Poďme stvořit nový a originální setting

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10318
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 7. 7. 2007, 18:44

Poutníci

Jsem tady v tom názoru asi dost osamocený, ale už uběhlo dost vody k přemýšlení, tak to sem ještě jednou dám a pak už budu potichu...

Osobně se mi příčí myšlenka nějakých poutnických cechů nebo organizací. Kdo se odváží ven z města? Města, kde lidé tráví celý život ve strachu před Pustinou venku? Kdo půjde dobrovolnně ven? Dobrovolně málokdo - Poutníci jsou většinou vyhnanci, zločinci, vyvrženci, renegáti nebo uprchlíci, kteří už nemohou žít ve svém městě...

Poutníci už nemají žádné zázemí nebo kořeny... nikdo se za ně nepostaví - jsou sami v celé hnusné Pustině. Jejich jedinou rodinou je skupina, se kterou jdou... to jsou lidé, na které narazili po cestě a jdou dál prachem spolu. Poutníci nemohou mít žádné sídlo mimo stabilní zóny (protože by tam prostě nevydrželo - anomálie by je zničily) a ve stabilních zónách jsou Poutníci vyhnanci... proto mi přijde mylšenka nějakých cechů neuskutečnitelná a navíc i kontraproduktivní - postavy by měly mít pocit vykořenění, pocit, že je to všechno na nich. Nikdo se za ně nepostaví a nikdo je nepomstí a snad ani nepohřbí jejich mrtvolu... pocit samoty a prázdna bych pro hráče umocnil...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 7. 7. 2007, 21:52

Ecthelion píše:Kdo půjde dobrovolnně ven? Dobrovolně málokdo - Poutníci jsou většinou vyhnanci, zločinci, vyvrženci, renegáti nebo uprchlíci, kteří už nemohou žít ve svém městě...
Popřípadě různí fanatici pociťující potřebu šířit svoji ideologii... kteří by dejme tomu mohli být i nějak lehce organizovaní, ale mělo by jich být poměrně málo...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6742
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 7. 7. 2007, 22:45

Souhlasím, cech ve smyslu provázané organizace bych z Poutníků nedělal. Být Poutník by mělo být spíše jakési označení statusu, způsobu života a dosti možná podobného osudu.
A pokud tím chcete podtrhnout vykořeněnost Poutníků nevidím problém. :P

a pokud organizace, tak opět jen lokální, a skupinová, tak 5-20 osob max.
Iron Within
Iron Without

NeoWorm
Příspěvky: 6
Registrován: 6. 7. 2007, 21:17

Příspěvek od NeoWorm » 8. 7. 2007, 10:32

Připadá mi že se svět pomalu ale jistě rozpadá na jednotlivá města která jsou vždy světem sami pro sebe. Určitě by to chtělo aby v každém městě byl někdo kdo má ponětí o existenci dalších měst (stabilních oblastí). Aby alespoň mezi některými městy fungoval obchod, občas nějaká ta invaze.

Poutník by prostě měl být ten kdo chodí do pustiny - obchodník, zvěd, vyhnanec, zbloudilá duše, nomád, poustevník... Lidi jsou různí mohou mít různé důvody proč utéct z města i když je pustina tak nebezpečná.
Někde by mohli být poutníci i vítaní - jako zdroj informací o pustine, jako lidé co tam dokáží přežít a orientovat se (apoň trochu).

Ještě mě napadlo - jak vypadá obloha světa? Hvězdičky a měsíc, slunce a mráčky?
Co kdyby se měnila i obloha podle toho kde v pustině člověk je? Místa kde je pořád noc. Někde svítí tři slunce, jinde nejsou v noci hvězdy ale jen dva měsíce...

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 9. 7. 2007, 05:05

NeoWorm: Mysím,že i to se někde řešilo... v podstatě by to mělo být tak jak jsi to napsal, nicméně v hluboké Pustině se mění prakticky z vteřiny na vteřinu, no a ve velmi hluboké Pustině ztrácí rozdělení zem, obloha smysl...

Co se povědomí o existenci dalších měst týče, tak se to liší město od města, některá města hodně obchodují s ostatními která jsou "blízko" (díky různým anomáliím není nemá smysl uvažovat o zkutečné vzálenosti vzdušnou čarou), jiná se zase brání jakémukoliv kontaktu s okolím a rovněž existují i města příliš obtížně dostupná na to, aby měla jiný než pouze velmi sporadický kontakt s jakýmkoliv jiným městem.

A vztak k cizincům se tayk pochopitelně liší, někde jsou vítáni a jidny jsou stříleni na potkání...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2431
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 29. 7. 2007, 19:34

sááfra, člověk si odjede na chvilku na prázdniny a vy už dáváte do hromady finální texty... nuže, pročet sem si, co se stalo nove a jenom bych dodal:

systém frakcí i cityburner se mi docela líbí, jenom mi to připadá trošku vykořeněný - nějak tam chybí celkovej systém, kterej by to spojoval a dával tomu smysl. Respektive v tuhle chvíli budeme mít města popsaný asi patnácti (ne li mnohem více) číslama a atributama a postavy žádnym. Ne že bych nutně potřeboval vědět, že má můj maník sílu deset a inteligenci mínus dva, ale když už to tak máme hezky nastřelený u těch frakcí, tak bych se pokusil postavit podobnej formulář i na tvorbu postav a pak to nějak sjednotil a uzavřel, aby to bylo vzájemně kompatibilní.

A ještě detail: bude se něčim házet? z nějakejch náznaků by se dalo vytušit, že asi jo, ale neni vůbec jasný čim, kdy, jak a na co... a přitom už taková prkotina jako použitej hod (1k6/2k10/...) by měla nějak korespondovat s velikostí atributů (jakože když si vyjádřim sílu frakce číslem 1-5, tak si proti ní asi nebudu házet k%).
hm.. a bude se vůbec házet?

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 8. 1. 2008, 14:34

Se chcu zeptat. Jaký by měl být celkový feeling NOSu? Protože zatím co se tak koukám je to hodně inspirováno Stalkerem, zajímalo by mě, jestli to bude orientováno hlavně na Stalker/existencionální feeling nebo jsou možné i jiné zdroje inspirace. Mě se třeba líbí Riddick: kronika temna, který mi myšlenku podobnou NOSu připomíná, jen je to trochu pulp žánr. Co se mi taky na R:kt líbí je ten městský stát a usurpace tou unií.
Bude teda NOS převážně existencionální nebo je to otevřeno i jiným inspiracím?
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10318
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 8. 1. 2008, 14:46

NOS bude takový jaký si ho uděláš - chceš se plížit Pustinou a snažit se vyhnout strašlivým příšerám, které by tě zničily? Klidně. Chceš v něm hrát politický thriller o osud celého městského státu nebo svazu? Beze všeho. Chceš vyrazit do Pustiny a kosit mutanty po tuctech? Proč ne?
Záleží na domluvě hráčů s Vypravěčem... :wink: My pravděpodobně nějaký styl dáme jako doporučený, ale to neznamená, že se jím musíš řídit - NOS je hodně otevřený setting... :wink:

Btw. - toho Stalkera nemusíš pořád zmiňovat. Nepopírám, že od něj vzešel první popud a dodal nám silný počáteční zdroj energie (ale kniha, ne film), ale NOS už se posunul dál. Teď už má v sobě tolik vlivů, že je těžké je všechny identifikovat (například jsem zpětně zjistil, že v sobě má poměrně dost prvků westernu :-)=)... :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6742
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Poďme stvořit nový a originální setting

Příspěvek od Invictus » 28. 2. 2011, 02:14

Ještě jak se tady řešily nějaké nápady k tomu, aby setting byl více dynamický, měl nějaký potenciál ke konfliktům, apod. Tak mě napadlo, že vedle toho tedy, že anomálie se vyskytují nepravidelně, viz. mechanismus popsaný u anomálií, tak by se ještě mohla Pustina postupně rozšiřovat z těch centrálních jader. Pomalu, potichu, ale vytrvale by se zvětšovala na úkor stabilních zón. Poutníci by to věděli, mnozí zasvěcení také, obyčejní lidé by měli jen pocit, že je to s těma anomáliema pořád horší. (Což mi ještě připomíná, že bysme měli vymyslet nějaký alterantivní název pro anomálie, nějaký slang pro poutníky, obyčené lidi a tak.) Plynula by z toho nutnost postupně ustupovat, nebo se přizpůsobit novým podmínkám, nic by nebylo jisté a nad celým lidstvem by visela hrozba neodvratitelného zániku (lepší než hlavní záporka imho). Možná námět pro nějaké pološílené frakce snažící se najít způsoby, jak oddálit rozšiřování, nebo vypnout pustinná jádra (či jak jsme to pojmenovali), nebo naopak vítající to jako příchod nějakého toho spasení.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
ireas
Příspěvky: 24
Registrován: 24. 2. 2011, 11:46

Re: Poďme stvořit nový a originální setting

Příspěvek od ireas » 28. 2. 2011, 17:29

to není špatnej nápad nechceš to zkusit hodit na papír (čti monitor) v podobě příběhovo-pravidlové?

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6742
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Poďme stvořit nový a originální setting

Příspěvek od Invictus » 28. 2. 2011, 17:49

ireas: Předně díky, že jsi se pustil do znovuoživování projektu, jak jsem kdysi psal, tento setting doděláme, i kdyby to mělo být v důchodu, ale zase pokud to bude dříve, proč ne, že jo. :)
Naprosto upřímně doufám, že ti zájem a nasazení vydrží co nejdéle, protože to působí jako inspirace pro ostatní.
nechceš to zkusit hodit na papír (čti monitor) v podobě příběhovo-pravidlové?
zkusím popřemýšlet ve volných okamžicích mezi psaním diplomky, chození do školy a prací :)
Jakože proč ne, nějaké to malé povídání, plus pravidlové ošetření, by nemělo zabrat moc času, kdyžtak to pak hodím do nejlépe pasující sekce.
Ale já taky často něco slíbím s celkem jasnou představou, jak by to mělo vypadat, a pak se mi to neche psát :). Uvidíme, jak se změnila moje pracovní morálka za ty tři roky.
Iron Within
Iron Without

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host