Sociální konflikt

Forum určené k vývoji a ke glosování stolní fantasy hry na hrdiny Legendy Armandie. Hra je určená jak začínajícím, tak pokročilým hráčům, má jednoduchá pravidla a klade velký důraz na příběh a atmosféru hraní.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Sociální konflikt

Příspěvek od skaven »

Dnes jsem se pustil do náčrtu mechaniky pro řešení společenských konfliktů. Je to jen náčrt, proto prosím buďte shovívaví. Budu moc vděčný za jakékoli připomínky:

Společenský konflikt
Pod pojmem společenský konflikt si můžeme představit jakoukoli situaci, v níž se střetává mínění dvou osob a řeší se ne fyzickou, nýbrž nejčastěji verbální cestou. Opět zde platí pravidlo, že pokud má být při vyhodnocení takovéto situace užito ověřování, musí její výsledek nějak výrazně ovlivnit další průběh hry.
Základem pro řešení společenského konfliktu je dobře vybraná „zbraň“. Každá postava má k dispozici tři odvozené vlastnosti: nebezpečnost, šarm a důstojnost. Ty jsou samy o sobě základem pro ověřování, avšak platí, že důstojnost má postih -3 proti nebezpečnosti, nebezpečnost proti šarmu a šarm proti důstojnosti.
Průběh konfliktu je následující: hráč zahlásí cíl svého snažení, určí, jakou vlastnost použije a pak odehraje scénu. Pokud je přesvědčivý, může DM udělit prémii k následnmu hodu.

Příklad: mladý krondirský bojovník Irsen putuje se svou půvabnou sestrou Armé a otcem Tunikem do lidského města, aby ve zdejší knihovně prostudovali knihu věhlasného Armandského dějepravce. V knihovně narazí na nerudného knihovníka, rozhodnou se, že jej přemluví, aby jim knihu půjčil. Dohodnou se, že nejlépe bude, když jej svým šarmem okouzlí Armé, DM si však předem ujasní, že knihovník při jednání s lidmi užívá intelekt a důstojnost. Proto získá Armé postih -3 a i přes dobře odehrané přemlouvání se ji knihovníka k vypůjčce přesvědčit nepodaří.

Časem chci ještě začlenit dovednosti (diplomacie, etiketa apod.) a prestiž - formou bonusů nebo nějakého bodového poolu.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Dobrý začiatok.

Otázka na premýšľanie: Vyrieši sa sociálny konflikt jedným hodom, pričom fyzický povedzme dvadsiatimi (iniciatíva, zásah, uhýbanie, poškodenie, repeat)? Prečo?

M
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Bifi píše:Dobrý začiatok.

Otázka na premýšľanie: Vyrieši sa sociálny konflikt jedným hodom, pričom fyzický povedzme dvadsiatimi (iniciatíva, zásah, uhýbanie, poškodenie, repeat)? Prečo?

M
Předpokládám, že průběh sociálníhho konfliktu bude adekvátní jiným konfliktům, bude tedy čítat od jednoho do cca max čtyř, pěti hodů (což už bude opravdu složitá situace). Ale hezký podnět k přemýšlení.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

A k čemu bude víc hodů při sociálním konfliktu, nebo spíše jak velký význam má hod? Třeba když bude ráč velmi přesvědčivý a oponenta naprosto rozdrtí, může následný hod ukázat opak? A co když bude přesvědčovat jedna hráčská postava druhou?
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Jerson píše:A k čemu bude víc hodů při sociálním konfliktu, nebo spíše jak velký význam má hod? Třeba když bude ráč velmi přesvědčivý a oponenta naprosto rozdrtí, může následný hod ukázat opak? A co když bude přesvědčovat jedna hráčská postava druhou?
Rovnake otazky platia pre bojove situacie, samozrejme.

(podla mna Bifi chcel skor naznacit, ze socialny konflikt je izomorfne zobrazitelny na fyzicky konflikt a naopak - ked teda riesime bojovanie styrmi hodmi, preco by sa mala hadka riesit jednym?)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Peekay píše:ked teda riesime bojovanie styrmi hodmi, preco by sa mala hadka riesit jednym?)
Protože se hádám třeba každý měsíc, ale nebojoval jsem ani jednou?

Osobně si taky myslím, že lze obojí řešit jedním hodem nebo celým souborem hodů podle přání.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Já chci mít v pravidlech stanovený určitý hodový rozsah - cca od jednoho po šest hodů, tím je dána míra složitosti a důležitosti vyvstalé situace. Díky za zajímavý podnět k rozpracování :)
Zamčeno

Zpět na „Legendy Armandie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti