Mutace

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Mutace

Příspěvek od Fritzs » 31. 1. 2007, 19:50

Takže, téma o mutacích pro mutace, sem splácal takovej základní overview:

Mutace u živočichů…
Lehké

Neznatelné mutace se vyskytují u *všech* obyvatel NOSu, lidí i zvířat, nicméně jejich efekt je v podstatě kosmetický, což nicméně může někdy stačit na celoživotní ostrakizaci člověka takto postiženého… je známo, že v některých komunitách obývajících stabilní zóny došlo k ustálení některého abnormálního znaku.

Řadí se mezi ně:

-nepřirozená barva duhovky
-lehce odlišné zbarvení kůže
-nepřirozené osrtění
-gigantismus a nanismus
-lehce odlišná délka končetin oproti „normálu“
Apod.

Středně závažné

Na první pohled neznatelné změny, nicméně při důkladnějším ohledání již velmi dobře patrné, pokud nejsou skrývány, tak vedou k jednoznačnému odmítnutí ve většině

Řadí se mezi ně:

-drápy
-nepřirozený počet prstů
-změny na chrupu (ostré zuby)
-odlišný tvar oční rohovky (kočičí oči)
-zcela odlišné zbarvení a mírně struktura kůže
-nepřirozený tvar končetin, nebo obličeje
-prodloužené kostěné „trny“ na páteři
-lehce odlišné uspořádání vnitřních orgánů
Apod.

Těžké

Zcela vyřazují takto postiženého z většiny společenstev, neskrytelné.

-nepřirozený počet končetin
-nepřirozený počet očí
-chapadla místo některé končetiny
-totální změny na kůži
-zcela odlišné uspořádání vnitřních orgánů
-více hlav
-hermafroditismus (a samosnubnost)
-výskyt normálně neexistujících orgánů
Apod.

Takže pro začátek bych to viděl asi v tomhle stylu...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Jacob
Příspěvky: 67
Registrován: 16. 6. 2004, 23:34
Bydliště: Praha - Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jacob » 31. 1. 2007, 20:53

Myslim, ze co se mutaci tyce, tak zrovna by se slo inspirovat hrou FALLOUT... tam , pokud se pamatuji, jsou i nektere mutace zde nepopsane.
Nikdy neříkej,že něco nejde,protože se najde blbec,který neví,že to nejde a UDĚLÁ TO !!!

Láska je silná čarodějka, ale chlast, to je sakra čaroděj!

Pravá magie vzniká, když zajdou na společnou sklenku.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 31. 1. 2007, 21:14

Jacob: Nevím jak... fallout obsahuje sice spoustu různých myšlenek, keré jsou dobré, nicméně žádné zajímavé mutace, keré by se pro účely NOSu daly použít, nnažto všichni mutanti jsou ve falloutu jeden a ten samej "druh", kdežto v rámci NOSu je každej úplně samostatná jednotka...

Spíš bych se inspiroval Warhammerem...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2472
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 2. 3. 2007, 15:29

co se nedořešilo -
- čim jsou mutace tak nepříjemný?
- proč se obyčejný lidi nechtěj stát mutantama?
- jak se určí, jakym způsobem bude ta která bytost mutovat? (byl tady nápad, že by to mohlo bejt nějakym způsobem ovlivněný vůlí nebo povahou (charakterem) mutovanýho... jenomže by to bylo moc výhodný...)
- nemůžou některý mutace (například u rostlin) fungovat jako slabá stabilní anomálie a tak vlastně "preventit" působení některejch anomálií okolo?
- jakej je rozdíl mezi anomálií a mutací?
- je prach všude stejnej, nebo je nějakym způsobem vázanej na lokální anomálie? může se dostat do měst (v zásadě by mu v tom nemělo nic bránit, ne?)

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 2. 3. 2007, 15:50

Bart: Díky za zhrnutí, nadhodil sem nějaké to řešení, ale neviděl bych to jako finální...

-Jak kerá mutace je nepříjemná... když v důsledku mutace oslepneš tak asi nepříjemná je...
-Najdou se takoví, keří chcou, ale jednak nikdo neví, jak přesně bude mutovat a za druhé ve většině zaostalých komunit jsou mutanti občany druhé kategorie, nebo jsou rovnou vyháněni...
-Částečně podle charakteru, částečně náhodně, nicméně co se systémového hlediska týče, nechal bych kontrolu nad mutacemi hráči, kerému by se v případě, že jeho postava nějak zmutuje přidělil nějaký počet pozitivních (výhodná, posilující mutace) a negativních mutačních bodů (nevýhodná, zmrzačující mutace), z kerých by si už sám složil vlastní novou mutaci...
-Proč ne... ale na druhou stranu k čemu by to z herního hlediska bylo... když chci mít rozsáhlý porost třímetrové černofialové trávy, tak prostě porhlásím, že zmutovala jedna rostlina a ta měla potomstvo, keré ještě nestačilo dostatečně zmutovat na něco jiného, popřípadě tady ještě není dost dlouho...
-Anomálie je projev Pustiny jako takové, a není "hmatatelného" charakteru, kdežto mutace je důsledek působení Pustiny na živý organizmus...
-Co se prachu týče, je to sice pěkný koncept, ale čím dál víc se přikláním k názoru, že bych prach, co se jeho "mutagenního" účinku týče nejraději omezil, nebo rovnou vyškrtl a mutace bych nechal čistě na pustině...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5949
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 2. 3. 2007, 16:30

Chýbajú vám mutácie mentálne/nervové, ktoré ovplyvňujú aj to, ako sa jedinec správa, ako cíti, myslí a vníma.
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 2. 3. 2007, 17:08

Bifi: Pravda... Daly by se možná udělat podobně jako Insanities ve WFRP, ale nevím, jesi je todle zrovna vhodné řešení :think: každopádně dost z nich se nějak dá nacpat mezi klasické mutace (nepsal sem, že mutace musí být fyzický, hráč si může klidně vymyslet nějakou psychickou...)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 2. 3. 2007, 17:44

Mno ja jsem dostal napad, jak uz to tak trosku zapracovat do systemu. Tedy predpokladam ze mainly by se to delalo pro FATE. (jen upozornim, ze FATE mam tak zhruba precteny, nic vic, takze muzu nekde sekat myslenkove boty) Cimz by tak trochu odpadlo vypisovani vsech moznych mutaci, protoze mutace by probihala jako takovy utok na osobnost postavy. Prakticky by se jednalo na utok na cokoliv co postavu urcuje, tedy hlavne Aspekty. Mutace by probihala prakticky jako souboj, presneji jako nucene vyvolani Aspektu.

Prvne se urci jaka je sila mutace. Podle toho tolikrat mutace zautoci(tolik bude kol utoku).
Jako prvni ma moznost reagovat hrac (urci co s nim mutace udelala) - ale PH muze urcit jinak.

Samotna mutace
(mutace vs potlaceni a naopak)

- reagujici osoba urci smer mutace. vybere si Aspekt, ktery mutace ovlivni, pripadne vymysli novy Aspekt, (nebo muze vyuzit "univerzalni posilneni" coz je opak "univ. potlaceni" viz nize)

- druha osoba urci, jiny Aspekt, pripadne dovednosti, ktere budou touto mutací potlačeny (viz nize) [pripadne muze vymyslet novy aspekt, ktery je jakoby nevyhodou proti puvodnimu], dulezite je ze vzdy svou volbu musi zduvodnit, tedy volba by mela davat nejaky smysl. Potlaceny mohou byt i dovednosti (a to v cele svoji šíři - tzn mutace nezasahuje po bodech, ale dovednost jako celek).

* zacinajici hrac/PH muze poradi prohodit a nejdrive si vybrat potlačení a souboj pak bude o mutaci.

* existuje tzv "univerzalni potlaceni" coz se projevuje tak, ze postave jsou natrvalo (i momentalne) odebrany 2 fate body z poolu. Pokud má postava 0 bodů fate, a mutace muze jeste utocit, je postava mrtva, aneb pustina si s ni udela co chce, postava je fakticky vyrazena. Pokud uz pustina/mutace nemuze utocit, zustava postava lezet bezvladne a zalezi jestli ji je doprana pomoc, nebo k ni bude naklonena stestena jinak..
(natrvalo odebrat fate body z poolu znamena to, ze postava ma na zacatku hry/po refreshi o 2 body fate mene, nez je standart u jinych postav v nastaveni settingu hry - mutace ma proste negativni vliv na postavu co se tyce chute do zivota, elanu a podobne)

nasleduje Souboj o potlaceni

- pokud se to prvni osobe nelibi, muze utratit bod fate a muze potlacit jiny aspekt, nebo dovednosti - opet plati ze svou volbu musi zduvodnit (nejak odehrat)
- timto zpusobem muze reagovat i druha postava a utratit o bod fate navic a vybrat jiny aspekt/dovednosti

* kdykoliv se muze vybrat "univerzalni potlaceni", tim je take souboj ukoncen.
* plati, ze pri kazde vymene mutace vs potlaceni se nevyrovnana hodnota vyrovnava aktualnimi fate body, tedy napriklad hrac si vybere a mutaci posilni aspekt Pistole ze 2 na 3, PH mu urci novy aspekt Kratkozrakost 1. Hrac uz dal radeji nebojuje o potlaceni, a pri dorovnani jeste odevzdava momentalni 2 fate body. U "univerz. potlaceni" se rozdil nedorovnava.
* Aspekty jsou oproti Dovednostem zvyhodneny o 1 fate bod (aspekt 1 = dovednost 2)
* na konci smlouvani si hrac/PH ktery nemel posledni slovo bere vsechny fate body z kupky k sobe (jako u klasickeho nuceneho vyvolani aspektu)

Tim konci jeden utok mutace a pokud nasleduje dalsi, role zacinajiciho se obraceji.

(mutaci) Potlacene Aspekty a Dovednosti

Ty postave zustavaji, ale vyuzivat je muze pouze za techto podminek:
- za vyuziti se plati jednim bodem fate plus zraneni, ktere je ekvivalentni hodnoceni aspektu/dovednosti tedy:1-otresen, 2- lehke zraneni, 3-vazne zraneni, dovednosti jsou v tomto zvyhodneny o 1, tedy 1-šrám, 2- otresen atd..
- postava utrati bod fate, pouzije aspekt/dovednost, nedostane zadne zraneni, ale natrvalo straci hodnoceni o 1

* Potlacene aspekty a dovednosti muzou byt i dal zlepsovane, ovsem porad zustavaji potlacene.


Tim by byl proces mutace co se tyce ingame, celkem atrakivni a i v ramci pravidel. U NPC by pak akorat bylo potreba vytvorit potlacene aspekty a dovednosti. Ze systemu vicemene vyplyva, ze dost mutaci muze koncit smrti, (diky ztrate aktualnich fate bodů) ale tak by to i melo byt.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 2. 3. 2007, 19:34

Konkrétní případ

Dirk Hershwitz je jedním z kapitánů Pouštních perutí, letecké legionářské organizace. Dostal za úkol přepravit důležité zásoby přez pustinu. Věděl že cesta bude nebezpečná a tak se na cestu dobře připravil (má plný počet 6 fate bodů). Během cesty se však strhla bouře a Dirk se svou letkou havaroval. Během toho stihl utratit 3 fate body, jeden když se snažil ukormidlovat letku, druhý když se snažil přežít pád a třetí, když se snažil zachránit svého přítele Holma.
(ostatně to je přesně způsob jakým vás Pustina dostane, nejdřív vás připraví o fate body a pak vás při mutaci zničí)
V probíhající bouři je v plné míře vystaven mutaci.

Mutace má sílu třetího stupně a hráč Dirka ví, že si v následujícím soboji nebude moci moc vybírat (má jen 3 fate body).

1.kolo
Hráč si vybere nový aspekt Šestý smysl 1. Během letu Dirk cítil předem nějaké nebezpečí, tak určí, že mutace mu rozšíří jeho instinkty.
Hráč Dirka hned na začátek volí opatrnější nástup, protože kdyby si zvolil Aspekt "Pilot Poučtních perutí 4" (zvysil o 1) mohl by si PH (pustina) vybrat nějaký aspekt s nízkým hodnocením a Dirka by tak připravil o život v následujícím útoku mutace (diky nulovym fate bodum). Dirk by sice byl prohlasen za hrdinu, byl by povýšen In Memoriam za zásluhy, ale k čemu by mu to bylo.. Kdyby Dirk neutratil tolik bodů v pokusech uřídit letku a záchranu na zemi, měl by teď určitě lepší vyhlídky a pokud by přežil, byl by se určitě dočkal u letky povýšení do nejvyšších hodností (preziti souboje s pustinou by z nej udelalo hrdinu) ale za pokus o záchranu ty body stály.
PH(pustina) nečeká a útočí na neslabsi misto. Potlačuje aspekt Pilot Pouštních perutí. "Během toho jak bezmocně ležíš na zemi, si uvědomuješ důležitost celé mise a všechnu tu zodpovědnost a důvěru, kterou do tebe vedení vkládalo". Ouch, tak to bolí. Každopádně Dirk nemá moc dobré vyhlídky. Může dát do hry bod osudu aby vyměnil Pilota za jiný aspekt nebo dovednost, ale to by ho stavělo se dvěmi body do dost špatné pozice v následujících bojích s mutací, a krom toho PH (pustina) bude v dalším kole vybírat jako první a tak by o Pilota zřejmě i tak přišel. Rozhoduje se tedy nabojovat a příjmout potlačení Pilota. Přidává si i dva body osudu k aktuálním zásobám a má celkem 5.

2. kolo
PH vybírá potlačení aspektu Letecký mechanik 1. Tím zpečeťuje Dirkův osud. Hráč Dirka se rozhoduje posílit alespoň jiné kariérní schopnosti a zvyšuje si dovednost První pomoc na hodnotu 3. PH nemá nic proti (vše zatím vychází ze situace) a Dirk tak přichází o jeden bod osudu, má teď celkem 4.

3. kolo
Dirk se rozhodne zachránit alespoň aspekt Rychlé prsty a zvyšuje jej na 2.
PH navrhuje potlačení aspektu Svůdník 2. To se Dirkovi ale vůbec nelíbí. Přijít o Pilota a Svůdníka by znamenalo přijít o velkou část své osobnosti. Dává všanc bod osudu a určuje dovednost Nůž 1 místo toho. To je trošku nerozvážné, protože pokud by to PH přijal, zbyly by Dirkovi jen dva body osudu, coz by bylo velmi nepříjemné, když se vezme v potaz i to, že se musí ještě nějak dostat z pustiny, nepočítaje v to další možný střet s Pustinou a mutací. PH se to ale naštěstí ale nelíbí a dává svůj bod osudu a určuje nový Aspekt Zjizvený.
To se Dirkovi taky moc nelíbí, ale nemá už moc navybranou, protože by se rád z pustiny dostal živý a proto volbu PH příjmá. Bere si zpět kupku s body osudu (jeden svůj a jeden PH) a vyrovnává hodnotu aspektů, takže zůstal na 4 bodech osudu, což mu dává slušné šance dostat se pryč.
PH poté proberou možné změny fyzického vzhledu nebo vzezření v závislosti na nových/potlačených aspektech.

Mezitím se Holm, který leží s vážnými zraněními a 2 body osudu opodál snaží čelit mutaci.
V prvním kole si Holm přiděluje aspekt Legendární. PH určuje proti jako nový aspekt Trvalá zranění, a pokud by Homovi nikdo nepomohl asi by nepřežil (diky novemu aspektu a vaznym zranenim je ted v komatu). Kdyz PH v dalsim kole urcuje novy aspekt Zmatená mysl 1 rozhoduje se Holm nežít méněcenný život a zvyšuje si aspekt Pilot Pouštích perutí na 3, čímž sice přichází o zbylé body osudu, ale alespoň mu to zajistí skvělou pověst a povášení In Memoriam. Pustina pak Holma rozmetá napadrť (o tom už však nikdo nebude mluvit)

Dirk, pokud se dostane zpět do města, zřejmě navštíví svou centrálu podá hlášení a zároveň s tím i svou rezignaci od Pouštních perutí. I když by se na toto zklamání časem zapomělo, Dirkovi vzpomínky na onu událost nikdy nevymizí z paměti a bude při tom prožívat ono zatemnění mysli spojené s bolestmi v žaludku (a podobně). Dirk si bude muset hledat novou kariéru (možná válečného medika), a třeba u Legionářů zůstane, a je možné že se mu potlačené schopnosti ještě občas můžou hodit.
Každopádně mutace změnila cosi v jeho nitru, něco s co už není schopen vrátit zpět.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11104
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 3. 3. 2007, 19:32

Hmmm... je v tom spousta práce, ale nemůžu říct, že by se mi to moc líbilo... z prostého důvodu - přehází ti to charakter postavy, který chceš hrát a který sis vytvořil (případně už na něj pár her pracoval) na něco jiného, co chtít hrát třeba nebudeš - ztrácí se motivace proč to hrát...

Navíc - proč by ti mutace měla vymazat z hlavy jak se zachází s nožem? Já mutaci beru jako fyzickou proměnu (+psychickou, která je neméně důležitá, ale trochu jinak), která pozmění tvůj charakter... jak psal Fritzs - všemožné fyzické znaky (po bouři v Pustině ti vypadají zuby a třeba narostou nové - tentokrát třeba samé špičáky nebo řezáky, naroste ti další ruka, přijdeš o zrak, vypadají ti vlasy, změní se ti barva očí ...).
Psychicky bych to neviděl na vlastnosti a jejich úpravu, ale spíš na změny psýché - deprese, šílenství, tiky, získaná nadměrná agresivita...

Nevím, je to dobře propracovaný návrh v rámci pravidel, ale prostě mi moc nesedí... samozřjemě to nestojí na mě a není na mě, abych rozhodnul - ať se vyjádří i ostatní...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 3. 3. 2007, 20:45

Ecthelion: Souhlasím s tím, že mutace b neměla úplně přeházet charakter postavy, ale na druhou stranu, Jonkovo řečení je poměrně dost elegantní, takže bych ho nechtěl z fleku zahodit...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 4. 3. 2007, 10:54

To, že mutace působí na změnu fyzična bych chápal a souhlasím, dokonce i psychické vlastnosti bych viděl jako ovlivnitelné skrze deformaci mozku, či jako následek stresové události v průběhu mutace. Schopnosti a dovednosti by ale měly být ovlivněné jen nepřímo, třeba zvětšelé prsty mohou být problém při profesi hodináře, paranoidní záchvaty diplomatovi zničí kariéru, a pokud z vás zbyde jen bublající hromádka rosolu, vaše předchozí dispozice asi moc neuplatníte.
Viděl bych to také jako možný zdroj získání supernaturálních schopností vykoupených deformacemi a snížením jiných atributů, v podstatě se stejným mechanismem který navrhoval jonka (ten mechanismus mi přijde dosti složitý, ale u zásadnějších mutací bych to docela chápal).
Jednodušší mutace jako třeba nějaké ty vředy, třetí prst, přebytečná kůe, ostny, apod...., by mohl přidávat libovolně GM, s tím že by se třeba danému hráči zvyšovalo jakési skóre mutace, které pokud by dosáhlo jisté úrovně a postava by dále na sebe nechal působit mutační síly, vyústila v mutaci silnějšího rázu, třeba změna na muší vnímání okolí spojená s fyziologickou změnou očí na mozaikovité, ha. $P
Ale abych zvýraznil moji myšlenku, velká část mutací by neměla mít moc radikální charakter co se týče změny těla, ale měla by mít jen takový "kosmetický" ráz, měly by to být jen takové drobné "oděrky", zatímco brutálnější mutace by byly méně časté a s nimi by také byly spojeny i změny vlastností.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2472
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 4. 3. 2007, 11:06

já bych řešil mutace spíš jako výhody/nevýhody v GURPSech (i když si úplně nejsem jistej, jak to našroubovat na FATE)

ale ještě k původní provokaci:
- čim jsou mutace tak nepříjemný?
- proč se obyčejný lidi nechtěj stát mutantama?
- jak se určí, jakym způsobem bude ta která bytost mutovat? (byl tady nápad, že by to mohlo bejt nějakym způsobem ovlivněný vůlí nebo povahou (charakterem) mutovanýho... jenomže by to bylo moc výhodný...)
- nemůžou některý mutace (například u rostlin) fungovat jako slabá stabilní anomálie a tak vlastně "preventit" působení některejch anomálií okolo?
- jakej je rozdíl mezi anomálií a mutací?
- je prach všude stejnej, nebo je nějakym způsobem vázanej na lokální anomálie? může se dostat do měst (v zásadě by mu v tom nemělo nic bránit, ne?)
a reakce:
-Jak kerá mutace je nepříjemná... když v důsledku mutace oslepneš tak asi nepříjemná je...
-Najdou se takoví, keří chcou, ale jednak nikdo neví, jak přesně bude mutovat a za druhé ve většině zaostalých komunit jsou mutanti občany druhé kategorie, nebo jsou rovnou vyháněni...
-Částečně podle charakteru, částečně náhodně, nicméně co se systémového hlediska týče, nechal bych kontrolu nad mutacemi hráči, kerému by se v případě, že jeho postava nějak zmutuje přidělil nějaký počet pozitivních (výhodná, posilující mutace) a negativních mutačních bodů (nevýhodná, zmrzačující mutace), z kerých by si už sám složil vlastní novou mutaci...
-Proč ne... ale na druhou stranu k čemu by to z herního hlediska bylo... když chci mít rozsáhlý porost třímetrové černofialové trávy, tak prostě porhlásím, že zmutovala jedna rostlina a ta měla potomstvo, keré ještě nestačilo dostatečně zmutovat na něco jiného, popřípadě tady ještě není dost dlouho...
-Anomálie je projev Pustiny jako takové, a není "hmatatelného" charakteru, kdežto mutace je důsledek působení Pustiny na živý organizmus...
-Co se prachu týče, je to sice pěkný koncept, ale čím dál víc se přikláním k názoru, že bych prach, co se jeho "mutagenního" účinku týče nejraději omezil, nebo rovnou vyškrtl a mutace bych nechal čistě na pustině...
- mutace by měli bejt nepříjmený i prožitkem - prach usazující se v puse, krku a plicích způsobuje záchvaty kašle a dušení se, při silnějším působení horečky, někdy i krvácení (z nosu, ve střevech, v plicích), bolest hlavy a dezorientace, často deprese, ... - něco v tomhle duchu bych si představoval - aby si někdo (hráč) prostě neřek "mám šanci, že mi narostou křídla? to za zhoršení smyslů stojí, do toho du"

- "ve většině zaostalých komunit jsou mutanti občany druhé kategorie, nebo jsou rovnou vyháněni" - jasně, ale kdyby to bylo převážně výhodný a mutanti usnadñovali prosperitu obce, tak k tomuhle sociologickýmu efektu nedojde

- k prachu - mě se to fakt líbí, ale zamejšlel sem se nad tim, a napadli mě tyhle problémy... takže bych ho nahradil něčim podobnym (třeba bodání zmutovanýho hmyzu) a přímý působení pustiny bych sdi nchal až jako záložní možnost...

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5949
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 4. 3. 2007, 12:11

Mohol by získať jeden rank aspektu "mutant" a k nemu zodpovedajúci počet skill rankov (teda typicky 4), ktoré sa budú investovať do špecifických mutácií (nakupovať ich ako výhody). Ten aspekt samozrejme môže ďalej rásť.

Všetky výhody/nevýhody vyplývajúce zo samotného faktu, že postava mutuje/je mutant sú už zahrnuté v danom aspekte. Vrátane drobných "color" efektov mutácie. Je to úplne v súlade so zámerom a fungovaním FATE a IMHO čokoľvek zložitejšie je kontraproduktívne z mnohých dôvodov. To, čo byť mutantom v danom meste/prostredí znamená, si už určia vždy konkrétni hráči a GM - v jednej skupine sa bude dať aspekt "mutant" negatívne vyvolávať pri sociálnych a emocionálnych konfliktoch (teda mutanti sa sa nevedia dobre ovládať, strácajú svoje puto s ľudskosťou), v inej pri fyzických (mutácia oslabuje organizmus, resp. ho postupne rozkladá) alebo je to sociálna stigma a pod. Takisto generické pozitívne použitie aspektu - možno sa dá použiť na vyvolanie ľútosti nemutantov, na zapadnutie do skupiny mutantov, možno mutácia ako taká dáva fyzickú silu alebo odolnosť voči chorobám či jedom. (Prípadne za každý "mutačný" skill rank si hráč môže určiť jeden pozitívny spôsob využitia aspektu "mutant".)

Navrhujem však navrhnúť niekoľko spôsobov, ako k aspektu "mutant" postava príde. Čiže či existuje nejaký skill, ktorý umožňuje pôsobeniu Pustiny odolávať (a Pútnici/Kuriéri by ho mali vcelku vysoký) alebo Pustina pôsobí inak, trebárs na základe rozhodnutia GMa alebo postava musí za každý deň minúť jeden bod osudu alebo čo. Ïalej či aspekt "mutant" získa výmenou za existujúci aspekt (povedzme licitačnou metódou, akú navrhol Jonka), alebo je dodatočný. Ïalej kto určí, aké schopnosti sa mutáciou získajú - hráč, GM, ostatní hráči? Ïalej ak aspekt "mutant" nahradí iný existujúci aspekt, ak bude postava mutácie získavať ako skilly výmenou za svoje skilly, asi by mala byť zachovaná pyramída skillov (a možno mutantské skilly majú tiež svoju vlastnú pyramídu). Jedno z kľúčových rozhodnutí, ktoré zásadne ovplyvní aj atmosféru prostredia, je, či sú mutanti ľudia s mutantskými schopnosťami (mutácie sú naviac k existujúcim schopnostiam), alebo či sú to degenerované bytosti (mutácie sa získavajú výmenou). Navrhujem vyvinúť dve až tri možnosti a hráči s GM by vždy pred novou hrou jeden vybrali, podľa toho akú funkciu a atmosféru majú mutácie v hre tvoriť. Jeden s mutáciami ako color (t.j. o ne vlastne nepôjde), druhý s mutáciami ako superpowers (t.j. model "naviac") a tretí o komplikovaných otázkach mutácií, identity a ľudskosti (model "zámena").

Jeden zo spôsobov by mohol byť, že by si hráč za každý deň strávený v Pustine hádzal na svoju schopnosť odolávať jej vplyvu (na čo sa samozrejme dá použiť aspekt Pútnik a body osudu). Ak neuspeje, získa jeden latentný mutačný skill rank, ktorý si niekam napíše na denník. Postava ešte nie je mutant, ale v tkanivách má zasiate mutagénne vírusy a postupne prebieha jej fyzická a mentálna premena. V nejakej konfliktnej situácii, v ktorej postava neuspela (alebo má podľa názoru hráč malú šancu uspieť, treba zvážiť) môže hráč aktivovať jeden alebo viac latentných mutačných skill rankov a v tom okamihu vymyslieť nejakú mutáciu, ktorá mu umožní danú situáciu úspešne zvládnuť (GM s ňou musí súhlasiť) - čiže v tom okamihu, keď sa mutácia prvýkrát prejaví, ju vlastne aj jeho postava získa, zapíše sa do denníku a odpočíta si latentné body. Zároveň získa nový aspekt "mutant". (Ïalší rank apektu "mutant" získa pri aktivácii piateho, deviateho, trinásteho... latentného mutačného skill ranku.) Tento spôsob podporuje vnímanie mutantov ako "elusive" zločincov, obratných a šikovných tieňov, ktoré sa vyvlečú aj z tých najdôkladnejšie nastražených pascí a zároveň atmosféru prekvapivého odhaľovania mutácií v normálnej spoločnosti. Toto by bol príklad toho "superpower" spôsobu.

Vymyslieť jeden jednotný systém s nákupným zoznamom možných mutácií a ich mechanickými efektmi je podľa mňa veľmi veľmi nešťastný spôsob, ako s potenciálom FATE narábať.
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 17. 3. 2007, 12:51

Co se mutací týče, nejsem si jistý, jesi by se k N.O.S.u hodil model "superpowers", spíš bych se přikláněl k modelu "záměna", nebo "color"...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host