Zkušenosti
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti
Je to trochu podobné, jen se náročnost počítá nejen v rámci střetnutí, ale i celého úkolu a kampaně.Bifi píše:Čiže do istej miery čosi ako DnD 4e skill challenge? Sú nejaké podmienky zlyhania?
Komplikace nastávají když si hráč vytáhne jako výsledek kartu komplikací. body komplikací používá na doplnění vyčerpaných schopností, a tím se z nich stanou zdroje pro body selhání. když hráč obnovoval síly pomocí dejme tomu pěti bodů komplikací, má vypravěč možnost mu v jakémkoliv následujícím testu, který vyšel špatně, změnit až pět bodů komplikací na pět bodů selhání.
hraju: Ω Projekt Omega
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Zkušenosti
Počuj, to nie je zlé! Čítal si BTW Burning Empires?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Zkušenosti
Jonko ten coupling expu jako "ukazuje jak se postava zlepsuje / vyviji" a "odmena pro hrace za srandu" je spis veci tradice, i kdyz nevim jestli dnd nekdy povolovalo expy za dobry hrani a ne jenom za zabijeni monster a plneni questu. Ale moernejsi hry uz ho nemaji -- Dresden Files ma vyvoj postav podle pribehovych milniku, Diaspora nema vyvoj postav vubec a oboji maji odmenovani / motivaci hracu skrz Fate pointy. BW, BE a MG maji na tohle taky zvlastni subsystemy.
Ono to "dobry hrani" se tezko hodnoti, a delat z neci postavy losera zpozdeneho za ostatnimi protoze mel blbej den je stupidni, SPOILER ALERT! takze treba ja expy za dobry hrani ani nikdy nedavam, akorat o tom nekdy lzu a tvrdim hracum ze to bylo za to, ale stejne pak vsichni "nahodou" dostanou skoro stejne
EDIT: ale nejsem expovej komunista. nemuze ekdo prijit a rict ze "potrebuju novejch charm"
Ono to "dobry hrani" se tezko hodnoti, a delat z neci postavy losera zpozdeneho za ostatnimi protoze mel blbej den je stupidni, SPOILER ALERT! takze treba ja expy za dobry hrani ani nikdy nedavam, akorat o tom nekdy lzu a tvrdim hracum ze to bylo za to, ale stejne pak vsichni "nahodou" dostanou skoro stejne
EDIT: ale nejsem expovej komunista. nemuze ekdo prijit a rict ze "potrebuju novejch charm"
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 1. 3. 2012, 12:42, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
-
- Příspěvky: 290
- Registrován: 10. 8. 2011, 09:32
Re: Zkušenosti
Čistě jen pro zajímavost - takhle funguje zkušenost v Outbreak:
Gestalt Dice
Each player has a certain amount of what are called 'Gestalt Dice'. A player gets 1d6 for every year of age (i.e. a 20 year old will have 20 Gestalt Dice) and can declare that they are using a certain number of these dice to boost attributes in situations where their experience would clearly prove useful, but is not properly reflected in the skills they are allowed to have. A GM can reward players with Gestalt Dice which can be used to permanently add bonuses to certain kinds of checks.
Spending Gestalt Dice
A player must declare they are using their 'Gestalt Dice' before making any checks. They roll a number of d6 equal to or less than one die per year of experience in their declared skill. Once this number is rolled, it may be added the total to the tested attribute for that check and any subsequent similar checks. A character essentially creates their own skill that is unique to them.
A character can continue to add to their skills by rolling more Gestalt dice to improve them, but it is important to remember that no skill may ever grant a bonus higher than 40 to any SPEW attribute for any reason. If adding Gestalt Dice rolls to existing skills and that skill does more than add points to attributes, then those extra bonuses remain unchanged by the adding of Gestalt Dice rolls.
It is important to note that once Gestalt Dice are rolled, they are used up and cannot be used again, but their effects are permanent. They can also be used on existing skills, but remember the Attribute bonus cap of 40.
If Gestalt Dice are used to increase existing skills that grant multiple stat bonuses, then you may only increase one of the bonuses, not all. You can increase the other bonuses later, but they cannot be increased simultaneously with the same Gestalt Dice.
Improving SPEW Attributes with Gestalt Dice
A GM can allow a permanent increase of a core SPEW attribute if a character spends 1 Gestalt Die for every existing full 10 in the attribute. When that amount is spent, a character may increase the attribute by 1d3. So a SPEW attribute of 22 would require 2 Gestalt Dice to improve it by d3 and a SPEW attribute of 34 would require a player to spend 3 Gestalt Dice to improve it by d3, etc.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti
Zažil jsem odměnu za dobrý hraní použitou zcela veřejně (všichni hráči dostanou po jednom expu, koho si mezi sebou vyberou, dostane druhý), v dobré společnosti dospělých lidí, a fakt to pro mě fungovalo jako výborná motivace hrát zajímavějš, aniž bych měl pocit, že mě to do něčeho nutí. Prvních asi pět her jsem si ale musel zvykat; přidal jsem se k rozjeté hře, kde ostatní už byli na tenhle systém zvyklí, a já jakožto míň výrazný hráč jsem měl dojem, že je to nefér. Ale rozehrál jsem se celkem snadno a moc rád na ty hry vzpomínám.Sosacek píše:Ono to "dobry hrani" se tezko hodnoti, a delat z neci postavy losera zpozdeneho za ostatnimi protoze mel blbej den je stupidni
Samozřejmě ta dospělost a rozumnost je nutnou podmínkou. Takhle tam někdy exp dostal hráč, který byl průběžně aktivní, a někdy ten nejzakřiknutější hráč, který se v jedné scéně překonal a zahrál to líp, než jsme všichni čekali; takže se rozdíly kvůli nadání a schopnostem v průběhu času celkem vytratily a vložené úsilí bylo dost významný faktor.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti
Ne, to jsem nečetl. Proč?Bifi píše:Počuj, to nie je zlé! Čítal si BTW Burning Empires?
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti
Jonka má asi pravdu. Nedokážu vymyslet pro expy žádný využití, který by nebylo zbytečně složitý nebo neomezovalo hráče.Moji hráči už vesměs dělají, co chci aby dělali.
..tvoje hra funguje.
(ať žijí nekonstruktivní posty)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host