Armandský svět
Armandský svět
V tomto tématu budou zveřejňovány všeliké fragmenty, které vzniknou při kodifikaci místopisu, historie, vztahů mezi národy, kultury.
Rád bych tímto oslovil tvůrce, kteří s vytvářením světů mají zkušenosti, aby se podělili o technické zázemí, které je při tvorbě používat (kresliče map, prográmky, knihy, techniky...). Má kupříkladu někdo zkušenosti s vytvářením světa skrze Wiki? (účastníci projektu jsou z různých koutů republiky...).
Rád bych tímto oslovil tvůrce, kteří s vytvářením světů mají zkušenosti, aby se podělili o technické zázemí, které je při tvorbě používat (kresliče map, prográmky, knihy, techniky...). Má kupříkladu někdo zkušenosti s vytvářením světa skrze Wiki? (účastníci projektu jsou z různých koutů republiky...).
Osobne som za tvorbu mapy vo vektorovom formáte, ja preferujem Inkscape - http://www.inkscape.org
Viď napríklad to, čo som zatiaľ urobil pre Alnaga a jeho Creet -
Po prvé, môžeš z takéhoto obrázku robiť exportnú veľkosť, aká sa ti zachce, nebudeš ho mať nikdy pixlovitý.
Po druhé, môžeš ho kedykoľvek editovať a spraviť z neho niekoľko verzií - napríklad aj historických.
A po tretie... ma viac nenapadá, ale je to proste omnoho jednoduchšie, ako kresliť rukou a skenovať alebo kresliť v bitmapovom formáte.
Joe
Viď napríklad to, čo som zatiaľ urobil pre Alnaga a jeho Creet -
Po prvé, môžeš z takéhoto obrázku robiť exportnú veľkosť, aká sa ti zachce, nebudeš ho mať nikdy pixlovitý.
Po druhé, môžeš ho kedykoľvek editovať a spraviť z neho niekoľko verzií - napríklad aj historických.
A po tretie... ma viac nenapadá, ale je to proste omnoho jednoduchšie, ako kresliť rukou a skenovať alebo kresliť v bitmapovom formáte.
Joe
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Dont be afraid....
Nie je to až také zložité. V podstate všetko, čo som na tú mapu v Inkscape použil je:
Nástroj Freehand Drawing (dobrý pri prekresľovaní podkladu, napríklad bitmapy, ktorú si naimportuješ - ak si si už niečo nakreslil - a prekresľuješ si ju do vektorov, čiary následne upravíš)
Nástroj Draw Bezier Curves - ak chceš tvoriť krivky tým, že definuješ začiatočný, koncový bod a zakrivenie čiary (ale skôr som používal Freehand)
Výberový nástroj (na výber a selektovanie)
Edit Path Nodes - asi najdôležitejší pri tejto robote - edituješ jednotlivé body krivky (umiestnenie a typ - rohový, oblúkový bod) a samotné krivky (ich vodiace linky).
A potom ešte výber farby čiary a výplne a hrúbky čiary.
To je v podstate všetko, čo potrebuješ. Ešte využívaš Shift pre pridanie ďalšej čiary k už vytvorenému tvaru a Ctrl+pretiahnutie pre kopírovanie tvaru. A presúvanie medzi úrovňami - tvar je nad iným alebo pod iným tvarom.
Dojdi na Slezinu (teda, ak tam dojdem aj ja ), zoberiem Notebook a môžem ti to ukázať.
Tu je krátky tutorial, ktorý ti pomôže
Dá sa tam stiahnuť aj PDF verzia, zmeň koncovku HTML súboru.
http://rpgforum.cz/viewtopic.php?p=84030
Joe
Nie je to až také zložité. V podstate všetko, čo som na tú mapu v Inkscape použil je:
Nástroj Freehand Drawing (dobrý pri prekresľovaní podkladu, napríklad bitmapy, ktorú si naimportuješ - ak si si už niečo nakreslil - a prekresľuješ si ju do vektorov, čiary následne upravíš)
Nástroj Draw Bezier Curves - ak chceš tvoriť krivky tým, že definuješ začiatočný, koncový bod a zakrivenie čiary (ale skôr som používal Freehand)
Výberový nástroj (na výber a selektovanie)
Edit Path Nodes - asi najdôležitejší pri tejto robote - edituješ jednotlivé body krivky (umiestnenie a typ - rohový, oblúkový bod) a samotné krivky (ich vodiace linky).
A potom ešte výber farby čiary a výplne a hrúbky čiary.
To je v podstate všetko, čo potrebuješ. Ešte využívaš Shift pre pridanie ďalšej čiary k už vytvorenému tvaru a Ctrl+pretiahnutie pre kopírovanie tvaru. A presúvanie medzi úrovňami - tvar je nad iným alebo pod iným tvarom.
Dojdi na Slezinu (teda, ak tam dojdem aj ja ), zoberiem Notebook a môžem ti to ukázať.
Tu je krátky tutorial, ktorý ti pomôže
Dá sa tam stiahnuť aj PDF verzia, zmeň koncovku HTML súboru.
http://rpgforum.cz/viewtopic.php?p=84030
Joe
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Jerson: nejsi první, koho to napadlo... nicméně je to jen náčrt, předpokládá se, že se to značně převálcuje další tvorbou, takže sbohem Mordore.
Jinak jsme měli minulý týden několik intenzivních brainstormingů, máme hrubý nárys mechanik, které určují povahu světa:
Existuje Stvořitel, entita, která vytvořila šest sfér. Nad těmito sférami proudí MLHOVINA. Každou sféru přiřknul jednou ze svých potomků, jejich úkolem bylo obhospodařovávat sféry a starat se o jejich "existenci".
Každá sféra má jinou povahu, zejména stran obyvatelstva, prostoru popř. fyzikálních zákonů (ale to není důležité). V každé sféře přebývají odlišné formy života, dá se říci, že je o šest vývojových stupňů života - od formy nepohyblivé typu rostlina, přes formy živočišné typu zvíře, přes myslící, bytosti bez těla atd.
Sféra, kterou se budeme zabývat se sféra č. 3 - ARMANDIE. Možná přibudou dvě sousedící, ale jen nárys jejich povahy.
Na Armandii byli ustanovení tzv. PRASTAŘÍ, rasa, která udržovala proudění mlhoviny nad sférou. Různými peripetiemi se stalo, že v tomto úkolu selhali, povraždili se a proto byla dána moc a vláda šest národům, které musí zajišťovat proudění mlhoviny skrze šest mocných artefaktů (jsou to fakt velké věci - strom, obří krystal, vejse, jezírko...).
Dále přichází suma historických událostí, o těch pohovořím příště. Nyní bych se ještě pozastavil nad fyzickou podobou světa.
Vlevo a vpravo, zlatavá plocha - to je hranice sfér. Vpravo je sféra zvířecí, ten kdo pronikne hranicí pravé sféry záhy přichází o rozum (INT), daleko se nedostane, pokud se vrátí, pravděpodobně bude napůl šílený.
Kdo pronikne hranicí levé sféry, ztrácí životy, protože zde nemůže existovat tělo. Daleko rovněž nedojde, vrátí-li se, pak trvale tělesně poškozen
Nahoře je nekonečné moře, navazující na moře vnitrozemní, středové.
Dole (ona šedá hnota) je nekonečné skalisko, zkrátka tan, kdo tam dojde uzří skalní stěnu tyčící se do neskutečné výše. Pravděpodobně zde bude i nekonečný vodopád (ono místo na rozhraní skal) - odtud bude (pravděpodobně) vytékat moře.
Na kontinentech bude rozmístěno cca 6 oblastí, každá o rozloze přibližně 6 000 000 km2 (tj. cca 3000 x 2000 km), všechny dostatečně odlišné jak kulturně, tak zeměpisně. Bude mezi nimi všeliká provázanost, o tom později.
Primárně se budeme zabývat popisem prozatím pouze jedné oblasti, které, to se ještě určí. Mapa v prvotním postu se může vztahovat k jedné z nich.
Jinak jsme měli minulý týden několik intenzivních brainstormingů, máme hrubý nárys mechanik, které určují povahu světa:
Existuje Stvořitel, entita, která vytvořila šest sfér. Nad těmito sférami proudí MLHOVINA. Každou sféru přiřknul jednou ze svých potomků, jejich úkolem bylo obhospodařovávat sféry a starat se o jejich "existenci".
Každá sféra má jinou povahu, zejména stran obyvatelstva, prostoru popř. fyzikálních zákonů (ale to není důležité). V každé sféře přebývají odlišné formy života, dá se říci, že je o šest vývojových stupňů života - od formy nepohyblivé typu rostlina, přes formy živočišné typu zvíře, přes myslící, bytosti bez těla atd.
Sféra, kterou se budeme zabývat se sféra č. 3 - ARMANDIE. Možná přibudou dvě sousedící, ale jen nárys jejich povahy.
Na Armandii byli ustanovení tzv. PRASTAŘÍ, rasa, která udržovala proudění mlhoviny nad sférou. Různými peripetiemi se stalo, že v tomto úkolu selhali, povraždili se a proto byla dána moc a vláda šest národům, které musí zajišťovat proudění mlhoviny skrze šest mocných artefaktů (jsou to fakt velké věci - strom, obří krystal, vejse, jezírko...).
Dále přichází suma historických událostí, o těch pohovořím příště. Nyní bych se ještě pozastavil nad fyzickou podobou světa.
Vlevo a vpravo, zlatavá plocha - to je hranice sfér. Vpravo je sféra zvířecí, ten kdo pronikne hranicí pravé sféry záhy přichází o rozum (INT), daleko se nedostane, pokud se vrátí, pravděpodobně bude napůl šílený.
Kdo pronikne hranicí levé sféry, ztrácí životy, protože zde nemůže existovat tělo. Daleko rovněž nedojde, vrátí-li se, pak trvale tělesně poškozen
Nahoře je nekonečné moře, navazující na moře vnitrozemní, středové.
Dole (ona šedá hnota) je nekonečné skalisko, zkrátka tan, kdo tam dojde uzří skalní stěnu tyčící se do neskutečné výše. Pravděpodobně zde bude i nekonečný vodopád (ono místo na rozhraní skal) - odtud bude (pravděpodobně) vytékat moře.
Na kontinentech bude rozmístěno cca 6 oblastí, každá o rozloze přibližně 6 000 000 km2 (tj. cca 3000 x 2000 km), všechny dostatečně odlišné jak kulturně, tak zeměpisně. Bude mezi nimi všeliká provázanost, o tom později.
Primárně se budeme zabývat popisem prozatím pouze jedné oblasti, které, to se ještě určí. Mapa v prvotním postu se může vztahovat k jedné z nich.
- Jerry Queen
- Příspěvky: 335
- Registrován: 16. 1. 2007, 20:35
- Bydliště: Jihlava
Teď pracuji na tvorbě sci-fi světa a mapou jsem se ještě vůbec nezabýval.
Přijde mi mnohem důležitější dát vytvářenému světu nejprve duši, a až potom tvář.
Mapu obvykle vytvářím až ke konci, poté co mám vytvořený koncept celého světa - technická vyspělost, kultura, fungování magie atd.
Ale to už určitě máte zmáknuté.
Takže jako bych ani nepromluvil
Přijde mi mnohem důležitější dát vytvářenému světu nejprve duši, a až potom tvář.
Mapu obvykle vytvářím až ke konci, poté co mám vytvořený koncept celého světa - technická vyspělost, kultura, fungování magie atd.
Ale to už určitě máte zmáknuté.
Takže jako bych ani nepromluvil
Milujte bližního svého - tam nahoře není nikdo, kdo by to udělal za vás
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Skavene, tak napřed jsem si myslel, že to je popis zajímavého světa, něco jako Středozem, a ty tam pak hodíš kilometry, navíc ještě nicneříkající plochu ... že se nestydíšskaven píše:Nahoře je nekonečné moře, navazující na moře vnitrozemní, středové.
Dole (ona šedá hnota) je nekonečné skalisko, zkrátka tan, kdo tam dojde uzří skalní stěnu tyčící se do neskutečné výše. Pravděpodobně zde bude i nekonečný vodopád (ono místo na rozhraní skal) - odtud bude (pravděpodobně) vytékat moře.
Na kontinentech bude rozmístěno cca 6 oblastí, každá o rozloze přibližně 6 000 000 km2 (tj. cca 3000 x 2000 km), všechny dostatečně odlišné jak kulturně, tak zeměpisně. Bude mezi nimi všeliká provázanost, o tom později.
hraju: Ω Projekt Omega
Jerry: mapy existují už dlouho, potřebujem je, abychom se mohli nějak odpíchnout - raději budu mít mapy dřív, než politiku, nerad bych, aby mi pak někde haprovaly stovky kilometrů nebo třeba pouště tam, kde nemají co dělat.
Jerson: neber to jako prezentaci světa pro hráče, ale jako náměty do diskuze. Když ti tady napíšu, jak velké území budeme popisovat v Elevantských Zevách, co z toho asi pochytíš...
Jerson: neber to jako prezentaci světa pro hráče, ale jako náměty do diskuze. Když ti tady napíšu, jak velké území budeme popisovat v Elevantských Zevách, co z toho asi pochytíš...
- Jerry Queen
- Příspěvky: 335
- Registrován: 16. 1. 2007, 20:35
- Bydliště: Jihlava
Jasně tohle beru - každý vytváří svět po svém.
Dříve jsem si taky nejprve namaloval mapu, a až poté jsem se začal zabívat dějinami, politikou...
Dneska mi to ale vyhovuje přesně naopak.
Mapu dokonce považuji při samotné tvorbě za zbytečnou (maluji ji až na samý závěr)
A neboj, nikdy jsem se nesnažil cpát národ mořeplavců do hustých hvozdů či vyskových hor
Dříve jsem si taky nejprve namaloval mapu, a až poté jsem se začal zabívat dějinami, politikou...
Dneska mi to ale vyhovuje přesně naopak.
Mapu dokonce považuji při samotné tvorbě za zbytečnou (maluji ji až na samý závěr)
A neboj, nikdy jsem se nesnažil cpát národ mořeplavců do hustých hvozdů či vyskových hor
Milujte bližního svého - tam nahoře není nikdo, kdo by to udělal za vás
Drobná ukázka z nových textů pro Armandský svět, rád si poslechnu jakékoli názory:
Říká se, že poslední dubnová noc je plná čar a kouzel. Této noci se na rozcestích a návrších shromažďují tvorové obdaření magickou mocí. Prý proto, aby škodili lidem, dobytku i mladé zeleni - a tudíž i budoucí úrodě. Čarodějníci se tu, jak lidé věří, s oblibou proměňovali ve vlky, psy a jiná zvířata a vyprávěli si, co všechno zlého se jim od posledního setkání podařilo natropit.
Na každém šprochu jest pravdy trochu a skutečností je, že Valpuržina noc je časem vskutku významným, časem, kdy jsou hranice světů tenčí než kdy jindy a kdy se brány do těchto míst alespoň na škvíru pootevírají.
Nemnohý smrtelník měl to štěstí, aby spatřil záblesk Armandské země, či dokonce tvora, který z těch krajů zabloudil do lidských končin. A není divu. Cesty, stezky a brány, jež vedou ke Krondirům, Verenům či Podzemníkům jsou dobře střeženy a smrtelným lidem uzavřeny. Vy však máte přesto šanci nahlédnout do světů, které nepovšimnuty leží třebas právě vedle vašeho domu, či v lesích za kopcem. Legendy Armandie jsou hrou na hrdiny, která odkrývá příběhy z těchto krajů a svým prostřednictvím Vám umožní stát se třebas jednou z Armandských bytostí, vidět jejíma očima a zažít dobrodružství jinak netušená.
Říká se, že poslední dubnová noc je plná čar a kouzel. Této noci se na rozcestích a návrších shromažďují tvorové obdaření magickou mocí. Prý proto, aby škodili lidem, dobytku i mladé zeleni - a tudíž i budoucí úrodě. Čarodějníci se tu, jak lidé věří, s oblibou proměňovali ve vlky, psy a jiná zvířata a vyprávěli si, co všechno zlého se jim od posledního setkání podařilo natropit.
Na každém šprochu jest pravdy trochu a skutečností je, že Valpuržina noc je časem vskutku významným, časem, kdy jsou hranice světů tenčí než kdy jindy a kdy se brány do těchto míst alespoň na škvíru pootevírají.
Nemnohý smrtelník měl to štěstí, aby spatřil záblesk Armandské země, či dokonce tvora, který z těch krajů zabloudil do lidských končin. A není divu. Cesty, stezky a brány, jež vedou ke Krondirům, Verenům či Podzemníkům jsou dobře střeženy a smrtelným lidem uzavřeny. Vy však máte přesto šanci nahlédnout do světů, které nepovšimnuty leží třebas právě vedle vašeho domu, či v lesích za kopcem. Legendy Armandie jsou hrou na hrdiny, která odkrývá příběhy z těchto krajů a svým prostřednictvím Vám umožní stát se třebas jednou z Armandských bytostí, vidět jejíma očima a zažít dobrodružství jinak netušená.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti