Technologie (dříve známo jako magtech)

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Technologie (dříve známo jako magtech)

Příspěvek od Fritzs » 27. 1. 2007, 14:40

Co je to magtech?

Magtech je "metasettingově" způsob jak tam nacpat magii, kerá je aspoň trochu nestandartní... Proč tam něco takového potřebujeme...? protože magie je kchůl (můžete s tím nesouhlasit, ale to je asitak všechno co se s tím dá dělat)

Settingově je to věda zabývající se energií z Pustiny, a tvořením malých ovládaných (víceméně) Anomálií, takže se s její pomocí dá dosáhnout víceméně jakéhokoliv požadovaného efektu od změny barvy vlasů po oživení mrtvého, nicméně má jeden velice podstatný nedostatek... když používate magtech proudí energie z Pustiny přímo skrz vaše tělo, což vede při neopatrném používání k rychlým a mnohdy smrtícím mutacím a navíc má nasazení nějakého těžšího magtechu na okolní Anomálie velice přitažlivý vliv... dalším nedostatkem je, že v stabilitách se jejich funčnost zhoršuje a v případě některých nejsložitějších zcela ustává, proto je magtechem operováno většinou pouze v mělké Pustině, která není zas tak nebezpečná a umožňuje bezproblémovou funkci veškerého magtechu...

Jak magtech vlastně vypadá...? Nejlépe by se daly připodobnit k elektronice... jsou to různě vypadající přístroje, které je nutné nostit přímo na tělěm aby se daly využít, některé vyspělejší jsou dokonce připojeny na tělní implantáty a existují dokonce magtechnologická zařízení, která slouží jako přímá náhrada části těla (toto se ovšem příliš nepoužívá, může to být poměrně dost nebezpečné), nejčastější jsou různé "pistolovité" přístroje, nebo brašny...

Jak se používá...? Magtech není na použití nijak jednoduchý, použití kýmkoliv kdo nezná základy práce s magtechem končí většinou vážným zraněním toho kdo se pokouší magtech ovládat... další omezení spočívá už v samotné podstatě funkce magtechu, magtech čerpá energii z Pustiny skrz jeho uživatele, což nejde u větších magtechových zařízení dlouho vydržet. není možné užívat magtechu bez nositele, prože je potřeba lidské mysli na formování energie z Pustiny, což teprve spolu s patřičným magtechem umožní dosáhnout požadovaného jevu. Jeden kus magtechu zvládne se hodí pouze na to, k čemu byl určen a nic jiného se z ním nedá udělat.

Co všechno dokáže... příklady: neprostupný štít (asi jako AT pole viz. NGE), tvoření Mrtvých (aji NOS si zaslouží trochu nekromancie) různé blesky fajrbóly a podobné nesmysly (což sice de, ale pušky sou z určitých důvodů prostě lepší), různé iluze (asi nejčastější užití), transmutace materiálů (jo de to), levitace (do sucha i do horka létající ponorka), léčení (přišel ste o oko... bžžžt... no vidíte teď máte čtyři v jednom důlku...), detekci (třeba anomálií, které detektor přitahuje) a spostu dalších fantazii se meze nekladou...

Dostupnost, je asi největším problémem, ne ve všech městských státech je znám postup jejich výroby a ne všude jsou legální, nicméně městské státy co je využívají patří k těm nejsilnějším (a s největším procentem mutantů v populaci)

EDIT: Magtech byl z důvodů nevhodnosti termínu a navíc jelikož je již použit v Final Fantasy VI (sem se na to dival, se tomu řika magitec) a celkovému zasmrádání pojmem magie překřtěn na zcela nemagickou a normální technologii!
Naposledy upravil(a) Fritzs dne 1. 10. 2007, 09:36, celkem upraveno 1 x.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 27. 1. 2007, 17:42

Otázka je... vyhovuje vám tendle koncept, nebo se nehodí, nebo potřebuje úpravy?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 27. 1. 2007, 17:45

Zní to dobře, kámen úrazu pak bude ve správném herním systému, ael to už teoreticky není z phledu tvůrců settingu nutné řešit.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 27. 1. 2007, 19:22

Invictus: Není problém... třeba ve FATE bych to řešil jako "extra"...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2472
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 28. 1. 2007, 19:09

magtech by možná neměl vytvářet anomálie, ale spíš používat anomálie v danym místě už existující a upravovat si je k obrazu svýmu - to by mělo tři efekty - 1) používat magtech neni náročný, je to kurva náročný - vyžaduje to spoustu speciálních školení na různý typy anomálií a přístrojů, schopnost improvizace a hodně, hodně odvahy
2) výseldek je tim silnější a efektivnější (a efektnější), v čim hlubší pustině se nalézáte - takže stability a stabilní anomálie budou všechny efekty omezovat a vytlačovat, naopak v nejhlubších vrstvách dokáže i začátečník s kouzelnou hůlkou po dědovy pravý zázraky, pokuď to teda přežije
3) konkrétní stroj se může na různejch místech (a časech) chovat různě, protože konkrétní anomálie se lišej - takže máš "vrhač", kterej někdy vrhne fájrból, někdy hromadu hlíny, někdy šavli a někdy uživatele

pak by ještě moh existovat druhej druh magie - některý poutníci se naučili jenom předvídat nástupy anomálií, což jim ale možňoju tvrdit, že přesně takhle to chtěli :)

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11104
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 28. 1. 2007, 20:00

Bartův nápad se mi líbí. $D

Ve výsledku má stejný efekt jako Fritzsův návrh - je nejobtížněji užívaný ve stabilních oblastech (proto se někdy magtechácká města nebo laboratoře šílených vědců magtech studující staví v mírné Pustině (a některých obzvláště šílených vědců i hlouběji)) a nejlépe použitelný v Pustině.

Navrhoval bych, aby to fungovalo tak, že trénovaný (nejlépe, samouk to má horší) člověk dokáže propojit svou mysl s energií Pustiny a s pomocí přístroje dokáže transformovat existující anomálii.

Ty přístroje bych osobně viděl jako takové staré krámy - elektronky, tranzistory, drátky na povrchu, atp. Ať už to budou různé krabičky, rukavice, bedny velikosti batohu nebo cokoli jiného.

Výsledek nebude nikdy dvakrát stejný - záleží na soustředění uživatle, kvalitě a nastavení přístroje (byla by sranda muset do toho shánět součástky (...včera mi na rukavici odešly dvě cívky a tranzistor - ten mohu nahradit jedním skoro zničeným, který ještě jedno nebo dvě užití vydrží, ale bez těch cívek bude aktivace risk... doufám, že až do Mergery se nestane nic co by mě přimělo to zkoušet - tam snad na trhu seženu náhradní díly...), hloubce Pustiny, transformované anomálii a dalších věcech... :-)=
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 28. 1. 2007, 20:10

Ecthelion píše: Ty přístroje bych osobně viděl jako takové staré krámy - elektronky, tranzistory, drátky na povrchu, atp. Ať už to budou různé krabičky, rukavice, bedny velikosti batohu nebo cokoli jiného.
Jo, přesně tak sem to myslel aji já $D

To, že čerpají energií z naomálií, je vlastně normální, když ji čepají z Pustiny, proto taky anomálie přitahují...

IMHO by se měly chovat aspoň trochu podobně, takže maetač, co vrhá oheň většinou taky vrhne oheň, de jenom o to, v jaké podobě a kolik a popřípadě s čím... samozřejmě některá anomálie to může pozměnit, ale vrhač ohně by měl vždycky vrhat oheň (na druhou stranu takovej "vrhač něčeho" by taky nebyl nemožnej...)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11104
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 28. 1. 2007, 20:54

Záleží asi na zaměření - pokud se ti podaří sestrojit vrhač ohně, pak bude většinou chrlit oheň (záleží na tom jaké barvy, kolik a jestli jen oheň), jinak by se to asi nedalo pravidlově vůbec ošetřit (a nechávat to Vypravěči plně na vůli bez vodítek taky nemůžeme), ostatní vynálezy asi taky podobně, ale měli bychom to ošetřit, aby se chovaly chaoticky - v souladu s povahou Pustiny. O-)

Na druhou stranu, pokud se ti něco nepovede (a tady bych asi neváhal dát kostky - mají náhodnou povahu jako Pustina), tak taky může chrlit oheň na opačnou stranu, může vybouchnout nebo může udělat ještě něco mnohem horšího... :-)=
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 28. 1. 2007, 21:44

Ecthelion: Jasně kostka by měla být celkem sviňa, což může být právě ve FASTE problém, protože tam si to spravíš pálením aspektů... Celkem pěkně je todle řešený ve Warhammeru, kde double (triple a víc) při kouzlení znamená různě velkou katastrrofu, takže házení víc kostkama umožní používat mocnější kouzlo, ale zase zvyšuje riziko, což by sme mohli zavést aji tady...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11104
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 29. 1. 2007, 15:56

Pro moje info - jak moc složitý magtech chceme?
Jenom - vyrobil jsi rukavici chrlící oheň (s tím, že se chová nevypočitatelně) nebo i promakáme konstrukci a funkci (rukavice chrlící oheň - dva tranzistory, usměrňovací cívka, akumulátor, aktivátor - s tím, že všechno nemusí fungovat a záleží i na kvalitě součástek... atp.)?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2472
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 30. 1. 2007, 15:33

já bych preferoval větší pestrost v účincích toho danýho stroje, i když připouštim, že můj příklad byl až moc...

Ecthelion: já bych udělal do detailů několik příkladů, podle kterejch si člověk dokáže domyslet, jak asi budou vypadat obdobný kousky... kompletní katalog by asi ani vytvořit nešel - možností je hrozně moc...

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 15540
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 30. 1. 2007, 19:42

Bartův nápad je perfektní... a hráč by měl trochu popsat, jak si tu manipulaci daným druhem anomálie pomocí daného přístroje představuje.
A čím komplikovanější by to byl přístroj, tím nepředvídatelnější by byl.

Třeba přístroj... dejme tomu Magtechový vrhač - lokálně zahustí anomálii a vrhne ji pryč z hlavně. To může vyústit v to, že pokud se například anomálie yznačuje častými ohnivými bouřemi, tak to udělá onen kýžený fireball, pokud je to anomálie, kde selhává gravitace, tak to může mít nějaké silové účinky (silné narušení rovnováhy cíle či čistě deformační... záviselo by i na vynalézavosti popisu), když to bude nějaká atematická anomálie (bez nějaké typické proměny, prostě chaos), tak to může být cokoliv od spršky nabroušených diamantů až po autodestrukci Vrhače. No a pokud by šlo o anomálii myslící... :>;o)

A naopak, jiný přístroj... například Magtechový plamenomet. Od prvního se liší tím, že nejen nějak vrhá anomální energii, ale ještě ji musí přeměňovat na plameny, což asi nebude jednoduchý proces. U ohnivých anomálií to asi nebude nic ohromně těžkého, u ledových (pokud budou) už to tak snadné nebude, u kyselinových a časoprostorových už to bude chtít hodně fantasie a u myslících...?
Nazi lives don't matter!
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 30. 1. 2007, 20:13

Eleshar _Vermillion: Zas bych ho nechtěl dělat úplně chaotickej... kdyby to bylo takhle nahodilý, tak by to nikdo nepoužíval... spíš by IMHO mělo být opravdu zařízení čerpajíící univerzální energii z Pustiny, a o náhodnost by se starala nestabilita mysli uživatele a samotná podstata Pustiny...

Prostě takovej magtech by nebyl kvůli velké chaotičnosti moc použitelnej...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 30. 1. 2007, 22:37

Držel bych se principu, čím mocnější, tím nebezpečnější pro uživatele a tím nevyzpytatelnější účinek.
Prosté a jednoduché magtechy, by byly víceméně spolehlivé, zato ty super silné zároveň extrémně nespolehlivé.

2Fritzs: Já bych tam tu nevýhodu nechal. JE sice pravda, že pokud by s tím bylo spojeno příliš velké riziko "málokdo" by to používal. ALe pokud nějaký magtech nabízí mnohem lepší řešení problému než konvenční způsoby, jeho využití se vyplatí i tak. Když dobře vyvážíte obtížnost, a nebezpečnost použití, vyhnete se také riziku DnDčkovského "every second sperm is arcane caster, and every third is divine caster, multiclassing possible". Výsledkem by byla opravdu nízká míra uživatelů mocného magtechu.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5908
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 31. 1. 2007, 07:19

2Invictus: Pak bude ovšem problém vymyslet problémy :think:
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host