[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Quentin píše:Pár nových kouzel
Tohle je jedna z věcí, kterou nemusím ani trochu - co kouzlo, to zásek do logiky světa jako prase.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Sosacek »

Libi se mi, ze je to porad takova ta pragmaticka dndckova magie, ale ma dost pulpoveho a sword and sorcery nadechu.

Premyslej, jestli nechces nechat pasivni efekt nechat do nauceni jineho kouzla, jakoze by sis spis "slotoval schopnosti" nez mel vancian magii. Je to vic MMO, ale je to konzistentnejsi a v oldschoolu, kde chces optimalizovat efektivitu je to takove stabilnejsi.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

PetrH píše:Panďuláci - mooc hezky namet, co se stane, kdyz nejaky pindulak bude chybet?
Jednoduše, čaroděj se složí zraněný o jeden život.
Jerson píše:Tohle je jedna z věcí, kterou nemusím ani trochu - co kouzlo, to zásek do logiky světa jako prase.
Jo, mně to taky vždycky vadilo. Např. kouzlo "maze" z dnd vyvolá v astrálu labyrint a přesune do něj jednoho nepřítele, dokud nenajde cestu ven, nemůže se teleportovat zpátky. Možná to bylo jinak, ale jako příklad to stačí. Tenhle efekt je úplně crazy složitej (už jenom ta vynaložená energie!) na to, že obdobnej efekt (krátkodobé vyřazení z boje) by mohlo udělat třeba ostré světlo do očí nebo chvilkové zastavení kyslíku do mozku. Nemluvě o tom, co by takhle mocný čaroděj mohl udělat, kdyby energií neplýtval.

Měl jsem raději magické schopnosti jako pyrokineze. Sice sis musel posunout uvěřitelnost na to, že existují lidé, co umí ovládat oheň, ale jinak to bylo vesměs konzistentní. Čaroděje to unavovalo jako každá jiná činnost, a když teplo odněkud vzal, tak jinde chybělo (třeba o pár místností vedle začala být zima).

D&D magii jsem začal brát vážně, až mi někdo vysvětlil, že ta kouzla nevychází z čaroděje, ale jsou to zaklínadly svázaní démoni, odrazy andělů, střípky bohů a všelijaké jiné nepředstavitelné entity z jiných dimenzí. Čaroděj je jen přesouvá ze své magické knihy k sobě, použije je, a vrátí do knihy.

Najednou nevadí, že se kouzla neřídí fyzikálními zákony našeho světa, protože jsou by definition "otherwordly". Ten Maze spell může být třeba jen zhmotněný sen jednoho ze spících bohů.

Navíc jsou mnohem vzácnější, protože se je nemůže naučit každý jako obyčejnou dovednost, musíš je někde získat nebo chytit a žádné nebude přesně stejné jako ostatní. Že v pravidlech existuje kouzlo "Magický zámek" neznamená, že všechny pokladnice herního světa jsou magicky chráněné.
Sos píše:Libi se mi, ze je to porad takova ta pragmaticka dndckova magie, ale ma dost pulpoveho a sword and sorcery nadechu.

Premyslej, jestli nechces nechat pasivni efekt nechat do nauceni jineho kouzla, jakoze by sis spis "slotoval schopnosti" nez mel vancian magii. Je to vic MMO, ale je to konzistentnejsi a v oldschoolu, kde chces optimalizovat efektivitu je to takove stabilnejsi.
Dík.

Jo, některá kouzla k tomu tíhnou. Už teď je tam pár, která sesíláš víc kvůli pasivnímu než aktivnímu efektu (magická zbroj, světlo...). Ale asi to zůstane takhle, docházející kouzla (stejně jako u válečníků docházející životy) patří k resource managementu a pomáhají zvyšovat stres :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od PetrH »

Quentin píše:
PetrH píše:Panďuláci - mooc hezky namet, co se stane, kdyz nejaky pindulak bude chybet?
Jednoduše, čaroděj se složí zraněný o jeden život.
to ja to nekdy pouziju a vylepsim, ze mu treba chybi nos;) ci usi. dokazu si to prestavit jako zajimavy zpusob uniku z veznei. rozlozim se na pidi skritky, projdu mrizema a zase se slozim
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Quentin píše:D&D magii jsem začal brát vážně, až mi někdo vysvětlil, že ta kouzla nevychází z čaroděje, ale jsou to zaklínadly svázaní démoni, odrazy andělů, střípky bohů a všelijaké jiné nepředstavitelné entity z jiných dimenzí. Čaroděj je jen přesouvá ze své magické knihy k sobě, použije je, a vrátí do knihy.
Může být - a který z těchto původců má na svědomí efekt, kdy se čaroděj rozpadne na hromadu skřítků, kteří dokážou dělat věci, které samotný čaroděj možná ani tak dobře dělat neumí?
Já bych to vysvětlení pomocí jiných entit klidně bral, ale muselo by být konzistentní alespoň v tomto ohledu. Nicméně podle toho jak popisuješ tahle kouzla, tak vypadají pokaždé dost podobně a čaroděj se na ně může spolehnout celkem slušně.

Když to srovnám třeba s "magií", kterou jsem používal ve druhé válce o svět, tak tam postavy byly přímo v jakési snové realitě, kterou mohly ovlivňovat a to měnilo reálný svět okolo nich - jen oni nevěděli jak. A byly tam i podobné efekty, jaké jsou v těchto kouzlech - třeba únik tím, že se postava zavře v koupelně, odkud není úniku, a když dveře otevře, tak vedou do podobného hotelového pokoje, ale v úplně jiném městě.

Maze spell je docela v pohodě. Ale chromované kopí, železná kůže, stopovací zaklínadlo a podobné věci mi přijdou jako přímé účinky, prostě klasická magie (která navíc fušuje do řemesla jakémukoliv dalšímu povolání, které bude vedle kouzelníka vypadat jako nýmand)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Jerson: I když je to asi dětinské, přijde mi hrozně cool, slyšet Jersona, jak prakticky říká "Udělej magii šílenější". A asi máš pravdu. Příště se pokusím udělat kouzla méně praktická a prvoplánová (jako kopí nebo železná kůže) a udělám je divnější. Bude to pulpovější a hráč bude muset více přemýšlet, jak je takticky využít.
Jerson píše:Může být - a který z těchto původců má na svědomí efekt, kdy se čaroděj rozpadne na hromadu skřítků, kteří dokážou dělat věci, které samotný čaroděj možná ani tak dobře dělat neumí?
Přiznávám se, že jsem při psaní měl na mysli obdobné kouzlo z Dračáku, co vyvolávalo skřítky. Vždycky jsem si ho představoval nějak takhle:
https://www.youtube.com/watch?v=Nqd6t1inhCg

Určitě to ale půjde trošku ohnout do cíleného žánru. Mohli by vypadat třeba takhle a všechna ta řemesla dělat malinko jinak (namísto hřebíků používat lepivé sliny apod.)
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od ShadoWWW »

Efekty kouzel jsou pěkné. 8)

Co se týče spolehlivosti kouzel kouzelníka... Kdysi jsem hrál krolla kouzelníka, aby byla sranda. Pst vyvolání 47% a minimum magů. I když fikčně to byla ze začátku sranda, herně to moc sranda nebyla. Minimum magů, takže velmi vzácný zdroj, ale šance na seslání malá (a u blesků ještě menší), zkrátka taková, že se na to jako na schopnost nedalo spoléhat. Navíc člověk přišel neúspěšným vyvoláním o akci, respektive o svůj tah. Takže jsem se pak jen oháněl holí, s poměrně vysokou silou to bylo jakž takž účinné. Sice ne tak efektivní jako bojovník či hraničář, ale aspoň to bylo spolehlivé. Postava ale nebyla ani ryba ani rak a raději jsem po pár sezeních přešel na zábavnější postavu.

Zábava u kouzel jako schopností (respektive u jakýchkoli hlavních schopností postavy) podle mě není v nespolehlivosti, ale v tom, že máte několik možností, co můžete dělat, všechny jsou zábavné a posunou situaci nějakým směrem, často různým, a je na vás, abyste zvolili, jakým směrem chcete herní situaci rozvinout. To je pro mě zábava. Nutno říct, že ne vždy se to samozřejmě vyvine způsobem, jakým zamýšlíte, ale to už je daň za to, že jste jen kolečkem v ozubeném stroji družiny, herní situace a herního světa jako takového. A samozřejmě i herní skupiny a situace u stolu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Pepa »

Zrovna čtu Fate System Toolkit a tam je právě k nalezení mnoho "magických systémů".

Magie může být živlová (vybereš si jeden živel a ten používáš), nebo to může být dar nějaké vyšší entity či boha (vybereš si entitu/boha a ten ti propůjčuje (v jisté oblasti) magickou moc; samozřejmě jej musíš uctívat, protože když ne, tak tě nemusí vyslyšet, atd.), nebo může být magie tajemnou neznámou silou, o které vůbec není jisté, jestli existuje (magie pak dává jenom výhody takového typu, které by i mohly vzniknout teoreticky i bez ní ("náhle ze zásuvky vyšlehl elektrický proud") či jde o magii požehnání a kleteb.) Atd.

Chci jenom říci, že "magií je celá řada" :)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Shadowww: Vesměs souhlas. Nerad bych to udělal tak nevyzpytatelné, aby to šlo proti player agency (viz podpis). A když už random, tak alespoň nadprůměrně silné, ať ten risk stojí za to.

Pepa: Jasně. Tady mluvíme o fantasy s čaroději a čenokněžníky.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Pepa »

Krčím rameny. O fantasy jsem totiž mluvil (více méně) taky.

"Kde se bere ve světě magie," či "Jak ty magicky nadané postavy k magii vlastně přijdou," jsou (i ve fantasy) rozmyšleníhodné otázky.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Quentin píše:Jerson: I když je to asi dětinské, přijde mi hrozně cool, slyšet Jersona, jak prakticky říká "Udělej magii šílenější". A asi máš pravdu. Příště se pokusím udělat kouzla méně praktická a prvoplánová (jako kopí nebo železná kůže) a udělám je divnější. Bude to pulpovější a hráč bude muset více přemýšlet, jak je takticky využít.
Popravdě, já mám magii v RPG hodně rád, ale kdybych chtěl jasně definované a spolehlivé efekty, tak tomu budu říkat "technika".
To že DnD a podobné hry na takovou netechnickou magii není stavěné je druhá věc, kterou se v této debatě nezabývám, protože si vůbec nemyslím, že by měl mít mág schopnosti srovnatelné s jinými postavami, a už vůbec ne v boji. Nemyslím si, že by magie měla být silná - ale rozhodně by měla být nebezpečná. A tajemná.
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jarxes »

Jerson píše:Popravdě, já mám magii v RPG hodně rád, ale kdybych chtěl jasně definované a spolehlivé efekty, tak tomu budu říkat "technika".
To že DnD a podobné hry na takovou netechnickou magii není stavěné je druhá věc, kterou se v této debatě nezabývám, protože si vůbec nemyslím, že by měl mít mág schopnosti srovnatelné s jinými postavami, a už vůbec ne v boji. Nemyslím si, že by magie měla být silná - ale rozhodně by měla být nebezpečná. A tajemná.
Mám na tohle stejný názor, akorát zatím magii pro hráče vyloženě nebezpečnou nemám, jistě můžou "failovat" a potom udělat docela velkej budník ze sebe sama, ale to se mi stalo za všechny mé hry všehovšudy asi třikrát, častěji prostě čarující něco pokazí nebo jim naruší někdo kouzlo, a to pak vyjde jinak než si představovali nebo je přerušený celý efekt.

Docela se mi ale zamlouvá myšlenka udělat magii nebezpečnou a hazardní i pro hráče s ní zacházející.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Jarxes: Tohodle si užiješ hafo v Dungeon Worldu. Jeden zdejší hráč s wizardem zakládal požáry každým třetím kouzlem :)

V DW je casting roll 2k6+inteligence, 10+ cast, 7-9 postih ke castu, zapomenutí spellu nebo aggro 6- předáváš slovo vypravěči, který ti může načurat do kyblíčku téměř dle libosti.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jarxes »

Quentin píše:Jarxes: Tohodle si užiješ hafo v Dungeon Worldu. Jeden zdejší hráč s wizardem zakládal požáry každým třetím kouzlem :)

V DW je casting roll 2k6+inteligence, 10+ cast, 7-9 postih ke castu, zapomenutí spellu nebo aggro 6- předáváš slovo vypravěči, který ti může načurat do kyblíčku téměř dle libosti.
Znám Dungeon World, ale já užívám furt ten svůj systém odsouzený zdejší komunitou, ten pochybný a nenáviděný Modus, akorát prošel trochu změnou, a dokonce, zhluboka se nadechněte a sedněte si... Dokonce pracuju na revizi a budu očekávat druhé kolo odsouzení a lynčování :D ...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 6 hostů