Technologie (dříve známo jako magtech)

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6076
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 1. 10. 2007, 14:53

Myslím, že seznam součástek nemusí být úplně špatný. Pokud někdo bude mít aspekt Šikula, Elektrikář nebo Ferda Maravenec, tak může z flambovací rukavice přenastavením sestrojit třeba slabý "raketový" pohon (a bude tak sebou vždy nosit 2v1). To myslím není úplně špatný nápad.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 2. 10. 2007, 08:54

Pravidlové řešení jednotlivých součástek:

Každá součástka (vyjma základního panelu) má svoji energetickou náročnost. Něktré mají určité riziko vyhoření, přičemž na všechny se hází, což je tedy docela dost hodů, když je tam takových součástek třeba pět, takže by se to nemělo používat furt. Jo a při kritickém neúspěchu se háže záchrana pro všechny součástky.

Základní panel -jeho hodnota umožňuje určit kolik a jakých součástek utáhne, je li tato míra překročena háže se po každém použití jesi panel nezhořel s obtížností polde míry překrořčení kapacity panelu.

Aktivátor -umožňuje zařízení fungovat, dle jeho hodnoty se určí, kolik součástek dané zařízení utáhne co do spotřeby.

Kondenzátor/Cívka -násobí množství energie, které doná zdroj svojí honotou, některé vysokohdnotové cívky musí hodit při každém použité save jinak zhoří.

Jistič -poskytuje bonus na záchranu proti vyhoření některé součástky, zamezuje kritickým neúspěchům kdy zhoří všechno.

Pojistka -soukne jedno vyhoření, tím, že sama vyhoří (s určitou pravděpodobností, asi podle hodu, otázka jesi jich není už moc)

Anténa -funkční součástka, může vyhořet.

Kontrolky -vyhoření nehrozí

Usměrňovač - výnměnou za kapacitu základního panelu odstraňuje nebezpečí vyhoření jedné součástky.

Detektor -stejně jak anténa.

Ovladač - podle typu a stavu poskytuje bonusovou nebo minusovou kostku/skill na použití dané zařízení.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 2. 10. 2007, 17:57

A jak to má fungovat?

Funkci samotné technologie bych zařídil pomocí systému podobnému (čti obšlehnutému) "magii" z Mage: the Ascension, přičemž bych počet jednotlivých sfér spíše zmenšil a to na následující: Energie, Hmota, Řád, Časoprostor, Pustina, přičemž fce každé z nich by byla následující:

Energie-součástka s touto vlastností umožňuje transformovat syrovou energii Pzustiny do nějakého jiného efektu.

Energie 1
-detekce určité energie, např magnetického pole na krátkou vzdálenost. Vytvoření velice malého množství "energie" (zapalovačový plamen, slabý elektrický výboj, "ukazovací" laser prostěš nic co by mohlo někoho reálně zranit)¨
Energie 2
-detekce na velkou velkou vzálenost, vytvoření většího množství dané "energie" (velký plamen, elektrický výboj co může omráčit, nebo případně i zabít)
Energie 3
-detekce na obrovské vzálenosti, silný plamenomet, metání blesků, laserová zbraň, tavení a zpracování kovů.
Energie 4
-malá atomová bomba

Hmota-usměrňuje sílu Pustiny působící změny v molekulární a atomární (a subatomární) struktuře hmoty.

Hmota 1
-hrubé načrtnutí složení dané látky, snadno probíhající chemické reakce.
Hmota 2
-přesnější chemická analýza, obtížně probíhající chemické reakce, napodobení biochemických procesů.
Hmota 3
-vysoce přesná chemická analýza, nemožné chemické reakce, transmutace prvků
Hmota 4
-tvorba hmoty z "ničeho"

Řád- mění způsob jakým Pustina působí na složité makroskopické systémy a struktury

Řád 1
-analýza jednoduchých struktur, drobné manipulace se strukturou věcí
Řád 2
-analýza složitých oběktů, rozsáhlejší manipulace (např kosmetické mutace)
Řád 3
-rozsáhlé manipulace se strukturou velice složitých soustav (zařízení velice nepravděpodobných mutací, přeměna jedné jednoduché součástky na jinou)
Řád 4
-polymorph other

Časoprostor- usměrňuje zakřivení časoprostoru způsobené Pustinou

Časoprostor 1
-nepatrné změny v plynutí subjektivního času, pomalé zrychlování objektu, teleportace velmi malých předmětů na malé vzdálenosti, levitace předmětů do velikosti člověka
Časoprostor 2
-patrné změny v plynutí subjektivního času, normální (asi jak slabší auto) zrychlení, teleportace větších předmětů na malou vzdálenost, levitace objektů do auta.
Časoprostor 3
-velké změny v plynutí subjektivního času, zrychlení na úrovni stíhačky, teleportace předmětů na značné vzdálenosti, levitace velkých budov.
Časoprostor 4
-nekonečné zrychlení, teleportace čehokoliv kamkoliv, neomezená manipulace s časem

Pustina-změny v samotné Pustině.

Pustina 1
-detekce anomálií na menší vzdálenost, slabá šance na vypnutí nějaké anomálie.
Pustina 2
-detekce na větší vzdálenost, střední šance na vypnutí anomálie, vysávání energií z anomálie
Pustina 3
-vysoká šance na vypnutí anomálie, udžení malé stabilní zóny.
Pustina 4
-udržení velké stabilní zóny, yvvolání paradoxu

Samozřejmě, součástka s aspektem třeba Energie 2 by neumožňovala dělat všechno to, co umožňuje dělat Energie 2, ale to, co by dělat mohla by bylo limitováno možnostmi v rámci aspektu energie 2 a nižších. Samozřejmě postavám by se 3kové součástky měli dostat do rukou jen výjimečně a čky bych řadě na úroveň legendárních artefaktů.

Každopádně s tíhle nejsem úplně spokojenej, ovšem jako nástin aspektů pro technologii se to IMHO celkem hodí.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11104
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 3. 10. 2007, 18:23

Ohledně součástek - ono by to bylo fajn, dávat si to dohromady a skládat si vlastní kusy Technologie z ničeho, ale nechci ani přemýšlet nad tím jak to pravidlově ošetřit - to by byly hodiny a hodiny tvrdé práce a testování. Osobně jsem pro to kusy Technologie pojímat jako celky (jinak - na selhání bych házel jen jednou) a až bude celý NOS hotový, tak jestli to nebyude vyhovovat a abude chuť a čas, můžeme se k obvodům a zapojením vrátit.

ad. Fritzs: To fungování se nám líbí - je to dobrý nápad na kterém se dá dál stvět... my jsme pro. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 3. 10. 2007, 22:13

Ecthelion: Teda, co se toho fungování týče, já s tím osobně nijak spokojenej nejsu, anžto je to dost přímý vykrádání MtA... nicméně nepřišel sem na nic lepšího a je otázka jesi je možné vytvořit svobodnější systém, než ten co ho používá MtA aby to přiotom bylo všem víceméně okamžitě srozumitelný...

Možná bych zrušil sféry působení a udělal pro každý efekt (sérii efektů) vlastní kategorii přičemž čísílko by určovalo počet kostek, či něco na ten způsob, takže změny plynutí subjektivního času a zrychlení pohybu by byly samostatný a ne ovládaný jednou nad sféru, což je na jedno stranu lepší specifikace toho, co dané součástka dělá, na druhou stranu to dost zmenšuje svobodu, takže ideállem bude asi nějaká střední cesta mezi přístupy pár sfér co pokryjí vše a hromadou efektů řešených každý zvlášť...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 4. 10. 2007, 19:07

Systémové zhrnutí fungování technologie dle Fritzse:

1. parametry jednotlivých dílců

Základní panel: základní panel má jen jedinou hodnoty a to kapacitu.
Funkční součástka: umožňuje zařízení dělat ty kchůl efekty má dvě vlastnosti náročnost (kolik kapacity ukrojí z panelu)
Zdroj: má náročnost a množství dodané energie
Ovladač: unmožňuje zařízení ovládat, případně poskytuje nějaký bonus na zacházení s technologií má určitou náročnost
Jistič Spotřebovává kapacitu poskytuje bonus na save vs. vyhoření
Kondenzátor: Zvyšuje množství energie poskytnuté zdrojem, náročnost.
Pojistka: Vyhoří na místo součástky, má svoji náročnost

2. tvorba samotného kusu technologie:

-obstarání základního panelu o určité kapacitě
-osazení jednotlivými součástkami, přičemž každá součástka má určitou náročnost, která se odečítá od kapacity základního panelu
-je-li hodnota součástek=kapacita panelu pak panel funguje normálně, při překročení hrozí spálení panelu (něco na způsob save vs. die) při každém použití, zbývá li v panelu nějaké kapacita dostávají rizikové součástky (tj, ty u kterých hrozí vyhoření při každém použití) bonus na save verus vyhoření.

Takže bvy výsledku může mít určité zařízení parametry

Základní panel kapacita 12
Ovladač náročnost 2
Zdroj náročnost: 1R energie max.5
Kondenzátor: 3R index: +5
Funční součástka náročnost: 4
Pojistka 1
Pojistka 1

Takže zařízení má paranetry kapacita: 12, riziko: 2 max. en 10, bezpečný provoz 5 které jsou odvozeny z:
kapacita=kapacita základního panelu
riziko množství rizikových součástek (R)
maximální energie= energie ze zdroje+energie z kondenzátoru
bezpečný provoz=energie ze zdroje.

Každé riziko znamená jeden hod na vyhoření při použití dané technologie který by měl být asi něco na způsob 4+ armor save z warhammeru ( zlepšení o jedna za každej jistič), při práci s vyšším než bezpečným "napětím"

Systém by se taky dal rozpracovat aby šli dělat všelijaký záložní okruhy, le upřímně nevidím důvod...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 5. 10. 2007, 11:54

Vypadá to vážně použitelně, jen tam ještě nějak nevidím to riziko používání magtechu, tedy co se stane, když se to podělá?
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 5. 10. 2007, 13:13

Invictus: Vyhoří li to tak je součástka (pojistka) v háji a je potřeba ji nahradit...

Když postava neuspěje v hodu na použití technologie, tak se buď nic nestane, nebo v případě výrazného neúspěchu, dojde k průseru, kdy se stane něco, co postava nechtěla a co ji nějak poškodí...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2472
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 5. 10. 2007, 21:27

osobně bych byl pro něco ještě jednoduššího - součástky a efekty nechat jenom na colorovym popisu, přičemž síla Stroje by se určovala při sestrojení na základě kvality (příp. kvantity) dostupnejch zdrojů a dovednosti stvůrce (možno rozdělit na víc oborů) - tim bychdostal nějaký číslíčko, který bych moh možná ještě rozdělit mezi několik atributů (detekce, nasávání, transformace, zaměření, účinnost, ....)
ostatnívlastnosti by se daly možná ošetřit přiřazením fateovejch aspektů (ohledně účelu, schopností a pod)

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 5. 10. 2007, 22:08

Já myslím, že by bylo vhodné tam uvést obojí typ řešení. Tedy napsat ten zjednodušený způsob tvorby, tak jak to navrhuje Bart, a pro hračičky tam nahodit i to složitější. Oba vlci se tak nažerou.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 4009
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 28. 1. 2008, 22:57

este mi napadla suciastka, ktora by fungovala ako bateria tejto sily, cize by anomaliu docastne uchovala, na druhu stranu, anomalia by sa po dlhsej dobe cim dalej viac prejavovala, a v o to vacsej miere, o co viac energie by bolo nahromadenej... takze keby si niekto povedal, ze teraz vcucnem nejaky paradoc a vybehnem vypalit najblizsie miesto by si asi rychlo uvedomil, ze je z neho uhlik
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 11:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Technologie (dříve známo jako magtech)

Příspěvek od Cypher » 12. 11. 2009, 22:30

Po troše přemýšlení jsem vymyslel jednu látku, která mi vyřešila problémy s jídlem, mocným zdrojem páry a zároveň se stala základní složkou Technologie. Solarion.

Solarion má 3 modifikace: zelený, červený a modrý. Každý z nich se dá vytvořit ze stejné Solarionové rudy, avšak odlišnými procesy. Každý z nich nefunguje ve Stabilitách a ve Stabilních anomáliích má pouze malý výkon, zatímco čím hlouběji do Pustiny ho dostanete, tím větší má "moc". Všechny využívají energii pustin a přeměňují ji na jiný druh energie. Světelná a tepelná energie je vždy součástí, ovšem u některých modifikací je jedna z nich či obě redukovány.

Zelený Solarion
Nejjednodušší výroba, k níž je potřeba jen přímého slunečního záření. Solarion pak tvoří zeleně zářící krystaly, které dokáží nahradit sluneční záření.Využívají se tak často jako osvětlení hlavních důlních chodeb či v pěstování rostlin hluboko pod zemí.

Červený Solarion
Pro výrobu je potřeba obrovské teploty dosažitelné pouze ve velkých výkonných pecích. Solarion pak vydává teplo po celou dobu svojí existence. Používá se do parních strojů, které ale fungují pouze v Pustině, jelikož poze tam dokáží krystaly vyprodukovat dostatečně tepla pro var vody.

Modrý Solarion
Pro jeho výrobu je potřeba esence života, kterou je podle některých duše. Solarionová ruda se spolu s dalšími chemickými látkami vpraví do žil žijícího tvora. Tam zreaguje a z dosud nevysvětlených důvodů se konečný produkt vždy usadí v srdci, které je tímto procesem zničeno. Ze srdce se pak vyjme modrý krystal Solarionu, který má psychoaktivní vlastnosti. Možnosti modrého Solarionu a závislost jeho moci na druhu "oběti" není ještě úplně prozkoumána. Zatím se jen prokázalo, že pokud je k tvorbě použit člověk, má krystal mnohonásobně větší potenciál. Ovšem s rostoucí výkonností roste i neovladatelnost, jež je momentálně hlavním problémem.

Uživatelský avatar
ireas
Příspěvky: 24
Registrován: 24. 2. 2011, 11:46

Re: Technologie (dříve známo jako magtech)

Příspěvek od ireas » 24. 2. 2011, 12:47

Jsem tu novej, takže vám do to zatím nemám moc co mluvit ale snad nepohrdnete pár subjektivními názory.

Co se týče rozpracovanosti součástek nechal bych to tak. Možná to můžete udělat v nějaké osekanější verzi pro normální hráče, kteří to příliš nevyužijí, nebo využijí jen pro prodporu hraní. Samotné technologie bych pak hodil do zvláštního modulu, kde by byly ropzracované opravdo dopodrobna včetně tabulek pro výpočty, vyjmenování jednotlivých součástek, jejich cen a podrobnějšího rozpracování perku technologie a všeho co s tím souvisí.

Co se týče oněch "magických" rud. Myslím si, že i když jsi se to snažil vyvážit mají stále ještě příliš mocné výhody oproti nevýhodám což je dělá supertruperimbacool. Pokud byste je chtěli zachovat navrhuju je do hry dát tak vzácně že jen nejbohatší města by měla na 1-2 součástky a zároveň by se kvůli nim mohlo i válčit, protože už jen samotné vlastnictví by bylo známkou moci.

Pokud jde o použití technologií, přemýšleli jste už i o něčem jako fatálních neúspěchu? Nejen, že by to skoro stoprocentně zabilo uživatele, ale mělo by to také zlikvidovat i nejbližší okolí. Dál bych zavedl ještě druhý systém pojistek a to sice proti samovolnému uvolnění anomálie. Ty by se museli měnit po každém, nebo každém druhém použití technologie kvůli jejich nadměrnému opotřebení. Samozřejmně by bylo potřeba zpracovat co by se stalo kdyby se anomálie, která by přišla do kontaktu s nějakým usměrňovačem samovolně utrhla.

Dál je to cena technologií, která by neměla být zrovna malá.

Technologické artefakty. Například oživlí mechaničtí golemové, technologie ovládané nadálku, atd. Prostě ěnco co skoro nikdo není schopen stvořit, není to ani příliš důležité a mocné, ale vzbuzuje to respekt, nebo rovnou strach a hrůzu...

Asi jsem ještě na něco zapomněl, ale myslím, že jak tady budu dýl tak vám budu přispívat snad i smysluplnějšími články a navíc už tomu budu aspoň trošku líp rozumět.

Uživatelský avatar
ireas
Příspěvky: 24
Registrován: 24. 2. 2011, 11:46

Re: Technologie (dříve známo jako magtech)

Příspěvek od ireas » 27. 2. 2011, 18:50

Technologie
DaVoor si z horního páru očí sundal letecké brýle a nasadil si místo nich ostroskop. Věděl, že jde do tuhého. Blížili se k okraji karmínové zóny a vichry začaly nabírat na intenzitě. Pohled skrz ostroskop zbarvoval krajinu do sytě modré a i přes časté šumy a poruchy v obraze bylo snadnější tušit okraje anomálií.
Rozhodně nechtěl skončit rozbitý na kousky nebo změněný k nepoznání - včera Tartaanovo létadlo vtáhla anomálie dvojka. Viděl co zůstalo z jeho stroje. Ze smradu když Tartaanovo tělo nesli kolem se tři piloti pozvraceli. Oblast Hluboké Pustiny, kterou museli proletět nebyla příliš hluboká, ale stále šlo o překonání asi deseti kilometrů, kde se stát může cokoli. Měli zaútočit na nepřátele usazené ve stabilní zóne na druhé strně pásu a hlavouni z velitelství vymysleli, že letecký přepad přes karmín nebudou čekat. DaVoor náhodou viděl na stole velitele odhad vlastních ztrát - i přes intenzivní trénink se počítalo, že plné tři čtvrtiny strojů se na základnu nikdy nevrátí. Takže šance k přežití jedna ku třem... mizerná sázka.

DaVoor se podíval deleva a doprava, kde spolu s ním majestátně letěla eskadra groteskních letounů - nejlepších jaké mohla Garapolis poskytnout. Stroje mávaly křídly a poskakovaly ve vzdušných turbulencích, zatímco z motorů tryskaly proudy páry a přeměněných krystalů.
Náhle ho upoutal rychlý pohyb vpravo - ReVaalův stroj vybočil z formace. DaVoor chvíli netušil proč, ale když podruhé zaostřil všechny své čtyři oči, pochopil, že ReVaalův motor explodoval a stroj padal k zemi. Až sem slyšel výkřiky ReVaalovy posádky než se letoun rozbil o skály na zemi.

Začíná to skvěle, pomyslel si a mimoděk polknul. Otočil se na střelce, který právě zkusmo vypálil několik ran ze strojní pušky, aby ji rozehřál, a ukázal mu zdvižený palec. Střelec odpověděl stejným gestem.
Všechny stroje vyrazily do Hluboké Pustiny...
Vo co go: Technologie ve světě N.O.S.u zastupuje magii. Je to vlastně věda zabývající se využívání pustiny a jejích anomálií. Takže se s její pomocí dá dosáhnout praktikcy jakéhokoliv efektu, od změny barvy vlasů až po oživení nemrtvého. Nevýhoda této „všemcnosti“ je však celkem očividná: vzhledem k tomu, že využívaná anomálie proudí přes technologie, proudí zároveň i skrz uživatele technologie což vede při neopatrném používání k rychlým a mnohdy smrtícím mutacím a navíc má nasazení nějaké těžší technologie na okolní Anomálie velice přitažlivý vliv. Dalším nedostatkem je, že v stabilitách se jejich funkčnost zhoršuje a v případě některých nejsložitějších zcela ustává, proto je technologií operováno většinou pouze v mělké Pustině, která není zas tak nebezpečná a umožňuje bezproblémovou funkci veškeré technologie...

Jak to vůbec vypadá: Nejlépe by se daly připodobnit k elektronice ze začátku minulého století... jsou to různě vypadající přístroje, které je nutné nosit přímo na těle aby se daly využít, některé vyspělejší jsou dokonce připojeny na tělní implantáty a existují dokonce technologická zařízení, která slouží jako přímá náhrada části těla (toto se ovšem příliš nepoužívá, může to být poměrně dost nebezpečné), nejčastější jsou různé "pistolovité" přístroje, nebo brašny... (V pozdějším pokračování budou uvedeny i různé další způsoby využití technologie…)
Jak to fakčí čéče: Technologie není na použití nijak jednoduchý, použití kýmkoliv kdo nezná základy práce s technologií končí většinou vážným zraněním toho kdo se pokouší technologii ovládat... další omezení spočívá už v samotné podstatě funkce technologie, technologie čerpá energii z Pustiny skrz jeho uživatele, což nejde u větších technologických zařízení dlouho vydržet. není možné užívat technologie bez nositele, protože je potřeba lidské mysli na formování energie z Pustiny, což teprve spolu s patřičnou technologií umožní dosáhnout požadovaného jevu. Jeden kus technologiese hodí pouze na to, k čemu byl určen a nic jiného se z ním nedá udělat.
Příklady: příklady: neprostupný štít (asi jako AT pole viz. NGE), tvoření Mrtvých (aji NOS si zaslouží trochu nekromancie) různé blesky fajrbóly a podobné nesmysly (což sice de, ale pušky sou z určitých důvodů prostě lepší), různé iluze (asi nejčastější užití), transmutace materiálů (jo de to), levitace (do sucha i do horka létající ponorka), léčení (přišel ste o oko... bžžžt... no vidíte teď máte čtyři v jednom důlku...), detekci (třeba anomálií, které detektor přitahuje) a spostu dalších fantazii se meze nekladou…
A kde to zeženu? Dostupnost, je asi největším problémem, ne ve všech městských státech je znám postup jejich výroby a ne všude jsou legální, nicméně městské státy co je využívají patří k těm nejsilnějším (a s největším procentem mutantů v populaci)
Něco málo pravidel:
Hej sousede pučíš mi patnáctku klíčovák? Zase se mi posral vymezovač zátěže…
Každá součástka (vyjma základního panelu) má svoji energetickou náročnost. Něktré mají určité riziko vyhoření, přičemž na všechny se hází, což je tedy docela dost hodů, když je tam takových součástek třeba pět, takže by se to nemělo používat furt. Jo a při kritickém neúspěchu se háže záchrana pro všechny součástky.

Základní panel -jeho hodnota umožňuje určit kolik a jakých součástek utáhne, je li tato míra překročena háže se po každém použití jesi panel nezhořel s obtížností polde míry překrořčení kapacity panelu.

Aktivátor -umožňuje zařízení fungovat, dle jeho hodnoty se určí, kolik součástek dané zařízení utáhne co do spotřeby.

Kondenzátor/Cívka -násobí množství energie, které doná zdroj svojí honotou, některé vysokohdnotové cívky musí hodit při každém použité save jinak zhoří.

Jistič -poskytuje bonus na záchranu proti vyhoření některé součástky, zamezuje kritickým neúspěchům kdy zhoří všechno.

Pojistka -soukne jedno vyhoření, tím, že sama vyhoří (s určitou pravděpodobností, asi podle hodu, otázka jesi jich není už moc)

Anténa -funkční součástka, může vyhořet.

Kontrolky -vyhoření nehrozí


Usměrňovač - výnměnou za kapacitu základního panelu odstraňuje nebezpečí vyhoření jedné součástky.

Detektor -stejně jak anténa.

Ovladač - podle typu a stavu poskytuje bonusovou nebo minusovou kostku/skill na použití dané zařízení.
Funkci samotné technologie bych zařídil pomocí systému podobnému (čti obšlehnutému) "magii" z Mage: the Ascension, přičemž bych počet jednotlivých sfér spíše zmenšil a to na následující: Energie, Hmota, Řád, Časoprostor, Pustina, přičemž fce každé z nich by byla následující:

Energie-součástka s touto vlastností umožňuje transformovat syrovou energii Pzustiny do nějakého jiného efektu.

Energie 1
-detekce určité energie, např magnetického pole na krátkou vzdálenost. Vytvoření velice malého množství "energie" (zapalovačový plamen, slabý elektrický výboj, "ukazovací" laser prostěš nic co by mohlo někoho reálně zranit)¨
Energie 2
-detekce na velkou velkou vzálenost, vytvoření většího množství dané "energie" (velký plamen, elektrický výboj co může omráčit, nebo případně i zabít)
Energie 3
-detekce na obrovské vzálenosti, silný plamenomet, metání blesků, laserová zbraň, tavení a zpracování kovů.
Energie 4
-malá atomová bomba

Hmota-usměrňuje sílu Pustiny působící změny v molekulární a atomární (a subatomární) struktuře hmoty.

Hmota 1
-hrubé načrtnutí složení dané látky, snadno probíhající chemické reakce.
Hmota 2
-přesnější chemická analýza, obtížně probíhající chemické reakce, napodobení biochemických procesů.
Hmota 3
-vysoce přesná chemická analýza, nemožné chemické reakce, transmutace prvků
Hmota 4
-tvorba hmoty z "ničeho"



Řád- mění způsob jakým Pustina působí na složité makroskopické systémy a struktury

Řád 1
-analýza jednoduchých struktur, drobné manipulace se strukturou věcí
Řád 2
-analýza složitých oběktů, rozsáhlejší manipulace (např kosmetické mutace)
Řád 3
-rozsáhlé manipulace se strukturou velice složitých soustav (zařízení velice nepravděpodobných mutací, přeměna jedné jednoduché součástky na jinou)
Řád 4
-polymorph other

Časoprostor- usměrňuje zakřivení časoprostoru způsobené Pustinou

Časoprostor 1
-nepatrné změny v plynutí subjektivního času, pomalé zrychlování objektu, teleportace velmi malých předmětů na malé vzdálenosti, levitace předmětů do velikosti člověka
Časoprostor 2
-patrné změny v plynutí subjektivního času, normální (asi jak slabší auto) zrychlení, teleportace větších předmětů na malou vzdálenost, levitace objektů do auta.
Časoprostor 3
-velké změny v plynutí subjektivního času, zrychlení na úrovni stíhačky, teleportace předmětů na značné vzdálenosti, levitace velkých budov.
Časoprostor 4
-nekonečné zrychlení, teleportace čehokoliv kamkoliv, neomezená manipulace s časem

Pustina-změny v samotné Pustině.

Pustina 1
-detekce anomálií na menší vzdálenost, slabá šance na vypnutí nějaké anomálie.
Pustina 2
-detekce na větší vzdálenost, střední šance na vypnutí anomálie, vysávání energií z anomálie
Pustina 3
-vysoká šance na vypnutí anomálie, udžení malé stabilní zóny.
Pustina 4
-udržení velké stabilní zóny, yvvolání paradoxu

Samozřejmě, součástka s aspektem třeba Energie 2 by neumožňovala dělat všechno to, co umožňuje dělat Energie 2, ale to, co by dělat mohla by bylo limitováno možnostmi v rámci aspektu energie 2 a nižších. Samozřejmě postavám by se 3kové součástky měli dostat do rukou jen výjimečně a čky bych řadě na úroveň legendárních artefaktů.

Každopádně s tíhle nejsem úplně spokojenej, ovšem jako nástin aspektů pro technologii se to IMHO celkem hodí.
Systémové zhrnutí fungování technologie dle Fritzse:

1. parametry jednotlivých dílců

Základní panel: základní panel má jen jedinou hodnoty a to kapacitu.
Funkční součástka: umožňuje zařízení dělat ty kchůl efekty má dvě vlastnosti náročnost (kolik kapacity ukrojí z panelu)
Zdroj: má náročnost a množství dodané energie
Ovladač: unmožňuje zařízení ovládat, případně poskytuje nějaký bonus na zacházení s technologií má určitou náročnost
Jistič Spotřebovává kapacitu poskytuje bonus na save vs. vyhoření
Kondenzátor: Zvyšuje množství energie poskytnuté zdrojem, náročnost.
Pojistka: Vyhoří na místo součástky, má svoji náročnost

2. tvorba samotného kusu technologie:

-obstarání základního panelu o určité kapacitě
-osazení jednotlivými součástkami, přičemž každá součástka má určitou náročnost, která se odečítá od kapacity základního panelu
-je-li hodnota součástek=kapacita panelu pak panel funguje normálně, při překročení hrozí spálení panelu (něco na způsob save vs. die) při každém použití, zbývá li v panelu nějaké kapacita dostávají rizikové součástky (tj, ty u kterých hrozí vyhoření při každém použití) bonus na save verus vyhoření.

Takže ve výsledku může mít určité zařízení parametry

Základní panel kapacita 12
Ovladač náročnost 2
Zdroj náročnost: 1R energie max.5
Kondenzátor: 3R index: +5
Funční součástka náročnost: 4
Pojistka 1
Pojistka 1

Takže zařízení má paranetry kapacita: 12, riziko: 2 max. en 10, bezpečný provoz 5 které jsou odvozeny z:
kapacita=kapacita základního panelu
riziko množství rizikových součástek (R)
maximální energie= energie ze zdroje+energie z kondenzátoru
bezpečný provoz=energie ze zdroje.

Každé riziko znamená jeden hod na vyhoření při použití dané technologie který by měl být asi něco na způsob 4+ armor save z warhammeru ( zlepšení o jedna za každej jistič), při práci s vyšším než bezpečným "napětím"

Systém by se taky dal rozpracovat aby šli dělat všelijaký záložní okruhy, le upřímně nevidím důvod...

Uživatelský avatar
ireas
Příspěvky: 24
Registrován: 24. 2. 2011, 11:46

Re: Technologie (dříve známo jako magtech)

Příspěvek od ireas » 27. 2. 2011, 18:51

Tady je nějaký základní shrnutí, který by se mělo přeavit na pravidla omlouvám se za řípadné chyby ...

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host