[Blog] 2k6 goblinů

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7331
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 25. 3. 2019, 23:45

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Bifi » 29. 4. 2019, 19:50

A mená lodí sú kde?
Inak - super...
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1012
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Log 1=0 » 29. 4. 2019, 19:58

Tučně vedle čísel tabulky.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Bifi » 2. 5. 2019, 12:15

Jáj, ja že to je prezývka pirátov alebo názov encounteru. Face Palm.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7331
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 13. 7. 2019, 22:55

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7331
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 8. 1. 2020, 11:44

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10286
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus » 8. 1. 2020, 13:55

Chtěl bych si to pustit jako podcast na iPhonu, protože se mi to nechce poslouchat na počítači, ale nejsi uvedený mezi podcasty. Je to moc velká práce to tam přidat? Nechci tě zbytečně zatěžovat, ale jestli je to pro tebe klikání na pár minut, tak bych to ocenil. :)

Viz třeba tady

https://help.podbean.com/support/soluti ... -to-itunes

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7331
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 8. 1. 2020, 15:23

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Bifi » 9. 1. 2020, 14:58

Fajne, Quentine, pekne!
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12100
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 14. 1. 2020, 12:33

Quentine, chceš poznámky a dotazy k Trossu sem, do novýho tématu, nebo vůbec?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7331
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 14. 1. 2020, 13:00

Klidně sem :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12100
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 14. 1. 2020, 15:44

Varování - v následujících příspěvcích budou těžký spoilery k dobrodružství Tross. Pokud si ho plánujete někdy zahrát jako hráči, nečtěte to.


:arrow? První bod - jak vůbec začít.

Pojal jsem to tak, že postavy jsou cizinci a zrovna do Trosského údolí přijíždí. Kdyby měli být místní, měli by toho dost vědět a to by bylo na dlouhý intro.

Kudy mohou přijet?

• Smysl dává buď ze severu nebo z jihu, jinde nejsou cesty.

• Pokud přijedou z jihu, určitě pojedou kolem Brakkské strážní věže. Mohly by bejt vidět ruiny Kastaroku (s touhle lokací mám trochu problém, že tam kromě ducha není nic zajímavýho). Worrochovi rytíři jsou taky dost odbytí, chtělo by to k nim nějakou legendu nebo historii. Pak je po cestě vesnice Godov a možná Whalenova krvavá vila. Tohle se dá všechno vyčíst z mapy, takže v pohodě.

• Pokud přijedou ze severu, uvidí nejspíš dračí kostru, městečko Wedel a Haydenskou tvrz. Tvrz je hodně rozepsaná, takže v pohodě. U kostry není na pohled nic zajímavýho, hodilo by se sem nějaký npcčko. K věštkyni ve Wedelu by se hodilo pár věšteb, který může hráčům dát - víme, že budou zkoumat zbytek Trossu, takže nejspíš něco, co se jim může stát?

"Ne vše, co zabiješ, bude skutečně mrtvé."
"V bazénu plném krve na tebe číhá smrt."

Možná nějaký další?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12100
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 14. 1. 2020, 15:55

:arrow? Město Tross

• Je jen velmi stručně popsané: třípatrové, čerstvě omítnuté domy a ulice poseté stánky a kejklíři.

• Nejsou tam žádný lokace, ty si budu muset dodělat.

• Chybí CPčka, která by po postavách mohla aktivně něco chtít.

• Nejdůležitější pro rozběhnutí hry jsou náhodný Drby, který jsou až za všema náhodnejma encounterama v celém údolí. Nebylo by je taky od věci rozhodit ke konkrétním NPCčkům, pokud teda ve hře nemám akci "jdu shánět drby" (což nemám).

Ha, "U Rezavého meče" je lokace. Píšu si.


• Když postavy přijedou do Trossu, budou nejspíš chtít někde bydlet a někde se najíst.

Chtělo by to aspoň dvě hospody - putyku a luxusní hostinec. Putyka je "U Rezavého meče". Jak by se mohl jmenovat hostinec?


edit: Slepá mapa bude možná fajn pro hráče, ale když se snažím se v tom dobrodružství vyznat, tak mi to dost komplikuje. A popravdě i při hře by asi bylo šikovnější, mít tam rovnou názvy vesnic a tvrzí.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12100
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 14. 1. 2020, 16:28

Nástřel lokací ve městě s rozmístěnými drby (je tam pár otázek, na který uvítám odpovědi).


Město Tross
Vila Philomeny Karzsky (jak se to čte?)

Knížecí pevnost
• kníže Marak Brakvil
• jeho syn Dalvar Brakvil
• dvorní čaroděj Bareus Karsavar
• drb 3 (Haydenská tvrz)

Kasárna (v pevnosti? Asi jo)
• kapitán stráže Moriak Har

Malířský ateliér – v podkroví?
• Malířka Ariana Warga

Alchymistický krámek v chudé čtvrti
• Trpasličí alchymistka Mallika Kragg

Obchod s exotiky v chudé čtvrti
• Kuzal‘k’tak

Putyka „U rezavého meče“
• Havířský odbojář Dim Tratas (havíři tu nebydlí, měli by to strašně z ruky).
◦ Co může po postavách chtít? Pomůže mu nějak vyčištění dolů? Podle všeho je přesvědčený, že důl je fakt vytěženej. Hmm, už to vidím – havíři chtějí pole. Jak jim s tím můžou postavy pomoct? A proč?
◦ Co jim za to může nabídnout?
◦ drb2 (v dolech se ztrácely horníci). Počkat, takže doly ve skutečnosti nebyly vytěžený a Tratas to určitě ví. Tudíž může po postavách chtít, aby důl vyčistily. Sám jim za to nemá co nabídnout, ale může jim doporučit, ať si za to zkusej říct o odměnu knížeti (to by mohlo projít a byl by to důvod, proč se postavy mohou chtít vybavovat s knížetem)
• Bojovnice Reagan
◦ S čím bojovala v Haydenově tvrzi? S nemrtvými? Co o tom může vyprávět?
• Chlastají tu stráže, které zrovna nemají službu
◦ Drb 5 (verbují do stráže)
• drb 9 (alchmistka Kragg má nový recept)

Luxusní hostinec (jméno?)
• Hostinský
◦ Drb 7 (lidé se bojí dvorního čaroděje)
• Jedním ze stálých hostů je Stín (protože "žít v luxusu")
• Obchodník prodává (slepou) mapu Trossu. Lokace sám nezná
• drb 3 (Haydenská tvrz)
• drb 4 (lord Whalen shání žoldnéře)
• drb 9 (alchmistka Kragg má nový recept)

Worrochův chrám
• kněz Marius
• biskup Oleg Mankar

Vývěska na náměstí
• drby 10, 11 a 12

Tržiště (ve dne na náměstí)
• drb 1 (chvástající se mladý kovář)
• drb 3 (Haydenská tvrz)
• drb 6 (drogy od Kuzal‘k’taka)
• drb 8 (v Trehernu uctívají novou bohyni)
• drb 9 (alchmistka Kragg má nový recept)

Magicky zapečetěná budova v chudinské čtvrti
• Proč?
• Co tam je zajímavého?
• Souvisí to nějak se „zombie incidentem?“

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7331
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 15. 1. 2020, 09:27

Hezky to rozepisuješ, ale já si z toho už vůbec nic nepamatuju :D Takhle s odstupem času je pro mě ta mapa vztahů stejně zmatená jako pro vás :D Na Trossu jsou zábavné hlavně ty dungeony.

Zrovna včera nám nepřišel hráč na SWN, tak jsme hráli Grimoár, a když už si to připoměl, tak jsem vytasil Tross. Začali jsme ve Slumpu a rovnou řešili ztracené rybáře. Normálně jsme se bavili, ale pořádně se hra rozhýbala, až když jsme vlezli do Zigguratu. Myslím, že pro takovéhle dobrodruhování to bude chtít buď cestování přeskakovat, nebo udělat hexcrawl a pořádně to gamifikovat, ať to má nějakou váhu *cough*Zapovězené země*cough*
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host