[Blog] 2k6 goblinů
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Tohle je jedna z věcí, kterou nemusím ani trochu - co kouzlo, to zásek do logiky světa jako prase.Quentin píše:Pár nových kouzel
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Libi se mi, ze je to porad takova ta pragmaticka dndckova magie, ale ma dost pulpoveho a sword and sorcery nadechu.
Premyslej, jestli nechces nechat pasivni efekt nechat do nauceni jineho kouzla, jakoze by sis spis "slotoval schopnosti" nez mel vancian magii. Je to vic MMO, ale je to konzistentnejsi a v oldschoolu, kde chces optimalizovat efektivitu je to takove stabilnejsi.
Premyslej, jestli nechces nechat pasivni efekt nechat do nauceni jineho kouzla, jakoze by sis spis "slotoval schopnosti" nez mel vancian magii. Je to vic MMO, ale je to konzistentnejsi a v oldschoolu, kde chces optimalizovat efektivitu je to takove stabilnejsi.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jednoduše, čaroděj se složí zraněný o jeden život.PetrH píše:Panďuláci - mooc hezky namet, co se stane, kdyz nejaky pindulak bude chybet?
Jo, mně to taky vždycky vadilo. Např. kouzlo "maze" z dnd vyvolá v astrálu labyrint a přesune do něj jednoho nepřítele, dokud nenajde cestu ven, nemůže se teleportovat zpátky. Možná to bylo jinak, ale jako příklad to stačí. Tenhle efekt je úplně crazy složitej (už jenom ta vynaložená energie!) na to, že obdobnej efekt (krátkodobé vyřazení z boje) by mohlo udělat třeba ostré světlo do očí nebo chvilkové zastavení kyslíku do mozku. Nemluvě o tom, co by takhle mocný čaroděj mohl udělat, kdyby energií neplýtval.Jerson píše:Tohle je jedna z věcí, kterou nemusím ani trochu - co kouzlo, to zásek do logiky světa jako prase.
Měl jsem raději magické schopnosti jako pyrokineze. Sice sis musel posunout uvěřitelnost na to, že existují lidé, co umí ovládat oheň, ale jinak to bylo vesměs konzistentní. Čaroděje to unavovalo jako každá jiná činnost, a když teplo odněkud vzal, tak jinde chybělo (třeba o pár místností vedle začala být zima).
D&D magii jsem začal brát vážně, až mi někdo vysvětlil, že ta kouzla nevychází z čaroděje, ale jsou to zaklínadly svázaní démoni, odrazy andělů, střípky bohů a všelijaké jiné nepředstavitelné entity z jiných dimenzí. Čaroděj je jen přesouvá ze své magické knihy k sobě, použije je, a vrátí do knihy.
Najednou nevadí, že se kouzla neřídí fyzikálními zákony našeho světa, protože jsou by definition "otherwordly". Ten Maze spell může být třeba jen zhmotněný sen jednoho ze spících bohů.
Navíc jsou mnohem vzácnější, protože se je nemůže naučit každý jako obyčejnou dovednost, musíš je někde získat nebo chytit a žádné nebude přesně stejné jako ostatní. Že v pravidlech existuje kouzlo "Magický zámek" neznamená, že všechny pokladnice herního světa jsou magicky chráněné.
Dík.Sos píše:Libi se mi, ze je to porad takova ta pragmaticka dndckova magie, ale ma dost pulpoveho a sword and sorcery nadechu.
Premyslej, jestli nechces nechat pasivni efekt nechat do nauceni jineho kouzla, jakoze by sis spis "slotoval schopnosti" nez mel vancian magii. Je to vic MMO, ale je to konzistentnejsi a v oldschoolu, kde chces optimalizovat efektivitu je to takove stabilnejsi.
Jo, některá kouzla k tomu tíhnou. Už teď je tam pár, která sesíláš víc kvůli pasivnímu než aktivnímu efektu (magická zbroj, světlo...). Ale asi to zůstane takhle, docházející kouzla (stejně jako u válečníků docházející životy) patří k resource managementu a pomáhají zvyšovat stres
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
to ja to nekdy pouziju a vylepsim, ze mu treba chybi nos;) ci usi. dokazu si to prestavit jako zajimavy zpusob uniku z veznei. rozlozim se na pidi skritky, projdu mrizema a zase se slozimQuentin píše:Jednoduše, čaroděj se složí zraněný o jeden život.PetrH píše:Panďuláci - mooc hezky namet, co se stane, kdyz nejaky pindulak bude chybet?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Může být - a který z těchto původců má na svědomí efekt, kdy se čaroděj rozpadne na hromadu skřítků, kteří dokážou dělat věci, které samotný čaroděj možná ani tak dobře dělat neumí?Quentin píše:D&D magii jsem začal brát vážně, až mi někdo vysvětlil, že ta kouzla nevychází z čaroděje, ale jsou to zaklínadly svázaní démoni, odrazy andělů, střípky bohů a všelijaké jiné nepředstavitelné entity z jiných dimenzí. Čaroděj je jen přesouvá ze své magické knihy k sobě, použije je, a vrátí do knihy.
Já bych to vysvětlení pomocí jiných entit klidně bral, ale muselo by být konzistentní alespoň v tomto ohledu. Nicméně podle toho jak popisuješ tahle kouzla, tak vypadají pokaždé dost podobně a čaroděj se na ně může spolehnout celkem slušně.
Když to srovnám třeba s "magií", kterou jsem používal ve druhé válce o svět, tak tam postavy byly přímo v jakési snové realitě, kterou mohly ovlivňovat a to měnilo reálný svět okolo nich - jen oni nevěděli jak. A byly tam i podobné efekty, jaké jsou v těchto kouzlech - třeba únik tím, že se postava zavře v koupelně, odkud není úniku, a když dveře otevře, tak vedou do podobného hotelového pokoje, ale v úplně jiném městě.
Maze spell je docela v pohodě. Ale chromované kopí, železná kůže, stopovací zaklínadlo a podobné věci mi přijdou jako přímé účinky, prostě klasická magie (která navíc fušuje do řemesla jakémukoliv dalšímu povolání, které bude vedle kouzelníka vypadat jako nýmand)
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jerson: I když je to asi dětinské, přijde mi hrozně cool, slyšet Jersona, jak prakticky říká "Udělej magii šílenější". A asi máš pravdu. Příště se pokusím udělat kouzla méně praktická a prvoplánová (jako kopí nebo železná kůže) a udělám je divnější. Bude to pulpovější a hráč bude muset více přemýšlet, jak je takticky využít.
https://www.youtube.com/watch?v=Nqd6t1inhCg
Určitě to ale půjde trošku ohnout do cíleného žánru. Mohli by vypadat třeba takhle a všechna ta řemesla dělat malinko jinak (namísto hřebíků používat lepivé sliny apod.)
Přiznávám se, že jsem při psaní měl na mysli obdobné kouzlo z Dračáku, co vyvolávalo skřítky. Vždycky jsem si ho představoval nějak takhle:Jerson píše:Může být - a který z těchto původců má na svědomí efekt, kdy se čaroděj rozpadne na hromadu skřítků, kteří dokážou dělat věci, které samotný čaroděj možná ani tak dobře dělat neumí?
https://www.youtube.com/watch?v=Nqd6t1inhCg
Určitě to ale půjde trošku ohnout do cíleného žánru. Mohli by vypadat třeba takhle a všechna ta řemesla dělat malinko jinak (namísto hřebíků používat lepivé sliny apod.)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Efekty kouzel jsou pěkné.
Co se týče spolehlivosti kouzel kouzelníka... Kdysi jsem hrál krolla kouzelníka, aby byla sranda. Pst vyvolání 47% a minimum magů. I když fikčně to byla ze začátku sranda, herně to moc sranda nebyla. Minimum magů, takže velmi vzácný zdroj, ale šance na seslání malá (a u blesků ještě menší), zkrátka taková, že se na to jako na schopnost nedalo spoléhat. Navíc člověk přišel neúspěšným vyvoláním o akci, respektive o svůj tah. Takže jsem se pak jen oháněl holí, s poměrně vysokou silou to bylo jakž takž účinné. Sice ne tak efektivní jako bojovník či hraničář, ale aspoň to bylo spolehlivé. Postava ale nebyla ani ryba ani rak a raději jsem po pár sezeních přešel na zábavnější postavu.
Zábava u kouzel jako schopností (respektive u jakýchkoli hlavních schopností postavy) podle mě není v nespolehlivosti, ale v tom, že máte několik možností, co můžete dělat, všechny jsou zábavné a posunou situaci nějakým směrem, často různým, a je na vás, abyste zvolili, jakým směrem chcete herní situaci rozvinout. To je pro mě zábava. Nutno říct, že ne vždy se to samozřejmě vyvine způsobem, jakým zamýšlíte, ale to už je daň za to, že jste jen kolečkem v ozubeném stroji družiny, herní situace a herního světa jako takového. A samozřejmě i herní skupiny a situace u stolu.
Co se týče spolehlivosti kouzel kouzelníka... Kdysi jsem hrál krolla kouzelníka, aby byla sranda. Pst vyvolání 47% a minimum magů. I když fikčně to byla ze začátku sranda, herně to moc sranda nebyla. Minimum magů, takže velmi vzácný zdroj, ale šance na seslání malá (a u blesků ještě menší), zkrátka taková, že se na to jako na schopnost nedalo spoléhat. Navíc člověk přišel neúspěšným vyvoláním o akci, respektive o svůj tah. Takže jsem se pak jen oháněl holí, s poměrně vysokou silou to bylo jakž takž účinné. Sice ne tak efektivní jako bojovník či hraničář, ale aspoň to bylo spolehlivé. Postava ale nebyla ani ryba ani rak a raději jsem po pár sezeních přešel na zábavnější postavu.
Zábava u kouzel jako schopností (respektive u jakýchkoli hlavních schopností postavy) podle mě není v nespolehlivosti, ale v tom, že máte několik možností, co můžete dělat, všechny jsou zábavné a posunou situaci nějakým směrem, často různým, a je na vás, abyste zvolili, jakým směrem chcete herní situaci rozvinout. To je pro mě zábava. Nutno říct, že ne vždy se to samozřejmě vyvine způsobem, jakým zamýšlíte, ale to už je daň za to, že jste jen kolečkem v ozubeném stroji družiny, herní situace a herního světa jako takového. A samozřejmě i herní skupiny a situace u stolu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Zrovna čtu Fate System Toolkit a tam je právě k nalezení mnoho "magických systémů".
Magie může být živlová (vybereš si jeden živel a ten používáš), nebo to může být dar nějaké vyšší entity či boha (vybereš si entitu/boha a ten ti propůjčuje (v jisté oblasti) magickou moc; samozřejmě jej musíš uctívat, protože když ne, tak tě nemusí vyslyšet, atd.), nebo může být magie tajemnou neznámou silou, o které vůbec není jisté, jestli existuje (magie pak dává jenom výhody takového typu, které by i mohly vzniknout teoreticky i bez ní ("náhle ze zásuvky vyšlehl elektrický proud") či jde o magii požehnání a kleteb.) Atd.
Chci jenom říci, že "magií je celá řada"
Magie může být živlová (vybereš si jeden živel a ten používáš), nebo to může být dar nějaké vyšší entity či boha (vybereš si entitu/boha a ten ti propůjčuje (v jisté oblasti) magickou moc; samozřejmě jej musíš uctívat, protože když ne, tak tě nemusí vyslyšet, atd.), nebo může být magie tajemnou neznámou silou, o které vůbec není jisté, jestli existuje (magie pak dává jenom výhody takového typu, které by i mohly vzniknout teoreticky i bez ní ("náhle ze zásuvky vyšlehl elektrický proud") či jde o magii požehnání a kleteb.) Atd.
Chci jenom říci, že "magií je celá řada"
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Shadowww: Vesměs souhlas. Nerad bych to udělal tak nevyzpytatelné, aby to šlo proti player agency (viz podpis). A když už random, tak alespoň nadprůměrně silné, ať ten risk stojí za to.
Pepa: Jasně. Tady mluvíme o fantasy s čaroději a čenokněžníky.
Pepa: Jasně. Tady mluvíme o fantasy s čaroději a čenokněžníky.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Krčím rameny. O fantasy jsem totiž mluvil (více méně) taky.
"Kde se bere ve světě magie," či "Jak ty magicky nadané postavy k magii vlastně přijdou," jsou (i ve fantasy) rozmyšleníhodné otázky.
"Kde se bere ve světě magie," či "Jak ty magicky nadané postavy k magii vlastně přijdou," jsou (i ve fantasy) rozmyšleníhodné otázky.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Popravdě, já mám magii v RPG hodně rád, ale kdybych chtěl jasně definované a spolehlivé efekty, tak tomu budu říkat "technika".Quentin píše:Jerson: I když je to asi dětinské, přijde mi hrozně cool, slyšet Jersona, jak prakticky říká "Udělej magii šílenější". A asi máš pravdu. Příště se pokusím udělat kouzla méně praktická a prvoplánová (jako kopí nebo železná kůže) a udělám je divnější. Bude to pulpovější a hráč bude muset více přemýšlet, jak je takticky využít.
To že DnD a podobné hry na takovou netechnickou magii není stavěné je druhá věc, kterou se v této debatě nezabývám, protože si vůbec nemyslím, že by měl mít mág schopnosti srovnatelné s jinými postavami, a už vůbec ne v boji. Nemyslím si, že by magie měla být silná - ale rozhodně by měla být nebezpečná. A tajemná.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jarxes
- Příspěvky: 425
- Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
- Bydliště: Praha 10 Křeslice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mám na tohle stejný názor, akorát zatím magii pro hráče vyloženě nebezpečnou nemám, jistě můžou "failovat" a potom udělat docela velkej budník ze sebe sama, ale to se mi stalo za všechny mé hry všehovšudy asi třikrát, častěji prostě čarující něco pokazí nebo jim naruší někdo kouzlo, a to pak vyjde jinak než si představovali nebo je přerušený celý efekt.Jerson píše:Popravdě, já mám magii v RPG hodně rád, ale kdybych chtěl jasně definované a spolehlivé efekty, tak tomu budu říkat "technika".
To že DnD a podobné hry na takovou netechnickou magii není stavěné je druhá věc, kterou se v této debatě nezabývám, protože si vůbec nemyslím, že by měl mít mág schopnosti srovnatelné s jinými postavami, a už vůbec ne v boji. Nemyslím si, že by magie měla být silná - ale rozhodně by měla být nebezpečná. A tajemná.
Docela se mi ale zamlouvá myšlenka udělat magii nebezpečnou a hazardní i pro hráče s ní zacházející.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jarxes: Tohodle si užiješ hafo v Dungeon Worldu. Jeden zdejší hráč s wizardem zakládal požáry každým třetím kouzlem
V DW je casting roll 2k6+inteligence, 10+ cast, 7-9 postih ke castu, zapomenutí spellu nebo aggro 6- předáváš slovo vypravěči, který ti může načurat do kyblíčku téměř dle libosti.
V DW je casting roll 2k6+inteligence, 10+ cast, 7-9 postih ke castu, zapomenutí spellu nebo aggro 6- předáváš slovo vypravěči, který ti může načurat do kyblíčku téměř dle libosti.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jarxes
- Příspěvky: 425
- Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
- Bydliště: Praha 10 Křeslice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Znám Dungeon World, ale já užívám furt ten svůj systém odsouzený zdejší komunitou, ten pochybný a nenáviděný Modus, akorát prošel trochu změnou, a dokonce, zhluboka se nadechněte a sedněte si... Dokonce pracuju na revizi a budu očekávat druhé kolo odsouzení a lynčování ...Quentin píše:Jarxes: Tohodle si užiješ hafo v Dungeon Worldu. Jeden zdejší hráč s wizardem zakládal požáry každým třetím kouzlem
V DW je casting roll 2k6+inteligence, 10+ cast, 7-9 postih ke castu, zapomenutí spellu nebo aggro 6- předáváš slovo vypravěči, který ti může načurat do kyblíčku téměř dle libosti.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti