Tvorstvo

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 15543
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 31. 1. 2007, 14:44

Koncept nemrtvých se mi velmi líbí, ale jak říkal Ecthelion, nenechat je nikým ovládat... možná jen trošku, ale žádné armády, protože každý oddíle se může kdykoliv vymknout kontrole a navíc bych řekl, že to bude poněkud demoralisující.
Jo a pohřeb ideálně samozřejmě žehem, ale jak to udělat, když je leckde získání každého kousku dřeva podmíněno tvrdým bojem s patřičnou rostlinou, která je agresivní sama o sobě a navíc může v noci klidně někam odejít... :-)=
Nazi lives don't matter!
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 31. 1. 2007, 16:15

Co se ovládání Mrtvých týče, mě se ta myšlenka jaksi líbí... každopádně by takto nemělo jít stvořit celou armádu a i řízení jednoho kusu, je omezený vzdáleností (čím je dál od zdroje, tím spíš se utrhne z řetězu...) a i v krajní blízkosti dosti nejistý... ale dali by se použít jako "neživý" štít...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11104
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 11. 2. 2007, 10:56

Dovolil jsem si zkusit navrhnout Zimovraha, ale protože není můj, klidně ho vetuje...

Zimovrah
Tento obávaný tvor Pustiny se podle obecného mínění Poutníků živí živočišným teplem.
Zimovrah sám se pohybuje pod vrstvami písku a prachu a nikdy nevyleze na zemský povrch. Dokáže si poměrně rychle razit tunely, kterými se pod zemí pohybuje a rozšiřovat tak svůj lovecký okruh. Neví se pořádně jak vypadá, protože z písku nevylézá a mršin se našlo málo a pouze ve vysokém stupni rozkladu. Je však vybaven asi tuctem dlouhých a ohebných chapadel, kterými útočí na svou oběť.
Útočí bez varování tak, že ze země vymrští svá chapadla (většinou postupně), kterými omotává a znehybní svou oběť. V případě, že se napadený brání, postupně přidává další a další chapadla. Jen samotný dotek chapadel je bolestivý, řeže kůži a je mrazivý – v případě delšího kontaktu s ním vznikají omrzliny. Chapadla po sobě zanechávají charakteristické jizvy, které i v případě, že se kořisti podaří uniknout nese po zbytek života.
Když se Zimovrahovi podaří oběť znehybnit, strhne ji na zem a začne ji prorůstat (občas začíná již během znehybňování). Chapadla prorazí kůži a začnou vrůstat jako strom do lidského těla – větví se, jednotlivé větve rostou dál a zase se větví na další a po celou dobu z člověka vysává teplo. Občas některá větev prorazí kůži na povrch těla a pak zajede zpět, takže je to poměrně nechutný pohled. Když proroste celou oběť, stáhne opět chapadla zpět pod zem. Mrtvola oběti je beze špetky tepla, doslova jako kus ledu.
Pokud oběť leží (například spí), je Zimovrahův útok ještě nebezpečnější a začne prorůstat prakticky okamžitě. Oběť se už nikdy nemusí probudit.

Jedinou obranou je odsekat dostatek chapadel a vyprostit se co nejrychleji z jejich sevření, protože i po odseknutí si ponechávají své mrazové vlastnosti a rány mohou omrznout a zanítit se. Jeden člověk bez pomoci přátel se většinou Zimovrahově útoku neubrání, důležité je tedy necestovat sám.
Pokud se Zimovrah pohybuje, dá se poznat podle charakteristického vlnění písku a lze se mu vyhnout, nehýbe-li se ale a vyčkává na kořist, je jeho odhalení prakticky nemožné. Pokud je Zimovrha smrtelně nebezpečný na povrchu, pod zemí se jeho nebezpečnost ještě několikrát stupňuje a v chodbách nebo tunelech jsou jeho útoky velice obávané.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 12. 2. 2007, 13:47

2Ecthelion: Je to super. Přesně jak jsem si představoval. Jen jsem nemoh vymyslet jaká forma života to bude, to podzemí je dobré. Stačí napsat zimovrah a prorůstá a vida představa bytosti je téměř totožná. Souhlas.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 1. 3. 2007, 12:56

Tak sem se díval na Alien Burner z BE... a začínám přemýšlet o burneru na zmutovanou havěť pro N.O.S.

Takže Zimovraha bych v rámci burneru viděl nějak takhle:

Fyzický popis

-Odsává teplo (potrava)
-Prorůstá
-Chapadla
-Hrabe

Prostě proto, aby se vědělo jak vypadá a co asi umí... Potrava určuje čím se může živit, když by nikde nebyla uvedena potrava řešil bych bytost jako všežravce...

Chování

-Samotář
-Útočí zásadně z podzemí na pokud možno nic netušící kořist

Přičemž chování by asi mělo fungovat na podobných principech jako Believs z BW, tedy pokud bude z nějakého důvodu tvor nucet jednat proti své přirozenosti bude mít systémově nějakej postih... zato když jedná ve schodě se všemi svými instinkty měl by nafasovat bonus...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 28. 3. 2007, 22:36

Zrádci (traitors)
(starší nehanlivý výraz pro tuto skupinu je Stroje)
Zrádci je původní označení pro bytosti s umělou inteligencí. Toto označení získali v období před Zkázou(*) od ekologických a ultrahumanistických aktivistů a bylo jako hanlivé označení. Lidé se snažili tvořit roboty a jiné nelidské bytosti, aby 1, jim pomáhaly zastávat některé lidské činnosti 2, bylo to součástí 'vědecko-průmyslové' revoluce (charakteristické pro období páry a dál). Jejich výtvory byly vcelku jednoduché - asi jako z Čapkových a Vernových románů a i když se vyznačovaly jistou inteligencí, nebyly schopny existovat samy bez pána nebo daných instrukcí. Vše se změnilo po Zkáze, kdy bylo mnoho továren a dílen na výrobu těchto strojů zničeno. Mnoho strojů bylo zničeno/rozloženo (doslovný anglický výraz desintegrate vystihuje lépe stav úplného zničení) prvotním náporem ranné Pustiny, ale některé přežily a dalo by se říci že zmutovaly, čímž získaly to co předtím neměly - vlastní vůli.
Stroje se vzbouřily proti zbytkům lidí ve městě, a obsadily je. Následná válka proti strojům byla sice opticky vyhrána, ale jak ukázaly následující události byla to mýlka. Poražené stroje se uchýlily (většinou) do podzemí a založily si tam svoje komunity, svůj výzkum, své kulty. (některé dokonce vyznávají kult 'křemíkového nebe', něktří (nižší) si vystačí s představou ráje jako olejové lázně.. ^_~).

Hierarchicky se Stroje rozdělují podobně jako (ne)Mrtví. Obdoba upíra u strojů je něco jako "Vyšší mozek", obdoba zombie je buď čistě mechanický stroj nebo člověk, kterému byl místo mozku voperován mozek mechanický a řídí veškeré jeho činnosti. Proto jsou lidští otroci skvělým obchodním artiklem pro Zrádce. Obecně platí čím "vyvinutější" Stroj, tím náchylnější na běžné podmínky a také tím více energie spotřebuje. (např viz Požírač ze sekce Města - Loď)
Ačkoliv co se týče technické vyspělosti, jsou na tom Stroje lépe než lidé, nedosáhnou zdaleka takových celkových výsledků aby dosáhli bytostní dominance - jednoduše jim chybí lidský faktor..

Druhou slabinou Strojů jako celku jsou mutace a Pustina. Jakýkoliv jednodušší stroj je Pustinou (i lehkým působením) rozprášen, jen Stroje s vyšší mírou odolnosti jsou schopny snést jistou míru působení Pustiny, ale i tak maximálně jednou. Dalším rysem je, že tvor zasažený mutací se již nedá 'zrobotizovat'.
Stroje jako takové mají vlastní reprodukční systém, je jednoduchý: když dostatečně inteligentní Stroj narazí na dostatečně velký kus kovu, splácá z toho dalšího robíka. Z toho plyne jejich priorita číslo jedna: materiál...

V poslední době změnily Stroje bojovou taktiku z otevřeného souboje přešly na infiltrační a ekonomické taktiky. Většina měst se obává toho, že člověk na důležitém postu bude infiltrovaný stroj. Označení Zrádci se používá pro organizované skupiny Strojů tedy prakticky je to název jejich frakce používaný mezi lidmi.

settingová poznámka: formu v jakých se stroje vyskytují bych nechal na každém jak mu to bude vyhovovat, osobně jsem zastáncem Čapko-Verneovského schématu + mozky, něco jako kybernetika a elektronika e-e.

edit: nedostal jsem se vlastně k tomu, proč se začalo používat slovo Zrádci místo Stroje: v poslední době totiž za Stroje začali "kopat" i lidé. Nejsou nijak poškozeni, jen dostali buď dostatečnou 'ekonomickou podporu' nebo jim bylo 'hezky' pohroženo, byli mučeni. Proto výstižnější označení Zrádci (které koresponduje i s předchozím hanlivým výrazem pro stroje)

(*) Zkáza je událost po které začala Pustina 'úřadovat'


neBytosti
Do neBytostí se počítají všechny mechanické a neživé bytosti jako například golemové, mechanické bytůstky, (mírně inteligentní) gyroptáci a podobně. Lidé je běžně (tam kde je dostatečný tech-mech level) využívají, a jsou přirozeným pokračováním vědecko-technické revoluce. Lidé se však od Války se Stroji poučili a platí že jakýkoliv vliv Pustiny tyto stroje ničí tedy není možná mutace (intelektuální části, materiálová ano). Druhá charakteristická věc pro neBytosti je: "ozubené kolečko a dost"...

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 29. 3. 2007, 07:16

jonka: Nesedí mi myšlenka nějakého společenství strojů... spíš bych byl pro jednotlivé, osamocené a poměrně vzácné masivní a nepohyblivé stroje ukryté někde v hlubinách pod městy, které si sami dokáží vyrobit menší strojové služebníky...

Rozhodně by neměli mít lidskou podobu, daleko lepší jsou podle mě různě velké "krabice" a "koule" na kolečkéch, nebo nožičkách, z nichž ční řady manipulátorů a senzorů... Díky vlivu Pustiny se z nich stal svého druhu autonomní magtech, jelikož v nich sídlí slabá anomálie, které je uvádí do pohybu, nicméně tyto v nich nedrží dostatečnou silou na to, aby je většina anomálií z Pustiny nevytlačila a nezničila tak stroj... Silnější strojové anomálie pak ve většině případů potřebují neustále dodávat nějakou energii, jinak se mašina zastaví...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 29. 3. 2007, 11:38

2jonka: Je tam nácpáno příliš mnoho do jednoho konceptu, a zavání to dosti neoriginalitou. Ale pokud ty Stroje zbavíme pár vlastností a předěláme to trochu na něco jiného jak nazančil Fritzs, pak mi to do toho světa bude sedět. Například ta válka se stroji je strašnej výkrad, hned jak jsem to četl evokovalo mi to Dunu. Křemíkové nebe asi fakt ne, nepotřebují to, jsou to jen stroje. A ani nemyslím, že by mělo jít o nějakou organizovanou frakci, jinak z toho uděláme Eberron po česku, což teda asi nechceme. Nechal bych tam prvky: Masivní mechanika, stroje, jednotlivci, speciální schopnosti, často jen nástroje, napojeni na anomálie, silní, odolní.
Nedělejme z nich další rasu, nebo za ně nedejbože bude ještě chtít někdo hrát.
Iron Within
Iron Without

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 30. 3. 2007, 17:02

Fritz, Invictus: jj s tim bych se ztotoznil, tak nejak jsem to i myslel, akorat jsem tomu dal moc ofic skatulku. Jako frakce jsem to myslel 'kreaturová' frakce-druh.

na druhou stranu me laka ta myslenka infiltrace nebo nepratelstvi proti lidem. precijen bych rad videl vic hrozeb nez jen Pustinu a boj o preziti (a boje mezi mesty). myslenka na nebezpeci, ktere neni videt a je pritomno se mi libi...

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 30. 3. 2007, 17:11

jonka: Jako subnebezpečí by se to možná upotřebit dalo, ale rozhodně by to neměl být ani zdaleka hlavní zdroj konfliktu...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host