Legendy Armandie
skaven: jak už jsem napsal... beru to jako omezování v rozletu při tvorbě postavy... proč bych třeba nemohl být exvoják, co se u něj projevil skrytý talent pro magii...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Další verzi jsem bohužel nestihl, každopádně mám komentáře k té minulé verzi. Něco bude asi opraveno, ale i tak si myslím že se to hodí. Má to všem 11 stránek, takže to sema asi nepostnu. Pošlu to skavenovi mailem a až budu mít čas, sepíšu nějaké stručné shrnutí.
Zatím napíšu toto:
Obecný komentář:
Nenašel jsem nic co by nasvědčovalo podpoře příběhu. Systém je z pohledu GNS asi simulacionistický. Snaží se podpořit RP, ale nijak zásadně se mu to nedaří, více méně je to na hráčích. Jsou tu patrné vlivy jiných systémů, ať už úmyslně nebo ne (starý WoD, DrD, DnD/D20, FUDGE,...) nenašel jsem více méně nic nového. Každopádně pokud se některé věci odtáhnou, systém bych hodnotil pozitivně. Kartičky jsou zajímavé, ale musel bych to vyzkoušet při hře. Celkově to na mě dýchlo takovým tím DrD feelingem, i když nevím proč. Ty pocity se mi ovšem vybavovali.
Pozitiva:
Je to česky. Není to dlouhé. Má to pěknou grafickou úpravu, tedy na to že je to amatérské (i když něco by šlo zlepši, líbí se mi to). Je tu očividné snaha o důraz na RP.
Negativa:
Není to pro začátečníky.
Nenašel jsem více méně žádnou aplikaci literární vědy, ani v mechanikách ani v doprovodných textech.
Trpí to podobným problémem jako WW. Autor něco chce, ale nedokáže to systémově ani nijak jinak podpořit.
Některé zvolené postupy jsou kontrproduktivní (vzhlkedem k celkové filozofii systému).
Málo příkladů.
Mnoho věcí by si zasloužilo více rozvést (tvorba postav, příběhu)
Zatím napíšu toto:
Obecný komentář:
Nenašel jsem nic co by nasvědčovalo podpoře příběhu. Systém je z pohledu GNS asi simulacionistický. Snaží se podpořit RP, ale nijak zásadně se mu to nedaří, více méně je to na hráčích. Jsou tu patrné vlivy jiných systémů, ať už úmyslně nebo ne (starý WoD, DrD, DnD/D20, FUDGE,...) nenašel jsem více méně nic nového. Každopádně pokud se některé věci odtáhnou, systém bych hodnotil pozitivně. Kartičky jsou zajímavé, ale musel bych to vyzkoušet při hře. Celkově to na mě dýchlo takovým tím DrD feelingem, i když nevím proč. Ty pocity se mi ovšem vybavovali.
Pozitiva:
Je to česky. Není to dlouhé. Má to pěknou grafickou úpravu, tedy na to že je to amatérské (i když něco by šlo zlepši, líbí se mi to). Je tu očividné snaha o důraz na RP.
Negativa:
Není to pro začátečníky.
Nenašel jsem více méně žádnou aplikaci literární vědy, ani v mechanikách ani v doprovodných textech.
Trpí to podobným problémem jako WW. Autor něco chce, ale nedokáže to systémově ani nijak jinak podpořit.
Některé zvolené postupy jsou kontrproduktivní (vzhlkedem k celkové filozofii systému).
Málo příkladů.
Mnoho věcí by si zasloužilo více rozvést (tvorba postav, příběhu)
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Po 20 stránkách mám celkem slušnou sbírku, i když většinou to, pravda, nejsou překlepy, ale chybyskaven píše:Plno překlepů tam snad není (dej tip, já sice píšu všelijak, ale překlepy už po mě dvakrát korigovali, tak by to mělo být ok).
s.10 - bravurní (píše se s krátkým u)
(s.11 - pokud chceš být opravdu cool, piš "střez" (ne střež) )
s.12 (Povaha) velmi vzdělaný"," avšak
s.12 (Spol.) kde přebývají"," dělí
s.13 (Spol.) jen bohové "vědí" (zatím je to pořád jediný povolený tvar)
s.14 (Spol.) houby "tvoří" (tveří)
Věta "Není se tak čemu divit, že..." je divná, lepší bude "Nelze se tak divit že..."
s.14 z hor"," utrpěli
s.14 "řemdihy" (píše i vyslovuje se s "h", ne "ch")
s.15 (Spol.) čárka před "a tak"
s.16 (Povaha) Wossové (Wosové)
s.18 zvolené rase"," a [její] smysly (spojuješ s tou první větou, ne s tou vedlejší)
s.18 sloupce znázorňuje odolnost ??? (vůbec je ta věta defektní)
s.18 zbývá "jí" už je KA+ODL kol života (máš tam "ji")
(s.19 podle ne-/úspěchu určíme "z" tabulky...)
s.20 (1.řádek) "(kostky)" (chybí konec závorky)
s.20 "při" (nevím, jaks to udělal, ale máš čárku nad "p" )
s.20 (Minulost) vyrůstala "a" ve které žije. (dvě "a" za sebou)
s.20 ovce apod., a to (čárka pře "a to", a ty ovce bych dal do závorky)
s.20 (Spol. vrstvy) vládne"," má
+ v tom samém odstavci so promysli, nakolik jsou ta "nebo" spojovací a nakolik slučovací (čárky)
(HF znám, to už je opravdu přehnané.) Nevšiml a když jsem to zmenšil, pak mi ten Arial nepřišel tak protivný, ale přesto bych osobně preferoval patkové písmoskaven píše:Mnohá pravidla jsou psána ve dvou či třech sloupcích (extrém jsou podle mě třeba Hrdinové fantasy), ale nevím jestli sis všimnul, LA jsou psána na formátu A5 ... Kdybych tam dal dva sloupce, vypadalo y to strašně titěrně.
EDIT:
a po zběžném prolétnutí: tabulka na s.29 - pixie?
tabulka na s.59 zobrazuje se tam 2x řádek Skřítek
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Potom, ako Qual napísal, že Skavenovi poslal 11 strán (!) a ja som mu poslal 3, na ktorých boli samé otázky, ktoré je treba poriadne premyslieť a odpoveď mi prišla obratom (!), mi napadlo toto:
Skaven, nikam sa neponáhľaj. Daj si od fór aj mesiac-dva pauzu, poriadne si premysli, čo Ti ľudia píšu, a nesnaž sa to vyriešiť rýchlym dodaním jednej-dvoch vetičiek na primerané miesta. Možno niektoré z rád budú smerovať k tomu, že hru úplne prekopeš. Ak máš pocit, že nerozumieš úplne, čo Ti niektorý z recenzentov radí, popros ho o vysvetlenie a nedomýšľaj si, čo asi chcel povedať.
Môj pocit je, že zatiaľ je hra v takom stave, že môže uspokojiť Teba a Tvojich známych. Nejaké tie roky práce na nej už tiež vidieť sú a preto Ti nemusím hovoriť, že dizajn RPG je na niekoľko rokov. Ak však chceš dosiahnuť hru, ktorá bude naozaj dobrá a zároveň sa bude dostatočne líšiť od iných hier, aby si ju záujemca mal dôvod kúpiť, priprav sa, že to ešte možno nejaký ten rok-dva potrvá.
Hlavné body ešte raz: Chce to čas. Nikam sa neponáhľaj. Premysli odporúčania a žiadaj upresnenie, ak Ti niečo nie je jasné.
Držím palce a aplaudujem Tvojmu doterajšiemu úsiliu.
M
P.S.: Otázky, ktoré Ti ešte chcem nejako objasniť, Ti buď budem priebežne a postupne posielať PM-kou alebo pre ne v tejto sekcii vytvárať samostatné témy.
Skaven, nikam sa neponáhľaj. Daj si od fór aj mesiac-dva pauzu, poriadne si premysli, čo Ti ľudia píšu, a nesnaž sa to vyriešiť rýchlym dodaním jednej-dvoch vetičiek na primerané miesta. Možno niektoré z rád budú smerovať k tomu, že hru úplne prekopeš. Ak máš pocit, že nerozumieš úplne, čo Ti niektorý z recenzentov radí, popros ho o vysvetlenie a nedomýšľaj si, čo asi chcel povedať.
Môj pocit je, že zatiaľ je hra v takom stave, že môže uspokojiť Teba a Tvojich známych. Nejaké tie roky práce na nej už tiež vidieť sú a preto Ti nemusím hovoriť, že dizajn RPG je na niekoľko rokov. Ak však chceš dosiahnuť hru, ktorá bude naozaj dobrá a zároveň sa bude dostatočne líšiť od iných hier, aby si ju záujemca mal dôvod kúpiť, priprav sa, že to ešte možno nejaký ten rok-dva potrvá.
Hlavné body ešte raz: Chce to čas. Nikam sa neponáhľaj. Premysli odporúčania a žiadaj upresnenie, ak Ti niečo nie je jasné.
Držím palce a aplaudujem Tvojmu doterajšiemu úsiliu.
M
P.S.: Otázky, ktoré Ti ešte chcem nejako objasniť, Ti buď budem priebežne a postupne posielať PM-kou alebo pre ne v tejto sekcii vytvárať samostatné témy.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Já ta pravidla ještě nečetl, ale jestli si stěžujete, že je tam malá podpora příběhu, tak bych měl pro skavena tip.
Tuto myšlenku mám už nějakou dobu, ale ještě jsem neměl čas se jí věnovat, možná by toho mohl ujmou skaven.
Sice nevím, jak aplikovat literární teorii, ale chtěl jsem tu založit teoretickou diskuzi na téma Příběh a RPG. V té diskusi by se jednak probírali prvky, aspekty, které tvoří dobrý příběh (dobrý ve smysl dostatečně zajímavý pro hráče RPG). A následně se pobavit o mechanikách, kterými se ty prvky příběhu (např. gradace, uzavření, téma, atmosféra) dají podporovat.
Je mi jasné, že ne vždy se dají použít všechny prvky a že ne vždy se každý hodí. Ale mohla vzniknout ujasněné množství volitelných pravidel použitelných, když GMovi a hráčům dochází literárně-dramatický talent.
Tuto myšlenku mám už nějakou dobu, ale ještě jsem neměl čas se jí věnovat, možná by toho mohl ujmou skaven.
Sice nevím, jak aplikovat literární teorii, ale chtěl jsem tu založit teoretickou diskuzi na téma Příběh a RPG. V té diskusi by se jednak probírali prvky, aspekty, které tvoří dobrý příběh (dobrý ve smysl dostatečně zajímavý pro hráče RPG). A následně se pobavit o mechanikách, kterými se ty prvky příběhu (např. gradace, uzavření, téma, atmosféra) dají podporovat.
Je mi jasné, že ne vždy se dají použít všechny prvky a že ne vždy se každý hodí. Ale mohla vzniknout ujasněné množství volitelných pravidel použitelných, když GMovi a hráčům dochází literárně-dramatický talent.
Nic takového ti pravidla nezakazují, naopak, je tam jsně řečeno, že pokud seženeš patřičné učitele, můžeš se učit cokoli.Fritzs píše:skaven: jak už jsem napsal... beru to jako omezování v rozletu při tvorbě postavy... proč bych třeba nemohl být exvoják, co se u něj projevil skrytý talent pro magii...
Já bych jen rád podotknul, že si nemyslím, že bych ve hře nějak podporoval simultancionismus (ugh, to je slovo) nebo rp na úkor příběhu. RP je v současnosti věnováno maličko prostoru. Díky mnoha ohlasům jsem pochopil, že moje úmysly nejsou z pravidel zcela patrné a že bude třeba ještě množství úprav, aby moje pojetí příběhu vyšla najevo.Qualdezar píše:Další verzi jsem bohužel nestihl, každopádně mám komentáře k té minulé verzi. Něco bude asi opraveno, ale i tak si myslím že se to hodí. Má to všem 11 stránek, takže to sema asi nepostnu. Pošlu to skavenovi mailem a až budu mít čas, sepíšu nějaké stručné shrnutí.
Zatím napíšu toto:
Obecný komentář:
Nenašel jsem nic co by nasvědčovalo podpoře příběhu. Systém je z pohledu GNS asi simulacionistický. Snaží se podpořit RP, ale nijak zásadně se mu to nedaří, více méně je to na hráčích. Jsou tu patrné vlivy jiných systémů, ať už úmyslně nebo ne (starý WoD, DrD, DnD/D20, FUDGE,...) nenašel jsem více méně nic nového. Každopádně pokud se některé věci odtáhnou, systém bych hodnotil pozitivně. Kartičky jsou zajímavé, ale musel bych to vyzkoušet při hře. Celkově to na mě dýchlo takovým tím DrD feelingem, i když nevím proč. Ty pocity se mi ovšem vybavovali.
Pozitiva:
Je to česky. Není to dlouhé. Má to pěknou grafickou úpravu, tedy na to že je to amatérské (i když něco by šlo zlepši, líbí se mi to). Je tu očividné snaha o důraz na RP.
Negativa:
Není to pro začátečníky.
Nenašel jsem více méně žádnou aplikaci literární vědy, ani v mechanikách ani v doprovodných textech.
Trpí to podobným problémem jako WW. Autor něco chce, ale nedokáže to systémově ani nijak jinak podpořit.
Některé zvolené postupy jsou kontrproduktivní (vzhlkedem k celkové filozofii systému).
Málo příkladů.
Mnoho věcí by si zasloužilo více rozvést (tvorba postav, příběhu)
Příkladu málo je, to přiznávám a snažím se napravit
Já bych jen rád podotknul, že si nemyslím, že bych ve hře nějak podporoval simultancionismus (ugh, to je slovo) nebo rp na úkor příběhu. RP je v současnosti věnováno maličko prostoru. Díky mnoha ohlasům jsem pochopil, že moje úmysly nejsou z pravidel zcela patrné a že bude třeba ještě množství úprav, aby moje pojetí příběhu vyšla najevo.Qualdezar píše:Další verzi jsem bohužel nestihl, každopádně mám komentáře k té minulé verzi. Něco bude asi opraveno, ale i tak si myslím že se to hodí. Má to všem 11 stránek, takže to sema asi nepostnu. Pošlu to skavenovi mailem a až budu mít čas, sepíšu nějaké stručné shrnutí.
Zatím napíšu toto:
Obecný komentář:
Nenašel jsem nic co by nasvědčovalo podpoře příběhu. Systém je z pohledu GNS asi simulacionistický. Snaží se podpořit RP, ale nijak zásadně se mu to nedaří, více méně je to na hráčích. Jsou tu patrné vlivy jiných systémů, ať už úmyslně nebo ne (starý WoD, DrD, DnD/D20, FUDGE,...) nenašel jsem více méně nic nového. Každopádně pokud se některé věci odtáhnou, systém bych hodnotil pozitivně. Kartičky jsou zajímavé, ale musel bych to vyzkoušet při hře. Celkově to na mě dýchlo takovým tím DrD feelingem, i když nevím proč. Ty pocity se mi ovšem vybavovali.
Pozitiva:
Je to česky. Není to dlouhé. Má to pěknou grafickou úpravu, tedy na to že je to amatérské (i když něco by šlo zlepši, líbí se mi to). Je tu očividné snaha o důraz na RP.
Negativa:
Není to pro začátečníky.
Nenašel jsem více méně žádnou aplikaci literární vědy, ani v mechanikách ani v doprovodných textech.
Trpí to podobným problémem jako WW. Autor něco chce, ale nedokáže to systémově ani nijak jinak podpořit.
Některé zvolené postupy jsou kontrproduktivní (vzhlkedem k celkové filozofii systému).
Málo příkladů.
Mnoho věcí by si zasloužilo více rozvést (tvorba postav, příběhu)
Z literární vědy jsem užil třebas vydělování pásem postav a vypravěče, vydělování promluv, typologii příběhu. rozvrstvení, scény. Je pravda, že povětšině se jedná o náměty určené k řádnému rozpracování...
Příkladu málo je, to přiznávám a snažím se napravit
Díky za výčet, všechny je opravím. Spousta je způsobena mými věčnými editacemi a šubřikováním s textem...boubaque píše:Po 20 stránkách mám celkem slušnou sbírku, i když většinou to, pravda, nejsou překlepy, ale chybyskaven píše:Plno překlepů tam snad není (dej tip, já sice píšu všelijak, ale překlepy už po mě dvakrát korigovali, tak by to mělo být ok).
s.10 - bravurní (píše se s krátkým u)
(s.11 - pokud chceš být opravdu cool, piš "střez" (ne střež) )
s.12 (Povaha) velmi vzdělaný"," avšak
s.12 (Spol.) kde přebývají"," dělí
s.13 (Spol.) jen bohové "vědí" (zatím je to pořád jediný povolený tvar)
s.14 (Spol.) houby "tvoří" (tveří)
Věta "Není se tak čemu divit, že..." je divná, lepší bude "Nelze se tak divit že..."
s.14 z hor"," utrpěli
s.14 "řemdihy" (píše i vyslovuje se s "h", ne "ch")
s.15 (Spol.) čárka před "a tak"
s.16 (Povaha) Wossové (Wosové)
s.18 zvolené rase"," a [její] smysly (spojuješ s tou první větou, ne s tou vedlejší)
s.18 sloupce znázorňuje odolnost ??? (vůbec je ta věta defektní)
s.18 zbývá "jí" už je KA+ODL kol života (máš tam "ji")
(s.19 podle ne-/úspěchu určíme "z" tabulky...)
s.20 (1.řádek) "(kostky)" (chybí konec závorky)
s.20 "při" (nevím, jaks to udělal, ale máš čárku nad "p" )
s.20 (Minulost) vyrůstala "a" ve které žije. (dvě "a" za sebou)
s.20 ovce apod., a to (čárka pře "a to", a ty ovce bych dal do závorky)
s.20 (Spol. vrstvy) vládne"," má
+ v tom samém odstavci so promysli, nakolik jsou ta "nebo" spojovací a nakolik slučovací (čárky)
(HF znám, to už je opravdu přehnané.) Nevšiml a když jsem to zmenšil, pak mi ten Arial nepřišel tak protivný, ale přesto bych osobně preferoval patkové písmoskaven píše:Mnohá pravidla jsou psána ve dvou či třech sloupcích (extrém jsou podle mě třeba Hrdinové fantasy), ale nevím jestli sis všimnul, LA jsou psána na formátu A5 ... Kdybych tam dal dva sloupce, vypadalo y to strašně titěrně.
EDIT:
a po zběžném prolétnutí: tabulka na s.29 - pixie?
tabulka na s.59 zobrazuje se tam 2x řádek Skřítek
Výborný nápad, taková diskuze myslím prospěje všem.LZJ píše:Já ta pravidla ještě nečetl, ale jestli si stěžujete, že je tam malá podpora příběhu, tak bych měl pro skavena tip.
Tuto myšlenku mám už nějakou dobu, ale ještě jsem neměl čas se jí věnovat, možná by toho mohl ujmou skaven.
Sice nevím, jak aplikovat literární teorii, ale chtěl jsem tu založit teoretickou diskuzi na téma Příběh a RPG. V té diskusi by se jednak probírali prvky, aspekty, které tvoří dobrý příběh (dobrý ve smysl dostatečně zajímavý pro hráče RPG). A následně se pobavit o mechanikách, kterými se ty prvky příběhu (např. gradace, uzavření, téma, atmosféra) dají podporovat.
Je mi jasné, že ne vždy se dají použít všechny prvky a že ne vždy se každý hodí. Ale mohla vzniknout ujasněné množství volitelných pravidel použitelných, když GMovi a hráčům dochází literárně-dramatický talent.
Joeyeti: díky za obrázky!
Neboj, já si všechno pečlivě poznámkuju a připravuju k úvahám. Možná ti příjde, že jsem odpověděl obratem, ale to byly jen ty zásadní věci, i tak jsem u toho trávil den (byl jsem teď nemocný, tak byla fůra času). Teď se chystám na zpětné studium nějakých literárněvědných učebnic, výpisky dám určitě vplén...Bifi píše:Potom, ako Qual napísal, že Skavenovi poslal 11 strán (!) a ja som mu poslal 3, na ktorých boli samé otázky, ktoré je treba poriadne premyslieť a odpoveď mi prišla obratom (!), mi napadlo toto:
Skaven, nikam sa neponáhľaj. Daj si od fór aj mesiac-dva pauzu, poriadne si premysli, čo Ti ľudia píšu, a nesnaž sa to vyriešiť rýchlym dodaním jednej-dvoch vetičiek na primerané miesta. Možno niektoré z rád budú smerovať k tomu, že hru úplne prekopeš. Ak máš pocit, že nerozumieš úplne, čo Ti niektorý z recenzentov radí, popros ho o vysvetlenie a nedomýšľaj si, čo asi chcel povedať.
Môj pocit je, že zatiaľ je hra v takom stave, že môže uspokojiť Teba a Tvojich známych. Nejaké tie roky práce na nej už tiež vidieť sú a preto Ti nemusím hovoriť, že dizajn RPG je na niekoľko rokov. Ak však chceš dosiahnuť hru, ktorá bude naozaj dobrá a zároveň sa bude dostatočne líšiť od iných hier, aby si ju záujemca mal dôvod kúpiť, priprav sa, že to ešte možno nejaký ten rok-dva potrvá.
Hlavné body ešte raz: Chce to čas. Nikam sa neponáhľaj. Premysli odporúčania a žiadaj upresnenie, ak Ti niečo nie je jasné.
Držím palce a aplaudujem Tvojmu doterajšiemu úsiliu.
M
P.S.: Otázky, ktoré Ti ešte chcem nejako objasniť, Ti buď budem priebežne a postupne posielať PM-kou alebo pre ne v tejto sekcii vytvárať samostatné témy.
Na další Pm se budu těšit!
přečet sem, viděl sem, ...
neni špatný, ale jsou lepší (LA mi připadaj jako dílo někoho, kdo hrál jenom DrD a tušil, že existujou i jiný věci, ale nepotkal např. Shadows nebo MLwM a pod. - potom by to byl celkem slušnej "apgrejt", ... ale)
abych nekéroval na prázdno, mám pár nakopnutí:
1) proč komplexní, plnoformátovej systém? napsat něco takovýhodle, aby to bylo vyvážený, hratelný, pochopitelný atd. je práce pro spoustu lidí na spoustu desítek (stovek?) hodin... dílo jednotlivce nebo malý skupinky je snažší (a účinnější) založit na jasnym a dobrym nápadu a nesnažit se pokrejt celej svět realistickejma mechanikama
trošku konkrétnějš:
2) rasy jsou si moc podobný. nevim, jestli v popisu settingu nějak výraznějš vyplynou nějaký rozdíly, ale takhle bych je rači rozdělil do dvou tří ras a udělal z nich "jenom" podrasy... případně důslednějš vyhrotil a dal si pozor na to, aby to nevypadalo moc "jako elfové", "jako ..."
3) k čemu jsou dobrý Cesty? přiznávám se, že tuhle pasaž jsem dost proletěl, ale působilo to na mě jako jakási zmatená pomůcka naznačující, jak by se postava mohla ubírat, ale nemusela... na tohle bych se možná vybod. Buď bych udělal pavouka dovedností (poku´d se naučíš jednu, otevře se ti od ní "další patro" atd.) nebo prostě jenom výčet možnejch schopností jako třeba v gurpsech
4) potenciál kartiček je nevyužitej - je to moc dobrej nápad, ale proč by měly bejt jenom tři typy? proč by mělo bejt všech stejně? proč by se měli používat jenom k vyhodnocování úspěšnosti činností? co kdyby se třeba po každý scéně vytáhla kartička, která by ovlivňovala následující vývoj - např. "vstoupí nová postava" nebo "padla na vás únava" - a vypravěč i hráči by se s tim museli poprat... (to mě teď jenom tak napdlo... možná je to blábol, já nevim)
bejt tebou bych se možná snažil přitlačit na narativismus, pokusil se objevit mechanismy, co se jinak moc nepoužívaj (nebo nový kombinace) (literární teorie?) a celkově se snažit spíš zjednodušovat než zrealističťovat
a zkus se podívat třeba na shadows (odkaz na pravidla v pdf bude někde tady na fóru, ale nechce se mi to hledat)
neni špatný, ale jsou lepší (LA mi připadaj jako dílo někoho, kdo hrál jenom DrD a tušil, že existujou i jiný věci, ale nepotkal např. Shadows nebo MLwM a pod. - potom by to byl celkem slušnej "apgrejt", ... ale)
abych nekéroval na prázdno, mám pár nakopnutí:
1) proč komplexní, plnoformátovej systém? napsat něco takovýhodle, aby to bylo vyvážený, hratelný, pochopitelný atd. je práce pro spoustu lidí na spoustu desítek (stovek?) hodin... dílo jednotlivce nebo malý skupinky je snažší (a účinnější) založit na jasnym a dobrym nápadu a nesnažit se pokrejt celej svět realistickejma mechanikama
trošku konkrétnějš:
2) rasy jsou si moc podobný. nevim, jestli v popisu settingu nějak výraznějš vyplynou nějaký rozdíly, ale takhle bych je rači rozdělil do dvou tří ras a udělal z nich "jenom" podrasy... případně důslednějš vyhrotil a dal si pozor na to, aby to nevypadalo moc "jako elfové", "jako ..."
3) k čemu jsou dobrý Cesty? přiznávám se, že tuhle pasaž jsem dost proletěl, ale působilo to na mě jako jakási zmatená pomůcka naznačující, jak by se postava mohla ubírat, ale nemusela... na tohle bych se možná vybod. Buď bych udělal pavouka dovedností (poku´d se naučíš jednu, otevře se ti od ní "další patro" atd.) nebo prostě jenom výčet možnejch schopností jako třeba v gurpsech
4) potenciál kartiček je nevyužitej - je to moc dobrej nápad, ale proč by měly bejt jenom tři typy? proč by mělo bejt všech stejně? proč by se měli používat jenom k vyhodnocování úspěšnosti činností? co kdyby se třeba po každý scéně vytáhla kartička, která by ovlivňovala následující vývoj - např. "vstoupí nová postava" nebo "padla na vás únava" - a vypravěč i hráči by se s tim museli poprat... (to mě teď jenom tak napdlo... možná je to blábol, já nevim)
bejt tebou bych se možná snažil přitlačit na narativismus, pokusil se objevit mechanismy, co se jinak moc nepoužívaj (nebo nový kombinace) (literární teorie?) a celkově se snažit spíš zjednodušovat než zrealističťovat
a zkus se podívat třeba na shadows (odkaz na pravidla v pdf bude někde tady na fóru, ale nechce se mi to hledat)
Zdravím, díky za připomínky.
ad 1.
Jsem přesvědčený o vyváženosti a hratelnosti systému. Je v tom opravdu hodně hodin práce. Na vývoji se podíli i další lidé, ale většinou šlo o rady a testování.
ad. 2.
Problém s rasama je v pořadníku, po reakcích dalších čtenářů jsem se rozhodl přepracovat seznamovací texty v pravidlech.
ad. 3
Cesty jednak nasměrují postavu k určiteému archetypu (nechci podporovat hraní postav typu každý pes, jiná ves - ale nazakauju to, pouze pak postava ztrácí výhody plynoucí ze soustředění se na jednu cestu) . Cesty navíc docela dobře rozčleňují dovednosti do skupin - je to přehlednější než abecední obyčejný výčet.
Ad. 4.
O dalších možnostech využití jsem uvažoval, ale nic kloudného se nenamanulo. Navíc v drtivé většině her používáme upravené kostky. Kartičkový systém má hlavní výhodu v ekvivalenci výsledků hodů se vstupními propozicemi. Kartiček je stejně pro zachování gaussovského rozožení.
Na příběhovost se tlačit bude (viz zdejší diskuze o příběhu ve hře, kde si vyrýsovávám myšlenky a nastiňuju další ubírání se literární divočinou )
Shadows přiznám se neznám ale rád si přečtu. Nicméně v tomhle směru jsem konzervativní a rád uchovávám zaběhlé rozložení pravomocí hráče a DM...
ad 1.
Jsem přesvědčený o vyváženosti a hratelnosti systému. Je v tom opravdu hodně hodin práce. Na vývoji se podíli i další lidé, ale většinou šlo o rady a testování.
ad. 2.
Problém s rasama je v pořadníku, po reakcích dalších čtenářů jsem se rozhodl přepracovat seznamovací texty v pravidlech.
ad. 3
Cesty jednak nasměrují postavu k určiteému archetypu (nechci podporovat hraní postav typu každý pes, jiná ves - ale nazakauju to, pouze pak postava ztrácí výhody plynoucí ze soustředění se na jednu cestu) . Cesty navíc docela dobře rozčleňují dovednosti do skupin - je to přehlednější než abecední obyčejný výčet.
Ad. 4.
O dalších možnostech využití jsem uvažoval, ale nic kloudného se nenamanulo. Navíc v drtivé většině her používáme upravené kostky. Kartičkový systém má hlavní výhodu v ekvivalenci výsledků hodů se vstupními propozicemi. Kartiček je stejně pro zachování gaussovského rozožení.
Na příběhovost se tlačit bude (viz zdejší diskuze o příběhu ve hře, kde si vyrýsovávám myšlenky a nastiňuju další ubírání se literární divočinou )
Shadows přiznám se neznám ale rád si přečtu. Nicméně v tomhle směru jsem konzervativní a rád uchovávám zaběhlé rozložení pravomocí hráče a DM...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host