Systém...?
To je pravda. Predpokladam, ze by se nekdo musel zeptat autora. Ale ve skutecnosti tak nejak staci udelat lifepaths, napsat co se hodi k jakym resources, popsat magtech a zbrane, a je to, ne?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
No nebudu te presvedcovat, je mi to jedno. Delej si co chces, je to tvuj a jen tvuj setting Prislo mi to jako dobry napad, to je vsechno.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Sosacek: Víš vono to právěže má být tak jako všech... takže jesi máš čas udělat konverzi do BW, nebráním ti, právě naopak!
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Ecthelion: zase má jednu, na první pohled nevýznamnou, na druhý však podstatnou nevýhodu... FATE kostky
Tak abych to zhrnul:
1.)FATE +česky, free, jednoduché
-nepříliš rozšířený, pro začínající hráče (a hlavně GM) nepříliš vhodný, FATE kostky, výsledný styl hry (i když poslední bod je spekulativní)
2.)BW +Svými pravidly pro NOS přímo ideální
-anglicky, u nás prakticky neznámý, není free
3.)D20 +jednoduchý, kchůl logo "d20 system", poměrně známý
-je to D20 as tím je spojeno mnoho omezení, spoustu lidí D20 nesnáší
4.)Vlastní +Pravidlově přímo ideální, pravidla settingu takříkajíc "na míru"
-Příliš práce, výsledek pravděpodobně dosti spekulativní
Nějaké další návrhy...?
Tak abych to zhrnul:
1.)FATE +česky, free, jednoduché
-nepříliš rozšířený, pro začínající hráče (a hlavně GM) nepříliš vhodný, FATE kostky, výsledný styl hry (i když poslední bod je spekulativní)
2.)BW +Svými pravidly pro NOS přímo ideální
-anglicky, u nás prakticky neznámý, není free
3.)D20 +jednoduchý, kchůl logo "d20 system", poměrně známý
-je to D20 as tím je spojeno mnoho omezení, spoustu lidí D20 nesnáší
4.)Vlastní +Pravidlově přímo ideální, pravidla settingu takříkajíc "na míru"
-Příliš práce, výsledek pravděpodobně dosti spekulativní
Nějaké další návrhy...?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Co takhle dulezite veci jen nastinit, dat jim pribliznou podobu i ciselnou nebo slovni a pak se rozhodnout. pripadne z toho hrubeho nastinu by se mohl vyklubat nejaky vlastni system, kdyz se k tomu bude pristupovat benevolentne tak by zas vlastni system nemel byt problem..
na druhou bych spis zvolil "vrabce v hrsti"...
nebo: stvorit system, ktery bude nejvic vyhovovat, ale bude jen pracovni. ujasnit si mechaniky jak by to nejlip vyhovovalo hre. jestli se z toho pak vyklube neco vic tak to bude fajn, kdyby ne, prevede se to na nejaky stavajici vyse uvedeny. prevod by nemel byt problem, pac ten pracovni bude trosku obecneji ladeny
asi bych byl pro FATE, ale FATE ma v uvodu napsano (1.kapitola, prvni veta):
"FATE je pribehove orientovany system" a ja nevim, jestli to nebude malo pro setting kde se da hrat i vice akcneji nez jenom pribehove..
d20 mam rad, ale predstava d20 se strilenim mi nejde dokupy (ackoli bych to urco prezil)...
na druhou bych spis zvolil "vrabce v hrsti"...
nebo: stvorit system, ktery bude nejvic vyhovovat, ale bude jen pracovni. ujasnit si mechaniky jak by to nejlip vyhovovalo hre. jestli se z toho pak vyklube neco vic tak to bude fajn, kdyby ne, prevede se to na nejaky stavajici vyse uvedeny. prevod by nemel byt problem, pac ten pracovni bude trosku obecneji ladeny
asi bych byl pro FATE, ale FATE ma v uvodu napsano (1.kapitola, prvni veta):
"FATE je pribehove orientovany system" a ja nevim, jestli to nebude malo pro setting kde se da hrat i vice akcneji nez jenom pribehove..
d20 mam rad, ale predstava d20 se strilenim mi nejde dokupy (ackoli bych to urco prezil)...
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Markus: To já samozřejmě vím... Možná by to bylo složitější než původním BW, kdysž zohledním všechny ty možnosti, co by bylo třeba řešit...
Takže zatím to vyopadá ňejspíš na FASTE, v závěsu se drží D20 a kus za nimi dobíhá vlastní, doposud neexistující setting spolu s BW... přihlásí se ještě nějaký běžec...? Možnosti tu jsou (GURPS, WoD systém, FUDGE, od základu překopanej MW)
Takže zatím to vyopadá ňejspíš na FASTE, v závěsu se drží D20 a kus za nimi dobíhá vlastní, doposud neexistující setting spolu s BW... přihlásí se ještě nějaký běžec...? Možnosti tu jsou (GURPS, WoD systém, FUDGE, od základu překopanej MW)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7503
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
FATE! FATE!
A síce som nevidel Spirit of the Century, ale prelistovanie už len príručkou k FATE dáva tušiť, že ono tá aplikácia zase nie je až taká jednoduchá. Ak má téma settingu byť prevedená naozaj dobre. A preto by som to nenechával na každého GMa... Zároveň to podporí FATE... A FUDGE kocky sa dajú ľahko urobiť aj z obyčajných šestkových s puntíky.
M
A síce som nevidel Spirit of the Century, ale prelistovanie už len príručkou k FATE dáva tušiť, že ono tá aplikácia zase nie je až taká jednoduchá. Ak má téma settingu byť prevedená naozaj dobre. A preto by som to nenechával na každého GMa... Zároveň to podporí FATE... A FUDGE kocky sa dajú ľahko urobiť aj z obyčajných šestkových s puntíky.
M
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Tak to ostatne funguje i v BW pokud nekdo neuspeje pri sesilani kouzla, tak se mu muze stat ze proste zmizis. nebo ze naopak NECO prijde a pocti vas svou oslizlou pritomnosti.Fritzs v magtechu píše:Ecthelion: Jasně kostka by měla být celkem sviňa, což může být právě ve FASTE problém, protože tam si to spravíš pálením aspektů... Celkem pěkně je todle řešený ve Warhammeru, kde double (triple a víc) při kouzlení znamená různě velkou katastrrofu, takže házení víc kostkama umožní používat mocnější kouzlo, ale zase zvyšuje riziko, což by sme mohli zavést aji tady...
FATE je obecne vhodnejsi na min vazny hry, na hry kde jsou postavy skutecne "hrdinove". nemyslim vylozene komedie a frasky (i kdyz tam se uplatnuje velmi dobre), ale spis pribehy ve stylu filmu "tri musketyri" nez nejakejch temnejch a depresivnich.
a nevim jak moc se to k tomu svetu hodilo, pokud ma byt temny a depresivni. precejen, na systemu zalezi
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7503
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Atmosféra z hrania FATE veľmi záleží na vzájomnej súhre hráčov pri používaní bodov osudu a tvorení aspektov. Dobrá aplikácia na FATE by mala práve na toto dať nejaké osnovy a odporúčania. Ak si človek zahrá v jednej skupine FATE tak 5 - 10 krát, tak pochopí že hra nebude vždy groteskná, hrubá, komická alebo nepredvídateľná.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Sosacek: Jasně, že na systému záleží... sám souhlasím s tím, že FATE se hodí spíše na "lehčí" hry než BW, každopádně to bude tím, že jsem hrál víceméně jenom "lehčí" hry, takže Bifi to asi vnímá z jiného úhlu...
Každopádně je jedna věc, co se mi na FATE z pohledu tvůrce settingu nelíbí, je právě tas univerzálnost... já chci taková pravidla, kerá navedou hráče na vnímání a chápání settingu nejbižší tomu mému... jesi do toho settingu dám nějakou "message" tak chci aby došla na správné místo co nejméně zkreslená... prostě dobrý RPG je vlastně malý umělecký dílo a to samé platí o settingu...
Nicméně pro setting je důležitej určitej feeling, kerej tam dodá právě akorát správnej systém... shadowrun bude chutnat jinak jako SR, jinak ve FATE a jinak v D20, ale představu hráče ovlivní nejvíc právě pravidla se kterými je daný setting prvně spojen, když se s ním hráč setká, bez ohledu,na to v jakém systému hraje později...
A já sem o sobě tvrdil, že su postmodernista
Každopádně je jedna věc, co se mi na FATE z pohledu tvůrce settingu nelíbí, je právě tas univerzálnost... já chci taková pravidla, kerá navedou hráče na vnímání a chápání settingu nejbižší tomu mému... jesi do toho settingu dám nějakou "message" tak chci aby došla na správné místo co nejméně zkreslená... prostě dobrý RPG je vlastně malý umělecký dílo a to samé platí o settingu...
Nicméně pro setting je důležitej určitej feeling, kerej tam dodá právě akorát správnej systém... shadowrun bude chutnat jinak jako SR, jinak ve FATE a jinak v D20, ale představu hráče ovlivní nejvíc právě pravidla se kterými je daný setting prvně spojen, když se s ním hráč setká, bez ohledu,na to v jakém systému hraje později...
A já sem o sobě tvrdil, že su postmodernista
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti