Technologie (dříve známo jako magtech)
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
díky za shrnutí, myslim, že je to dobrej základ, ale úplně se mi nelíbí mechanický pojetí..
spíš bych to udělal tak, že za každou součástku, kterou do toho hráč zapojí, získá výsledek +1 k něčemu (síla, dosah, bezpečnost, ...) podle toho, co to bude za součástku (to už by se nechalo na rp, prostě to jenom musíš vysvětlit, co to dělá), ale designér musí vždycky nakreslit schéma zapojení a musí vysvětlit, k čemu tam která součástka je - tznm. nemůžu říct prostě jenom "dám tam anténu, výbojku, kondenzátor a sedm pojistek, takže mám účinnost +3 a bezpečnost +7", musim si to i odehrát a vysvětlit. Přitom bych použil načrtnutý rozdělení podle domén a třídy s tim, že pro každou doménu potřebuješ nějaký specifický součástky (nebo pro každej efekt - pro detekční technologie nějaký čidla, pro planomety nějaký metače atd.) a pro každou třídu jednak příslušnou dovednost (např. "stavění létajících lodí 3" ti umožní postavit levitační zařízení třídy 3) a jednak nějakou kvalitu / množství součástek (např. že potřebuješ celkovou účinnost součástek 5, aby dohromady vytvořily technologii třídy 2)...
nebylo by to teda tak exaktní, jakože kondenzátor násobí účinnost zdroje atd., ale 1) ušetřilo by se spoustu hodů (házelo by se jenom jednou na bezpečnost a podle výsledku by se třeba až určovalo, kolik součástek a jakejch ti bouchlo - i třeba s ohledem na schéma, kolik máš kde jakejch pojistek), 2) dala by se tomu větší volnost a prostor pro kreativitu
a dodal bych ještě nějakou doménu "smysly" nebo něco takovýho, čim by se daly vytvářet iluze...
spíš bych to udělal tak, že za každou součástku, kterou do toho hráč zapojí, získá výsledek +1 k něčemu (síla, dosah, bezpečnost, ...) podle toho, co to bude za součástku (to už by se nechalo na rp, prostě to jenom musíš vysvětlit, co to dělá), ale designér musí vždycky nakreslit schéma zapojení a musí vysvětlit, k čemu tam která součástka je - tznm. nemůžu říct prostě jenom "dám tam anténu, výbojku, kondenzátor a sedm pojistek, takže mám účinnost +3 a bezpečnost +7", musim si to i odehrát a vysvětlit. Přitom bych použil načrtnutý rozdělení podle domén a třídy s tim, že pro každou doménu potřebuješ nějaký specifický součástky (nebo pro každej efekt - pro detekční technologie nějaký čidla, pro planomety nějaký metače atd.) a pro každou třídu jednak příslušnou dovednost (např. "stavění létajících lodí 3" ti umožní postavit levitační zařízení třídy 3) a jednak nějakou kvalitu / množství součástek (např. že potřebuješ celkovou účinnost součástek 5, aby dohromady vytvořily technologii třídy 2)...
nebylo by to teda tak exaktní, jakože kondenzátor násobí účinnost zdroje atd., ale 1) ušetřilo by se spoustu hodů (házelo by se jenom jednou na bezpečnost a podle výsledku by se třeba až určovalo, kolik součástek a jakejch ti bouchlo - i třeba s ohledem na schéma, kolik máš kde jakejch pojistek), 2) dala by se tomu větší volnost a prostor pro kreativitu
a dodal bych ještě nějakou doménu "smysly" nebo něco takovýho, čim by se daly vytvářet iluze...
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
Já navrhuju něco mezi... Chce to něco co dokáže udělat i technický ignorant takže s tím kresleních schémat atd. si myslím by to bylo zbytečně složitý, na druhou stranu to chce co nejmíň házení kostkou což je pravda takže se to musí nějak skloubit s tím co třeba navrhuješ ty a co už je sepsáno ...
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
jasan,
ideální by bylo asi udělat dva systémy, jeden pro toho, kdo si chce prostě hodit a vědět (tam by to možná šlo tak, že vezmeš svůj skil + nějak klasifikovanej efekt, třeba podle tříd, a vyjde ti nějaká cena součástek, co do toho musíš vrazit při průměrný stabilitě - když budeš chtít stabilitu větší, budeš potřebovat sehnat víc součástek, když jich prostě budeš mít míň, tak se ti tim sníží bezpečnost nebo ti vypravěč může říct, že to neposkládáš, dokuď neseženeš tři kondenzátory..) a druhej složitější pro toho, kdo si s tim chce pohrát... já třeba rozhodně nejsem technickej tip, ale kreslení nějakejch schémátek by mě asi bavilo, zvlášť, kdyby tam nebylo žádný počítání a celý to fungovalo spíš na RP než na fyziku...
a možná je ještě potřeba ošetřit rozdíl mezi "postavim stroj a použiju ho" a "dostanu už hotovej stroj a použiju ho", v druhym případě tě moc nezajímá, z čeho je to složený a jak to funguje, jenom si budeš nějak házet na ovládání?
má to bejt celý postavený pro FATE?
ideální by bylo asi udělat dva systémy, jeden pro toho, kdo si chce prostě hodit a vědět (tam by to možná šlo tak, že vezmeš svůj skil + nějak klasifikovanej efekt, třeba podle tříd, a vyjde ti nějaká cena součástek, co do toho musíš vrazit při průměrný stabilitě - když budeš chtít stabilitu větší, budeš potřebovat sehnat víc součástek, když jich prostě budeš mít míň, tak se ti tim sníží bezpečnost nebo ti vypravěč může říct, že to neposkládáš, dokuď neseženeš tři kondenzátory..) a druhej složitější pro toho, kdo si s tim chce pohrát... já třeba rozhodně nejsem technickej tip, ale kreslení nějakejch schémátek by mě asi bavilo, zvlášť, kdyby tam nebylo žádný počítání a celý to fungovalo spíš na RP než na fyziku...
a možná je ještě potřeba ošetřit rozdíl mezi "postavim stroj a použiju ho" a "dostanu už hotovej stroj a použiju ho", v druhym případě tě moc nezajímá, z čeho je to složený a jak to funguje, jenom si budeš nějak házet na ovládání?
má to bejt celý postavený pro FATE?
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
Ne nutne. Specificky system navrzeny primo pro setting by byl dle meho nazoru lepsi varianta. Nicmene Ecthleioni maji plno zkusenosti s aplikaci FATE, takze bzch FATE jako takove nezavrhoval.Bart píše:má to bejt celý postavený pro FATE?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
Tak toto si neviem dost dobre v hre predstavit (a to mam titul inzinier automatizacie z FEI STU...)Bart píše:díky za shrnutí, myslim, že je to dobrej základ, ale úplně se mi nelíbí mechanický pojetí..
spíš bych to udělal tak, že za každou součástku, kterou do toho hráč zapojí, získá výsledek +1 k něčemu (síla, dosah, bezpečnost, ...) podle toho, co to bude za součástku (to už by se nechalo na rp, prostě to jenom musíš vysvětlit, co to dělá), ale designér musí vždycky nakreslit schéma zapojení a musí vysvětlit, k čemu tam která součástka je - tznm. nemůžu říct prostě jenom "dám tam anténu, výbojku, kondenzátor a sedm pojistek, takže mám účinnost +3 a bezpečnost +7", musim si to i odehrát a vysvětlit. Přitom bych použil načrtnutý rozdělení podle domén a třídy s tim, že pro každou doménu potřebuješ nějaký specifický součástky (nebo pro každej efekt - pro detekční technologie nějaký čidla, pro planomety nějaký metače atd.) a pro každou třídu jednak příslušnou dovednost (např. "stavění létajících lodí 3" ti umožní postavit levitační zařízení třídy 3) a jednak nějakou kvalitu / množství součástek (např. že potřebuješ celkovou účinnost součástek 5, aby dohromady vytvořily technologii třídy 2)...
nebylo by to teda tak exaktní, jakože kondenzátor násobí účinnost zdroje atd., ale 1) ušetřilo by se spoustu hodů (házelo by se jenom jednou na bezpečnost a podle výsledku by se třeba až určovalo, kolik součástek a jakejch ti bouchlo - i třeba s ohledem na schéma, kolik máš kde jakejch pojistek), 2) dala by se tomu větší volnost a prostor pro kreativitu
a dodal bych ještě nějakou doménu "smysly" nebo něco takovýho, čim by se daly vytvářet iluze...
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
já si to představuju, že prostě načmáráš nějaký schéma řekneš, co to má jako dělat.. nemusí to dávat smysl úplně elektromechanicky (resp. takovej, do jaký míry tomu hráč rozumí), ale tak nějak od oka - řekneš: "ok, mám tam dva zdroje (síla +2), dvě zářivky (síla +2), kondenzátor (síla +1), jednu kontrolku (bezpečnost +1), odpor (bezpečnost +1) a vypínač (manipulace +1), takže to dělá:
síla +5 (takže dosáhnu na efekty druhý třídy)
bezpečnost +2 (takže si házim proti dvojce, jestli mi to bouchne nebo něco takovýho..)
manipulace +1 (takže dostanu +1 k ovládacímu skillu nebo budu podhazovat jedničku nebo nevim)
případně, kdybych tam měl nějakou pojistku, tak můžu říct, kterou přesně součástku chrání
i když je fakt, že s tim vysvětlováním co a jak dělá by to možná složitější bylo.. spíš jakože z principu, že ze dvou diod nepostavíš plamenomet, součástky musej nějak odpovídat efektu a jeho charakteru a nemůže to bejt všechno zapojený na jednom drátu za sebou (páč to neni cool)
síla +5 (takže dosáhnu na efekty druhý třídy)
bezpečnost +2 (takže si házim proti dvojce, jestli mi to bouchne nebo něco takovýho..)
manipulace +1 (takže dostanu +1 k ovládacímu skillu nebo budu podhazovat jedničku nebo nevim)
případně, kdybych tam měl nějakou pojistku, tak můžu říct, kterou přesně součástku chrání
i když je fakt, že s tim vysvětlováním co a jak dělá by to možná složitější bylo.. spíš jakože z principu, že ze dvou diod nepostavíš plamenomet, součástky musej nějak odpovídat efektu a jeho charakteru a nemůže to bejt všechno zapojený na jednom drátu za sebou (páč to neni cool)
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
Pro to více podrobné řešení by podle mě bylo fajn udělat cosi, jako prázdný nákres pro součástky podobně, jako jsou dělané deníky postav, kde bys měl třeba pár prázdných kroužků a pár obdélníčků, do kterých by se napsaly součástky, jejich staty by pak byly v nějaké liště vedle i s popisem a názvem udělátka.
Zkusím zítra sesmolit nějaký grafický návrh, který by seděl i se současnými pravidly.
Zkusím zítra sesmolit nějaký grafický návrh, který by seděl i se současnými pravidly.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
Tak tohle řešení je už opravdu pro samostatnej modul, protože kdyby se to chtělo narvat do pravidel tak by byly hodně velký. Možná by to chtělo ještě sesmolit něco jako seznam common, uncommon a rare součástek který se dají celkem byz problémů sehnat. Zdá se mi že zacházíme už moc do podrobností a bude to zbytečně složitý, ale na druhou stranu každej si to může zjednodušit a tohle by bylo pro fajnšmejkry
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
Složitosti bych se nebál, imho se to dá všechno nacpat na dvě A4 pravidel + nějaký ten template pro magtech. Plus nějaké zjednodušující verze, třeba na tři odstavce.
Jinak teda se mi nepodařilo rozchodit Corel Painter, takže zatím návrh odkládám, ale mám docela dobrou představu, jak by to mělo vypadat.
Jinak teda se mi nepodařilo rozchodit Corel Painter, takže zatím návrh odkládám, ale mám docela dobrou představu, jak by to mělo vypadat.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Re: Technologie (dříve známo jako magtech)
Mno nevím jestli ten prázdnej nákres je nutnej ale jestli chceš tak ho stvoř. Já navrhuju ještě sepsat nějakej konečnej seznam součástek popřípadě nějakej názornej příklad sestavování technologie a celý to zkompletovat do pravidel. Jestli bdu mít čas zkusím nakreslit nějakej schematickej nákres technologie ať máme něco na ukázku pro zájemce Bohužel neumím pořádně dělat PDF soubory takže to potom asi necháme Eczhelionům nebo někomu kdo to zkompletuje
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host