Fritzs píše:
Prvně zápory:
-Málo informcí o settingu
-Málo informací o rasách
A teď k těm závažnějším:
-Vadí mi systém cest... IMHO jenom jinak pojmenovaný Class, nicméně tímto neduhem trpí třeba i první Vampíři...
-Přidělování zkušeností na základě výše INT, což je na jednu stranu svým způsobem realistické, ale z herního hlediska poměrně zcestné... možná, kdyby na INT nezávisely žádné dovednosti, tak by to fungovalo...
A teď klady:
+Je to krátké
+Kartičkový systém má svoje specifické kouzlo
+++Je to takové... milé, není tam nic, co by bylo dark (což je dneska cool a in), což je v kontextu dnešních RPG celkem vyjímka...
Díky za odezvu. Setting má zvláštní knihu, velká část je ale zatím na papíře a v hlavě, takže se to ještě neodvažuju dát v plén.
O rasách je dle mého napsáno více, než v jiných rpg, nicméně to opravdové pozadí a popis živat ras přinese až setting. Nerad bych těmito informacemi zatěžoval samotný systém.
Mohl bys upřesnit, co konkrétně ti na systému cest nesedí?
INT už zmiňoval Bifi, zkušenost ze hry přináší spíše kladné výsledky, většinou se počet zkušeností liší tak o 1, extrémně o 2. Věc je v tom, že inteligence se špatně hraje (tj. s prominutím hlupák nezahraje inteligentního čaroděje a IQ 150 bude hráči překážet v hraní tupce, resp. bude ho brzdit v nápadech), proto jsem ji zkusil nasimulovat tímto způsobem. A má to ještě jedno plus. Už žádný krol válečník.
Bifi: budu rád, když to sem postneš, třebas se kolem některých bodů rozvíří diskuze. Jinak, už jsem to stačil prožvýkat, promyslet, aplikovat, opoznámkovat a odeslat z5.
Sosacek:
1) společenské konflikty jsem doposavaď řešil pomoci RP a dovedností. Rád bych tuto část ještě dopracoval (na základě Bifiho podnětu přemýšlet o sociálních sítích, podsvětí apod.)
2) Kartičkový systém nemá rovnoměrné rozložení. Je to pěkná gaussovka. Je to defacto poolový systém.
3)Zkušenosti se rozdělují na základě tří kritérií:
Hraní postavy – pokud se hráč během hry snaží co nejdůkladněji ztvárnit charakter své postavy (popřípadě ztvární vývoj či posun jejího charakteru), přiděl ji 1-3 ZK.
Používání dovedností – vhodné, nápadité a úspěšné užití schopností postavy (tedy i bojových dovedností) je třeba rovněž náležitě odměnit. Užívání dovedností je třeba sledovat kvůli jejich následnému zvyšování. Za správné používání dovedností přiděl 1-3 ZK
Rozum – poslední kategorie se odvíjí od INT postavy. Každé postavě dej INT/2 ZK za odehraný příběh. (INT se pohybuje nejčastěji mezi 2-5)
4) Jsem hrdý na celou hru
Ale moc se mi líbí ověřování, nad tím jsem dumal dlouho. Mám rád svět, mám rád příběhy...
p.s. FATE jsem svého času pročítal...