zuby zmedvěda, elektronky do Technologie... prostě něco dostatečně vzácného, aby to bylo užitelné jako platidlo) nebo měnu založenou na vzácných kovech (zlato, železo, platina, stříbro, černá ocel, atp.) v jakékoli formě (fajn by byl klasický středověký model, kdy by si každé město razilo vlastní měnu různé hodnoty a tvaru a ve výsledku by se obchodovalo strašnou smíchaninou všech možných mincí, přičemž by rozhodoval obsah vzácného kovu)...

Ohledně vložení města do hry - jsem pro, ale měli bychom zvážit nějakou limitaci - třeba za tři nebo tolik bodů osudu kolik jich je ve skupině? S možností se na město složit (to by ho jen vylepšilo - každý by si pohlídal, aby za jeho bod osudu bylo zajímavé)... $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5414
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 3. 1. 2008, 16:06

Ecthelion: Ty mince sou dobrý... mohli by mít takovou tu díru upriostřed aby se daly nosit na šňůrce...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10577
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 7. 1. 2008, 13:04

Ok - tedy měna založená na nějakém vzácném kovu.
Každý stát si razí vlastní měnu, kterou užívá ve vnitřním styku a pro meziměstský obchod by rozhodoval především obsah drahého kovu. Mince budou mít všechny možné formy a podoby (od kulatých, oválných, trojůhlelníkových, čtvercových, s dírkou, bez dírky po třeba platidlo z kovu ve formě zubů zmedvěda...).
Zůstává jen otázka z jakého kovu - zlato je profláklé, stříbro by asi možná šlo, platina je taková nijaká... ještě je tu možnost - co použít nějakou formu nového kovu vystaveného působení Pustiny (a tedy nalézající se převážně v Pustině)? Mohl by se užívat jako platidlo, ale třeba by zároveň měl i nějaké schopnosti (třeba by byl nepostradatelný pro tvorbu Technologie)? Co myslíte?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5414
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 7. 1. 2008, 15:20

Ecthelion: No, mohli bysme použít alkalické kovy v lahvičkách s olejem, nebo zalitý v parafínu... má to spostu legračních vlastností jako, že to po vhození do vody hoří, nebo, že se to dá krájet nožem...

Hliník taky není špatné, niícméně má reputaci levného kovu a proto není kchůl...

Taky bysme mohli použít něco jako Germanium, Galium, Indium, nebo podobné kov, co se z něho dělají polovodiče, což by sedělo na tu výrobu technologie...

Popřípadě nějaké lanthanoidy, keré sice nemají žádné pořádné využití, až na to, že se z nich dělají silné stálé magnety, nebo jakési slitiny a nikdo je moc nezná, nicméně se označují jako kovy vzácných zemin, což zní strašně kchůůl...

Jo, a před WWII tvořilo docela podstatnou část československého národního pokladu, či jak se ta instutuce menovala, několik gramů radia, tož by to mohl být nějaký hodně radioaktivní prvek...

Taky by to mohl být nějaký organický polymer, něco jako kaučuk, keré by byl problém vyrobit a proto by sloužil jako platidlo, což by taky mohlo být kchůůl... prostě někdo musí jít do pustiny a najít tam vhodnou rostlinu, ze které by se todle dalo získat...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 8. 1. 2008, 12:29

Já jsem nad kovy a surovinami uvažoval takto:
Když se krajem prohnala Pustina nenachala kámen na kamení a vše měnila včetně ložisek kovů. Málokterý kov dokázal odolat její změně a většina kovů zmutovala do podoby, která z nich udělala bezcenné tretky. Pár kovů zmutovala do podoby takové že je zušlechtila a pár kovů zmutovala do podoby která už nabrala nejvyšší stadium mutace a dále již nemutuje.

Postupem času se lidstvu daří tyto kovy nalézat a zkoumat, některé jsou však stále ukryty pod rouškou tajemství a staly se předmětem zájmu Vědy.

Kovy jako zlato nebo železo byly Pustinou přeměněny do kovů, kterým chybí předchozí vlastnosti, respektive tyto kovy nejsou chráněné vůči účinkům mutace. Celkem jsou známy tyto nové zmutované kovy:
(podobnosti s latinskými názvy stávajících kovů je záměrná ,) )

auracium
Auracium si lze v přetavené podobě představit jako zlato, které pod určitým úhlem pohledu na povrchu duhově mění barvu - lomí světlo. Má podobné vlastnosti jako zlato jen je k němu přidána vlastnost že dokáže dobře vést sílu pustiny, reskeptive přenos síly Pustiny přez ní je témeř bezstrátový a tak se často využívá v magtechu. Obdobný je i kov Argentarum (stříbro). Z drahých kovů zůstaly nezmutovány většina diamantů. Tyto kovy se používají v NOSu jako platidlo (možno přidat i platinu?)

ferratum
Železo zmutovalo do kovu z názvem ferratum. Existuje mnoho odrůd ferrata, liší se vždy barvou kterou odráží od svého povrchu. Tyto kovy jsou velmi odolné vůči účinkům Pustiny a používají se v průmyslu. Ze standartního železa se stal levný produkt, neboť se po účincích Pustiny mění téměř v bláto.

lithosus
Lithosus je kov, jehož se využívá jako přísada do kamene a žuly a tak se hodí na stavbu domů a hradeb. Téměř všechna města pokud mají zdi nebo hradby je mají postaveny z této slitiny. Lithosus působí proti síle Pustiny, protože funguje jako magnetická zeď, tzn odráží její sílu.

radicoum
Radicolum je specifický kov, který nemá zatím využití, netěží se, jeho hlavním pozitivním prvkem je to, že už není dále mutovatelný, z toho plyne fakt, že si jej pustina dále nevšímá a bere jej jakoby další Pustinu a tak se nalezišti radicolu vyhýbá. Standartní procedura v zakládání nového města je ta, že Poutníci společně s geology vyjednou de terénu a hledají ložiska radicola, na místě kde jej naleznou založí město, jelikož to zajišťuje bezpečnost a satabilitu místa. Radicolum je bohužel těžko tavitelné a netvárné a tak se nechává v zemi.

Radicolum a lithosus jsou důvody proč města stojí kde stojí. Pokud nemá město k dispozici tyto kovy je zcela nechráněno před účinky Pustiny. tento luxus si mohou dovolit pouze města nacházející se v mírné a plytké Zóně.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5514
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 8. 1. 2008, 13:25

Puntičkářské rejpání:
jonka píše:Z drahých kovů zůstaly nezmutovány většina diamantů.

...

Lithosus je kov, jehož se využívá jako přísada do kamene a žuly
Diamanty nejsou kov. A zajímalo by mě, jak si představuješ přísadu do kamene, obzvlášť žuly ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Nodiron
Příspěvky: 174
Registrován: 12. 10. 2007, 17:36
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nodiron » 8. 1. 2008, 13:42

Prísada do stavebných materiálov, nie ?

Hrám: nič, ale chcel bych
Vediem: Družinu DrD+
čítam: Všetko, čo mi príde pod ruku.

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 8. 1. 2008, 13:46

bubaque:
diamanty nejsou kov, kov jako přísada do kamene/žuly je taky nesmysl. Myslím minaret píšu mešita. Jasný. Jak rychleji píšu mám zmenšenou slovní zásobu, průser ,-)
Lithosus je prostě surovina co se přidává do staveb, může to být klidně přímo kámen, nad detaily jsem nepřemýšlel, jde mi o to, jestli to je principielne odkývatelné ;)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10577
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 8. 1. 2008, 14:56

Hmmm... no, asi takhle - ty kovy, tak jak jsou prezentovány by zrušily všechno, co doposud bylo napsáno o městech. Princip měst ve stabilních oblastech nahrazuje dvojicí kovů (lithosus a radicoum), který je ovlivnitelný lidmi. Za sebe říkám ne. Jako nápad to není špatné, ale jednak přišel "trošku" pozdě a jednak se mí spíš líbí bezmocnost lidí, kteří se musí usazovat tam, kde jim to Pustina dovolí a nemožnost to sám ovlivnit.

Nějak se mi možná nezdá ta myšlenka komplexního nahrazení kovů, které jsou známé kovy novými... je to slovní a pojmová bariéra, tkerou musí hráči překonat... pokud by zavedla hra dva tři nové pojmy, beru to v klidu, ale říkat železu ferratum jen proto, že je to železo (tedy to co je za něj používáno) mi přijde zbytečné - co na tom, že jeho podstata se změnila? Jeho užití je stejné... proto by ho i hráči nazývali železem a ferratum poslali k vodě...

Osobně bych byl spíš pro to, že kovy zůstanou zachovány v původní podobě (až třeba na jeden, dva - pokud přinesou do hry nějaký zajímavý nový prvek) - jen se třeba účinky Pustiny pokrývají nějakou formou patiny (zelené, jakoby zoxidované části?)... takže Poutníci, kteří si neudržují vybaevní budou vypadat jako vodníci... $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5414
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 9. 1. 2008, 08:06

Nevím, mě zmutované kovy jaksi přirozeně vadí... anžto jedinný způsob jak může kov, popřípadě polokov, či nekov zmutovat, je, že se z něho udělá jiné izotop a ažč mají izotopy kolikrát dost iodlišné vlastnosti oproti jiným izotopům (např vodu pít můžeš furt, těžká voda je jedovatá a to jenom kůli jednomu neutronu na vodíku navíc), tak mě to prostě nesedí...

Spíš bych byl pro sloučeniny, kerý by bez pustiny nemohly vzniknout, nebo zůstat delší dobu stabilní...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5414
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 9. 1. 2008, 11:24

Tky by se nemusel nutně využívat kov... stačí jiná vzácná látka, třeba ten kaučuk...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 9. 1. 2008, 11:52

Mě by se líbil princip toho, že by se měnilo zboží za zboží, surovina za surovinu. Platbu v penězích jen vyjímečně a spíš jako obecné platidlo bych udělal drahokamy a vzácné kovy. Takový ekonomický skok zpět.

Má to určitou výhodu v tom, že když chceš s někým udělat obchod a on požaduje nějakou surovinu tak ji někde musíš získat, a máš o dobrodružství postaráno. Taktéž by mělo větší význam to, co hráčské postavy vlastní, případně jaké mají přístupy k surovinám, nebo koho mají za kontakty.


Co se týče kovů, dobrá tedy, měl bych sice pár argumentů proč jo, ale nechám to tak. Jen pokud budete zaplétat do magtechu různé slitiny a specifické kovy nebudete náhodou potřebovat to téma trošku odborně zpracovat aby vám to někdo neoplácal o hlavu? Já jen že když řekneš že Pustina ty věci prostě zmutovala, že existuje mutovaná tabulka na Mendelejevovou a že to prostě funguje, tak je to fakt který ustanovíš. Hlubší důvod? Protože fantazie, představivost a nereálno rulez. :>;o)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10577
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 10. 1. 2008, 14:15

jonka píše:...princip toho, že by se měnilo zboží za zboží, surovina za surovinu. Platbu v penězích jen vyjímečně a spíš jako obecné platidlo bych udělal drahokamy a vzácné kovy...
No, ono to tak víceméně dopadne... :wink: Většina lidí ve městech samozřejmě na nějakou měnu nedosáhne a i když město razí svoje mince, probíhá mezi nižšími třídami prakticky vždy a do důsledků směnný obchod. Přístup k penězům mají spíš střední třídy a výš (včetně obchodníků, cestovatelů a Poutníků, kteří potřebují snadno přenositelnou hodnotu).

Mince je ustálená forma tvaru a hmotnosti jednotky vzácného kovu, takže je to varianta ingotu (některá města formu ingotu mohou třeba užívat). Ohledně drahých kamenů - osobně myslím, že jejich hodnota poměrně klesne, protože když v Pustině ze země tryskají drůzy krystalů, minerálů a kamenů (včetně drahých), pak postupně hodnota docela klesne...

Fritzs: Souhlasím s nemožností mutace kovů. Nové kovy asi zavádět nebudeme, staré nám musí postačit... :wink: Uvažoval bych spíš o té korozi vlivem Pustiny nebo pokrytí patinou (varianta oxidace) - ta mi přijde poměrně zajímavá, aniž by to byla nějaká významná změna.

Možnost slitin, které umožňuje přítomnost Pustiny bych klidně vzal.

Osobně bych tedy pro obchod navrhoval kombinaci - směnný obchod, mince (jak již bylo řečeno - každý má vlastní, různých druhů, tvarů, forem, atp.; jinak - pokud nic extra nevymyslíme, navrhuji stříbro - je to obligátní), další hodnotnou věcí jsou kusy Technologie nebo materiály k jejich tvorbě (ty alkalické kovy v oleji nebo parfínu jsou skvělý prvek - užití třeba jako vodiče?)...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host