[Blog] 2k6 goblinů

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3121
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 2. 2019, 18:22

Pro nováčky to není. Pustil jsem to jednomu a ten se ztrácel v žargonu.
:think:

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7297
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 15. 2. 2019, 18:54

ShadoWWW píše:
15. 2. 2019, 18:22
Pro nováčky to není. Pustil jsem to jednomu a ten se ztrácel v žargonu.
Nějaké použité termíny jsem dal do článku a znovu do YT description. Ale zkusím se víc hlídat, jestli to pujde.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11940
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 15. 2. 2019, 19:18

Vallun píše:
15. 2. 2019, 18:15
šukat do ucha z toho dělá PEG 21 bo jak jsou ty zkratky, což není dobře...
Ale jdi ty brepto.

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1011
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Karotka » 16. 2. 2019, 10:14

Pustil jsem si to v práci do sluchátek k takové trochu nudnější pracovní činnosti, a hned mi to zlepšilo náladu, bylo to skoro jako bejt s Quentinem v hospodě, ten jeho smích je nakažlivej, takže jsem se občas zasmál taky, nebo jsem nějak reagoval "přesně!" nebo "ty vole, ne ne" a vypadal jsem asi trochu jako blbec :)

Shadow: Tohle zaklínání nováčky... Jednak je to video na blogu o RPG, takže tam asi chodí už lidi, co je RPG trochu zajímaj a něco o nich ví, a jednak když mě něco opravdu zajímá, holt musím překousnout úvodní těžkosti. Když to nejsem ochoten překousnout, tak mě to asi zase tak moc nezajímá. To platí ostatně u všeho. "Já chci studovat literaturu, ale nechci aby mě po mě chtěli číst něco, co mě nebaví, nebo se mi nelíbí." "Já bych chtěla běhat, ale když jsem byla s tebou, tak jsem se zpotila a píchalo mě :("

Akorát jsem zjistil, že na tom, na čem se kluci, tak úplně neshodli, vlastně sám nemám jasný názor. Líbí se mi oba přístupy (každý má něco do sebe). Možná k některý hře je lepší úplná otevřenost (třeba v Chuubovi nebo u Yorkovy hry bez přípravy), jinde je ale to tajemství a nejistota fajn. Ovšem je k tomu potřeba vypravěčovi opravdu důvěřovat, což je leckdy těžké.
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7297
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 4. 3. 2019, 08:51

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10497
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Ecthelion » 4. 3. 2019, 16:10

Ha, další podcast! :clap:

Hned si to jdu poslechnout.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10497
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Ecthelion » 5. 3. 2019, 17:52

Quentinovi už jsem psal, ale ještě zpětnou vazbu dám i sem.

Všechny náležitosti jsou v pořádku - oba mluvčí se na úvod představí, takže není problém jejich hlasy identifikovat a zařadit si je. Působí to profesionálním dojmem a bylo to hrozně příjemné si to pustit. Ta přátelská atmosféra poslouchání pokecu o RPG na Slezině přetrvává a je k nezaplacení. Tentokrát jste s Tobiášem neměli tolik rozporů, takže to není tak napínavé jako minule. $D Bylo i "šukání hráčů do ucha", takže já jsem spokojen. $lol$

:arrow? Celkem... líbilo velice, moc se těším na další. :clap:

Ještě poznámka k přípravě (strašně mi chyběla možnost vám do toho kibicovat během poslechu $lol$ ) - v zásadě souhlasím s řečeným, jen dodám, že mám rád připravenou zálohu. Když nachystám nějakou zajímavou zápletku nebo scénu, rád mám dopředu nějakou možnost, co tam hodit, když hráče nic nenapadne nebo se prostě nechytí (ta scéna není tak zajímavá, jak jsem si představoval nebo doufal). Stává se a byla by škoda zůstat viset. Není to žádná velká příprava nebo railroad, který jim chci nacpat za každou cenu. Většinou jen pár odrážek na straně pro případ nouze... jak udržet hru v běhu a dostat ji dál. S radostí je zahodím, když se hráči chytí a s něčím přijdou sami. Mám zkušenost, že v takovém případě jsou jejich řešení třikrát tak dobrá jako ty, která bych mohl snad mít já. Do stejné kategorie patří bangy, které mám nachystané po straně (tak dva tři na sezení), pokud se hra začne vléct a někde se zasekne. Když se nevyužijí, tím lépe (zůstanou na jindy... a nevyužití bangů znamená, že hra běžela hladce, takže ideální případ). $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7297
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 12. 3. 2019, 09:04

Naposledy upravil(a) Quentin dne 12. 3. 2019, 10:12, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Sosacek
Příspěvky: 21577
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Sosacek » 12. 3. 2019, 09:42

Minimualni?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7297
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 12. 3. 2019, 10:25

Dík :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1616
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od PardGalen » 12. 3. 2019, 12:43

Zatraceně nestíhám to poslouchat :)
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1011
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Karotka » 12. 3. 2019, 16:09

Super. :clap:
Jste čím dál tím víc profi, holky.
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10497
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Ecthelion » 12. 3. 2019, 17:16

Já jsem vzorný, už mám doposloucháno. $D
Za mě moc pěkné, zmínili jste spoustu dobrých bodů, zkusím téma rozšířit o dvě krátké poznámky:

:arrow? Skvělá věc, na kterou se při tvorbě zapomíná a nemělo by se jsou příbuzní/rodina. Pokud je družina plná sirotků bez jakýchkoli příbuzných a přátel, tak je dost těžké donutit je, aby se o něco zajímali, protože nemají k ničemu pořádný vztah... je těžší házet na ně zápletky a háčky. Ty postavy jsou prostě o dost plošší.

Pokud jedna postava pochází z kupecké rodiny dole z Elste, kde na několika kogách převáží sůl z Půlnoční země... další má sestru v hlavním městě a čtyři malé neteře, kterým posílá peníze, aby vyžili a píše jí dopisy alespoň jednou týdně... otec dalšího je vanatrijský diplomat a rodina se stěhovala co chvíli na nová diplomatická umístění... a posledního našel jako batole šaman orckého kmene, který ho vychoval jako vlastního a poté, co jen nožem zabil vlka se sám stal členem kmene, než odešel zjistit, jak žijí lidé... cítíte sami ten rozdíl? Postavy to nějakým způsobem dál definovalo, prohloubilo a pro takové postavy je pak ale hrozně snadné nahodit zajímavé zápletky (z hlediska Vypravěče jim komplikovat život). Protože zatímco dřív jim mohlo být u zadku, že na hlavní město táhne vanatrijská armáda posílená a kmeny divokých orků... tak najednou to znamená, že obchodní stezky do Elste jsou přerušeny (a postava neví, jak to vypadá s jeho rodinou, která může přijít kvůli válce na buben), znamená to taky, že rodina sestry další z postav je ohrožena a uvízne v obleženém městě, znamená to, že na Vanatrijce se všichni dívají jako na nepřítele a znamená to, že kmen poslední z postav může být v útočícím vojsku spolu s jeho adoptivním otcem. Přibuzní a rodina jsou takové špendlíky, které postavu víc připnou k settingu. :wink:

:arrow? Nemám rád přesvědčení. $D Deformuje postavy na karikatury. V Drakkaru 48 jsem k tomu házel i článek, kdyby někdo chtěl nakouknout. Je tam i možnost, jak použít alignment (což není ta samá věc jako přesvědčení).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1011
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Karotka » 13. 3. 2019, 07:07

Taky je super, když se pak vztahy mezi postavama (hráčskýma nebo k NPC) nějak vyvíjí.
AŤ už pomalu: týpek kterýmu se moc nevěří získává důvěru, týpka s nějakou divností ostatní začínají chápat,...
Nebo skokově: ten kokot, co všechny okrádá se pak v nějaké opravdu kritické situaci zachová jako férák a pravej hrdina a zachrání někomu život nebo toho pro někoho hodně obětuje. A pak se na něj ostatní začnou dívat jinak.
Nebo jeden milenec nebo bratr zradí druhého. A tak.
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7297
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 13. 3. 2019, 09:31

Ecthelion píše:
12. 3. 2019, 17:16
:arrow? Skvělá věc, na kterou se při tvorbě zapomíná a nemělo by se jsou příbuzní/rodina. Pokud je družina plná sirotků bez jakýchkoli příbuzných a přátel, tak je dost těžké donutit je, aby se o něco zajímali, protože nemají k ničemu pořádný vztah... je těžší házet na ně zápletky a háčky. Ty postavy jsou prostě o dost plošší.
Tohle jsem myslel tím, že má být postasva ukotvená ve světě, respektive přinést si sebou materiál pro vypravěče. Jen jsme se v příkladech hrozně věnovali cechům a organizacím :)

:arrow? Nemám rád přesvědčení. $D Deformuje postavy na karikatury. V Drakkaru 48 jsem k tomu házel i článek, kdyby někdo chtěl nakouknout. Je tam i možnost, jak použít alignment (což není ta samá věc jako přesvědčení).
Nemyslel jsem přesvědčení jako "Lawful good," ale třeba "Bohatí si své zlato nezaslouží," nebo "Dokud bude žít Král pod horou, tak skřeti nikdy nepřestanou."

Karotka píše:
13. 3. 2019, 07:07
Taky je super, když se pak vztahy mezi postavama (hráčskýma nebo k NPC) nějak vyvíjí.
Jop.
Věnovali jsme se jen tvorbě postavy, tak nám šlo o to, aby tam vůbec nějaké vztahy byly :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host