RPG Laboratorium

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Jerson »

Markus píše: 20. 8. 2021, 09:06 Fakt si to musíš vyzkoušet. Fakt si potřebuješ vzít nějaké cizí dobrodružství a zkusit ho hrát. A vážně nestačí podívat se, musíš to fakt hrát! V tu chvíli teprve zjistíš, co funguje a co ne. Zjistíš, jaká podoba materiálů ti vyhovovala a pomohla s vedením hry. Zjistíš, co ti naopak překáželo a štvalo tě to. Ale bez osobní zkušenosti se nikam nepohneš.
Já bych třeba rád, ale nemůžu najít žádné, které bych vůbec chtěl hrát, které by zapadalo do světa.

A čím dál víc si myslím, že nějaký vzor, možná jen schéma textu pro psaní dobrodružství by se hodilo. :-)
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Ještě odpověď Markusovi.

Zkušenost mám jen s hraním Kotlin ze ZZ. Výhradu ohledně nedostatku zkušeností vnímám jako opodstatněnou a důležitou. Leč momentálně mám spíš čas něco sepsat, než příležitosti ke hraní. Takže tento handicap se mi blbě dohání a budu se o něco snažit jemu navzdory. Na druhou stranu pod vlivem zdejších diskusí a i tvých recenzí plánuju ve svých dalších hrách zkoušet více připravených modulů. A možná, že než to Vinobraní dodělám, tak už budu mít pár takových her za sebou a na výsledku se to odrazí.

Stav textu určitě není ani zdaleka konečný, a to ani po stránce struktury, natožpak obsahu. Viz úvahy na konci předchozího postu. Musím se přiznat, že mě osobě to strukturování po lokacích úplně nesedí, protože mám problém oddělovat info o místu a prostředí od infa o aktérech, kteří se v něm mají pohybovat. Respektive asi mám problém popsat napřed lokace a v návaznosti na to aktéry. Cítím, že to potřebuju udělat opačně. Ale tento tvůrčí postup nemusí nutně reflektovat konečnou podobu textu, která samozřejmě musí být podřízena účelu použití při hře. To si uvědomuju.

Určitě jsem rád, že tady zaznělo, že vytyčený směr je v zásadě správný a budu to dál pilovat.

EDIT Možná ještě otázka :?:, který produkt považuješ za sebe jako ideální vzor k napodobení po stránce využitelnosti při hře?

EDIT2: Odpověď je tady, jak se dívám: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... AF#p624982 :-D
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Markus »

To je otázka za milion. :) Ale hlavně neexistuje žádný jeden obecně dobrý formát - všechno se podřizuje tomu, jaký typ dobrodružství píšeš, co v něm je, jestli to máš spíš příběhové, nebo spíš jen lokaci atd... Moje rada něco si zahrát nemíří k tomu, abys zjistil, "jak se to dělá správně" (což nezjistíš), ale abys získal osobní zkušenost s tím, jaká forma materiálů ti vyhovuje, co se ti používalo dobře, co tě naopak štvalo atd.

Každý si ve výsledku oblíbí jinou formu. Ale to hledání formy, kterou použiješ, podle mě musí proběhnout fakt praktickým hraním, kdy si osaháš, co ti osobně funguje.

Ta Zkáza divošských králů, co furt dokola doporučuju, mi přijde jako vhodný formát pro typ dobrodružství, jaký se tu nejčastěji tvoří – částečně jsou tam "příběhové scény" (celý úvod s obětováním ženy), pak to přejde ve vesničku, která je celá "location-based", tj. jsou tam rozmístěné postavy s motivacemi, ale už tam nejsou scény – ty si vymýšlí Vypravěč sám na základě znalosti lokací a postav. Pak je tam ještě minidungeon (klasika) a výprava do doupěte příšery.

Mně osobně vyhovuje, když jsou dobrodružství "založená na lokacích". Tj. když základní strukturou je mapa a veškerý obsah je v ní umístěný. To mi umožňuje celkem jednoduše dávkovat obsah hráčům. V tvém případě bych například popsal lokaci kostel a v té bych popsal kněze a jeho motivace, informace, atd. Pozor! To neznamená, že kněz musí nutně být v kostele! Naopak, já ho celkem organicky budu ve hře používat i kdekoli jinde. Ale jakmile budu potřebovat informace o knězi, budu vědět, že mám nalistovat kostel a tam je najdu. Jakmile se začnou míchat různé logiky organizace textu – částečně podle lokací, částečně podle postav, částečně podle scén, tak se to pro mě sype a nevím, co si s tím počít.

Naopak když mi vesnici popíšeš bez mapy a bez lokací jen jako obecnou změť nějakých postav a zápletek podaných stylem "co by se tu mohlo stát", tak vlastně nevím, co s tím dělat.

Ale to už se dostáváme k tomu, že si každý zažije něco, co funguje jemu osobně.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

V pohodě, je to důraz na formu textu, což uznávám je dost podstatný aspekt, ve chvíli, kdy je třeba podat někomu třetímu komplexní informaci.

Já jsem ale momentálně ve fázi, kdy nemám ještě úplně dodělanou hmotu a jde mi spíš o zpětnou vazbu k ní, že než to do té formy formy nějak nacpu. A v tom si určitě nechám rád poradit. Chápu, že že číst něco rozpracované, kde ty informace možná nejsou úplně přehledně podané je odrazující a tudíž to limituje i možnost sběru zpětné vazby k tomu, co mě zajímá. Asi jsem tu ukázku zveřejnil předčasně, kdy máš pocit, že tam není pořádně co komentovat? To je taky cenný poznatek :-)

Každopádně teď mě hlavně zajímají spíš přípomínky, jakou napsat třeba Jerson ohledně toho elfa apod. Hlavně abych vychytal hned od začátku nějaké nelogičnosti, které už pak nepůjdou vyrvat bez toho, aby se to celé nezbortilo.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Markus »

Já to jenom veeeelmi rychle proletěl očima, takže obsah ti vlastně komentovat nemůžu. Zkusím se k tomu dostat o víkendu (?). Je fajn, že znám původní verzi, takže mě zajímá, jak to předěláš.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Tak v uplynulých dnech jsem se to pokusil na základě připomínek trochu pročistit, aby info o lokacích a NPC bylo víc oddělené.

:?: Co říkáte na to, že záměry frakcí jsou popsané zvlášť? A je vám z toho jasné, jak byste to zahráli?

Jinak co se týče map a obrázků - počítám s nimi. Tím pádem se bude moct i více proškrtat text, protože některé věci z obrázku nebude třeba popisovat tolika slovy. Na druhou stranu se mi nechce malovat X verzí mapky, dokud to nebudu mít trochu vykrystalizované. Raději budu přepisovat text, to mi jde líp.

Takhle v hrubých rysech by to už podle mě mohlo zůstat, pokud tam někdo nenajde zásadní díru. Chce to ještě dodělat samozřejmě detaily. Hlavně tam teď ještě chybí co nabídne Viničná bába postavám za spolupráci při ochraně hroznu.

Odkaz: https://docs.google.com/document/d/1fR9 ... sp=sharing
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Mapka:
vinobrani.png
Momentálně asi nic lepšího neumím... 8)
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Stále na tom dělám. Dneska jsem se pokusil více prokreslit linku s viničným běsem, který tak bude rovněž usilovat o získání hroznu, přičemž poku ho získá, bude to mít katastrofální důsledky. Tím bych řekl, že jsem ty frakce poteciálně bojující o čarovný hrozen načtvrtl snad docela fukčně a žádná z nich na mě nepůsobí samoúčelně. Otázka je, jak to působí na vás? :?: Budu rád za vaši zpětnou vazbu :-)

https://docs.google.com/document/d/1fR9 ... sp=sharing
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Laboratorium

Příspěvek od Korhul »

Poslední dobou jsem se vrhnul do finišování tohoto díla vlakem cestou do/z práce, ještě mi tam zbývá pár TODOs, ale pokud by někomu stálo za to, se na Vinobraní - 10th anniversary edition (původní dobrodružství Dva týdny do vnobraní vyšlo v Drakkaru #35 v prosinci 2022 :-)), podívat, budu rád za vaše komentáře.

Proč by vám mělo stát za to, to číst? Snažil jsem se sepsat dobrodružství, které bude stát na snaze několik frakcí získat čarovný hrozen - magickou substanci. Ať už se hráči vrhnou na kteroukoli naznačenou linku, mělo by je to v posledku navést na to, že se urodí tato vzácná plodina. Pokusil jsem se vymyslet tam dostatek prvků, nejen v podobě NPC, se kterými mohou postavy interagovat a následně nechť se hráři rozhodnou na čí straně se do závěrečného šturmu zapojí. Těšit se můžete na obří škvory, revenanta bažícího po opilosti, které nemůže dosáhnout, nepřátelsky naladěnou elfku, kočovné hobity, viničného běsa, který když se napije...

https://docs.google.com/document/d/1fR9 ... sp=sharing - komentuje zde nebo přímo do dokumentu.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů