[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2695
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Log 1=0 »

Co znamená, že ještěři pojídají svět?
Worrock je někdo konkrétní?

Jinak zajímavé nápady.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Jsou to vesměs náhodně poházená slova, která máte konverzací u stolu rozvést dál.

Já pod ještěry, co pojídají svět, vidím ohromné titánské červy, kteří doslova žerou zemi a svým trávením ji mění na toxickou černou hmotu, která zamořuje oceány. Prakticky přináší konec světa a nikdo neví, jak s nimi bojovat. Jsou tak velcí, vzdálení a nepochopitelní *cough*climate change*cough*, že lidi ve vnitrozemí ani nevěří, že existují. Ale je možné, že ve vašem brainstormu vyjdou třeba jako vikingští nájezdníci, co mají draky na štítech.

PS: Vorok je bůh oceli v našem domácím settingu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od eerieBaatezu »

V poslední době mě právě dost baví tyhle až gonzo věci. Zrovna nedávno jsem dělal na settingu, kterej je děsně blízko 1. Na hraně světa, kde oceán přepadá okolo platinových věží do neprozkoumaného nekonečna., tak mě to hned zaujalo. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12366
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Ecthelion »

Já si dovolím zareagovat ještě na tu přípravu příběhu, jestli to nevadí... protože jsem prošel to, co píšeš a trochu mi to roztočilo kolečka, takže jsem došel k tomu, že v zásadě mým komentářem by bylo (a omlouvám se, protože možná cílím trochu jinam než jsi to zamýšlel ty):

Příprava Vypravěče dopředu není špatná, pokud není definitivní, neprosazuje ji na sílu do hry a je připraven ji zahodit do koše.

Podle mě je v pořádku, pokud se Vypravěč chystá dopředu, má různé dílky nachystané, má nápady na papíře, má bangy a kousky map, které nějak pospojuje... takže příprava jako taková problém není. Přijde mi, že je to v zásadě souběžné s tím, co říkáš ty, tedy že příprava Vypravěče by měla vypadat trochu jinak (měla by mít trochu jinou strukturu). Nemá to být "šlechtic XY zemře rukou vraha", ale "vrah se pokusí zavraždit šlechtice XY" - Vypravěč nedefinuje výsledek situace, ale okolnosti.

Problém je, když Vypravěč chce prosadit přípravu navzdory všem a tlačí je do railroadu. To je to, co jsi artikuloval i ty, protože pak aktivit ahráčů nemá vliv na podobu a vývoj hry a hráči přestávají mít o hru zájem, protože není "jejich". Neinvestují do ní a je jim šumafuk, co se v ní děje. Skočí to tím, že vraždí každého na potkání ve snaze alespoň nějak hru ovlivnit. Když nemohou smysluplně, alespoň v ní udělají bordel. Railrod je popsaný problém, tady moc nemá smysl se rozepisovat... ale přijde mi, že je třeba dát důraz na druhou část té věty... na to, aby byl Vypravěč připraven vyhodit svou přípravu do koše. Je obtížné "nemít rád" svůj výtvor, protože do toho člověk dal čas, líbí se mu to a přijde mu to super... ale je to strašně důležitá část přípravy. Když mají hráči jiný nápad, je třeba dát stranou svůj a být nadšen z jejich nápadu - když Vypravěč oceňuje inevestici hráčů, budou investovat víc. Pokud se tak děje na úkor jeho vlastní přípravy, pak by měla letět do koše.

Obě ty věci jdou ruku v ruce. V zásadě je to o tom, aby i když vřípravě stojí "vrah se pokusí zavraždit šlechtice XY" (tedy dáme to na okolnosti), být připraven to vzít, zahodit a nahradit za "šlechtic XY se zamiloval po postavy A" během hraní, když to vytváří zajímavé herní situace, hráč do toho investoval čas a úsilí a stojí o to. Jasně, vražda je super scéna... ale nebudu ji cpát na sílu. Nechám si ji stranou a použiju ji třeba jindy. Nevyužitá příprava se dá časo dobře recyklovat jindy. Netlačím ji, schovám si ji pro jindy.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od ShadoWWW »

Souhlasím s Ecthelionem. Jednoznačná odpověď na to, jak připravit dobrodružství, neexistuje.

Když uděláš dobrodružství moc railroadové, budou nadávat ti, co rádi hodně improvizují. Když bude moc sandboxové, budou nadávat ti, kdo mají rádi silně příběhová dobrodružství. Když uděláš návod na přípravu dobrodružství pro začínající PJ, budou nadávat veteráni, že nepotřebují vést za ručičku. Když uděláš návod na přípravu dobrodružství pro ostřílené PJ, budou nadávat (případně se v tom ztrácet) začínající PJ.

PJ Craft je dělaný hlavně pro začínající PJ, a tak je na to potřeba pohlížet. I když na můj vkus ta scénářová struktura dobrodružství je už v dnešní době zastaralá i pro začínající PJ. Tak se psaly dobrodružství v Česku v devadesátkách, shodou okolností ta, která Gergon ukazuje na začátku. Když se podíváš na rady do Průvodce PJ 5E nebo na vydaná dobrodružství 5E, jsou už dělané jinak. Ale to je detail. Lidi, co budou začínat na 5E, budou hrát poprvé právě Starter Set, který je to naučí, nebo si pročtou PPJ 5E, která jim to taky poradí.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Ecthelion píše: 23. 3. 2018, 14:50Nemá to být "šlechtic XY zemře rukou vraha", ale "vrah se pokusí zavraždit šlechtice XY" - Vypravěč nedefinuje výsledek situace, ale okolnosti.
Tohle je vesměs podstata mýho sdělení. Asi jsem to tam měl takhle formulovat :D

Napsal jsem to hlavně proto, že mě v tom videu rozhodila tříaktová struktura, která mi přijde strašně nepraktická a vedomě i podvědomě žene vypravěče do railroadu. Zbytečně se pak fixuješ na nějaký scénář, pacing, zvraty, všechno věci, které mají vzniknout až ve hře.

To co udáváš jako příklad "vrah se pokusí zavraždit Sira Iglamora" je úplně v pořádku.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Paul »

Odkud jsou ty obrázky, co je máš v pravidlech?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Semi-generic tabulka pro snadnější obydlování map.
http://2k6goblinu.blogspot.com/2018/06/ ... apach.html
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Paul »

Byl jsi to ty, Quentine, co měl nějaká ta pravidla pro prestiž a podobné věci?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů