Sociální konflikt
Sociální konflikt
Dnes jsem se pustil do náčrtu mechaniky pro řešení společenských konfliktů. Je to jen náčrt, proto prosím buďte shovívaví. Budu moc vděčný za jakékoli připomínky:
Společenský konflikt
Pod pojmem společenský konflikt si můžeme představit jakoukoli situaci, v níž se střetává mínění dvou osob a řeší se ne fyzickou, nýbrž nejčastěji verbální cestou. Opět zde platí pravidlo, že pokud má být při vyhodnocení takovéto situace užito ověřování, musí její výsledek nějak výrazně ovlivnit další průběh hry.
Základem pro řešení společenského konfliktu je dobře vybraná „zbraň“. Každá postava má k dispozici tři odvozené vlastnosti: nebezpečnost, šarm a důstojnost. Ty jsou samy o sobě základem pro ověřování, avšak platí, že důstojnost má postih -3 proti nebezpečnosti, nebezpečnost proti šarmu a šarm proti důstojnosti.
Průběh konfliktu je následující: hráč zahlásí cíl svého snažení, určí, jakou vlastnost použije a pak odehraje scénu. Pokud je přesvědčivý, může DM udělit prémii k následnmu hodu.
Příklad: mladý krondirský bojovník Irsen putuje se svou půvabnou sestrou Armé a otcem Tunikem do lidského města, aby ve zdejší knihovně prostudovali knihu věhlasného Armandského dějepravce. V knihovně narazí na nerudného knihovníka, rozhodnou se, že jej přemluví, aby jim knihu půjčil. Dohodnou se, že nejlépe bude, když jej svým šarmem okouzlí Armé, DM si však předem ujasní, že knihovník při jednání s lidmi užívá intelekt a důstojnost. Proto získá Armé postih -3 a i přes dobře odehrané přemlouvání se ji knihovníka k vypůjčce přesvědčit nepodaří.
Časem chci ještě začlenit dovednosti (diplomacie, etiketa apod.) a prestiž - formou bonusů nebo nějakého bodového poolu.
Společenský konflikt
Pod pojmem společenský konflikt si můžeme představit jakoukoli situaci, v níž se střetává mínění dvou osob a řeší se ne fyzickou, nýbrž nejčastěji verbální cestou. Opět zde platí pravidlo, že pokud má být při vyhodnocení takovéto situace užito ověřování, musí její výsledek nějak výrazně ovlivnit další průběh hry.
Základem pro řešení společenského konfliktu je dobře vybraná „zbraň“. Každá postava má k dispozici tři odvozené vlastnosti: nebezpečnost, šarm a důstojnost. Ty jsou samy o sobě základem pro ověřování, avšak platí, že důstojnost má postih -3 proti nebezpečnosti, nebezpečnost proti šarmu a šarm proti důstojnosti.
Průběh konfliktu je následující: hráč zahlásí cíl svého snažení, určí, jakou vlastnost použije a pak odehraje scénu. Pokud je přesvědčivý, může DM udělit prémii k následnmu hodu.
Příklad: mladý krondirský bojovník Irsen putuje se svou půvabnou sestrou Armé a otcem Tunikem do lidského města, aby ve zdejší knihovně prostudovali knihu věhlasného Armandského dějepravce. V knihovně narazí na nerudného knihovníka, rozhodnou se, že jej přemluví, aby jim knihu půjčil. Dohodnou se, že nejlépe bude, když jej svým šarmem okouzlí Armé, DM si však předem ujasní, že knihovník při jednání s lidmi užívá intelekt a důstojnost. Proto získá Armé postih -3 a i přes dobře odehrané přemlouvání se ji knihovníka k vypůjčce přesvědčit nepodaří.
Časem chci ještě začlenit dovednosti (diplomacie, etiketa apod.) a prestiž - formou bonusů nebo nějakého bodového poolu.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Dobrý začiatok.
Otázka na premýšľanie: Vyrieši sa sociálny konflikt jedným hodom, pričom fyzický povedzme dvadsiatimi (iniciatíva, zásah, uhýbanie, poškodenie, repeat)? Prečo?
M
Otázka na premýšľanie: Vyrieši sa sociálny konflikt jedným hodom, pričom fyzický povedzme dvadsiatimi (iniciatíva, zásah, uhýbanie, poškodenie, repeat)? Prečo?
M
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Předpokládám, že průběh sociálníhho konfliktu bude adekvátní jiným konfliktům, bude tedy čítat od jednoho do cca max čtyř, pěti hodů (což už bude opravdu složitá situace). Ale hezký podnět k přemýšlení.Bifi píše:Dobrý začiatok.
Otázka na premýšľanie: Vyrieši sa sociálny konflikt jedným hodom, pričom fyzický povedzme dvadsiatimi (iniciatíva, zásah, uhýbanie, poškodenie, repeat)? Prečo?
M
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22627
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
A k čemu bude víc hodů při sociálním konfliktu, nebo spíše jak velký význam má hod? Třeba když bude ráč velmi přesvědčivý a oponenta naprosto rozdrtí, může následný hod ukázat opak? A co když bude přesvědčovat jedna hráčská postava druhou?
hraju: Ω Projekt Omega
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Rovnake otazky platia pre bojove situacie, samozrejme.Jerson píše:A k čemu bude víc hodů při sociálním konfliktu, nebo spíše jak velký význam má hod? Třeba když bude ráč velmi přesvědčivý a oponenta naprosto rozdrtí, může následný hod ukázat opak? A co když bude přesvědčovat jedna hráčská postava druhou?
(podla mna Bifi chcel skor naznacit, ze socialny konflikt je izomorfne zobrazitelny na fyzicky konflikt a naopak - ked teda riesime bojovanie styrmi hodmi, preco by sa mala hadka riesit jednym?)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22627
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Protože se hádám třeba každý měsíc, ale nebojoval jsem ani jednou?Peekay píše:ked teda riesime bojovanie styrmi hodmi, preco by sa mala hadka riesit jednym?)
Osobně si taky myslím, že lze obojí řešit jedním hodem nebo celým souborem hodů podle přání.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti