Dobrodružství: Služba mrtvým

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Markus » 4. 2. 2012, 11:54

V posledním Drakkaru vyšlo dobrodružství Služba mrtvým. Je to takový krátký fantasy příběh zasazený do vesnického prostředí, ideální pro postavy na nižších úrovních. Nevyžaduje konkrétní systém.

:arrow? Služba mrtvým

Autorkou je Lorwyn. Určitě bude ráda za každý komentář, kritiku nebo třeba náměty na zlepšení (ať už tohodle dobrodružství, nebo případných budoucích).

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 530
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Lorwyn » 5. 2. 2012, 20:05

Díky Markusi (nebo snad Marku?), vrátila jsem se z Ostravy a tady takové překvapení... $D
Takže jen do toho, pěkně to zdrbněte!
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10338
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Ecthelion » 5. 2. 2012, 20:42

Lorwyn píše:Díky Markusi (nebo snad Marku?)
Je to "Markus", náš Krutovládce! $D

Já jsem jinak svoje připomínky k dobrodružství posílal na mail, když jsme ho probírali (většinou to byly drobnosti, jen se mi zdálo, že to trochu svádí k railroadu - respektive nenaznačuje Vypravěčovi možnosti jak to neudělat jako railroad, nicméně nic, co se nedá opravit). Připadá mi ale jako celek moc pěkné, rád jsem si ho přečetl. :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Conlai » 6. 2. 2012, 01:38

Ecthelion píše: Je to "Markus", náš Krutovládce! $D
Jo, to víme, má to konec konců pod ikonkou. Dotaz byl na skloňování, ne první pád. :>;o) :wink:
Je to "Markusi", protože si tak náš krutovládce říká podle mutanta Markuse z Falloutu 2, na jehož překladu se podílel. :wink:
(For it is I, his chronicler, who alone can tell thee of his saga...) $P

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 530
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Lorwyn » 6. 2. 2012, 09:24

Conlai píše:
Ecthelion píše: Je to "Markus", náš Krutovládce! $D
Jo, to víme, má to konec konců pod ikonkou. Dotaz byl na skloňování, ne první pád. :>;o) :wink:
Je to "Markusi", protože si tak náš krutovládce říká podle mutanta Markuse z Falloutu 2, na jehož překladu se podílel. :wink:
(For it is I, his chronicler, who alone can tell thee of his saga...) $P
Ááha... $lol$
Tak to jo...
Ecthelion píše: Já jsem jinak svoje připomínky k dobrodružství posílal na mail, když jsme ho probírali (většinou to byly drobnosti, jen se mi zdálo, že to trochu svádí k railroadu - respektive nenaznačuje Vypravěčovi možnosti jak to neudělat jako railroad, nicméně nic, co se nedá opravit). Připadá mi ale jako celek moc pěkné, rád jsem si ho přečetl. :clap:
Za tvou zpětnou vazbu díky, moc mi pomohla... :clap:
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8206
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od ilgir » 6. 2. 2012, 10:37

Já už jsem tohle dobrodružství komentoval přímo v diskuzi po vydání čísla, tak to hodím i sem:
Služba mrtvým - perfektně atmosférické. Asi bych to nepoužil jako samostatné dobrodružství, ale jako stylovou vložku. Nebo jako ústřední bod něčeho většího. Trošku mi tam vadí to očividné nabádání k railroadingu. Celé je to postavené na tom, že "buď se postavy zachovají dle morálního ideálu a můžou pokračovat, nebo se na to vykašlou a musí si sbalit svých pět švestek". To může vést k tomu, že PH bude na hráče metaherně tlačit, aby se rozhodovali tak, jak je očekáváno. Uvítal bych větší tlak na postavy. Aby na pomoci mrtvým měly i nějaký svůj zájem (třeba aby kletba nakazila i je).
Ještě bych chtěl vypíchnout originalitu nápadů (kůň). Ony tedy nejsou 100% originální, v literatuře se něco takového sem tam vyskytne, ale líbí se mi, jak jsou všechny atmosféricky koherentní a skvěle zapadají do ladění DrD2. Jsem si jistý, že něco takového měli autoři na mysli, když psali o inspiraci slovanskou a vůbec pohanskou mytologií.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Conlai » 9. 2. 2012, 03:14

Dobrodružství je atmosférické, zajímavé a vůbec boží. Takhle na papíře mi nepřijde moc napínavé, spíše jako duchařská historka z Hellboye (třeba Mrtvola). Také mi to připomíná něterá perfektní dobrodružství z Dragon Warriors (britská varianta DnD).

Co se originality týče: Vše už bylo řečeno. Lze ale říci něco způsobem, jakým to nikdo jiný nedokáže.

Dobrá práce. :clap:

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 530
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Lorwyn » 9. 2. 2012, 14:01

Díky za reakce a jsem fakt ráda že se líbilo. $D

V příštím Drakkaru bude další, tentokrát tam poučena dám víc náznakových cest a budu se ze všech sil snažit nepředpokládat buď/nebo.
A budu zlejší.
Také jsem si vzpomněla na larp, kde jsem se více než dva dny pohybovala v masce a tak budou mít masky v tom příběhu výraznou roli... :>;o)


Mám ještě takovou úvahu o úvodech.

Railroading spočívá v předpokládání že hráči něco. Ale jakékoli dobrodružství musí nějak začít, a vzhledem k tomu, že neznám cizí hráče, tak třeba neodhadnu že rádi zachraňují dýně a proto nemůžu udělat univerzální věc na míru, do které se vrhnou. Snad jediné co vážně platí, je že každý chrání svůj život...ale zase je namanévrovat do problému jak hrom i v případě že chybu neudělali některým hráčům zjevně dost vadí (teda aspoň pár co znám).
A tak se mi zdá, že opravdu zbývá jen možnost: nabídka-vezme/nevezme.
Respektive, že je to tam vždy nějak obsaženo, samozřejmě že hráč musí mít možnost nevzít. Ale co třeba s příběhem o honu na netvora, když postavy řeknou: Ne, my na něj kašlem...totiž samozřejmě může potvora třeba přes noc roztrhat jejich koně nebo tak něco, ale kde je právě u vás ta hranice mezi dáváním dalších možností jak se zapojit do dobrodružství, a mezi bezhlavým taháním hráčů do příběhu o který nestojí?
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7018
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Quentin » 9. 2. 2012, 14:07

Lorwyn: To je jedna z výhod dungeonů. Jak se ti jednou podaří zahákovat a vlezou dovnitř, tak už jsou tvoji.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 530
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Lorwyn » 9. 2. 2012, 14:11

<OT>
Quentin píše:Lorwyn: To je jedna z výhod dungeonů. Jak se ti jednou podaří zahákovat a vlezou dovnitř, tak už jsou tvoji.
Jako to asi jo, ale to je můj malý osobní problém...já nikdy dungeony nehrála.
Sice už hraju DrD asi 6 let, ale co si pamatuju, tak postavy nikdy nepotkaly zelený hlen a chorchoje potkaly jen na poušti...

Tak, a je to venku $lol$

</OT>
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Aljen » 9. 2. 2012, 14:56

Ale co třeba s příběhem o honu na netvora
Ty ako autor dobrodruzstva nemozes samozrejme pokryt motivacie neznamych PC.
Mozes ale nastavit start dobrodruzstva tak aby bol sirsie pouzitelny. Napriklad aby Pociatocne NPC boli lahko prepojitelne s takmer lubovolnymi PC.
Potom je to uz uloha GMa aby pre svoj svet a svojich hracov poupravit tvoje dobrodruzstvo do podoby ze im sedi.
motivacii preco nieco dana postava robi az tak vela v konecnom dosledku nieje. Zvysok je uz len color.

Podla mna pomoze ked na zaciatku strucne popises vyskytujuce sa NPC vratani ich prepojeni, cielov a motivacii.

Srobovat postavy do riesenia zalezitosti X sposobom "Inak zomriete" alebo "Za vami sa zavalil vchod, co robite?" sa da len velmi obmedzeny pocet krat aby to nebolo nasilne a pre hracov frustrujuce
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8206
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od ilgir » 9. 2. 2012, 15:45

Pokud jde o to, jak zatáhnout postavy do dobrodružství, tak to se dá vyřešit jednoduše - domluvit se s hráči. ("Hele, mám tu jedno dobrodružství o honu na netvora, chcete si ho zahrát?") Pak se ti asi nestane, že by se postavy na netvora vykašlaly. To nemá s railroadingem nic společného - buď to chtějí hráči hrát, nebo to nechtějí hrát.

Problém nastává až v průběhu dobrodružství. Příklad: Postavy jdou po netvorovi, a ty jim tam jako jedinou indicii pošleš starého uhlíře. Ten tvrdí, že ví, kde se netvor skrývá, ale chce za tu informaci nějakou protislužbu. Proč by se postavy měly zdržovat nějakou komplikovanou protislužbou? Co když budou chtít zajít za pastevci a zeptat se jich, kdy a kde se jim naposledy ztratily ovce (a pak zkoušet netvora vystopovat)? Pokud dobrodružství připravíš tak, že jedinou stopou k netvorovi je uhlíř (a že když ho postavy budou chtít ignorovat, tak si můžou sbalit svých pět švestek), pak to silně zavádí railroadingem.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 530
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Lorwyn » 9. 2. 2012, 17:01

Aljen: Tak, tak, máš pravdu.

ilgir: Ale mě nejde o zatáhnutí mých postav do příběhu, s těmi si poradím v pohodě. Mě jde o napsání příběhu tak, aby do něj libovolný Pj mohl zatáhnout své hráče...
Jediné stopy...fuj $:)
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8206
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od ilgir » 10. 2. 2012, 21:02

Mě jde o napsání příběhu tak, aby do něj libovolný Pj mohl zatáhnout své hráče...
Na začátek dáš větu: Mocný Pane Jeskyně, předtím, než začneš hrát toto dobrodružství se svými hráči, přesvědč se, zda ho opravdu chtějí hrát a nebudou ti hru sabotovat. - A je vyřešeno.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 530
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Dobrodružství: Služba mrtvým

Příspěvek od Lorwyn » 11. 2. 2012, 13:24

Jako jo, aspoň to dotyčný nepochopí tak, že je do toho musí za každou cenu zatáhnout...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host