SpaceDragon

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
asterot
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 2. 2013, 15:17

SpaceDragon

Příspěvek od asterot » 6. 2. 2013, 13:19

Dobrý den jsem Jakub Jonáš , už několik let hraji dračák, at jako postava tak hráč. Baví mě vymýšlet nové věci a nakonec jsem přes množství postav, příběhu dal dohromady novou verzi dračího doupěte je to z moderní doby a rád bych věděl jestli se to povedlo nebo ne je to jen část ještě dost věcí budu dodělávat např.
zbroje
Další věci
hrdinové
bestie
Cizí rasy
příběhy
rady pro vypravěče
Planety


bylo to moc velký tak tady je odkaz kde to najdete jmenuje se to Spacedragon a inventář





budu rád za upřímné názory at vím co popřípadě zlepšit ;) děkuji moc


záměr je takový: jdu z dobou teď jen vymýšlejí hry z budoucnosti ( krom zaklínače na toho se těším :) a hraje je čím dál víc lidí nás co mají rádi tenhle tip hry je dost málo a snažím se do toho nalákat víc lidí, je to takové rozšíření dračáku. Ok vím, že je co zlepšovat a proto jsem to jsem dal ať vím co a pak teprve vznikne ta hra, kterou hodlám dát do kupy, tohle je sotva náčrt toho co mám v plánu, je to taková beta verze, možná ani to ne :D. Ji když doufám ,že lidi nepřestane číst ty nové a nové verze, řekněme, že to tu nechám tak 19 dní max měsíc a potom dlouhá pomlka, kde se to bude vytvářet a pak jsem dám už snad hrubou podobu hry. Jinak rád bych věděl co byste tam přidaly.
Naposledy upravil(a) asterot dne 22. 4. 2013, 07:16, celkem upraveno 16 x.

Uživatelský avatar
pipux
Příspěvky: 371
Registrován: 2. 3. 2010, 18:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceDragon

Příspěvek od pipux » 6. 2. 2013, 21:41

Upřímné názory? No, tak zkusíme založit vlákno, a uvidíme, jestli se zdejší mistři chytnou nitky (oni mohou v nejhorším případě mluvit "přes sebe", lépe pak "na sebe", a nejlépe "spolu" ... ale ono hlavně záleží na tobě, mistře Asterote, jak budeš moderovat tuto diskuzi - abys pokládal jasné otázky, abys z tohoto vlákna vytěžil maximum ...)
Dobrý den
Čau, zdar, nazdar - to plně stačí; Dobrý den bych si nechal na poštovní přepážku.

A názory?
- Dílo je produktem své doby (ovlivněné soudobými hodnotami) a mentální reflexe svého tvůrce (okolo patnácti let věku, dovolím si tipovat).
- V pravidlech je spousta vojenského žargonu. Že by hra pro vojáky (a nevojáci mají smůlu)?
- Co potom hru zasadit do nějakého prostředí? Např. alternativní budoucnost, takhle: "nová studená váka" - komunisti se vydali kolonizovat vesmír směrem k Alpha Centauri, planetu zemi nechali napospas kapitalistické sebedestrukci ...
- Je to vesmírná hra, takže jakto že žádní mimozemšťané? Hrál jsi aspoň Mass effect, ne?
- Proč ty reference na antická božstva a mytologie (Zeus, Kniha mrtvých ...)?
- http://spacedragon.mypage.cz/ vrací chybovou hlášku, "Požadovaná stránka nebyla v síti Webgarden nalezena"

asterot
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 2. 2013, 15:17

Re: SpaceDragon

Příspěvek od asterot » 7. 2. 2013, 02:01

ok jak jsem říkal bestie jsou ve vývinu a mimozemšťanu tam bude opravdu dost tohle je sotva polovička toho co dávám dohromady ;) jinak narážka na mytologii , no zkouším zkompletovat staré věci s novýma , takovej náznak na dobu, kdy nebyly takové vymoženosti, jako jsou v tom světe, ale přesto měli mocnější zbraně ji přes ten obrovský skok ve vývoji, snažím se vytvořit něco nového..... co tu ještě nebylo, a jelikož to opravdu není hotovo a to to je jen část, tak mí problém nedělá to ještě změnit... jinak je mi 18 :D a jsou tam jak říkáš věci pro ty co si rádi hrají na vojáčky, ale není těžké do toho zasvětit ji ty nevojáčky :D svým způsobem to charakterizuje dnešní vývoj a za několik set let, se pravděpodobně dostaneme jako společnost na podobnou úroveň jako je ta hra :D A dnešní mládež hlavně ti co hráli dračák přeorientovávají na modernější hry ( bohužel je to tak-- vlastní zkušenost) tak proč jim nevymyslet něco submoderního ;)

Jinak budu se snažit vytěžit s tohoto vlákna maximum ! :D dík za názor vážím si ho a stejně si budu vážit ostatních.. protože vím, že vždy je co zlepšovat....

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: SpaceDragon

Příspěvek od York » 7. 2. 2013, 12:43

Úplně první věc, co doporučuju udělat, je pořádně si to po sobě přečíst, nejlépe hned několikrát. A nečíst jen to, co jsi tím chtěl napsat, ale to, co jsi skutečně napsal.

Například věta "Může vzít ji dát život po napití vody z něj." není ani trochu česky a pochopit, co jsi tím chtěl říct, je docela obtížné.

Kromě toho neuškodí trochu se seznámit s pravidly, jak má vypadat psaný text. Pravopisné chyby nechme stranou, ale existují jednoduchá pravidla, jako třeba že čárka se píše hned za slovem a až po ní je mezera, nikoliv naopak ("Myslím ,tedy jsem" ,je špatně. "Myslím, tedy jsem," je dobře).


K vlastním pravidlům: Moje největší výtka je, že přes to, že znám pravidla Dračího doupěte, naprosto netuším, jak se tvoje hra vlastně hraje. Možná by mohlo pomoci se na pravidla Dračího doupěte odkazovat, třeba: Souboj probíhá stejně jako v DrD, jen na útok a obranu se hází jinak (a popsat jak). Takhle, jak to je, moc nevěřím tomu, že by si to někdo dokázal zahrát bez toho, aniž by se tě neustále ptal, co si tím vlastně myslel. A díky tomu se ani dost dobře nejde k vlastním pravidlům vyjádřit, zatím to ze všeho nejvíc připomíná seznam různých pojmů bez vysvětlení, k čemu jsou dobré.

Zkus to dát přečíst někomu, kdo to s tebou ještě nehrál a rovnou si při tom zapisuj jeho dotazy a svoje odpovědi. To budou přesně ty věci, které je třeba vysvětlit a ve tvých pravidlech chybí.

asterot
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 2. 2013, 15:17

Re: SpaceDragon

Příspěvek od asterot » 7. 2. 2013, 13:39

hm... chyby nejsou problém , to opravím pravidla taky tohle jsou jen hrubé náčrty ;) teď je to hlavně jen jako návrh toho co se toho vyvine chyby opravím hned;)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10283
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceDragon

Příspěvek od OnGe » 7. 2. 2013, 15:44

Myslím, že v tomhle stádiu vývoje je ještě brzy to pouštět do éteru a žádat od veřejnosti zpětnou vazbu. Forma odpovídá více méně poznámkám, podle kterých se pak udělá hra (nebo podle kterých se udělá něco srozumitelné i ostatním, v případě práce v týmu).

Hlavní problémy jsou, že je to páté přes deváté, není to moc dobře napsané, kolikrát není vůbec jasné, co s tím chtěl básník říct (např. "Temný stín: Povolání které získáte ,když děláte sabotáž,špionáž, infiltrace… atd….Potřeba vyznat se kapku v technice při sabotáži. A Umět se kapku skrývat při špionáží a umět se infiltrovat."). Další zádrhel vidím v tom, že se moc věcí hází na vypravěče (tj. když nevíme co s tím, hodíme to na něj - chudák vypravěč). Nakonec bych dodal, že charactersheet na 4 A4 je opravdu moc. Třeba u Voidu se stal po zkrácení na polovinu několikanásobně přehlednější (a skladnější a je menší riziko, že se ztratí list) a ničemu to nevadilo - určitě by to šlo i tady.

V tuhle chvíli není moc co hodnotit. Zkust to víc rozpracovat, při psaní mysli na to, aby to bylo napsané tak, aby člověk pochopil co a jak aniž by o tom věděl cokoliv dalšího (včetně toho, co popisuješ o pár stránek dál a ideálně včetně toho, co jsi psal o pár stránek dřív). Dávej si také pozor na formu - smysluplná souvětí, interpunkce... Také u každé věci mysli na to, jaký bude mít přínos pro hru a ideálně to se svými hráči ověř pokusem. Nebylo by k zahození, kdyby se ti to podařilo udělat tak, aby člověku k tomu, aby si mohl vytvořit postavu a hrát stačilo přečíst jen několik stránek. Hlavně do toho ale musíš vložit něco unikátního, co vystrčí tvoji hru z řady jiných her (a upřímě, konkurence už tu nějaká je)

Jestli z toho chceš udělat slušnou hru, máš před sebou dost práce. Držím palce a určitě nahoď pokročilejší verze.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceDragon

Příspěvek od Aljen » 7. 2. 2013, 15:58

nebudem riesit 20 rocny nazor na vedenie hry (GM is da God and he should beat characters to pulp whenever they are not doing his biddings)
ani system ... mno

Ale ako funguju pasce??
Mam Lahku Pascu 8 a postava hodi 6+postreh6=12
to znamena ze vyzere zranenie za 4
Ak by mala poztreh 0 a hodila 6tku tak je to za nula
...
What??
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

asterot
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 2. 2013, 15:17

Re: SpaceDragon

Příspěvek od asterot » 7. 2. 2013, 17:18

postřeh na nulu nelze , vždy máš postřeh ji , když malí a jinak ano pochopil jsi to správně. Dnes v noci jsem dám tu novější verzi, trochu jí spřehledním a odstraním doufám, všechny chyby a nejasnosti a časem budu přidávat další věci já si všiml až ted , že jsem sem dal tu nejstarší verzi, kde je těch chyb opravdu plno tu jsem dělal v 16 a za ty léta jsem opravil chyby a trochu snad vylepšil systém ráno to tu je ;)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: SpaceDragon

Příspěvek od York » 7. 2. 2013, 17:42

Doporučuju zvážit, jestli sem skutečně chceš takhle brzo dávat další verzi. Je to sice super pro motivaci k práci, ale riskuješ tím, že případné čtenáře a kritiky rychle unavíš. Málokomu se totiž bude chtít číst několikrát po sobě ten samý, jen trochu upravený text. Platí to dokonce i u vlastních spoluhráčů, příliš časté změny a úpravy je dokáží i přes velký zájem odradit.

Osvědčilo se mi nechávat si mezi většími verzemi alespoň pár měsíců odstup a mezi tím pouze předkládat nové nápady a zásadní změny - když to čas od času uděláš formou relativně krátkého příspěvku do diskuse, tak to naopak debatu osvěží a (snad) udrží zájem.

Uživatelský avatar
pipux
Příspěvky: 371
Registrován: 2. 3. 2010, 18:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceDragon

Příspěvek od pipux » 7. 2. 2013, 18:41

York píše:Doporučuju zvážit, jestli sem skutečně chceš takhle brzo dávat další verzi. Je to sice super pro motivaci k práci, ale riskuješ tím, že případné čtenáře a kritiky rychle unavíš. Málokomu se totiž bude chtít číst několikrát po sobě ten samý, jen trochu upravený text.
Víceméně stejný text mi vadit nebude za předpokladu, že text bude kvalitní, srozumitelný, a možná i tu a tam uhodí kladívko na hřebíček vtipnosti.
Dále, líný muž ocení, když se nově přidané, resp. přepsané odstavce nové verze graficky zvýrazní ... a stejně tak barevný povlak pokryje i klíčové informace (tohle brčálově zelenou, tamto růžovoučkou barvou patnáctileté dospívající s(v)lečny ... anebo tak nějak - mít vlastní, intuitivní barevné schemata; neutopit čtenáře v černobílé šedi).

Zkus se, Asterote, v tomto ohledu zlepšit. Hlavně ten češtin, a pak také mít tu úžasnou schopnost se jednoznačně vyjádřit - a přitom to udělat poutavě, ne nudnou ukolébavkou suchých formalismů.

- - - - -

Přidám nějaké špěky, inspirace ...

Jak to napsat zajímavě? Žurnalistický bůh je podle mého názoru Michal Rybka, touto dobou píšíci pro PCTuning - takže třeba číst ty jeho články, vypozorovat jakže tu svoji stylistiku komponuje, proč to je tak zatraceně čtivé, atd. ...

A jak se vůbec pořádně umět vyjádřit? Hej, ono to je v popisu tvé "práce".
Chris Avellone, Fallout Bible, 10th July, odpovídá na otázku "THE SHORT ANSWER ON HOW TO BE A GAME DESIGNER".
Otázka píše:I am an avid gamer and fan of roleplaying games that wishes to enter the industry, but have
limited appreciation of graphic design and programming. My primary interest, instead, rests along
the lines of story-line and world creation, in classic roleplaying fashion.

Now, this would seem to make entering the gaming industry difficult: few games really seem to
have a great focus on excellent and well-executed storytelling, which would seem to note a limited
demand. Further, how would I make contact with companies to establish myself? Fan fiction is a
lovely thing, but I've never heard of a fan fiction writer being drafted, more or less, to work in a
gaming company.

You can see my problem.

My questions are as such: what degrees or experience would be preferred if I am going to attempt
entry as a story-line writer or level designer, as a story-line writer would likely also become?
Additionally, how would I establish contacts within the industry or companies that would have
need for interested and able writers?
Chris odpovídá ... píše:Well, first off, if you're interested in story and world creation, I would recommend trying to get
established in the pen and paper game industry or in books or novels - game design requires a love of
game mechanics, lists, and tons upon tons of rule sets. If you're interested in computer game designing,
then here's what we look for/what you should focus on:

1. A love of RPGs.

2. A critical eye for RPGs (and preferably, other games as well), including feel, interface, pacing,
weapon balance, level design, and so on. Play a lot of them and be able to tell what you like and don't
about each game. The more specific, the better.
3. Good design skills - not only do you notice the elements mentioned above, but you can also
implement them well. Know and recognize game clichés.
4. Good writing skills - when not actually arguing and throwing feces at each other through our cage
bars, a large portion of a game designer's job is design documentation or writing 5000 emails. That
means you need good technical writing skills and an ability to organize your thoughts. You need to be
able to pass a document off to audio, QA, marketing, the programming staff, and an artist, and they
should be able to find out whatever information they need just by looking at the document.

If you want to prep for a job in the game design field, I'd suggest the following:

1. Play a lot of games and analyze what you like and don't like about them. If you interview for a game
company, that'll always be part of the interview questions, and having smart answers ready beforehand
helps them determine if you'll be a good developer or not.

2. You should play a lot of games, but just as importantly, watch a lot of other people play games. Pay
attention to how the game is played, especially the interface and menus and the means by which the
player interacts with the game. When you do, you’ll quickly start seeing what irritates players and what
they enjoy - keep a running log in your head of successful ideas used in games and what made them
work.

3. If a game comes with level or map editors, play around with them, try out levels or scenarios with
your friends and use that as an acid test for your work. There are tons of editors out there, like the level
editors for Quake, Starcraft, Warcraft, Arcanum, Neverwinter Nights, or any others you can get your
hands on. Put your levels or mods up on the net, get critiques, and try to make a name for yourself as a
good level or map designer before you even go to a game company - it helps when the interviewer's
already seen your work on the internet and perhaps even played one of your levels.

4. Persistence and enthusiasm mean a lot in the game industry, so if you get knocked down once, just get
back up and try again. You’ll get noticed.

5. If you're looking for college classes to take, I'd suggest some creative writing courses, maybe a little
bit of programming and art, and any classes that deal with interface design or layout for computer
programs. Learn how to write critically and technically, and become familiar with Microsoft Word.

6. A lot of designers did not start out as designers. If you want a door into the game industry, try manual
writing, web design, quality assurance, or any of a bunch of other jobs in the game industry. Make your
interest in becoming a designer known, and if you have the skills, somebody should give you a chance.
Tož, to tak na zamyšlení ...

asterot
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 2. 2013, 15:17

Re: SpaceDragon

Příspěvek od asterot » 7. 2. 2013, 21:07

proč ne no mám v plánuji sem hodit tu verzi co jsem sem chtěl dát , ale já zapomněl vymazat tu starou :D a vše tam je zvýrazněné neboj a další věci budu samozřejmě přidávat po delším časovém úseku ;)

asterot
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 2. 2013, 15:17

Re: SpaceDragon

Příspěvek od asterot » 8. 2. 2013, 01:23

žádám od vás pár dní strpení, dodám jsem tu hodnotitelnou verzi, která tu měla být bez chyb a bude tam pár vychytávek a zásadních zjednodušení pro hratelnost hry.
Naposledy upravil(a) asterot dne 8. 2. 2013, 10:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceDragon

Příspěvek od Aljen » 8. 2. 2013, 08:53

v pohode mozes mat to iste vlakno a svoj prvy prispevok editovat o novy link. tak to robis aj ostatni RPG dizajneri ;)
a radsej si nedavaj pevne terminy. ked to bude tak to bude
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

asterot
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 2. 2013, 15:17

Re: SpaceDragon

Příspěvek od asterot » 13. 3. 2013, 19:43

ok je to tady pustě se do toho, ať vím jak na tom jsem, co mám zlepšit atd.. ;) je to odkaz na dva soubory na hru - u které jsem upravil pár věcí, opravil pár věcí, přidal pár věcí, trochu jsem to překopal, chyby by tam být neměly a pokud ano upozorněte mě já to napravím, dělal jsem co můžu.

v odkazu je taky inventář, ten je stejný, jen jsem ho dal zvlášť

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: SpaceDragon

Příspěvek od morech11 » 13. 3. 2013, 23:10

tak som to preliezol, ale celkom úprimne som sa v tom stratil a druhý krát to asi čítať nebudem, radšej sa budem venovať svojej hre z kuchyne.
vôbec ma neber zle, je skvelé, keď niekto niečo vytvorí a nebojí sa ísť s kožou na trh, veľmi si to cením, ale úprimne toto asi nebude fungovať nikomu okrem tvojej skupinky.

s hrou tak ako je mám dva (tri) veľké problémy
prvý, najmenej podstatný je, že máš fakt otrasné formátovanie, nad Y U NO justify už len mávnem rukou, ale som človek, ktorý má permanentne zapnuté skryté znaky a keď dostanem podobný text do rúk, mám ho chuť vyhodiť z okna, roztrhať a zadupať do prachu. bohužiaľ podobné texty dostávam prekvapivo často.
Chris v poste od pipuxa píše:5. If you're looking for college classes to take, I'd suggest some creative writing courses, maybe a little
bit of programming and art, and any classes that deal with interface design or layout for computer
programs. Learn how to write critically and technically, and become familiar with Microsoft Word.
skutočne JE to dôležité.
druhá výhrada je spôsob, akým je text napísaný. celé to píšeš v hráčskom žorgóne, pracuješ s levelmi, classami, bonusmi, expením, vôbec neberieš ohľad na čitateľa, ktorý nemá o (dvadsať rokov starých nie práve funkčných [osobný názor :)]) RPGčkach ani páru. pritom to je jediný čitateľ, u ktorého máš potencionálne šancu uspieť.
na to sa viaže tretia a najdôležitejšia výhrada. novým hráčom si neumožnil hrať tú hru, pretože jej nebudú rozumieť a nevidím jediný logický dôvod, prečo by ju mal hrať nejaký starý hráč. dôležitá otázka (niekto tu má na fóre na ňu TradeMark, ale ja som rebel a kašlem na citovanie, neechce sa mi to hľadať :D) je totiž: "v čom je to lepšie od iných systémov, prečo by to hráči mali hrať?" v tvojom prípade teda "v čom je to lepšie od starého Dračáku?"
odpoveď bohužiaľ znie pravdepodobne v ničom. (čo je veľmi smutné, pretože DrDold [predpokladám, že hráš 1.6, na tom som fungoval asi tri roky, takže viem :)] nie je práve najfunkčnejší systém, ani dobrý vzor pre novú hru. ten systém sa oplatí hrať len z nostalgie a novým hráčom, ktorých z nejakého neidentifikovateľného dôvodu oslovuje, by som ho najradšej vytĺkal z hlavy kladivom)

myslím si, že si si jednoducho odkusol priveľké sústo hneď na začiatku.
za seba by som ti odporučil zamyslieť sa nad tou citáciou, ktorú postoval pipux, kľudne vbehnúť do RPG Kuchyne a pozrieť sa, čo sa dá vytvoriť za dva týždne a ako ďalej funguje vývoj a trochu viac sa venovať iným veciam okolo, než sa rozhodneš napísať vlastnú hru. je to ako s knihami. každý by chcel hneď písať romány best-sellery, ale málokto je schopný napísať dobrú poviedku na tri strany. ak sa budeš problematike venovať, verím, že odhalíš niektoré tajomstvá tvorby RPGčka a vezmeš to od podlahy nanovo.

za mňa je toto projekt bez potenciálu, ktorý sa ti váľa v šuplíku podľa tvojich slov minimálne dva roky a je z toho jeden obrovský hearbreaker, pretože to nikdy nemôže splniť svoj účel. najlepšie by ho bolo asi zahodiť, dať si pauzu a potom prísť s niečím celkom novým, čo fungovať bude.

prepáč, že moja kritika nebola vôbec konštruktívna, ale nemyslím si, že by som ťa mal podporovať v mrhaní energie na niečo, čo asi fungovať nebude. nechcel som byť ani veľmi tvrdý a snažil som sa všetko formulovať veľmi opatrne, ale mohlo sa stať, že som ti tým nejak ublížil. ak je to tak, ver mi, že som to nemal v úmysle.
nech sa rozhodneš s hrou spraviť čokoľvek, samozrejme ti budem držať palce, pretože som rád, že niekto niečo tvorí, ale svoje ALE som ti k tomu povedal :)

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host