Dakara: diskuse o vývoji

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York » 4. 12. 2012, 23:24

Ke stažení:

Základní pravidla
Naposledy upravil(a) York dne 5. 1. 2014, 18:16, celkem upraveno 7 x.

Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 19:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Ondris » 5. 12. 2012, 09:40

Číst ani zkoušet to nebudu, ale jestli si to celý napsal sám, tak je to asi největší projekt, co se tady na fóru kdy objevil. Minimálně za to klobouk dolů :clap:
Jak dlouho už na tom děláš?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York » 5. 12. 2012, 10:14

Ondris píše:Číst ani zkoušet to nebudu, ale jestli si to celý napsal sám, tak je to asi největší projekt, co se tady na fóru kdy objevil.
Nestraš, nerad bych trumfnul Void :)

Ondris píše: Jak dlouho už na tom děláš?
Když započítám práci na různých opuštěných variantách, tak zhruba nějakých 5-6 let, ze začátku nepříliš intenzivně, protože jsem současně pracoval na něčem jiném. Na současné verzi (respektive na něčem, co už s ní mělo společného něco víc než jen základní myšlenku), řekněme zhruba dva roky.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Aljen » 5. 12. 2012, 12:31

Postava by nikdy neměla nikoho z týmu nepodrazit
:D
najviac zaporov v jednej vete ako som za dlhy cas videl
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York » 5. 12. 2012, 12:38

Aljen píše:
Postava by nikdy neměla nikoho z týmu nepodrazit
:D
najviac zaporov v jednej vete ako som za dlhy cas videl
Njn, očividně tam mělo být podrazit :)

Každopádně ještě jednou poprosím, pokud vás zarazí něco takhle konkrétního, připište k tomu pokud možno číslo verze a nějaké upřesnění, kde se to v textu nachází (v tomhle případě je teda přesná citace dostatečně určující).

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13233
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Pieta » 5. 12. 2012, 12:48

Hmm, 175 stran, to je dost na to, abych se pustil do čtení jen tak z volné chvíle.
Otázka, kterou si podobně jako já položí spousta potenciálních čtenářů - proč bych měl číst zrovna tvoji hru a ne D&D, DRD2, FATE nebo Gurpsy?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York » 5. 12. 2012, 12:57

Pieta píše: Otázka, kterou si podobně jako já položí spousta potenciálních čtenářů - proč bych měl číst zrovna tvoji hru a ne D&D, DRD2, FATE nebo Gurpsy?
Protože jsi určitě zvědavý, s jakou šíleností tu zas někdo přišel :)

A pak možná proto, že zpracovávám docela zajímavé téma. Věřím tomu, že si tam většina hráčů najde něco zajímavého, přestože třeba mají jiné herní preference a hru jako takovou hrát nebudou.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16672
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Jerson » 5. 12. 2012, 14:01

já zatím četl jen mechaniky, fantasy svět jako takový mě nezajímá a vedení hry popisuješ tak nějak klasicky, tomu není moc co vytknout. doma se zkusím rozepsat víc.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13233
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Pieta » 5. 12. 2012, 14:39

York píše:Protože jsi určitě zvědavý, s jakou šíleností tu zas někdo přišel :)
Zvědavý možná, ale 175 stran zvědavý ne. (:
York píše:A pak možná proto, že zpracovávám docela zajímavé téma. Věřím tomu, že si tam většina hráčů najde něco zajímavého, přestože třeba mají jiné herní preference a hru jako takovou hrát nebudou.
Ber to tak, že většina hráčů tam nic hledat nebude, protože si položí stejnou otázku jako já, a nepoloží ji tobě, ale nahlídnou na stránky nebo otevřou PDF a budou tam čekat odpověď, a nevěnují tomu možná ani tolik času, aby přečetli ten tvůj úvodní příspěvek, pokud je tam něco nezaujme. A proto by pro tebe mělo být poměrně důležité dokázat potenciálním čtenářům/hráčům jasně a srozumitelně říct, v čem je právě tvoje hra lepší, než běžně dostupná konkurence (a že jí je dost).

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Aljen » 5. 12. 2012, 15:05

Tiez by ma to zaujimalo, pretoze z toho co citam na tych 175 stranach na mna zatial z kazdej strany krici
OMFG ... Run AWAY! ... This is SO Different from YOUR preferences!

Pravdupovediac, Void bol zatial na citanie o dost zabavnejsi.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21439
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Sosacek » 5. 12. 2012, 15:06

To je uplnej dracak.
We lit the constellations with lines of fire drawn from the stars.
It burned the stars out, eventually.
But for a time it was beautiful.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York » 5. 12. 2012, 15:09

Pieta píše: A proto by pro tebe mělo být poměrně důležité dokázat potenciálním čtenářům/hráčům jasně a srozumitelně říct, v čem je právě tvoje hra lepší, než běžně dostupná konkurence (a že jí je dost).
S tím souhlasím. Momentálně ale ještě nejsem ve stavu, kdy bych měl co nabízet hráčům a čtenářům, mám co nabídnout pouze těm, které zajímá vývoj nové hry a měli by případně chuť se na něm částečně podílet.

Každopádně ať neodbíhám od otázky. Výsledná hra by mohla zajímat například hráče, kteří:

- Mají rádi Shadowrun a není jim proti srsti středověce laděná fantasy.
- Mají rádi dovednostní systémy.
- Mají rádi plnou kontrolu nad tím, jak se bude jejich postava vyvíjet.
- Mají rádi gamisticky laděné hry, ale nemají potřebu házet kostkou úplně na všechno.
- Mají rádi gamisticky laděné hry, ale často jim v nim chybí mechanická podpora zajímavých nápadů a akcí.
- Mají rádi magii, která má svoje vnitřní pravidla fungování.
- Oslovuje je systém, který se hodně snaží stavět na historicky uvěřitelných prvcích (reálné jedy, atp.)
- Mají rádi styl hry, kde nejde ani tak o čistění dungeonů nebo hrdinné souboje s bossy a jejich miniony, jako spíš o interakci s podsvětím a zákonem, shánění informací přes sítě kontaktů, finanční nebo osobní motivaci postav, tajné magické výzkumy a podobně.

Edit:
Ještě by asi bylo na místě dodat, že by tato hra mohla zaujmout hráče, kteří stále hrají DrD nebo DrD+. Od těchto systémů se sice v mnoha směrech liší, ale také se jim v mnohém podobá. Rozhodně nevyžaduje zásadní změnu přístupu a mindsetu a s drobnými úpravami poproruje i klasické dračákovské hraní.
Naposledy upravil(a) York dne 5. 12. 2012, 15:32, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York » 5. 12. 2012, 15:16

Aljen píše:Tiez by ma to zaujimalo, pretoze z toho co citam na tych 175 stranach na mna zatial z kazdej strany krici
OMFG ... Run AWAY! ... This is SO Different from YOUR preferences!
Ano, je dost pravděpodobné, že to spoustu čtenářů RPG fóra mine. Je to gamistická hra. V mhoha ohledech klasická. Ale ne ve všech, a proto jsou pro mě cenné i názory hráčů s naprosto odlišnými preferencemi.
Sosacek píše:To je uplnej dracak.
No jo, podobnost je až překvapivě velká. Přitom jsem k tomu došel opravdu hodně širokou oklikou (přes různé pokusy s úspěchovými systémy a pár čistě experimentálních mechanismů).

Rád bych taky poznamenal, že i přes značnou podobnost jsou tam rozdíly, které dost zásadním způsobem mění funkčnost a vyznění.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21439
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Sosacek » 5. 12. 2012, 15:35

York píše:
Sosacek píše:To je uplnej dracak.
No jo, podobnost je až překvapivě velká. Přitom jsem k tomu došel opravdu hodně širokou oklikou (přes různé pokusy s úspěchovými systémy a pár čistě experimentálních mechanismů).

Rád bych taky poznamenal, že i přes značnou podobnost jsou tam značné rozdíly, které dost zásadním způsobem mění funkčnost a vyznění.
Ja tim myslel cely styl pravidel, ne mechaniky (ktere jsem nenasel, ale nehledal jsem je moc peclive). Tabulka kolik stoji krida, pergament a brk na medak presne. Tabulka kolik stoji hadry od zebrackych hadru az po luxusni hadry, na medak presne a rozdeleno na zimni, letni, zimni ke zbroji a letni ke zbroji. Tabulka vzhledu posavy od "odpdivy vzhled" az po "zvlast krasna postava" s cenou v bodech tvorby postavy. Strankova tabulka modifikatoru vnimani. Strankovy popis slechtickych stavu.

EDIT: co je horsi, mam pocit, ze zadna z tech veci ktere jsem vyjmenoval nepomaha nicemu co nahore prohlasujes za cile.
We lit the constellations with lines of fire drawn from the stars.
It burned the stars out, eventually.
But for a time it was beautiful.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11505
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York » 5. 12. 2012, 15:51

Sosacek píše: Tabulka kolik stoji krida, pergament a brk na medak presne. Tabulka kolik stoji hadry od zebrackych hadru az po luxusni hadry, na medak presne a rozdeleno na zimni, letni, zimni ke zbroji a letni ke zbroji.
Nakolik je rozumné začlenit podrobný cenník je otázka. Základní myšlenka (zatím ne úplně dobře podaná) stojí zhruba na tom, že:
- peníze jsou ve hře poměrně podstatné
- hráči by měli řešit jen částky, které jsou pro jejich postavy netriviální. Ovšem jiná bude netrivální částka pro žebráka nebo pro postavu, kterou okradli o poslední mědák (někoho takového pak asi bude zajímat i cena křídy) a jiná částka bude netriviální pro syna knížete. Tenhle rozdíl ve hře reprezentuje mechanismus Úrovně živobytí (něco ve stylu životní úrovně v shadowrunu) a postavy pak zajímají jen částky od určité hodnoty výš (podle toho, na jaké úrovni si žijí).
Sosacek píše:Tabulka vzhledu posavy od "odpdivy vzhled" az po "zvlast krasna postava" s cenou v bodech tvorby postavy.


Tohle ti připomíná dračák? V čem? :)
Sosacek píše: Strankova tabulka modifikatoru vnimani.
Ta mě taky docela děsí. O tom kdyžak později.
Sosacek píše:Strankovy popis slechtickych stavu.
Reálie středověce laděného světa a pro zamýšlený styl hry imho zrovna docela podstatné. Nakolik (a jak podrobně) je nebo není vhodné něco takového popisovat je dobrá otázka k diskusi.

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host