Legendy Armandie

Forum určené k vývoji a ke glosování stolní fantasy hry na hrdiny Legendy Armandie. Hra je určená jak začínajícím, tak pokročilým hráčům, má jednoduchá pravidla a klade velký důraz na příběh a atmosféru hraní.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Legendy Armandie

Příspěvek od skaven »

Legendy Armandie jsou fantasy hra na hrdiny s jednoduchými pravidly podporující příběh z hladiska literárního. Pravidla jsou ke stažení na http://la.nokturno.net

Budu vděčný za názory, podněty, zkrátka cokoli.
Naposledy upravil(a) skaven dne 10. 1. 2007, 19:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen »

Ako daleko si pokrocil s vyvojom LA?
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

crowen píše:Ako daleko si pokrocil s vyvojom LA?
Nu, makám na tom, když je čas, teďka je zkouškové, takže není čas na hraní, každopádně ačkoli jsou pravidla vpodstatě hotová a plně hratelná, je pořád co dodělávat. Momenálně makám na struktuře pravidel a jednotných pojmech, co ty a Albion?
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen »

<OT>Chystam nejake zmeny, ale az v lete, po statniciach a diplomovke...</OT>
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

pravidla

Příspěvek od skaven »

na stránkách jsou k mání pravidla
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen »

Predsa len si sa rozhodol ich znovu zverejnit? Co ta k tomu viedlo?
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

crowen píše:Predsa len si sa rozhodol ich znovu zverejnit? Co ta k tomu viedlo?
Zkrátka jsem to nechal uležet. Ať se lidi kouknou, pokud mají zájem - navíc to není plná verze, udělal jsem takový "lite" přehled, vykopak texty a "zbytečné" kapitoly, sloučil všechny příručky dokupy - k cestám jsem dodal pár dovedností na ukázku atd. Dle mého jsem ještě stále v začátcích vývoje hry a jakékoli názory mi jen pomohou.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Toto téma bylo převedeno z bývalého fóra na adrese forum.rpg.sk.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Nová verze e stažení

Příspěvek od skaven »

Rád bych všem milovníkům rpg oznámil, že na světě je nová, obstojně hratelná verze pravidel, prověřená několika desítkami sezení a touto cestou bych Vás chtěl moc požádat o vaše názory a hlasy k pravidlům, které jsou komplet k dispozici na http://la.nokturno.net
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Vyjádřete se

Příspěvek od skaven »

V pravidlech mám na začátku rámeček, který shrnuje základní herní doporučení. Rád bych slyšel Váš názor, jakou hru si pod tím představíte...
Tato pravidla mají pomáhat při řešení vyvstalých problémů, ne hru komplikovat. Proto je není třeba dodržovat do nejmenších podrobností. Důležitější je dobře se bavit. DM musí být při hře důsledný a vůči hráčům nestranný, jinak hra ztratí své kouzlo. Hráči by měli respektovat, že konečnou autoritou ve hře je DM. Při hraní se pokuste mít na paměti dvě základní pravidla: podílejte se na příběhu a rozvíjejte své postavy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Skaven: omlouvám se, jestli budu tvrdý.

Nemám rád větu: "když se vám pravidla překáží, neřiďte se jimi." Vždycky si to automaticky vykládám jako: "Nebyl jsem schopný napsat taková pravidla, která by vám nepřekážela."

Dále věta: "Důležitější [než poslouchat] je se bavit". Další problematická věta, jelikož vlastně nemá žádný význam: Máš hráče, pro kterého poslouchání pravidel je předpokladem zábavy. Máš hráče, pro kterého každé pravidlo zábavu ničí.

A do třetice věta "podílejte se na příběhu a rozvíjejte své postavy". Přijde mi to jako strašně populistická věta (je cool říct o sobě, že tvůj systém je příběhově orientovaný), opět bez nějakého konkrétního významu. Co přesně znamená "podílej se na příběhu a rozvíjej svou postavu"? Můžu v rámci "podílení se na příběhu" vymyslet scénu, která se mé postavě přihodí, nebo nemůžu? Co znamená "rozvíjej svou postavu"? Jak se mám při hře chovat, abych ji rozvíjel? Nějaké konkrétní rady a metody?

---

To nebylo myšlena jako kritika tvé hry, protože jsem tvou hru zatím nečetl. Byla to jen kritika tohoto textu, který pro mě osobně nenese žádný význam. No... ale teď k tomu druhému bodu - jakou hru si pod tím představím?

Podle tohoto popisu, žádnou.

Když ale budu tipovat na základě toho, že už jsem nejednu hru viděl a setkal se s různými přístupy ke hře, tak na základě tohoto popisu si troufnu odhadnout, jaký je tvůj systém a jakým stylem se hraje. Ještě jednou říkám, že jsem ho nečetl, beru to fakt jenom jako typ podle tohoto odstavce:

- Systém hodně řeší činnosti postav, má pestré vlastnosti, schopnosti, dovednosti. Důmyslný systém boje a magie.
- Ve hře pravděpodobně nejsou obsaženy žádné konkrétní rady, jak hrát postavu, vést hru, stavět příběh, atd. (to není nutně zlá věc, je-li cílený na publikum zkušených hráčů, kteří toto nepotřebují)
- Tvorba žánru, příběhu, atmosféry, dramatického oblouku a jiných serepetiček není ošetřena systémově, a je čistě na intuici Vypravěče.

Celkově herní styl odhaduji na:

Družinka se toulá světem a plní úkoly, žije svůj život, atd. Vypravěč si před hrou připraví příběh. Hráči potom tímto příběhem projdou. Mají možnost jej ovlivnit pouze skrze chování svých postav, tj. neexistuje, že by hráč třeba řekl: "až vyjdeme z toho lesa, potkáme sedláka na koni. Bude to můj strýček."
Herní styl bude nejvíce orientován na prožitek v kůži postavy a co nejvěrnější odehrání své postavy - převládající otázkou v hráčově hlavě je "Jak by se v tuto chvíli zachovala má postava?" Hráči během hry nevystupují z kůže postavy, cílem hry je věrně odehrát postavu (a splnit úkol).
"Příběhovost" systému bude spočívat v tom, že se hází jenom zřídkadky a Vypravěč se může kdykoliv "v zájmu příběhu" rozhodnout, že se házet nebude, a prostě jenom říct výsledek. Přesněji řečeno - příběhovost systému spočívá jenom v tomhle, tj. vzdání se pravidel, takže Vypravěč prostě popíše výsledek a jede se svižně dál.
Žádné jiné prvky na podporu příběhu nejsou v systému obsaženy.

Tak co, trefil jsem to? :wink:
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Jupí. Díky za obsáhlý post. Určitě mi to pomůže! Rád bych reagoval:
Nemám rád větu: "když se vám pravidla překáží, neřiďte se jimi." Vždycky si to automaticky vykládám jako: "Nebyl jsem schopný napsat taková pravidla, která by vám nepřekážela."
Řekněme že mám pravidlo, které hráčům ukládá, aby tu a tam koukli, co všechno lastně nesou a konfrontovali si údaj se svou nosností. Pro někoho to ale můžebýt pruda a tak řekne, nebudem to dělat... Faktem je, že volitelnost by měla být spíše u konkrétního nejistého pravidla, ne pro celý systém. Díky.
A do třetice věta "podílejte se na příběhu a rozvíjejte své postavy". Přijde mi to jako strašně populistická věta (je cool říct o sobě, že tvůj systém je příběhově orientovaný), opět bez nějakého konkrétního významu. Co přesně znamená "podílej se na příběhu a rozvíjej svou postavu"? Můžu v rámci "podílení se na příběhu" vymyslet scénu, která se mé postavě přihodí, nebo nemůžu? Co znamená "rozvíjej svou postavu"? Jak se mám při hře chovat, abych ji rozvíjel? Nějaké konkrétní rady a metody?
Ta věta nemá mít konkrétní význam (od toho jsou tady pravidla, tam jsou ty kýžené rady a metody), ale je vstupní premisou, která by každému hráči měla neustále ležet v žaludku. Dám příklad: při plavbě na říční lodi družinu napadnou piráti. Hráč si podle pravidla jedna řekne "bylo by cool zhopnout se na laně, vadnout mezi ně a dát jim do držky" - to oživí příběh, a proto bych myšlence řekl ANO. Klasický postup by totiž byl třebas vezmu si věci a zdrhnu (abych nepřišel o zdraví, peníze atp.).
Nebo jiný příklad - tentokrát na estetiku příběhu: při radě starších chce hráčova postava promluvit, hráč může říct "Borin vstane a řekne, mám tady takový návrh" nebo doopravdy vstát a uctivým tónem pronést opravdovou řeč k radě starších.
Já pouze chci, aby když hráči vyvstanou v hlavě nějaké nápady, aby si řekl "tohle bude skvělé, protože takový příběh by se mi líbil, tak to udělám".

S rozvíjením postavy je to horší, měl jsem tím spíše na mysli něco jako důkldné hraní, zkoumání té postavy a vůbec práce s ní. Teď vidím, jak je to neobratně řečeno, zkusím jinou formulaci nebo to zcela vyhodím.

Revidovaný text:
-------------------------------------------------------------------------------------
DM musí být při hře důsledný a vůči hráčům nestranný, jinak hra ztratí své kouzlo. Hráči by měli respektovat, že konečnou autoritou ve hře je DM. Při hraní mějte vždy na paměti základní premisu: podílejte se na příběhu.
-------------------------------------------------------------------------------------

Ještě k tvým tipům ohledně hry: jsi úplně vedle :naughty:
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Nádavkem posílám úplně úvodní text pravidel. Rád bych věděl, zda je to srozumitelné, protože jsem to upravoval už tolikrát, že si nejsem jistý:
Nejdůležitější složku Legend Armandie (dále jen LA) tvoří příběh - jeho vytváření a prožívání. LA patří ke hrám založených na tzv. hraní rolí. Jedná se o jakési myšlenkové divadlo, jehož děj se odehrává v představách hráčů, zároveň však každý z nich představuje určitou postavu v příběhu, za kterou hovoří, myslí a jedná – zkrátka žije. Jeden z hráčů má pak úlohu vypravěče – říkáme mu dějmistr (dále jen DM). Dějmistr vymýšlí zápletky a jedná za neherní postavy a nestvůry.
Abychom si princip hry lépe přiblížili, je potřeba rozlišit mezi dvěma „světy“ – světem skutečným a světem Armandským. Skutečný svět (krom rušivých elementů typu maminka se sušenkami) zahrnuje hráče a DM a spadají zde veškerá pravidla hry. Armandský svět je světem představ. Každý hráč zde představuje svou postavu, DM zde ovládá cizí postavy (dále CP), zde se odehrává příběh.
Průnikem skutečného a Armandského světa jsou tzv. „herní mechanismy“ - soubor herních pravidel, pomoci nichž se odvíjí příběh. Herní mechanismy jsou dva. Předně je to promluva (vyprávění, popisy a dialogy). Dojde-li při hře k situaci, jejíž průběh či výsledek je nejednoznačný, přichází na řadu druhý herní mechanismus - ověřování (viz dále).
Jak tedy začít? Nejprve je potřeba sehnat spoluhráče a rozdělit úlohy hráčů a DM. Pročtěte si pravidla a vytvořte postavy. DM vytvoří zápletku (více viz. průvodce Dějmistra), hráči se sejdou a za pomoci herních mechanismů pak příběh společně odvíjí. Ke hře samotné pak postačí jen papír, tužka a alespoň jeden balíček karet štěstí nebo kostky.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

skaven píše:Ještě k tvým tipům ohledně hry: jsi úplně vedle :naughty:
HA! (tohle už jsem slyšel u někoho jiného :-? ) Markus si, zdáse, teď bude muset pravidla přečít, aby napravil sůj politováníhodný omyl. :-)=

2 Skaven: Já bych si ty pravidla možná i přečetl, alem á to dvě ale. Slíbil jsem že si přečtu Jersonovy pravidla a ještě jsem se k tomu nedostal (ale s tím nic neuděláš). Druhá věc je, že jsem celkem líný člověk a obecně většinou nedělám věci, které nemusím, nemají pro mě žádný přínos, nebo se k tomu nerozhodnu na základě zájmu. S tím něco můžeš udělat. Když třeba napíšeš nějaká vnadila, nalákáš možná i více lidí a můžeš to později i použít jako součást propagace.
Jak nalákat Qualdezara:

1. Proč by si měl tento systém přečíst. Je v něčem vyjímečný? Není to jen další úprava již existujícího konceptu (ale DnD/DrD/GURPS.....clon)?
2. Zo zajímavého nebo originálního může nabídnou teoretikovi z oblasti RPG?
3. Jaký styl hraní podporuje a jak se toho snaží dosáhnout? (stačí obecně)
4. Obsahuje nějaké zajímavé myšlenky/nápady?
5. Proč bych si měl zrovna teď přečíst toto a ne třeba Dogs in the Vineyard, Ars Magica, Changeling the Dreaming, Call of Cthulhu, Donjon, octaNe, The Shadow of Yesterdy, The Whispering Vault, Universalis, Unknown Armies, dočíst Over the Edge nebo Vampire the Requiem, nebo cokoliv jiného co mě nějak zaujmulo? (Tohle je celkem záludné, co? Ale musíš prostě počítat s konkurencí).

atd...

Edit: to co jsi hodil, ten upraveý text. Tak pro mě je celkem srozumitelný.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Qualdezar píše: Jak nalákat Qualdezara:

1. Proč by si měl tento systém přečíst. Je v něčem vyjímečný? Není to jen další úprava již existujícího konceptu (ale DnD/DrD/GURPS.....clon)?
2. Zo zajímavého nebo originálního může nabídnou teoretikovi z oblasti RPG?
3. Jaký styl hraní podporuje a jak se toho snaží dosáhnout? (stačí obecně)
4. Obsahuje nějaké zajímavé myšlenky/nápady?
5. Proč bych si měl zrovna teď přečíst toto a ne třeba Dogs in the Vineyard, Ars Magica, Changeling the Dreaming, Call of Cthulhu, Donjon, octaNe, The Shadow of Yesterdy, The Whispering Vault, Universalis, Unknown Armies, dočíst Over the Edge nebo Vampire the Requiem, nebo cokoliv jiného co mě nějak zaujmulo? (Tohle je celkem záludné, co? Ale musíš prostě počítat s konkurencí).

atd...

Edit: to co jsi hodil, ten upraveý text. Tak pro mě je celkem srozumitelný.
Oukej, zkusím odpovědět.
1. Není to úprava ani clon. Ačkoli se pravidla drží konceptu klasického rpg, při jejich utváření jsem se opíral zejména o literárněvědné teorie.
2. Nic, co už by si neznal, pokud toho znáš opravdu hodně. Ale poznatky jsem se snažil po svém uplatnit.
3. Cílem je zahrát si dobrý příběh a hrát s plastickýma postavama.
4. Myslím, že má dobrý systém ověřování, pohodový souboják, příjemnou atmosféru a hlavně je jednoduchý, žádná hutná příprava. A je realistický (alespoň to tvrdí hráči)
5. Je to česky :) Je to krátké. Zatím mě žádná z her neoslovila natolik, abych měnil za LA
Zamčeno

Zpět na „Legendy Armandie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti