Poďme stvořit nový a originální setting

N.O.S. je zkratka pro Nový, Originální Setting. Kolektivní snaha udělat společně svět, který by nebyl jako ty tucty stejných světů, které se válí po webu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13744
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 31. 1. 2007, 15:31

Hm, proč? Topit se dá přeci spoustou věcí... například vyschlými výkaly některých zvířat, vyschlými mrtvolami (pokud neobživnou a neutečou :>;o) ) nebo knihami z doby před Pustinou :-)=
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 31. 1. 2007, 16:19

V mělčí pustině bych řekl že rostou nějaké nízké dřevnaté rostliny (asi jako ty vrby. co se pálí v elektrárně na biomasu), keré se dají použít jako palivo...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 1. 2. 2007, 23:58

Ja bych mel par napadu takovych odevsad, tak to pisu sem, ostatne tady se to bude lip ignorovat kdyz by se to neshodovalo s videnim vetsiny ;)

Pustina
Pustinu (geograficky) bych videl jako kazdy jiny kus zeme, divociny.
Co bych na ni aplikoval je to co uz tu myslim Fritz daval a to bylo stupnovani mutace, vlivu Pustiny. Takze hodne ovlivnena krajina by vypadala fakt zvrhle atd atd az k normalne vyhlizejici divocine. Coz by ale nijak neomezovalo Pustinu (jako tu vec co omezuje) v tom jaky ma v dane lokalite vliv.
Mohla by totiz byt zmrzacena krajina pustinou, ale Pustinou jako aktivni silou opustena, takze by se prz to dalo i bezpecneji chodit a naopak.
Divocinu v okoli mest bych videl jako jakoukoliv jinou. Nejcasteji asi poust, step, pláň, ale okoli by klidne mohly byt i mokřady, lesy, opustena mesta a podobne.

Pustina "tu vec co ovlivnuje" a jeji formy.

Rekl bych ze je dost chaoticka, tedy aspon obycejnym smrtelnikum se zda byt. Nekdy se vyskytuje v ramci nejakeho prirdniho ukazu, napriklad v ramci poustni boure, nebo v hurikanu, nekdy si udela vlastni fatamorganu ve forme beziciho stada iluzionarnich slonu/mamutů, nebo najednou se pod nohama obevivsi "smecky" termitů. Nekdy je Pustina jakoby pasivní a je to treba studanka, nebo strom pod ktery se da sednout ve zhavem horku... To ceho se lide na pustine boji nejvice je (krom jeji sily) jeji nevyzpytatelnost. Protoze jdes a najednou z niceho nic se nekde obevi-a to i treba nevinne.
teze: "Možné je, že Pustina se nám snaží něco říci a její přítomnost něco znamená... - Gralh, pouštní mág a mystik, poslední slova pronesená do větru"

Magie
Magie je cool a v nějaké forme bych ji nechal. Osobne bych volil asi neco jako kombinaci Prirodni, Arcana, Snová forma/sféra. Finta je ze s prichodem Pustiny byly naruseny mnohe toky magickych energii a doslo k jejich oslabeni. Ale, stejne jako u mechanickych casti, lze zkombinovat magii (mechaniku) a silu Pustiny. O tom ze to je hazard netreba rikat, ale v malem podani je to vec relativne bezpecna - coz je problem ze nekde je to zakazane a jinde je mensi propojeni povolene.

Co se tyce nekterych mutaci, u nekterych kmenu Hordy dochazi k pruzkumum a vyuzitim ktere jdou nejdal. Jsou kmeny, ktere vysilaji svoje mlade cleny a cvici je primo na zkousky odolnosti k Pustine aby ziskali urcite schopnosti. Procento preziti neni nijak velke, ale tyto osoby pak disponuji vetsim potencialem jak samotne Pustine odolavat a tak pomahaji kmenu prezit. Obcas se o nichj mluvi jako o "dětech pustiny". (Poutnici mohou byt jedni z nich)
Mutace se krome miry nabitych schopnosti nebo pretvoreni urcuje i podle casu preziti daneho jedince. Jde o to ze pri mutaci tva shranka zacina umirat a zije uz jen ta zmutovana cast, dulezite je jake je urychleni umirani zive casti a jake je trvani zivota zmutovane casti. Nekdy to vede k rychle smrti, nekdo k delsimu zivotu nez by osoba mela normalne.
Dost castou vyhodou mutace je to, ze poznas pritomnost Pustiny (uz tebou jednou prosla)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 2. 2. 2007, 08:07

jonka: Na magii je tam magtech... jesi v původním světa nějaká magie existovala, nebo ne je už víceméně jedno, jelikož pustina jakékoliv případné magické proudy spřetrhala, nebo nasála do sebe... proto lze využít jenom ebergii přímo z Pustiny, protože žádná juiná není k dispozici...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10322
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 5. 2. 2007, 16:06

Eleshar tady (tedy v jiném topicu, ale v rámci NOSu) přednesl zajímavý problém... je to Země nebo není :?:

My ještě nemáme jasno... nepůjde-li o Zemi, můžeme použít některé mechaniky, které jsou nám u naší modré koule odepřeny (víc měsíců, dvě slunce, neexistence moří atp.), ale zase možná přijdeme o jistou naléhavost settingu (Země přece ještě někde je - pro lidskou rasu to není definitiva)... na druhou stranu si zase Zemí trošku svážeme ruce... a nespecifikovat to explicitně je taky možnost, ale pro sebe bychom to měli rozhodnout...

Rád bych si přečetl vaše názory... :think:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 5. 2. 2007, 16:21

Ecthelion píše:My ještě nemáme jasno... nepůjde-li o Zemi, můžeme použít některé mechaniky, které jsou nám u naší modré koule odepřeny (víc měsíců, dvě slunce, neexistence moří atp.), ...
Myslím, že nemůžete. Ne že by to nešlo. Ale pro Vypravěče to stejně nebude hratelné tak, aby se dvě měsíce (jako oběžnice) nebo dokonce dvě slunce (jako hlavní hvězdy) pohybovaly nějakým rozumným způsobem a určitě nevyřeší, co všechno to může způsobit a ovlivnit, a to jen v rámci poměrně jednoduchých věcí jako je třeba aktuální osvětlení.

Je třeba mít na paměti, že postavy v takovém světě žijí, podle popisu se nemůžou moc izolovat od okolí a od oblohy (a naopak někteří jsou zřejmě izolováni trvale) a tak by tyto zákonitosti měly znát. Pro hráče bude ale zatraceně těžké se něco takového naučit - hra se pak zvrhne buď v počítací orgie, kde a v jaké fázi je ten který měsíc/slunce, nebo naopak poslouží jen statická kulisa v určité scéně, přičemž hráči nebuodu schopni předvídat, jak se tato kulisa změní v nějaké jiné časově odlehlejší scéně (například když ujedou 50 kilometrů při známé rychlosti, tak jestli bude den, noc, šero, jednozápad, dvouvýchod ...)

Stejně tak vřele doporučuju zachovat průměr planety 12 000 km plus mínus nějaké drobné, protože větší změna může mít obrovský vliv na mnoho detailů, které se jen těžko dají postihnout na začátku, a později budou ukazovat nesmysly. Řešení "Není to Země, (tak se tu můžou dít nesmysly, které vás iritují)" nepovažuju za dobré.

Odstranění moří svět také ovlivní, ale ne tak tragicky - ekologie RPG světa nemusí hráče zajímat, stejně jí nedokážou obsáhnout. Tyto změny jsou herně mnohem vděčnější, protože svět odlišují, ale zůstává pochopitelný.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10322
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 5. 2. 2007, 16:32

Ale jo, můžeme, když chceme... :-)=

Neřekl jsem ale, že přesně to tam chci - jenom jsem nastínil, že to by pak bylo možné (a zrealizovatelné - u dvou měsíců není skoro žádný problém a přináší to poměrně atmosférický prvek (Vypravěč řekne, že do úplňku obou měsíců, kdy bude zajatec popraven zůstává týden a máte týden na to s tím něco udělat, jinak zemřou sami... ne, že by to nešlo i s jedním, ale atmosféricky je v tom rozdíl)m dvě slonce (dvouhvězda) je složitější, ale dá se to zestručnit tak, aby tomu porozuměl i průměrně inteligentní hráč (zvolíš třeba netradiční formu, že jedno slunce bude blíž a bude mít podobnou periodu jako naše slunce, zatímco druhé bude vzdálenější a bude na oboze třeba každý druhý den - je to fyzikálně dost blbost, ale když síly Pustiny změnily celý svět, proč by se omezily jen na planetu a nenarušily její vztah k prostoru)...

Ale to je podružné - byly to příklady (a zrealizovatelné :>;o) ), které měly ilustrovat naše rozhodnutí...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 5. 2. 2007, 16:49

Osobně bych to vůbec neřešil a nespecifikoval, protože nevidím jediný rozumný důvod, proč to specifikovat. Nesnáším settingy, které tráví půlku knížky popisem hvězdných konstelací, měsíce, božtev, mořských proudů, klimatických podmínek, říčních toků, atd... protože to jsou věci, které do hry nakonec prakticky nevstupují.

Jak to ovlivní vzniklé příběhy? Jak ovlivní příběh mé postavy, jestli je měsíc jeden, nebo dva? Jak to přispěje k zajímavému příběhu? Jaké konflikty to přinese hře? Žádné.

Nač se zabývat měsícem, když je to zcela jedno. Hru to o žádný konflikt, příběh či zápletku neobohatí. Celkově bych tedy doporučoval soustředit se na věci, které se dají využít při tvorbě příběhů - věci, na kterých se dají postavit konflikty, zápletky, drama. A takovými věcmi rozhodně nejsou směr vanoucích větrů, tvar planety, počet měsíců, počet obyvatel ve městě, dominantní hospodářská plodina, atd...

Všechny tyhle serepetičky jsou dobré leda tak pro color, omáčku, barvu. Jsou dobré k tomu, aby podtrhovaly atmosféru settingu. Jestli ji nepodtrhují, nemá smysl je zmiňovat. Bylo by super, kdyby si tohle lidi uvědomili, protože ze settingů by zmizelo dost zbytečných informací. Například když chci, aby svět měl "dark fantasy" feeling, k čemu mi je dobré, že támhleto město má 7500 obyvatel a starosta se jmenuje Kopýtko. Podtrhuje to "dark fantasy" atmosféru? Ne? Pryč s tím.

Takže k věci - jsou víc měsíců, dvě slunce, neexistence moří, průměr planety, atd. skutečně prvky, které jsou na tomto settingu podstatné? Opravdu je nutné se jimi zabývat? Opravdu je nezbytné zmínit je v knize?

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 5. 2. 2007, 17:08

Jerson: Podle mýho tam může být úplně cokoliv, anžto to není realita a nehraje si to na ni... ale je pravda, že některé prvky působí kchůl i když sou opravdu silně mimo to, co je jaksi "reálně" realizovatelné, kdežto jiné i když se jenom lehce odchylují od skutečnosti působí dost pitomě...

Markus: Jo, souhlas... Prostě je to nějaké planeta, co je na ní Pustina, kosmologie je opravdu hodně nedůležitý color... třeba nejde na nebe vidět, pak nemusíme nějakou kosmologii vůbec řešit (A co příliv a odliv...? Od čeho sakra máme Pustinu... :>;o) )
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13744
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 5. 2. 2007, 17:16

Tohle všechno je sice super a souhlasím s tím, ale Ecthelionova otázka nebyla po kosmologii, ale po tom, zda to má být Země či nikoliv...
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 5. 2. 2007, 18:17

Eleshar_Vermillion: Já bych todle neřešil... rpostě je svět takovej a takovej a jesi je to Země, nebo není, je jeho obyvatelům jaksi úplně jedno, navíc to udělá setting tak jaksi tajemnější a tím pádem zajímavější, takže bych i z tohoto důvodu odsunul tuto otázku na druhou kolej...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10322
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 5. 2. 2007, 18:23

Jak Eleshar řekl, měl jsem na mysli něco jiného a nevhodným výběrem příkladů to vyznělo jinak než jsem chtěl. Omlouvám se. :doh:

Budou tam pozůstatky naší civilizace (snad to zase nepřesunu jinam svými příklady - ale třeba některé předměty které přežily (kapesní hodinky uctívané jako talisman), trosky struktur (v nějaké jeskyni zbytky mrakodrapu, který se tam propadl - zbyla jen ocelová kostra jako kostra nějakého zířete), atp.)? Návaznost na naše náboženství, zvyky...
Nebo ně - žádná návaznost, uplatnění vlastnohmatně spáchaných principů na které navazují?

Jestli to je nebo to není Země bychom mimo dilema uvedené výše museli řešit, jestli bychom chtěli nějak (a z nějakého důvodu a za nějakým záměrem) podniknout nějaké změny od planetárního normálu (délka dne, atp.).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 5. 2. 2007, 18:51

Ecthelion: Nebyl bych pro nějaké věci z našeho světa... spíš by to byla alternativnmí země, kde se historie odehrála dost jinak... a k příchodu Pustiny došlo ještě před vznikem nějaké vyspělejší technologie...

Tadle varianta obchází klasický komplex, kdysi byla vyspělá civilizace a ta pak skončila kvůli katastrofě, což je poměrně klišé... spíš bych byl pro to, aby v Pustině vzniklé civilizace byli vyspělejší než ta co byla před nimi...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 6. 2. 2007, 08:39

Markus píše:Jak to ovlivní vzniklé příběhy? Jak ovlivní příběh mé postavy, jestli je měsíc jeden, nebo dva? Jak to přispěje k zajímavému příběhu? Jaké konflikty to přinese hře? Žádné.
Četl jsem povídku postavenou na zvláštním tvaru světa, takže i takové věci mohou být dějotvorné (například svět ve tvaru Mobiova pásku, který na své cestě obejdeš kolem dokola, ale když se vrátíš domů, zjistíš, že je všechno stranově prohozené, než jak si to pamatuješ - píše a čte se zprava doleva, Slunce vychází (podle tebe) na západě - a ty jsi jediný, komu to přijde divné
Máš dvě možnosti - buď si na to zvyknout (což by mohlo činit potíže), nebo svět obejít ještě jednou. A pokud to první byla dlouhá a nebezpečná cesta na třetinu života, možná to taky nebude stát za to. A hlavně už pochopíš, proč tě ten starý chlap před první cestou varoval, a proč tak mizerně píše a bere věci do špatné ruky.

Co ty na to? 8) Je to mnohem výraznější změna než nějaké přidávání Měsíců, je jednodušší na zahrání a projeví se až později, a to ještě ne vždy - ale když se tak stane, tak to s postavami i hráči pěkně zamává.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 6. 2. 2007, 19:12

Jerson: S tím Mobiovým páskem je to zajímavý...(ale přežil by to ten cestovatel...? Nepřevrátila by se pro něho i orientace bílkovin, keré by se pro něj staly nestravitelnými...) nicméně zrovna pro tento setting nepoužitelné... leda tak jako nějaká anomálie v Pustině...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Zamčeno

Zpět na „N.O.S.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host