Městské státy

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5463
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 26. 12. 2007, 17:02

Nevím, jestli jste to tady řešili, ale nějak mi z toho vyplývá, že město zahrnuje většinu stabilní oblasti... Ale kde berou "nezávadné" jídlo? Nebo není jídlo z mělké pustiny problém? ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10523
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 26. 12. 2007, 17:35

boubaque: Neeee... jídlo z mělké Pustiny je ňamka... :-)=

Jinak - jak jsme k tomu zatím dospěli - velká část městských států není z hlediska potravin soběstačná a musí je importovat => Pustinou jezdí poměrně často karavany, které musí někdo vést... a to je job pro Poutníky, někdo je musí přepadat... a to je job pro mutanty, bandity a renegátské Poutníky. :wink:
Většina jídla se pěstuje buď v stabilních oblastech (ať již jsou někde volné plochy na povrchu nebo třeba nějaká forma hub v podzemních prostorách) nebo právě v Mírné Pustině v okolí města - výnosy nejsou nic moc, protože to anomálie, mutanti a zmutovaná zvířata docela často ničí (výnosy odhaduji tak 2x na vyrovnání zasazeného), ale i tak se to vyplatí - přeci jen by jinak pomřeli hlady... a ohledně závadnosti - nemusí nutně být závadné (neříkám, že často nejsou), ani když je obilí třeba modré. Pokud není žádné jídlo, dáš si i modrý chleba, slizkou houbu s mírně halucinogenními účinky a pečenou krysu... $D

Jinak ale každopádně díky za připomínku - rozepíšu to do Zdrojů...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2460
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 29. 12. 2007, 23:54

maličko bych poupravil čísla (prágle má skoro pětset kilomterů čtverečních, takže "střední město" do deseti km čtvercovejch je asi tak malá strana...)

možná přidat parametr "hustota osídlení", zdaleka ne všude bude hlava na hlavě (například zemědělský oblasti, členitější reliéf, nepříjemný, ale přežitelný trvalý anomálie atd.)

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10523
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 29. 12. 2007, 23:59

Bart: Tak byly ty čísla z mé strany taky zamýšleny... $D
Velkoměsta typu Praha mi do toho moc nesedí... :think:

Osobně jsem počítal pro průměrné větší město polní armádu ke 2000 mužů (žoldnéřů) a maximální, která je vůbec schopná existovat za strašlivých zásobovacích potížích 10 000.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5324
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 30. 12. 2007, 00:22

Ecthelion: není deset tisíc už moc...? Já bych nechal jako horní hranici takovejch pět... ať se města musí mezi sebou spojovat, chcou li někoho dobýt...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10523
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 30. 12. 2007, 10:22

Fritzs: Uznávám a koriguji - max. 5000. $D

Ono u velikosti města nejde ani tak o velikost města jako spíš o velikost stabilní zóny, která může vzniknout - a vzhledem k Pustině, jakou jsme zatím vyttvořili si neumím představit stabilitu velikosti pět set kilometrů čtverečních...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10523
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 30. 12. 2007, 20:52

A jedeme dál... :-)=

5) Politika a válka

V Pustině prakticky neexistuje město, které by bylo politicky jednotné – všichni intrikuji proti všem a nikdo nikomu nevěří. Prakticky všude existují různé frakce, sdružující lidi jednoho názoru nebo zájmu. Prakticky všechny mají vlastní oddíly, vojsko nebo polovojenské stráže, které prosazují jejich zájmy bez ohledu na všechno ostatní. Zrada, boje, vraždy a intriky jsou v prostředí městských států na denním pořádku.

Tato kapitola je uváděna až na posledním místě, protože pro hráče, kteří procházejí nebo se městem jen mihnou a jejich hlavním domovem je Pustina, není tolik podstatná. Málo je zajímá, která skupina intrikuje proti které nebo, že několik armádních důstojníků se chystá svrhnout krále a dosadit se na jeho místo. Není proto třeba propracovávat tyto vztahy dopodrobna a plně postačí vytvořit frakci vládnoucí – ta je pro představu o městě poměrně podstatná. Je vždy dobře vědět, zda ve městě, kam chci jít vládne tolerantní oligarchická vláda Šesti set nebo fanatická círekv pronásledující mutanty na potkání.

Občas je ale zajímavé vytvořit tyto frakce města i v případě hráčů, jejichž těžistěm zájmu jsou širé kraje Pustiny. Ty totiž nezajímá nijak zvlášť politika samotná, ale důsledky této politiky mohou být přímo určující. Co se stane, když ve městě, kam doprovázejí karavanu propukne revoluce a krvavá anarchie? Co když se doposud otevřené obchodní město, kam přišli nakoupit zásoby, revolucí změní přes noc a postavám hrozí jako cizincům mučení nebo smrt? Co když se postavy dostanou do pouliční bitky mezi dvěma skupinami? Budou přihlížet, když příznivci radikálního kultu budou lynčovat mladé děvče? Podobných situací může vzniknout mnoho a všechny velmi výrazně zasáhnou do života postav, není tedy na škodu, zamyslet se nad nimi.

Frakce se dají následujícím způsobem:

<Frakce>

Žádný městský stát není v Pustině osamocen. Vždy má kolem sebe státy další, se kterými je nucen vyjednávat, bojovat, získávat o nich informace nebo se je snažit přesvědčit ke spolupráci. Většinou je v okolí městského státu okolo 5 nebo 6 dalších států (jde samozřejmě o hrubý odhad – může jich být méně nebo i výrazně více, vznikolo-li v dané lokalitě víc stabilních zón v blízkosti), se kterými musí počítat a provádět s nimi aktivní politiku.

Vztahy mezi městy jsou spletité a nejasné – často neexistují přímé psané smlouvy, jsou zde závazky a ujednání staré tak, že si je skoro nikdo nepamatuje (Teras a Rhegior spolu kdysi uzavřeli smlouvu, kterou bohužel dnes bykládají obě strany jinak, protože nikdo už nezná písmo a ni jazyk, kterým byla zapsána), různé druhy zvykového práva a složité paragrafy a ne úplně jasné články smluv. Často smlouvy uzavírají různé městské frakce mezi sebou a vyznat se v tom není nijak snadné. I pokud mají státy uzavřené spojenectví, neznamená to, že proti sobě přestanou intrikovat. I přesto pro zjednodušení uvádíme přehled nejtypičtějších vztahů mezi městy:

Spojenectví
Oba státy mají uzavřené spojenecké smlouvy a zavázaly se smlouvami vojenskými nebo obchodními ke spolupráci.
Vazalský vztah
Jeden ze států je méně významný nebo silný a ať již dobrovolně nebo z donucení se uchýlil pod ochranu silnějího města, kterému za to odvádí tribut (v podobě surovin, otroků, pracovních sil, mužů do vojska, atp.).
Kolonie
Tento městský stát byl založený jiným městem a je pod jeho přímou nebo nepřímou kontrolou. Kolonie mohla být založna pro obsazení nově objevené stabilní oblasti, k rozšíření politického vlivu původního státu, k získání nerostných surovin, ochraně důležitého koridoru nebo k ohrožení jiného státu; může se jednat o městečko v mírné Pustině.
Mír
Ať již je vyhlášený nebo nevyhlášený – oba státy zrovna nemají chuť proti sobě bojovat a nevedou tedy oficiálně přímé válečné akce.
Příměří
Města mají diplomatické incidenty, jejich armády jsou v pohotovosti, najímají další žoldnéře, dochází k malým roztržkám, případné malým srážkám ve sporných oblastech. Časté je narušování nepřátelských hranic zájmů, obchodních sfér, výběr daní od obchodníků druhého města, internace jeho občanů a podobně.
Město obsazené
Jedno město je pod přímou kontrolou některého z okolních států. Ať již bylo dobyto, kapitulovalo nebo bylo obsazeno díky zradě, jsou zde přítomny okupační jednotky a prosazuje se zde správa vítězného města. Vládcem může zůstat vládce původní a může být zachováno jeho původní zřízení nebo zdání pokračující vlády, častěji však je pod vojenskou správou nebo je zde násilně zavedeno zřízení vítězného státu.
Válka
Válka mezi státy může mít mnoho podob, proto pro inspiraci uvádíme nejčastější druhy:

Sporadické srážky - válka se sestává ze sporadických srážek, malých přepadů, nájezdů a pohraničních incidentů. Ani jedna ze stran se nepouští do větších operací. Ať již proto, že vyčerpala své síly, bojuje jinde nebo jde o dlouhodobý spor a obě strany chcou té druhé dokázat že na ni nezapomněly.
Klasická válka - obě strany udržují tlak na nepřítele a znepokojují ho drobnými přepady, útoky a může dojít i k bleskovému přepadu města. Větší akce jsou spíše výjimkou - ať již proto, že oběma stranám dochází dech nebo proto, že naopak soustředí síly. Mohou být také zaměstnány jinde (boj proti jinému městu) a snaží se pouze udržet tlak na nepřítele bez velkých ztrát na svojí straně.
Zuřící válka - obě strany posilují své armády, najímají další žoldnéře a pokoušejí se o velké akce (obležení nepřátelského města, obsazení koridorů, zničení armád). Na denním pořádku jsou krvavé bitvy mnoha bojovníků i drobné srážky mezi rozptýlenými skupinami. Válka se přenáší z velké části do Pustin a záleží na zdrojích (materiálních i lidských), jak dlouho jsou města schopna vést takto vyčerpávající boje. Válka se může táhnout i léta, ale také může velice rychle dojít k rozhodující bitvě, po které už jedna ze stran nebude mít síly k vítězství a dojde k uzavření míru.
Obléhání - síly jedné strany dokázaly oblehnout druhé město a odříznout jej od okolí. Obránci se snaží uhájit hradby města, zabránit útočníkovi v jejich překonání a proražení bran. Několik vojáků obleženého města pod vedením Poutníka se může pokusit proklouznout obranou a přivést pomoc. Obránci jsou odříznuti od zásobování a brzy začnou trpět hladem, nemocemi a nedostatkem zásob, munice a léků. Ani útočníci na tom nejsou o mnoho lépe - musí zdolat hradby nepřátelského města a udržet obklíčení proti výpadům obránců.Často jsou nuceni držet oblasti Pustiny a jejich ztráty anomáliemi, nemocemi nebo hladem nejsou menší než bojovými akcemi. I pro ně je zásobování obtížné, navíc hrozí nebezpečí útoku i z Pustiny (loajální vojska města, která nebyla obklíčena nebo spojenci města).
Boje o město - síly útočníka prorazily za hradby druhého města a nyní se bojuje v jeho ulicích, dům od domu.

Přestože některé státy spoléhají na armádu verbovanou mezi obyvateli města (jako demokratický Teras nebo Derseny, které jsou pod dědičnou správou Tyranů), většinu armád měst tvoří žoldnéři. Některá města na ně spoléhají úplně, většinou je ale doplňují menší oddíly povolanců a vlastní vyšší důstojníci, kteří je vedou. Námezdní vojáci a často i celé oddíly kondotiérů putují od města k městu, aby mohli prolévat krev ve službách dostatečně solventního vládce. Nezáleží jim, zda budou bojovat pod praporem některého z tyranů, často kariéristů, vládnoucích svým městům tvrdou rukou, králů, dědičných vládců, náboženských vůdců, oligarchických vlád nebo republikánských měst. Měřítkem jejich věrnosti jsou peníze a za ně jsou ochotni bojovat pod praporem kteréhokoli z nich. Větší města jsou schopny mít armádu okolo dvou tisícovek mužů a žen a do pole nemohou postavit armádu větší než takových pět tisíc mužů, protože ani největší města nemohou zásobovat tak velké počty vojska při bojích v Pustinách.

Žoldnéři bojují jen za žold a pokud některé město nemůže zaplatit za jejich prokázané služby (válka je zruinovala, nikdy tolik peněz neměli nebo třeba jen odmítají zaplatit), musí se střást před jejich silou. Dříve věrné oddíly přejdou k nepříteli, samy oblehnou město nebo se lstí dostanou dovnitř. Plenem, drancováním, vraždami a násilím si vezmou co jim podle nich patří a často i vítězná válka může město úplně zničit, není-li schopno svým vojákům zaplatit.
Naposledy upravil(a) Ecthelion dne 3. 1. 2008, 13:36, celkem upraveno 1 x.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10523
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 30. 12. 2007, 21:09

Je nutné říci, že City Builder (a jakoukoliv jeho část) nemusí využívat jen vypravěč - Stavitelem může být i kdokoli z hráčů. Jedním ze způsobů tvorby příběhu pro NOS je také jeho využití hráči. Pokud hráč má nápad na zajimavou frakci nebo nějaký prvek, který by její existence znamenala pro hru, ať užije bodů osudu a do hry ji vloží. Pokud bude chtít Vypravěč při stavbě města přizvat hráče, a navrhne jim, aby mu pomohli s tvorbou frakcí, tím lépe! Pokud se hráč nudí při nakupování v obchodě, nic mu nebrání v tom, aby užil bodů osudu k vytvoření skupiny, která tam vtrhne a pokusí se majitele zabít nebo ztlouct. Může třeba vybrat nějakou vzorovou frakci z knihy NOSu nebo se rozhodnout pro nějakou vlastní. Frakce se nemusí tvořit ihned a brzdit tak děj, může se dotvořit později. Dalším klasickým prvkem je právě třeba kupina fanatiků lynčující nějaké děvče - způsob, jakým to oživí děj asi není třeba připomínat.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5324
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 9. 1. 2008, 11:23

V diskuzi o pladidlech, financích dluhopisech a ekonomice pokračujte prosím zde
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 17. 10. 2008, 22:45

Pročítal jsem si City Builder a způsob jak narychlo vyburnovat město, a chtělo by to ještě něco co by udělalo město zajímavé a vdechlo mu život. Když jsem nad tím přemýšlel tak jsem dospěl k závěru, že tím něčím by měla být krize nebo konflikt. Konečně jsme v době po apokalypse a každé město by mělo něčím trpět. Rozhodně je to něco co postavy až vejdou do města poznají, zároveň by to mělo být něco na čem se mohou odehrávat základní zápletky ve městě.

Tady je seznam Krizí, GM si z toho při burnování (aspoň) jednu vybere (nebo nějakou vymyslí).


Ekologické krize
- nedostatek potravin
- nedostatek léků a hygieny
- nemoc, nákaza
- nezaměstnanost, chudoba
- špatné přírodní podmínky (časté kyselinové deště, tornáda, písečné bouře ap)

Politické krize

- rebelové, povstání
- otevřený konflikt mezi frakcemi
- válka s jiným městem, válka o samostatnost
- invaze Hordy

Pustinové krize
- zvýšený výskyt nepřirozených anomálií
- postupijící Pustina
- městu se posunuly/zrušily koridory a příšla o hlavní cestovní trasy
- město terorizují bandité

Společenské krize
- terror obyvatelstva
- korupce
- upadající vláda, bezvládí
- panika, paranoia
- infiltrace zvenčí


nějaké další nápady?
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10523
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 20. 10. 2008, 19:36

jonka: Jako nahození fajn - tyhle výjimečné události by se daly zařadit pod Feeling.

Osobně bych to možná ještě do finální podoby rozpracoval nějak takhle:

- nemoc, nákaza => např. Šarlatový mor - věří se, že ho přináší vítr z Pustiny a není na něj léku. Lidé se chrání rouškami, ale nikdo neví, jestli jsou účinné. Zasažení lidé začnou blednout a vykašlávat krev, ztrácejí tělesnou váhu a nemoc provází i horečky a nechuť k jídlu. Do několika dnů velká část obětí umírá v křečích. Přežívá asi jen šestina zasažených a i ti si nesou následky této nemoci do konce života (navíc jsou ve většině měst Pustiny všichni nakažení zabíjeni, protože jsou považováni za přenašeče nemoci). Propukne a odezní velice rychle, jako oheň když stravuje dostupné dřevo nakazí obyvatele celé čtvrti nebo i města, není-li dodržena karanténa, a vybere si svou strašlivou daň.

Případně tam dát jen několik takových příkladů přímých aplikací těch jonkových bodů.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 20. 10. 2008, 19:52

Ecthelion: cokoliv, některé se třeba nemusí ukázat jako zajímavé.
Rozepsané do podrobny by to bylo fajn, protože pak je z toho lepší atmoška.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 10:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Cypher » 7. 8. 2009, 00:21

Koncem srpna snad budem konečně hrát v NOSu, tak jsem si zatím připravil pár států. Nejsou rozpracované moc do detailů, na to se vrhnu až budu vědět, že se do nich "družina" opravdu dostane. Časem ještě třeba něco přidám.

Mortis

Počet obyvatel: odhadem 5 000

Mortis kdysi býval velmi mocným městem. Zahalen v temnotě kvůli stabilní anomálii, která zčásti pohlcuje světlo, ovládal pomocí teroru několik okolních měst a dolů. Hlavní příčinou této moci byl obrovský pokrok v oblasti Technologie, která byla místní vládou hojně využívána a podporována.

Obyvatelé měli kromě různých mutací i jednu mutaci společnou – oči zářící podivným vnitřním světlem, s jejichž pomocí dokázali vidět jasně i v nejhlubší noci.

Mortisianští vojáci byli experti na boj zblízka. Vůbec nepoužívali střelné zbraně, zato ve velké míře využívali Technologii. S ní dokázali neuvěřitelné věci. Kolují historky, jak se kulky zastavovaly jen pár centimetrů od nich a neškodně spadly na zem. Někteří prý dokázali létat. Jiní se zase pohybovali tak rychle, že jste viděli jen rozmazanou čmouhu. Těžko říct, co z toho byla pravda a co jsou pouze výmysly. Jisté je však to, že vzbuzovali hrůzu a děs všude, kde se objevili. Jejich nečekané útoky pod rouškou tmy jim vysloužily pověst neporazitelných přízraků a města kapitulovala po prvním dnu boje.

Jenže jejich nadvláda netrvala dlouho. Na Mortis udeřil mor. Jejich lékaři proti němu byli bezmocní. Už po prvním týdnu byly ulice plné těl a po celém městě se rozléhal puch spáleného masa. Ostatní města viděla svou příležitost a rychle se zbavila svých okupantů. Z Mortisu začali lidé v panice utíkat a hledat útočiště v okolních městech, ale všichni byli nemilosrdně postříleni jen, co se k nim dostali na dohled. Mortisianská armáda měla co dělat, aby udržela pořádek ve vlastních ulicích a sbírala těla. Zoufalá vláda se obrátila se na své vědce, zda není možnost využít proti moru Technologii. A oni nevěděli. Po tři dny byli všichni zavření v hlavní laboratoři. Po tři dny, kdy populace Mortisu klesla na pouhou čtvrtinu. Pak konečně vyšli ven a tvrdili, že mají nejenom lék, ale i klíč k nesmrtelnosti. Vláda obklopená ze všech stran smrtí rozkázala okamžitou léčbu. Jenže to, co považovali za lék, se jim stalo prokletím. Nakaženo bylo čím dál více lidí. Každý z nich měl tělo pokryté puchýři, zvracel krev a zmítal se v bolestech, ale ani jeden z nich nezemřel. Mor pohltil celou populaci, přesto nebylo žádné úmrtí. Nemohli zemřít kvůli „léku“, který jejich těla udržoval při životě. Brzy se všichni zbláznili. Z jejich myslí se vytratilo vše kromě těch nejzákladnějších pudů.

A tak se Mortis stal městem duchů, kde se temnotou neustále rozléhají nervydrásající skřeky jeho šílených nesmrtelných obyvatel. Okolní města považují Mortis za prokleté místo. Mnozí tvrdí, že pykají za své hříchy a hamižnost. Kulty jsou přesvědčené, že to způsobil právě jejich bůh. Ale nikdo neví, jak to bylo doopravdy. Nikdo kromě hrstky na poslední chvíli uprchlých Mortisianů, kterým v žilách koluje prokletí, které mohou jiní považovat za dar.

Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 10:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Cypher » 7. 8. 2009, 00:22

Hnízdo

Počet obyvatel: není známo


Hnízdo je mohutná osamocená hora čnící z Pustiny, která svým vzhledem připomíná gigantické načervenalé termitiště. Je protkána tisícem chodeb, které vedou pod zem a ústí někdy i kilometry od Hnízda.

Uvnitř žijí lidé ve zvláštním symbiotickém vztahu s hmyzími stvořeními, kterým ostatní říkají Arachnidi, nebo prostě Brouci. Téměř všechny z lidských obyvatel hnízda tvoří mutanti. Jejich technologická úroveň je na době kamenné, přesto používají ukořistěné střelné zbraně, kterých ale nemají moc. Často odsud vyráží na bleskové výpady při nedostatku potravy či munice. Jejich hlavní silou jsou přitom létající brouci s mutantními jezdci spolu se záplavou pozemních válečníků Hnízda. Brouci mají také cit pro anomálie, takže si většinou dokážou vybrat bezpečnou cestu.

Znepokojivé jsou hlavně zprávy, že se už několikrát pokusili o vybudování dalších Hnízd. Belligarská armáda, která s nimi vede urputný boj, zatím všechny jejich pokusy zmařila.

Uživatelský avatar
Cypher
Příspěvky: 35
Registrován: 8. 5. 2007, 10:15
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Městské státy

Příspěvek od Cypher » 7. 8. 2009, 00:23

Belligar

Počet obyvatel: cca 30 000

Belligar je vyspělé město ležící ve stabilitě. Je obehnáno masivními kamennými hradbami, které se ježí kulomety a protileteckými děly. Uvnitř jsou poloautomatizované továrny chrlící mraky štiplavého kouře. Kolem hradeb se rozléhají pole, kde pracují otroci.

Město má dlouhou vojenskou tradici. Vládne mu Vůdce, jenž je demokraticky a přímo volen Občany z řad Sněmu. Občanem se měšťan může stát pouze tak, že vstoupí do armády na minimálně dva roky. Do sněmu se Občan může dostat až po dalších pěti letech služby, přičemž pak získá zákonodárnou moc. Na schválení nového zákonu je potřeba nadpoloviční většina Sněmu. Vůdce může zákon jednou vetovat, čímž se vrátí zpět do Sněmu a je potřeba získat pro něj dvě třetiny hlasů. Moc soudní je formálně separována a nezávislá, ale v praxi zkorumpovaná a ovládaná významnými lidmi.

Mutanti ve městě nejsou tolerováni. Je dávám velký důraz na čistotu lidské rasy a pro Belligarské mutanti už nejsou lidmi. Buď je zabijí, nebo pošlou do Díry, největší věznici v Pustině, která je pod jejich správou.

Technologie je ve městě zakázaná a porušení se trestá smrtí. Přesto v Belligarské armádě vznikla tajná frakce, která se snaží Technologii získat, ovládnout a použít proti Hnízdu.

Belligarská armáda je vysoce disciplinovaná a schopná. Její velení je svěřeno do rukou Vůdce, kterému pomáhá několik generálů. V arsenálu mají pušky, kulomety, minomety, děla a i dvě vzducholodě s několika dvojplošníky. Velký důraz je dáván na ochranu před Pustinou. Vojáci postiženi mutací tvoří oddíly smrti, které jsou posílány na sebevražedné mise, aby dostali šanci zemřít hrdinskou smrtí a pověst jejich rodiny nebyla pošpiněna.

Momentálně vedou válku s Hnízdem, které už několikrát zaútočilo na pole a agrární městečka okolo Belligaru. Zatím ani jedna strana nemá navrch. Belligarská armáda ale alespoň zabránila vytvoření několika dalších Hnízd.

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host