Legendy Armandie

Forum určené k vývoji a ke glosování stolní fantasy hry na hrdiny Legendy Armandie. Hra je určená jak začínajícím, tak pokročilým hráčům, má jednoduchá pravidla a klade velký důraz na příběh a atmosféru hraní.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Mám tady další textík, je to úvodník k herním mechanismům.
V této kapitole popíšeme nejzákladnější herní mechanismy, pomoci nichž se vytváří a prožívá příběh – promluvu, ověřování a hraní rolí. Samotný průběh hry je velmi jednoduchý. Řídí se pravidly promluv a jakmile dospěje do sporného bodu, přichází na řadu ověřování. Aby hráči mohli příběh zároveň prožívat, ztvárňují své postavy za pomocí principů hraní rolí.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

skaven píše: Oukej, zkusím odpovědět.
1. Není to úprava ani clon. Ačkoli se pravidla drží konceptu klasického rpg, při jejich utváření jsem se opíral zejména o literárněvědné teorie.
2. Nic, co už by si neznal, pokud toho znáš opravdu hodně. Ale poznatky jsem se snažil po svém uplatnit.
3. Cílem je zahrát si dobrý příběh a hrát s plastickýma postavama.
4. Myslím, že má dobrý systém ověřování, pohodový souboják, příjemnou atmosféru a hlavně je jednoduchý, žádná hutná příprava. A je realistický (alespoň to tvrdí hráči)
5. Je to česky :) Je to krátké. Zatím mě žádná z her neoslovila natolik, abych měnil za LA
Na tu literární teorii jsem zvědav. Tedy její aplikaci v rámci RPG (je to asi ta hlavní věc, co mě naláká, jen abych nebyl sklamán :) )
add 2. Myslím že vždy můžu být řekvapen, otázka je, jestli jsi přišel s něčím vlastním, nebo jen namixoval různé existující možnosti.
add 3. na tohle jsem velmi zvědav, i když musím připustit, že jsem celkem skeptický
add 4. zajímavé, ale vůbec nevím ,co to znamená "dobrý", "pohodový"... dobrý v čem, pohodový pro koho? Uvidíme.
add 5. to je zrčitě plus. Očekávám že to bude lepší než DrD (pokud ne, tak je to podle mě podprůměrný systém). Pokud chceš, aby to mělo úspěch, musí to být ovšem něčím vyjímečné. Předpokládám že je to Fantasy, takže to má v našich končinách silnou konkurenci. Nemusela tě oslaovit žádná, otázka je, kolik jsi jich četl :).

Každopádně se na to tedy podívám, už jsem i začal a píšu si poznámky. Sice to pro mě znamená, že se bduu muset podívat i na Jersonův systém, abych neměl víčitky. ale co už. Stejně jsem to měl v plánu a spoň si trochu v těch zkouškaách odpočinu.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Qualdezar píše:Na tu literární teorii jsem zvědav. Tedy její aplikaci v rámci RPG (je to asi ta hlavní věc, co mě naláká, jen abych nebyl sklamán :) )
add 2. Myslím že vždy můžu být řekvapen, otázka je, jestli jsi přišel s něčím vlastním, nebo jen namixoval různé existující možnosti.
add 3. na tohle jsem velmi zvědav, i když musím připustit, že jsem celkem skeptický
add 4. zajímavé, ale vůbec nevím ,co to znamená "dobrý", "pohodový"... dobrý v čem, pohodový pro koho? Uvidíme.
add 5. to je zrčitě plus. Očekávám že to bude lepší než DrD (pokud ne, tak je to podle mě podprůměrný systém). Pokud chceš, aby to mělo úspěch, musí to být ovšem něčím vyjímečné. Předpokládám že je to Fantasy, takže to má v našich končinách silnou konkurenci. Nemusela tě oslaovit žádná, otázka je, kolik jsi jich četl :).
Zklamán být můžeš, to nevylučuju (ale ani neslibuju :naughty: !)
ad 2. jsem mizerný v angličtině, takže s mixováním jsem byl odkázán hodně na sebe :)
4. ověřování je rychlé a gaussovské, souboják je rychlý, ale snaží se zachovat co možná nejvyšší míru realističnosti.
5. Pokud to nebude lepší než Drd, asi si ukousnu nohu :8oO Četl jsem jich fest, to zas jo!! Ale jednu výhodu ten systém přeci jen ještě má: je zadara :)
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

No, počkej si na moje sumárum. Každopádně počítej s tím, že klidně můžu přijít s ostrou kritikou a můžeš slyšet vyci, které nechceš slyšet. Ale třeba ne. To se uvidí. Bude se to snažit hodnotit z více pohledu. Jednak z pohledu herního (RPG) designu (na základě znalostí, které v této oblasti mám), tak i z pohledu obyčejného hráče.
Pokud příjdu s nějakou negatvní kritikou, i když ji třeba bude i více. Neber to tak, že tě poučuji nebo peskuji, ale že se snažím poskytnout určitý pohled z jiné strany, který ti může nějak pomoc. Každopádně se mým názorem nemusíš řídit. :)
To je zatím vše, dám vědět až to přečtu a napíšu.

Rád bych ještě věděl, které systémy ji četl, pokud to není tajné (případně mi napiš PM).
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Qualdezar píše:No, počkej si na moje sumárum. Každopádně počítej s tím, že klidně můžu přijít s ostrou kritikou a můžeš slyšet vyci, které nechceš slyšet. Ale třeba ne. To se uvidí. Bude se to snažit hodnotit z více pohledu. Jednak z pohledu herního (RPG) designu (na základě znalostí, které v této oblasti mám), tak i z pohledu obyčejného hráče.
Pokud příjdu s nějakou negatvní kritikou, i když ji třeba bude i více. Neber to tak, že tě poučuji nebo peskuji, ale že se snažím poskytnout určitý pohled z jiné strany, který ti může nějak pomoc. Každopádně se mým názorem nemusíš řídit. :)
To je zatím vše, dám vědět až to přečtu a napíšu.

Rád bych ještě věděl, které systémy ji četl, pokud to není tajné (případně mi napiš PM).
Negativní kritika je supr, samozřejmě pokud je konstruktivní. Chválou nic nevylepším :)
Četl jsem namátkou Drd, Drd+, Stín meče, Hrdinové fantasy, Yrrhedesovo oko, Pán prstenů (rpg), Čarodej, Dnd, D20, FUDGE, WOD, Dune, Esgator, Čas pro hrdiny ( :dance: ), GURPS, Warhammer, Alternity, Amber, Ars magica, Cartoon action hour... no vlastně je jich fakt mrda, protože jednu dobu jsem nedělal nic jiného, než z DC stahoval příručky a čuměl do toho. Už se mi to nechce vypisovat, asi to ani nemá smysl, tak jen tak pro ukázku, že než jsem se do toho pustil, chvíli jsem hledal :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Skaven píše:Faktem je, že volitelnost by měla být spíše u konkrétního nejistého pravidla, ne pro celý systém
To je dobrý nápad! Taky mám radši, když mi autor u každého nepovinného pravidla napíše, že je nepovinné. Lepší než tvrdit, že nepovinné je všechno :wink:

Některé hry dokonce mají pravidla organizována tak, že v jedné části popíšou "jádro" pravidel a ve druhé oddělené části popisují "doplňky" a nepovinná rozšířující pravidla. Neříkám, že to tak ale musíš taky dělat... jen mě to napadlo.
Ještě k tvým tipům ohledně hry: jsi úplně vedle
přečtu si to a dám vědět :P
Zaujalo mě, žes to psal podle literární teorie.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Markus píše: To je dobrý nápad! Taky mám radši, když mi autor u každého nepovinného pravidla napíše, že je nepovinné. Lepší než tvrdit, že nepovinné je všechno :wink:

Některé hry dokonce mají pravidla organizována tak, že v jedné části popíšou "jádro" pravidel a ve druhé oddělené části popisují "doplňky" a nepovinná rozšířující pravidla. Neříkám, že to tak ale musíš taky dělat... jen mě to napadlo.
Já naopak systém volitelných a povinných pravidel moc nemusím. Vlastně se snažím udělat pravidla konzistentní. Opravdu jediné, co mě napadlo, byla ta nosnost :)
Zaujalo mě, žes to psal podle literární teorie.
Pro mě je to něco, čeho se držím při svách úvahách o rpg...
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Moje zdrcující kritika:

Prvně zápory:

-Málo informcí o settingu
-Málo informací o rasách
A teď k těm závažnějším:
-Vadí mi systém cest... IMHO jenom jinak pojmenovaný Class, nicméně tímto neduhem trpí třeba i první Vampíři...
-Přidělování zkušeností na základě výše INT, což je na jednu stranu svým způsobem realistické, ale z herního hlediska poměrně zcestné... možná, kdyby na INT nezávisely žádné dovednosti, tak by to fungovalo...


A teď klady:

+Je to krátké
+Kartičkový systém má svoje specifické kouzlo
+++Je to takové... milé, není tam nic, co by bylo dark (což je dneska cool a in), což je v kontextu dnešních RPG celkem vyjímka...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Ja som svoje otázky a pohľady poslal včera Skavenovi PM-kou. Ak bude chcieť, niečo z toho môžem postnúť aj sem.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Taky se pripojim, muzu?
Markus píše:To je dobrý nápad! Taky mám radši, když mi autor u každého nepovinného pravidla napíše, že je nepovinné. Lepší než tvrdit, že nepovinné je všechno :wink:
Osobne mam nejradeji ten pristup, kdy je nejake pravidlo vysvetleno. Myslim tim treba
strana 12 v potencialni prirucce píše:"system zraneni"
- popis velmi drsneho systemu zraneni.

poznamka: system zraneni je tak drsny nikoli proto, aby mohl sadistiky gm ublizovat postavam hracu a tesit se z toho ze je v tabulce napsano "vyvrhnuti" nebo "rozdrceny jicen". asi toho "zanecha trvale nasledky" si moc nevsimejte.

je drsny proto, aby byl boj skutecne nebezpecny. boj ma byt nebezpecny, protoze tahle hra stavi na tom, ze nasili je az poslendi moznost. aby si postavy vzdycky rozmyslely kdy sahnou po meci, a sahly po nem az kdyz si jsou skutecne jiste ze tohle je neco za co stoji umrit. boj je brutalni zalezitost, a pokud vam vadi ze muzete skonci se strevama na zemi, protoze jste meli proste smulu, zkuste nesahat po meci pri kazdy prilezitosti, a misto toho se dohodnout. funguje to prekvapive dobre.

pokud vam vic vyhovuji odlehcene hry, nebo filmove souboje jako z tri musketyru kde nejsou zraneni tak brutalni, ignorujte prvni tri body zraneni. tim zmenite rozparane bricho na skrabnuti, a hra bude mit uplne jiny ton.
nebo neco takovyho :)

Co se tyka systemu k precteni, doporucuju FATE. nektere napady z nej stoji za to, a je volne ke stazeni. Burning Wheel taky pomaha (a udajne se honosi titulem "hra ktera zmenila zpusob hrani nejvice lidi", ac uz nevim kde se to vzalo), ale to by sis musel koupit.

Otazky:
1) Mas tam system pro reseni spolecenskych konfliktu? Kdyz se budou dve postavy hadat, a treba obvinovat pred ocima davu (nebo treba poroty), kdo rozhodne o tom, ktera ma podle davu vic pravdu? Ci propaganda bude uspesnejsi?

2) Co te vedlo k pouzivani krivky rovnomerneho rozlozeni? Jsem zvedavy, protoze jsou hrozne v mode poolove systemy :)

3) Jak funguje odmenovani postav? Klasicky, ze cim hrac hraje "lepe" (podle subjektivniho hodnoceni GM) tim mocnejsi bude jeho postava, nebo neco noveho?

4) Mas nejake prvky na ktere bys byl obzvlast hrdy?
But nobody came.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Sosacek: Yeah, FATE is da best!
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

Fritzs píše: Prvně zápory:
-Málo informcí o settingu
-Málo informací o rasách
A teď k těm závažnějším:
-Vadí mi systém cest... IMHO jenom jinak pojmenovaný Class, nicméně tímto neduhem trpí třeba i první Vampíři...
-Přidělování zkušeností na základě výše INT, což je na jednu stranu svým způsobem realistické, ale z herního hlediska poměrně zcestné... možná, kdyby na INT nezávisely žádné dovednosti, tak by to fungovalo...

A teď klady:
+Je to krátké
+Kartičkový systém má svoje specifické kouzlo
+++Je to takové... milé, není tam nic, co by bylo dark (což je dneska cool a in), což je v kontextu dnešních RPG celkem vyjímka...
Díky za odezvu. Setting má zvláštní knihu, velká část je ale zatím na papíře a v hlavě, takže se to ještě neodvažuju dát v plén.
O rasách je dle mého napsáno více, než v jiných rpg, nicméně to opravdové pozadí a popis živat ras přinese až setting. Nerad bych těmito informacemi zatěžoval samotný systém.
Mohl bys upřesnit, co konkrétně ti na systému cest nesedí?
INT už zmiňoval Bifi, zkušenost ze hry přináší spíše kladné výsledky, většinou se počet zkušeností liší tak o 1, extrémně o 2. Věc je v tom, že inteligence se špatně hraje (tj. s prominutím hlupák nezahraje inteligentního čaroděje a IQ 150 bude hráči překážet v hraní tupce, resp. bude ho brzdit v nápadech), proto jsem ji zkusil nasimulovat tímto způsobem. A má to ještě jedno plus. Už žádný krol válečník. :D

Bifi: budu rád, když to sem postneš, třebas se kolem některých bodů rozvíří diskuze. Jinak, už jsem to stačil prožvýkat, promyslet, aplikovat, opoznámkovat a odeslat z5.

Sosacek:
1) společenské konflikty jsem doposavaď řešil pomoci RP a dovedností. Rád bych tuto část ještě dopracoval (na základě Bifiho podnětu přemýšlet o sociálních sítích, podsvětí apod.)
2) Kartičkový systém nemá rovnoměrné rozložení. Je to pěkná gaussovka. Je to defacto poolový systém.
3)Zkušenosti se rozdělují na základě tří kritérií:
Hraní postavy – pokud se hráč během hry snaží co nejdůkladněji ztvárnit charakter své postavy (popřípadě ztvární vývoj či posun jejího charakteru), přiděl ji 1-3 ZK.
Používání dovedností – vhodné, nápadité a úspěšné užití schopností postavy (tedy i bojových dovedností) je třeba rovněž náležitě odměnit. Užívání dovedností je třeba sledovat kvůli jejich následnému zvyšování. Za správné používání dovedností přiděl 1-3 ZK
Rozum – poslední kategorie se odvíjí od INT postavy. Každé postavě dej INT/2 ZK za odehraný příběh. (INT se pohybuje nejčastěji mezi 2-5)

4) Jsem hrdý na celou hru :) Ale moc se mi líbí ověřování, nad tím jsem dumal dlouho. Mám rád svět, mám rád příběhy...

p.s. FATE jsem svého času pročítal...
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

Neznám zatím tolik systémů, abych si troufl hodnotit obsah, navíc plno věcí by chtělo nejdřív vyzkoušet. Ale co ti můžu říct rovnou, je že prezentace se mi moc nelíbí ;-)

Máš tam plno překlepů, nějaké příjemnější písmo (nejspíš patkové, mně osobně by se líbilo něco širokého - Palatino, Georgia...) by také neuškodilo. Vůbec formátování mi nesedne - možná sis všiml, že mnoho pravidel je psáno ve dvou nebo více sloupcích, je to proto, že často obsahují odstavce, které na široké stránce zabírají jen jeden řádek, což vypadá opravdu hrozně. (Většinou to také sníží celkový počet stran.) A/nebo si možná i pohrát se zarovnáním - třeba když vysvětluješ nejaký pojem, vysvětlující text zarovnat dál od okraje... A nakonec zvýrazni rozdíl mezi nadpisy oddílů a dílčími nadpisy (často stačí jen tučné písmo, nebo zarovnání na střed)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skaven »

boubaque píše:Neznám zatím tolik systémů, abych si troufl hodnotit obsah, navíc plno věcí by chtělo nejdřív vyzkoušet. Ale co ti můžu říct rovnou, je že prezentace se mi moc nelíbí ;-)

Máš tam plno překlepů, nějaké příjemnější písmo (nejspíš patkové, mně osobně by se líbilo něco širokého - Palatino, Georgia...) by také neuškodilo. Vůbec formátování mi nesedne - možná sis všiml, že mnoho pravidel je psáno ve dvou nebo více sloupcích, je to proto, že často obsahují odstavce, které na široké stránce zabírají jen jeden řádek, což vypadá opravdu hrozně. (Většinou to také sníží celkový počet stran.) A/nebo si možná i pohrát se zarovnáním - třeba když vysvětluješ nejaký pojem, vysvětlující text zarovnat dál od okraje... A nakonec zvýrazni rozdíl mezi nadpisy oddílů a dílčími nadpisy (často stačí jen tučné písmo, nebo zarovnání na střed)
Mno, jsi první, kdo si stěžuje na typografii :) Plno překlepů tam snad není (dej tip, já sice píšu všelijak, ale překlepy už po mě dvakrát korigovali, tak by to mělo být ok). Písmo je tam Arial, to je bezpatková klasika, mi se naopak čte lépe bezpatkové než patkové...
Mnohá pravidla jsou psána ve dvou či třech sloupcích (extrém jsou podle mě třeba Hrdinové fantasy), ale nevím jestli sis všimnul, LA jsou psána na formátu A5, když se to vytiskne oboustraně,je z toho sešitové vydání o třiceti stránkách, tedy 15 A4 potisknutých oboustraně. Kdybych tam dal dva sloupce, vypadalo y to strašně titěrně.
Vysvětlující texty jsou v rámečcích. Ty odsazené vypadají čudně. Nadpisy oddílů jsou pravda možná rozdílné neznatelně, každopádně v tisku to vyleze docela dobře. Já se v tom orientuju díky open office, takže s tím problémy nemám, ale nadpisy bych diferencovat mohl, to máš pravdu.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

aktualizace pravidel

Příspěvek od skaven »

Uploadnul jsem aktuální verzi pravidel ( http://la.nokturno.net ), obsahují zeména dnešní a včerejší úpravy, vycházející z připomínek na tomto fóru. Díky všem za zájem!
Zamčeno

Zpět na „Legendy Armandie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host