Poďme stvořit nový a originální setting

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2449
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 4. 3. 2007, 10:44

ok, nejsem proti, aby se poutníci a obchodníci v jednom regionu mohli naučit jakejsi "klíčovej kód", kterýmu ale zase budou rozumět předevšim jenom lidi v oboru se trošku pohybující... tenhle kód ale musí bejt omezenej regionem - svět je velikej, komunikace špatná a kdo ví, co je na druhý straně - takže jo, ale vždycky jenom pro pár okolních komunikujících měst.

Ovšem nevylučuje se to s univerzálním předpustinnym idiomatickym písmem nebo znakovym jazykem. $P

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7069
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 4. 3. 2007, 11:05

Technický jazyk beru, ale slouží obvykle k velice specifickým účelům. Jazyk Poutníků by asi vznikl, a přijde mi že tam docela logicky pasuje, ale zase jím budou mluvit hlavně Poutníci. Univerzální znaková řeč mi přijde fajn, ale zase si nejsem moc jistý nakolik by se prakticky prosadila. Obchodníci? Nevím.
A univerzální jazyk podobný latině ve světě Pustiny mi nepřijde moc pravděpodobný, natož udržitelný. Ale na jazyky nejsem odborník, takže tuto možnost nezavrhuji, vyřešily by se tím mnohé problémy.

Nebo je tu možnost přehršle jazyků, spolu nepříliš příbuzných (což se mi teda nezdá moc rozumný, ani pravděpodobný vzhledem k tomu že ta města jsou propojena a ta původní populace v daném regionu má asi společné předky), kterými bude problém se domluvit a hráči si toho užijí spoustu legrace, což je sice strašně fajn, ale jak to pak zahrát? Myslím dorozumívaní se v případě, že postavy znají jen nějaké prvky jazyka, případně vůbec. Nejsem si jistý, ale bez nějakého faktického základu těch jazyků se nebude čeho chytnout.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2449
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 19. 3. 2007, 20:01

a taky by mohlo bejt něco jako vymýtači ďáblů a zaklínači, který by byli schopný nějakym způsobem dočasně potlačit některý projevy pustiny a vlastně tak rozšiřovat stabilitu. Představuju si to tak, že by pomocí nějaký mentální (nebo i fyzický) praktiky "uspávali" konkrétní anomálie. Případně by nad nima mohli získat i nadvládu (pomocí magtechu?). specializací by potom byli lovci, který by ničili zmutovanou zvěř, nemrtvý, démony a podobnou havěť.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 19. 3. 2007, 20:05

Bart: Proč ne... ale asi spíš pomocí magtechu...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 30. 3. 2007, 17:15

Fritzs v Tvorstvu píše:jonka: Jako subnebezpečí by se to možná upotřebit dalo, ale rozhodně by to neměl být ani zdaleka hlavní zdroj konfliktu...
Coz me privadi na otazku: co je hlavni zdroj (zdroje) konfliktu?
.. nebo aspon silne zdroje konfliktu.
Pustina je celkem jasna, ale co dal?
:think:

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 30. 3. 2007, 17:46

Jonka: Konflikt kultur! V každým městě je kultura trochu jiná a navzájem se mlátí... desítky drobných faux pas, nebo větších průserů, kvůli rozdílům v kuluře...

Města! Každý město by mělo mít nějakej vnitřní, nebo aspoň vnější konflikt!

Mutace! Prostě N.O.S.skej rasismus... +samozřejmě vztah mutantů ke společnosti a k nim samým...

Takže to zatím vypadá, že asi hodně pude o xenofobii, což se mě aji celkem dost líbí, jelikož ve většině her se todle téma moc neřeší...

Nějaké další nápady...?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10004
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 30. 3. 2007, 18:29

Zdravím, náhodou pluju kolem a dostal jsem nápad $D
Chcete-li tam dostat xenofobii, doporučuju zavést spoustu uzavřených "skupin", buněk, frakcí - nejlépe na několika úrovních. Takže globálně jsou to buňky "lidé" x "poutníci", méně globálně pak "město" x "jiné město", v rámci města by mohly být nějaké kasty společnosti (viz středověká teorie trojího lidu), ještě v jemnějším měřítku cechy či něco v podobném stylu.

V nemilosrdném světě jednotlivec nepřežívá, potřebuje ochranu ostatních. "Cechy" (buňky, kruhy, rodiny...) jsou organizací nejen ekonomickou, ale jsou organizací především mocenskou, členové se navzájem chrání, stojí jeden za druhým. Nemůžete s nikým mluvit, nikomu věřit... jenom svým. Věrnost kruhu je vše, zrada je nemyslitelná a v zásadě i neuskutečnitelná, protože byste ji nepřežili.

Ve světě uzavřených skupin není postava definována tím, kdo je. Je definována tím, kam patří. Příslušnost ke kruhu neznamená jenkontakty, znamená to i spojence, pomoc a ochranu. Kdo nikam nepatří (např. Poutníci), je pouze chodícím masem. Nikdo se za něj nepostaví, nikdo se ho nezastane. Jedinec nez příslušnosti nemá žádná práva, zločiny na něm spáchané jsou nevymahatelné. Je to anonym, nikoho nemá, nikdo ho nebude postrádat. Ztratit přízeň vlastního kruhu a stát se vyvržencem rovná se rozsudku smrti - hodně krutému, protože tento konec je pomalý. Mnoho bídáků dá raději přednost provazu, než aby zůstali uprostřed města plného supů sami.

Uff...

jen takový nápad :roll:

----

V kombinaci s tím se mi v hlavě vynořují myšlenky na nějaký "systém" či nádstavbu k systému, kde přílušnosti by byly hlavní statistikou postav. Svým způsobem by mohly nahradit hit-pointy. Místo abyste dostávali klasické zranění, by vám klíčové neúspěchy (zejména ty sociální) odebíraly postupně vaše příslušnosti (spojenci se vás zřeknou, otočí se k vám zády, přestanou vám věřit, ztratíte reputaci...). Jakmile byste přišli o všechny.... hastalavista, je z vás žrádlo pro hyeny.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 30. 3. 2007, 18:54

Markus: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

To je ono!

Prosím, rozveď trochu ten systém, zní to přímo výborně!
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 30. 3. 2007, 19:44

Markus: nice. taky mi neco podobneho slo hlavou nedavno. jakoze neudelat system zamereny primarne na HP ale na nejakem "spolecenskem faktoru". zdravi je by byl jen jeden z ostatnich atributu.

Kasty, cechy - i like it
Mesta kde lide presvedcene brani svoji vizi sveta, neni nikdo jako "me to nezajima". (skoro) permanentni boj mezi kastami, "normalni" zivot je mozny jen v ramci spolecnych smluv, prilezitosti pro podlosti, spionaz, diplomacii.. boj, barikády, rozborene casti mesta, jejich zpetna vystavba..


Me se libili otroci v Lodi. Otroky bych zaved jako beznou obchodni komoditu na N.O.S.-u. byly by mesta, ktere by se "zivili sberem" otroků (nebo by v meste vladla takova frakce/kasta) dalsi mesta by je za to nemela rada. Ne vsichni lide ziji ve meste, spousta jich je jeste roztrousenych v pustine. Nejsi clen mesta? nejsi nic... celkem by to zapadlo do te xenofobnejsi spolecnosti.

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 30. 3. 2007, 20:04

Fritz:

boj o koridory: mesto, ktere je odriznute od ostatnich mest je po case mrtve mesto, (skoro) zadne mesto se neuzivi samo, potrebuje nejake suroviny z okolich mest, takze mesta jsou zavisla sama na sobe. k tomu je nutne udrzovat koridory jako pruchody mezi mesty. Jednak je cas od casu posune Pustina a je potreba je opravit druhak se je cas od casu snazi nicit zaskodnici v podobe hordy nebo spionu z nepratelskych mest, nebo je to zaskodnicka akce sousedniho mesta jak prinutit jine mesto k nevyhodnejsi obchodni smlouve..

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 30. 3. 2007, 20:28

jonka: HP by mělo mít taky svou váhu, přecejenom můžeš být jak vysoko postavenej chceš a stejně na tebe spáchají atentát, na druhou stranu vysoce postavená postava bude lépe chráněna, takže atentát má menší naději na úspěch...

Kasty a cechy-sou fajn, možná bych k nim přidal i firmy a korporace, přecejenom větší a vyspělejší města my měla mít nějakou "modernější" strukturu. A mezi nimi existuje samozřejmě boj o místo na slunci a jedinec je v nich vždy až na posledním místě (což vede k rebeliím, které jsou ale mnohdy již od začátku zrazeny jejich vůdci)

Otroci jsou výbornou vývozní komoditou, spíš než města živící se "zběrem otroků" by se tímto lukrativním oborem zabývají bandy otrokářů, mnohdy mutantů z Pustiny, kteří mění "kořist" za zbraně, léky a potraviny, mohli by také podepisovat s některými městy podobné smlouvy jako piráti s evropskými velmocemi v 16./17. století, takže napadají obchodní karavany jen od konkurenčních měst, ne od těch, co s nima mají smlouvu.

Každopádně v několika městech zašli ještě dál, nejsi občan, jsi zvíře otroky (v těchto případech většinou mutanty s nějakou výhodnou mutací) doslova chovají jako dobytek, a udržují je ve stavu absolutní oddanosti díky okamžitému oddělení od matky a permanetním vymýváním mozků, a ttito jsou pak prodávání do ostatních měst jako levná pracovní síla a kanonenfutr
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 30. 3. 2007, 21:33

hrozba:

nemoci a mutace:
neco jako mor. nektere mutace probihaji pomalu, nebo Pustina svym vlivem prinasi do mesta i nemoci.
mam teorii :?: podle ktere Mrtvi na NOSu vznikaji tak, ze byli zasazeni tou nejsyrovejsi energii Pustiny. Pustina je nezmutovala ale "spalila" takze fyzicky zustali "celí" jen maji formu nemrtvych (prazdne oci, rozpadajici se telo a podobne) - jen ze tvorba nemrtvych neni otazkou nekromantskych praktik, ale opet pusobeni Pustiny. Vznika to (pálení) tehdy, kdyz vznikne nove epicentrum (Pustiny), tehdy je energie jeste syrová a až pak se přemění v to co mutuje a putuje krajem... (something like that..)
Takze Pustina v te nejdivocejsi forme nevnikne do mesta, ale větrem nebo nejak jinak se tam muze dostat jako "nemoc, nakaza".
proto jsou mesta a obyvatele neustale ohrozeni a proto ma kazda komunita sveho medika, lecitele, doktora (tyto pomale formy pusobeni pustiny se daji, pokud jsou vcas odhaleny, potlacit a odvratit tak ze ke zmene nedojde). Bez nich je vystavena nebezpeci ze se doslova "rozlozi" zevnitr (komunita) a stanou se z nich nemrtvi nebo mutanti .
S tim bych pridal jako dulezitou ekonomickou komoditu i leciva a doktory.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10458
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 30. 3. 2007, 21:38

Nemoci způsobované Pustinou bych tam určitě dal - je to perfektní prvek, ať již atmosférický nebo ten prvek dopravení léčiv do umírajícícho města včas - ale spíš ve formě nějaké verze cholery, moru, smrtícího nebo částečně nebo plně degenerujícího onemocnění... možnost odvrátit případnou mutaci se mi moc nezdá... :think:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 30. 3. 2007, 21:55

kk, z te mutace se da ustoupit, v tom pripade ale by nemela byt tak casta nebo vubec...
(otravovat obyvatele necim s cim si nemuzou poradit a ani ve meste se tomu neubrani se mi nezda fer.. : ) )

me se na tom libi to drama. Lidi, kteri pomalu zacinaji pokaslavat, šednout a tak, a pokud je jejich komunita chuda a nema na lecivo tak...
...pak kdyz se to vymkne z rukou vznikaji ve mestech zakazane zony a tak.. ,) Mit v meste mrtvaky, malomocne atd se mi zda jako... cool co se tyce žánru ,)

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2449
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bart » 4. 4. 2007, 23:15

mutace obecně jsou vlastně nemoc - na první pohled může bejt výhodný, že máš křídla, ale čim víc zmutovanej seš, tim rychlejš další mutace pokračujou a je jenom otázkou času, kdy nastanou změny neslučitelný se životem...
a navíc to bolí - pokuď ti rostou nový končetiny nebo se ti mění tvar očí nebo se mění tvůj charakter... tak to zpravidla nei moc příjemný - jako když se ti prořezávaj zuby, ale víc.
a mutace by mohli bejt nakažlivý - to je důvod, proč poutníky nikdo nemá rád, přestože je všichni potřebujou, proč jsou mutanti vyvrženci ze společnosti - prostě nikdo nechce rizkovat bližší konatkt s nima

jo, charakterizovat postavy podle toho, ke který skupině patřej je moc dobrej nápad - od toho by se mohli odvozovat klasický fyzický atributy - vojáci jsou silný, řemeslníci obratný, kněží výmluvný, ... - každej by byl členem několika skupin (definovanejch např. náboženstvím, povoláním, kastou - původem, oblastí, zálibama, ...)

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host