[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus: Ale díky, odhalil jsi poslední relikt z verze s ještěřími lidmi. Místo krokodýlího jazyka má babice chtít velký rybí jazyk. Některé z těch věcí jsou schválně věci z jiných setkání - ruce zlodějů jsou z drakkaru, velký rybí jazyk od rybolidí, dětské oči od vdovy, prst válečníka z hostince nebo od starosty.

Opraveno.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

Z toho, co Markus píše, se spoustou věcí nesouhlasím, ale jedno z nejužitečnějších věcí je dle mého vážně dát tam nějaké hlubší spojitosti, protože ty jsou při improvizaci nejtěžší. (Ono je to teda nejtěžší i připravit, ale aspoň je na to čas.) Otázka samozřejmě je, jak to nejefektivněji sdělit. A přijde mi, že tyhle mikromoduly mají právě jednu zásadní výhodu, že není problém po GMovi chtít, aby si to pročetl celé. Dvě stránky snad krom lidí s diagnózou nějakých pokročilých poruch opravdu dokáže každý, a proto se není třeba tak šíleně zadrhávat na otázkách kde přesně ty informace dát - prostě se tam někam dají a GM si to přebere, ne?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Kromě trvdých synergií (Lyrra chce svrhnout Eadwiga) jsou dobré i měkké synergie (na jednom místě je ohnivé monstrum/tábor nepřátel a na jiném lektvar nehořlavosti/neviditelnosti), ale ty nevím, jestli člověku dojdou na první přečtení. Odhalí se spíš až hrou.

Což je teda asi best outcome. DM na to nemyslí a hraje se to samo.

edit: vlastně mluvím o té Markusově komplexitě - třeba to, že můžeš rybáky navést na tábor nájezdníků. A že se jí v designu dá jít trochu naproti.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

Teď jsme si to ještě po sobě přečetl a chci ještě říct, že tím nemyslím, že to tam stačí jen nějak naplácat a neřešit to. Co chci říct je, že se to nemusí řešit tolik - ten prostor pro to nechat to na čtenáři je mnohem větší. Jde to asi proti Markusově intuici který to dlouhým modulům promíjí, protože to u nich čeká, zatímco u krátkých ne, ale opravdu mi přijde, že v tom míjí výraznou výhodu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Komplexita je super a myslím, že ji děláš dobře. Můj problém je v tom, že ji tam nevidím - třeba to, že "velký rybí jazyk" odkazuje na rybolidi, mě taky netrklo. To jsou ta místa, kde bych ocenil být víc explicitní. Takhle to místy působí, jako že luštím haiku, za kterým je super sofistikovaný záměr, ale já ten záměr hledám s lupou.

Jasně, v zásadě můžeš spolíhat na to, že když to nedojde mě, dojde to aspoň hráčům. Jenomže, pokud to nedojde mě jako GMovi, tak to těm hráčům možná ani neřeknu. Hráči přijdou k babizně, já se kouknu, co by po nich mohla chtít, a řeknu jednu dvě věci. U rybího jazyku si řeknu "to je divný, nechápu", vůbec ho nezmíním a tím to zabiju.

Jo a taky mi nedošlo, že ty ovádi na její chaloupce jsou její obránci, kteří ji chrání. Teď, když to vím, vzniká mi z toho krásná scéna: hráči se blíží, ovádi po nich startují, chtějí je odehnat od chaloupky. Babizna je umí uklidnit, stačí ji upozornit.... jenomže je zalezlá v baráčku a nahluchlá. Jak to hráči vyřeší?

To je super scéna, ale z popisu "chalupa pokrytá neklidnými ovády velikosti psů" to prostě nechápu, nevidím to v tom. Potřeboval jsem ještě to druhé nakopnutí v podobě komentáře, že jsou to ochranní ovádi.

Což se dostáváme k tomu, že to potřebuje čtyři stránky, a že až tě jednou ukecám k trochu mírnější formě minimalismu než teď, tak nám tady všem vytřeš zrak.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 22. 2. 2021, 16:22Jasně, v zásadě můžeš spolíhat na to, že když to nedojde mě, dojde to aspoň hráčům. Jenomže, pokud to nedojde mě jako GMovi, tak to těm hráčům možná ani neřeknu. Hráči přijdou k babizně, já se kouknu, co by po nich mohla chtít, a řeknu jedu dvě věci. U rybího jazyku si řeknu "to je divný, nechápu", vůbec ho nezmíním a tím to zabiju.
Hej, když už to tam píšu, tak mám nějaký důvod. Už takhle je to krátké, nemusíš to ještě cenzurovat za běhu :D
To je super scéna, ale z popisu "chalpua pokrytá neklidnými ovády velikosti psů" to prostě nechápu, nevidím to v tom. Potřeboval jsem ještě to druhé nakopnutí v podobě komentáře, že jsou to ochranní ovádi.
Doufal jsem, že nějaký symbiotický vztah bude zřejmý i z toho, že je babice vysátá až na kost :D Asi tam fakt budu muset psát víc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Ovádi > vysátá? :eyecrazy: To jsem taky neviděl.

No jako píšeš to občas jako šifrovačku, to je prostě fakt. :)

EDIT: Je tam napsáno "vyhublá" a "povislá kůže", takže jsi minimálně nedůsledný. "Vysátá" by bylo fakt lepší.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Quentin píše: 22. 2. 2021, 16:26 Doufal jsem, že nějaký symbiotický vztah bude zřejmý i z toho, že je babice vysátá až na kost :D Asi tam fakt budu muset psát víc.
To rozhodně, protože mě taky nic takového nenapadlo. Zejména když jsi ani nezmínil, že by na sobě měla kousance.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 22. 2. 2021, 16:28Ovádi > vysátá? :eyecrazy: To jsem taky neviděl.

No jako píšeš to občas jako šifrovačku, to je prostě fakt. :)
IMHO tohle je místo, co mělo být lépe popsané, protože DM potřebuje vědět, že ji ta hovada mají chránit.

Ale třeba ten velký rybí jazyk nemusí být pochopitelný z prvního čtení, protože to je ta věc, co může hráčům dojít za hry (omg, můžeme lovit rybáky a měnit za lektvary!) a vypravěč se s tím vůbec nemusí stresovat. Naopak bude překvapený s ostatními.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York »

Markus píše: 22. 2. 2021, 16:22to, že "velký rybí jazyk" odkazuje na rybolidi, mě taky netrklo.
Což ale vůbec nevadí, protože tím se jako PJ nemusíš trápit. Dát si tohle dohromady je náplň pro hráče. Naopak je super, že to můžeš objevovat s nima.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jocho »

Prepáčte, ja sa stále smejem na predstave slovného spojenia "Hlídací ovády" :D. Normálne si sedia na streche s ostnatým obojkom, spokojne si cucajú mozog nejakej ropuchy a len čo uvidia cudzincov, vznesú sa do pohotovosti: "przzzzzzz..."
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Chápu, že zrovna ten rybí jazyk můžou pochopit hráči, nemusím nutně já. Akorát mám takový... ehm... zlozvyk cenzurovat ze hry věci, které nechápu. :)

EDIT: Páč pak se hráči zeptají: "A babičko, co myslíte dlouhým rybím jazykem, jak si to mám představit?" A pokud nevím, co tím myslí, tak jsem v koncích a řeknu nějakou kravinu jako "Třeba jazyk ze sumce". A hráči půjdou chytat ryby místo rybolidí.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 22. 2. 2021, 17:09EDIT: Páč pak se hráči zeptají: "A babičko, co myslíte dlouhým rybím jazykem, jak si to mám představit?" A pokud nevím, co tím myslí, tak jsem v koncích a řeknu nějakou kravinu jako "Třeba jazyk ze sumce". A hráči půjdou chytat ryby místo rybolidí.
Což je vcelku okay postup, který vygeneruje další hod na náhodné setkání (proto je tam ten cap sedmi lektvarů).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od MarkyParky »

Já tuhle debatu hrozně nestíhám, tak jen výkřik do tmy.


Příprava nemá nahrazovat či předjímat hráčská rozhodnutí.

Z toho mála, co stíhám číst, mám pocit, že přesně k tomu občas Markus Quentina tlačí svymi poznámkami o hratelném obsahu.

Třeba se pletu, fakt nestíhám číst v detailu, takže se omlouvám, pokud je můj dojem špatný. Ale cítil jsem potřebu to štěknout.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 23. 2. 2021, 11:49 Příprava nemá nahrazovat či předjímat hráčská rozhodnutí.

Z toho mála, co stíhám číst, mám pocit, že přesně k tomu občas Markus Quentina tlačí svymi poznámkami o hratelném obsahu.
Tvé obavy jsou ospravedlněné, všiml jsem si taky, dávám si na to pozor :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů