RPG Laboratorium

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Markus »

Jednoduchá otázka na rozjezd: Co tam budou (můžou) dělat hráči?
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Log 1=0 »

Nechápu, jakou roli má v pašování ta legální karavana. Praní peněz?

Ty barvičky v plánku něco znamenají? Pokud ano, nedodal jsi jejich legendu.

Není mi popravdě jasné, kudy voda teče a co jsou slepá ramena (případně kanály) a jak to vypadalo před zásahem trpaslíků.

A vodopád na "jezeře", který je výrazně širší než řeka, která ho zásobuje, to je prostě mimo moje SoD, a to výrazně.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Jerson »

Chtělo by to zakreslit směr proudění vody, a trochu lepší popis, odkud kam a kudy se náklad vozí či tahá. Jinak ten vodopád vypadá zvláštně, to jako že je uprostřed dómu vodopád?
Každopádně být trpaslíkem, tak někam na tu řeku udělám ještě odtokové koryto, které by se postaralo o větší množství vody, aby první menší déšť neutopil všechny uvnitř. A nějaký varovný systém pro předpověď. Jinak by asi bylo nejlepší odvést nadbytečnou vodu z řeky nějakým kanálem pryč mimo tyto kanály, aby uvnitř byla hladina víceméně stabilní.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Vitus »

Přijde mi to jako moc vložených prostředků a úsilí kvůli clům - cla obvykle nebývají tak velká, aby se něco takové vyplatilo.

Pokud by to bylo ve velkém objemu pro nízká cla, tak za chvíli by si někdo "díry v kase" všimnul a měl by po nich jít místní celní úřad.

Na druhou stranu se podobně složité věci dělali buď kvůli komoditám, na která má stát (panovník) monopol a má na nich zisk z prodeje (typicky sůl, dneska bychom řekli pohonné hmoty, alkohol a další zboží, kde je vysoká spotřební daň) nebo něco, co je zcela ilegální (a nemusí to být drogy - například v Japonsku se podobně složitě pašovaly křesťanské propriety po zákazu křesťanství).

Jinak k tomu, co píše Jerson - jestli ten vodopád obvykle jenom teče částí toho přelomu a přes větší část to teče, když je více vody, mohla by ten dóm fungovat trochu i samoregulačně a ten horní úsek by byl víceméně bezpečný (pokud tam není nějaké úzké místo), kdežto ten systém varování by potřeboval třeba jen ten dolní. Což by mohlo znamenat, že ty nevyužité části na dolním toku by asi spíše využívaly tvorové, co jim občasné zaplavení nejen nevadí, ale naopak prospívá (teď mne úplně napadla ginza z komiksu Pod paprsky zářícího, byla obojživelná).
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Markus: no plánuju, že to bude součástí prostředí, ve kterém bude jedna z možností pro postavy zapojit se do řešení toho, jaké šmeliny provádí místní kupec a pokusit se ho usvědčit z různých přečinů. V rámci toho můžou dostat postavy indicie, že se něco děje ve mlýně a odtud je to může dovést proti proudu řeky až do jeskyní, tam pak můžou být další stopy, případně třeba můžou provést sabotáž výtahu nebo co já vím. Je to vágní, jasně, říkám, je to proof of concept. Každopádně teď mi jde spíš o vylazení nelogičností typu vodopád je moc široký, chodby jsou moc křivé, tenhle způsob pašování je blbost, protože se nevyplatí / není to vůbec nenápadné / cokoli. Nějaké zárodky toho, co by mohlo být v jeskyně navíc, jsem tam dal, ale je to víceméně single head brainstorming.

Jo legenda na mapě chybí - stěny jeskyně jsou obarvené podle úrovní - černá nejníž, pak červená, modrá a zelená úplně nahoře, světle modrá je vodní hladina v době nějakého "normálního průtoku". Voda teče tedy zprava doleva. Zásahy trpaslíků jsou v podstatě jen ta popsaná "zkratka" + úniková chodba od vodopádu na povrch.

Log: Legální karavana to kryje v tom smyslu, že trpaslíci vstoupí na území sousedů po řádné obchodní cestě a nízko zdaněné zboží (fufníky) normálně proclí, možná na to dostanou nějaký doklad (asi se nějak označí to zboží?). To že pak někde o mnoho mil dál prodají jiné zboží se zfalšovaným označením už nikdo nezjistí. Dává to smysl?

Pokud jde o ten vodopád, tak tam není problém to zmenšit, to je cenná připomínka, na druhou stranu nemůže hrát roli to, že je jeskyně v té úzké části hluboká a pak v tom dómu mělká? Respektive dává logiku, aby v takovém případě ten vodopád široký byl? Jinak to ale asi vyřeším jeho posunutím na začátek dómu, viz níže.

Jerson: Představuju si to prostě tak, že v tom dómu je prostě velký schod a z něho padá voda. IMHO nic nereálného. Jen by to možná nemuselo být uprostřed dómu ale tam, kde voda do kaverny vtéká. Pak by dávalo smysl, aby tam byla vykutaná nějaká odbočka pro pramice, kterou by se dostaly na ten výtah, co je pak spustí dolů na jezírko.

Náklad se plaví co nejkratší cestou z jednoho konce na druhý.

Nad tou regulací hladiny už jsem přemýšlel, ale jde o to, jestli by se něco takového budovalo na pašerácké stezce (dejme tomu, že by i byla dostatečně výnosná, aby se to vyplatilo; a jako vím, mají tam mít mechanický výtah na loď...) navíc by takový kanál byl odhalitelný v terénu. To v kombinaci, že si zatím představuju, že řeka z jeskyně ústí už na území lidív nějaké dostupné vzdálenosti od mlýna, se mi nezdá jako dobré řešení. Nicméně dejme tomu, že se ta cesta používá krátce a mohlo by tam být takové vodní dílo třeba rozestavěné a postavy by tak mohly narazit na dělníky. Měřidla hladiny po cestě už mě taky napadla, že by tam měla být.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Vitus: jasně ta ekonomika, jestli se to vyplatí je důležitá. Proto bych chtěl, aby to byla v podstatě přírodní jeskyně s minimem úprav. Trpaslíci prostě využijí svoji znalost podzemí k tomu, aby něco vydělali. Jestli to pašované zboží bude s jiným clem nebo ilegální, to ještě nevím, páč ani nemám představu, co by to mělo být. Prostě to něco bude. IMHO berní úřady ve fantasy pseudostředověku nebudou tak sofistikované, aby to hned odhalily.

Jinak samozřejmě u té mapy jeskyně chybí vertikální rozměr - hloubka vody a výška stropů a už vůbec tam není měřítko velikosti, to zatím záměrně, protože přemýšlím, jaká délka systému by vlastně dávala smysl, aby to nebylo moc krátké ani moc dlouhé.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Vitus »

Korhul píše: 6. 10. 2020, 15:54 Jestli to pašované zboží bude s jiným clem nebo ilegální, to ještě nevím, páč ani nemám představu, co by to mělo být. Prostě to něco bude. IMHO berní úřady ve fantasy pseudostředověku nebudou tak sofistikované, aby to hned odhalily.
Jestli to je tedy je pseudostředověk, tak tam použij tu sůl (respektive obcházení panovníkova monopolu na sůl), kdy karavana mimo jiného zboží slouží dál jako prostředek, jak sůl pašovat dál do překladiště (tedy to nedaleké město se nachází zřejmě na zemské bráně) a pak tu sůl využij i pro pátrání postav - například se může stát, že občas nějakou ti pašeráci vysypali do vody v řece a místní vesničané po proudu si občas všimli, že voda bývá někdy slaná :D .

Samozřejmě ta zápletka může být ještě úplně naopak - díky pašování (třeba té soli) se jim v některé z ramen usadilo něco, co pašerákům začíná jít po loďkách. Patron celého toho pašeráckého systému (jenž třeba je ctihodný měšťan z blízkého města, jeden z konšelů a navíc tchán královského rychtáře, takže přes svoji dceru má pod kontrolou i pohyby králových biřicí po okolí) naopak postavy najme, aby mu tu zamořenou část jeskyně vyčistili s tím, že jim k tomu dá báchorku, že část těch jeskyň je pozůstatek prospektorské důlní činnosti (proto je sem tam umělá chodba, či je v dómu postaven jeřáb s golemem, jenž tam <trpasličí> prospektoři nechali a jenž prosí pan kupec nepoškodit, protože to je důležitý pomník prospektorské vyspělosti kraje). Samozřejmě plán bude, že se pašeráci měli z těch jeskyní stáhnout dokud tam bude operovat najaté "čistící deratizační komando" postav, ale nějaká náhoda je nakonec vžene (třeba na Jersonově přívalové vlně) postavám do cesty. :D

EDIT: Doporučuji k těm věcem navíc přistupovat střídmě, protože když tam bude nějaký overkill, tak to zase bude rušit to pašování. Napadlo mne:

Ty tunely prámu přízračné posádky by mohly postupně zarůstat nějakým svinstvem (jedovatými řasami), protože místo tekoucí vody je po vybudování spojky již jen voda stojaté. Na tom svinstvu se pak začaly množit nějaká nepříjemná zvířátka (jedovaté ropuchy osliznice), co občas vlezou i do té tekoucí vody (tam se jim nelíbí, tudy se jen přemisťují), ale protože se přemnožili, začínají hledat i jiné místo na usazení (zkusily jezírko s vodopádem, ale tam bylo moc živo).

To druhé jezírko je ve skutečnosti velmi hluboké a je to zatopený dóm ze zcela zatopeného podzemního systému níže, jenž sloužil autorům jeskynních maleb (zmíněných kousek od jezírka) jako pohřebiště vážených osob, na dno se sice nedá dostat, ale na výstupcích pod hladinou na stranách by se mohlo najít něco zajímavého (ale je to hlídáno rybí obdobou strak).

Ta modrá zkratka mezi propojovacím kanálem a ohybem nad druhým jezírkem je ideální úkryt pro nějaké dravce (například inteligentnějšího pavouka) - nad kanálem si hlídá, co se plaví po řece dolů a pak si vybírá, na co dole hodí síť. Na loď se skupinou lidí by si netroufnul, ale osamělého plavce by třeba přepadnout zkusil.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od OnGe »

Je dobrý nápad schovávat sůl v punkevní jeskyni?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Vitus »

OnGe píše: 6. 10. 2020, 18:45 Je dobrý nápad schovávat sůl v punkevní jeskyni?
Schovávat ne, jen provážet a překládat a tím se vyhnout zemské bráně :D .
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Vitus: super nápady, díky, něco z toho určitě použiju.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Pustil jsem se do remaku svého dobrodružství Dva týdny do vinobraní, jež v recenzi od zdejšího krutovládce nedopadlo úplně nejlépe. Přece jen si říkám, že to má potenciál a je mi líto to nechat tak odbyté.

No po několika hodinách úvah nad předělávkou mohu slovy klasika prohlásit: "Po drobné rekonstrukci z toho bude úplně jiný dům."

Cílem remaku je zachovat téma, ale víceméně se víc soustředit na hratelné sitauce. Ústředním motivem je zisk zázračného hroznu, který se ve vinici urodí o rovnodennostní noci. O jeho získání usilují dvě frakce, jejichž působení může vyvolat podezření i u dalších aktérů a spustit střet o to, kdo vzácný výpěstek získá. Postavy se mohou ke komukoli přidat nebo se pustit do honby na vlastní pěst.

Každopádně uvítám vaše postřehy k ranému preview remaku: https://docs.google.com/document/d/1fR9 ... sp=sharing

Můžete psát sem nebo komenty přímo do dokumentu.

Za vaši spolupráci dík...
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od KDolecek »

Mohl bys popsat co má být cílem dobrodružství? Co mají hráči zažívat? Co postavy? Jaká témata chceš zařadit?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Jerson »

Korhul píše: 19. 8. 2021, 16:09 Každopádně uvítám vaše postřehy k ranému preview remaku: https://docs.google.com/document/d/1fR9 ... sp=sharing
Koukám, že jsi to výrazně překopal k větší hratelnosti, vypadá to rozhodně použitelněji než předchozí verze, a jsou tam i nastíněné různé možnosti. Sice nemám fantasy moc rád, a vesnickou už tuplem ne, ale podle mě ses vydal správným směrem. Jen bych potřeboval mát lépe popsané záměry a postupy NPC, třeba ten elf mi přijde jen nastíněný a nevím, jak bych ho hrál.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Markus »

Korhule, vykročil jsi určitě správným směrem. Zdá se, že v té vesnici bude víc co dělat a hráči můžou jednat z vlastní iniciativy, místo aby čekali, což je fajn. Akorát mi to pořád přijde dost vágní. Vypadá to spíš jako předběžný nástřel nápadů nebo zápletek, ne jako dobrodružství. Je to "underdeveloped", nedopečené, nedopracované. V zásadě potřebuješ z nápadů udělat konkrétní hratelné materiály.

Pro začátek to nemá žádnou strukturu, která by mi usnadnila vedení. Struktura je strašně důležitá. Začal bych tím, že nakreslíš mapu vesnice. V ní lokace, vyrobíš popisy lokací, do lokací rozmístíš obsah atd...

Ale můj hlavní dotaz – hrál jsi v poslední době nějaké připravené dobrodružství? Nějaké dobré, které ti přišlo povedené a chceš ho napodobit? Nápodobou se člověk nejlíp naučí. Nejenom v tvém případě mám dojem, že lidi tady vytvářejí dobrodružství, aniž by sami hráli připravená dobrodružství. Jenomže to je problém – takovému člověku se strašně blbě vysvětluje, co je na dobrodružstvích dobré a co špatné.

Fakt si to musíš vyzkoušet. Fakt si potřebuješ vzít nějaké cizí dobrodružství a zkusit ho hrát. A vážně nestačí podívat se, musíš to fakt hrát! V tu chvíli teprve zjistíš, co funguje a co ne. Zjistíš, jaká podoba materiálů ti vyhovovala a pomohla s vedením hry. Zjistíš, co ti naopak překáželo a štvalo tě to. Ale bez osobní zkušenosti se nikam nepohneš.

Osobní zkušenost bych povinně naordinoval všem zdejším tvůrcům dobrodružství i jiných herních materiálů. IMHO ji 90 % z vás nemá, a tak se pořád tak bezradně plácáte.

Docela pěknou vesnici má třeba Quentin tady (byť na můj vkus je tam málo detailu, strukturou i obsahem je to funkční). Nebo se podívej na tohle.

EDIT: Například první část textu máš organizovanou podle NPC, potom plynule přejdeš na organizaci podle lokace. Je to zmatek. Zorganizuj to všechno podle lokací.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Díky Karlovi za tu otázku. Určitě jsem si ji už položil, ale když jsme se teď nad ní znovu zamyslel, pomohla mi zase o něco ujasnit si pár věcí.

Když bych to řekl jednoduše, dobrodružství je o tom, kdo získá zázračný hrozen. Usilují o něho frakce, některé od počátku, jiné se možná přidají v průběhu, pokud se o něm dozví. Postavy by mělo zaháčkovat to, že se na místě dějou divné věci (obří škvoři, elfské značky, náhlé boží zjevení - o tomhle se můžou doslechnout i mimo vesnici) + samozřejmě obligátní bakšiš od starosty za vyřešení úkolu jako prachbídná úvodní motivace. Je samozřejmě otázka, zda tam explicitně citovat i nějakou legendu o zázračném hroznu, který se urodí jednou za X let (i když teď mě napadá, že by mohla být vyobrazená v tom propadlém sklepě, případně i jako výzdoba ve sklepech jiných sedláků). Hráči by tedy měli mít možnost ze střípků informací zjistit, že se tu v konkrétním čase a na konkrétním místě objeví vzácná magická surovina a že ji chce získat několik aktérů, z nichž každý má různé motivace. Jestli se hráčské postavy zapojí do konfliktu na některé straně, vyjednají nějaký smír a dohodu o rozdělení kořisti nebo se pokusí získat hrozen sami, je na nich. Stále chci do hry dostat i ten kolorit spojený s vinařstvím v míře, která nebude věci na škodu.

Když bych měl tu strukturu dobrodružného místa nějak popsat, asi bych to udělal přes ty frakce:

Vesničani - Jejich cílem je sklidit úrodu. Hlavním problémem je žravý obří hmyz a špačci. O zázračném hroznu nic neví, ale pokud se domáknou, že se objeví, pokusí se ho získat pro sebe (přece jen se urodil v jejich vinici). Musí se to ale udělat tak, aby se o tom nedověděl čaroděj.

Ludkové (kočovníci) - Potřebují získat hrozen, aby se vyléčili ze své nemoci. Ví o něm, protože jejich náčelnice je vědma. Znají čas úrody, neznají přesné místo. K tomu se potřebují dostat předem do vinohradu, kam je ale dobrovolně nikdo nepustí. Hlavním problémem jsou pro ně vesničani a případně čaroděj, který taky reprezentuje oficiální moc, jež jim není nakloněna.

Elf(ové) - Vyslali na místo jednoho ze svých řad, aby v nepřátelském prostředí civilizace získal magickou surovinu z polní plodiny. Je to pro něj něco jako zkouška nebo iniciační obřadv němž musí prokázat odhodlání a chytrost. Díky nehodě je ale zcela odříznut od pomoci a odkázán na sebe, odhodlaný přesto úkol splnit. Je mu znám čas, kdy se hrozen urodí a pomocí poloh hvězd je schopen vyměřit i víceméně kde přesně k tomu dojde. Pracuje skrytě v noci, ale zanechává po sobě samozřejmě stopy. Pro své cíle chce využít náboženský zápal místního kněze. Ve finále by mu mohlo na pomoc přijít komando vyslané na jeho záchranu. Elfy bych chtěl prezentovat nestereotypně - vůči lidem jsou otevřeně nepřátelští, jako bytosti hvozdu ale nejsou mimo své prostředí tak mocní. Je to samozřejmě asi úkrok od standardního pojetí, ale nevidím problém elfa reskinovat na nějakou militantní dryádu a v tomto smyslu dát PJovi v textu radu.

Čaroděj - Je ve službách zdejšího leníka a v podstatě má pod palcem správu zdejších záležitostí magie a monopol na její legální provozování (takový systém á la Zaklínač). Pase po čemkoli magickém. Když se od rychtáře dozví o elfských runách neváhá a okamžitě se tryskem vypraví do vesnice. O hroznu jako takovém ale nic neví. Objeví se před finále dobrodružství, měl by to být svým způsobem gamechanger. Je povýšený a všeobecně neoblíbený. Bude jednat tvrdě, neústupně a na vlastní pěst. Nabude-li dojmu, že se před ním něco skrývá, použije mentální magii, aby zjistil o co jde. Bude chtít zkonfiskovat cokoli, co zavání magií - škvořích vajíček, škvorů samotných, stromu zasaženého bleskem, elfa a samozřejmě hroznu.

Ještě to chce mimo jiné promyslet, co družina může získat od každé frakce, pokud se přidá na její stranu. Hráčům by tohle mělo být od začátku jasné, aby mohli udělat informovanou volbu. A mělo by to být dostatečně silné, aby to zvážili oproti zisku hroznu pro sebe. Na druhou stranu to lze řešit použitelností hroznu samotného pro účely dobrodruhování. Zatím je hrozen jen takový McGuffin, ještě vlastně přesně nevím, co má dělat.

Překážkou ke splnění cíle může být i prostředí v podobě masivního hejna špačků (jeden z prvků koloritu, který bych ale chtěl do hry dostat). Tady váhám jestli je tam mít čistě jako přírodní jev, anebo tam dodat nějakého dalšího aktéra, co je ovládá. V první verzi jsem měl polednici, tak možná nějaká taková nadpřirozená entita v podobě viničního běsa, který se naštve, že v době, kdy má být ve vinicích klid, tam začne být příliš rušno a rozhodne se všechny potrestat tím, že úrodu raději zničí. Není to ale už moc? Je to jen momentální hrubý nápad.

:?: Jsou háčky pro postavy dostatečně atraktivní?
:?: Přijdou vám ty frakce a jejich motivace uvěřitelné a logické? Pokud máte nápad na odměnu pro družinu za pomoc dané frakci, sem s ním.
:?: Jaký máte názor na zapojení toho viničního běsa? Dát ho tam nebo ne?
:?: Struktura textu. Řeší se to v tématu vedle. Skoro mi přijde, že by tady bylo nejvhodnější napřed popsat celistvě jednotlivé frakce a jejich záměry a motivace. Pak popsat průběh událostí, které nastanou bez ohledu na akce postav (příjezd čaroděje, příjezd elfského komanda, uzrání zázračného hroznu). A nakonec dát ucelený popis lokací. Pořadí těchto tří celků lze asi prohodit.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů