[Zbrblani a brainstorm] Home setting

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10520
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Ecthelion » 15. 10. 2011, 10:17

Quentin píše:Napadají vás nějaké organizace, které by se mohli vyskytovat ve více městech? Chce to aby měli nějakou motivaci (viz odkaz na zaka v předchozim postu)
Rudý vitriol
Skupina renegátských alchymistů, bažících po poznání a neštítící se žádných skutků, aby jej dosáhla. Původní zakladatelé tajné organizace byla trojice přeživších poražené frakce v občanské válce Tarhunu. Vzbouřili proti svému pánovi, ale jejich armády golemů byly poraženy. Přeživší uprchli na sever a rozptýlili se do různých měst, kde si vybudovali alchymistické kruhy následovníků a pokračovali ve svých bádáních a pokusech. Byli přesvědčeni, že jejich porážku zapříčinila jejich neznalost a neodstatek vědomostí. Po staletí se tak snažili získat nové informace, vylepšit své postupy a připravit se na vítězný návrat do Tarhunu. Dodnes nově zasvěcení alchymisté a tovaryši přísahají, že se až nadejde čas rudého vitriolu, vrátí zpět do Tarhunu a vezmou si zpět, co mělo být jejich. Město ale již dávno pohltila zkáza a dnes z něj zůstaly jen trosky.
Členové skupiny operují v utajení, ani v rámci kruhů neznají svá skutečná jména a jejich laboratoria jsou ukryty hluboko pod zemí a chráněná řadami pastí. Odmítli všechny hranice při svých bádáních a pokusech a nemají žádné zábrany, je-li možnost, že ziskem bude vědění. Proslusli jsou především krádežemi kouzelných předmětů, které zkoumají, rozbíjejí, destilují jejich esence a snaží se vylepšit své postupy a procesy. Ve skrytých laboratořích provádějí také strašlivé pokusy při tvorbě homunkulů, kradou mrtvá těla, stejně jako unášejí živé lidi, aby je přikovali v temných sklepeních, testovali na nich limity lidského těla, hranice bolesti, připojovali je k podivným přístrojům a aby jejich orgány použili pro svá monstra. Stále ovládají umění tvorby tarhunských golemů a proto jsou obáváni. Jejich přepadové skupiny, jdoucí za tajemným cílem, většinou sestávají z několika pokroucených homunkulů, vypěstovaných v laboratoriu, golemů, z jejichž očí žhne kouzelný oheň, tovaryšů a alchymisty kruhu samotného v rudém odění.
Na místě krádeží nechávají krystal rudého vitriolu jako značku a podpis.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Izarias » 16. 10. 2011, 14:23

Ty zbraně a zbroje by mohly být prokleté, nijak zvlášť, ale mohly by mít nějaké nepříjemné účinky (ostrý meč, který ale zapáchá, kdykoli s ním někdo sekne; brnění, které způsobuje boláky; štít, který vráží do rukou třísky atd...). Místní o tom vědí, i cizinci by zažívali nepříjemné pocity, když by chtěli některý z nich zvednout. Jen opravdu zoufalý člověk zbraň, zbroj či štít použije. Problém je v tom, že se tak stává následovníkem... tedy člověkem, který převzal osud či touhy poraženého a musí je naplnit, aby byl předmět očištěn a on se ho mohl zbavit.

např.
Vigův meč
Muž jménem Vigo nosí velmi ostrý meč, který sebral cestou kdesi na dávném bojišti. Vigo je muž pevné, silné vůle, nikdy nebyl pohledná, ale často se smál a děvčatům s ním bylo dobře. Teď je tak trochu troskou dřívějšího já. Jeho meč ho nutí dělat ošklivé věci... touží po krvi. Kdykoli ho Vigo vytáhne, změní se i ten nejcivilizovanější souboj v krvavý masakr. Viga ovládne šílenství a jeho oběti končí rozsekané na tak malé kousíčky...
Vigo však není násilník. Svůj meč vytahuje jen v nejvyšší nouzi. Ví, jak to dopadá. Brání se tomu.
Samotný meč bude očištěn teprve tehdy, když Vigo naplní touhu jeho původního majitele - změří své síly s jednou z nejsilnějších bytostí světa a vyhraje.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Conlai » 17. 10. 2011, 14:10

Bratrstvo ochránců a strážců

Jak se města rozrůstají, tak bují organizovaný zločin. Bratrstvo založili vysloužilí vojáci a menší obchodníci jako ochranu před tyranií gangů a zločinných syndikátů. S postupem času tato organizace získala de facto monopol na poskytování ochrany za úplatu v celém městě, vyhnala také z řemesné čtvrti a velké části slumů gangy. Jistě leckdo by mohl říci, že platit Bratrstvu není o moc odlišné od placení výpalného, ale dotyčný by dostal nakládačku.

Bratři teď posedávají před hospodami a v hernách, ozbrojení dlouhými noži a palicemi, na pravém malíčku vytetovaný prsten , "ohnutý meč" Bratrstva (svůj znak brý berou tak vážně, že apostatům sekají malíčky a podvodníkům celou ruku v zápěstí). Jejich hlídky se vyskytují i tam, kam si městská hlídka netroufne a tříčlenná Rada, která Bratrstvu velí, dělá obchody s mafií a klade požadavky gangům.

Mnoho ze zakládajících bratrů si z tažení v dalekých zemích přineslo uctívání Sanga, boha krve a boje. Jeho uctívání je neoficiální vírou Bratrstva (jeho kněží jsou ti nejvíce zjizvení rváči) a Divokého kvasu, bakchanálií spojených s pochodem městem, které se konají jednou do roka, se učastní i Bratři, kteří Sangovi neobětují. Vždy v této době se slušní měšťané raději zavřou doma, zabední okna, zavřou dcery v komoře a čekají až to přejde. Dostat se mezi rozbouřené Bratry toužící po krvi může být i osudné, nejeden nerozvážný mladík či cizinec už při Divokém kvasu zahynul (na otravu alkoholem, následky rvačky, podupání, nebo při nějakém šíleném kousku, ke kterým se účastníci vyzývají).

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10520
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Ecthelion » 17. 10. 2011, 14:15

Twll (známý také jako Goblosluj, nejčastěji ale Díra)

O Twllu se vypráví mnoho příběhů a nic se neví najisto, kromě toho, že twllští goblini pomohli Vaharině zvítězit v bitvě o Sedmiříčí. Od té doby je to jen pověst a mýtus o skrytém sídliši goblinů někde v okolí města. Občas se tvrdí, že si je goblini zbudovali sami, další říkají, že je jen našli osídlili, jiní, že původně patřilo staršímu lidu, který jej přenechal goblinům na základě smlouvy, kterou spolu uzavřeli... ale většinový názor obyčejného měšťana je ten, že pokud kdy takové místo existovalo, je už nejspíš dávno zničeno nebo je to nějaká nevýznamná nora, kde bydli pár goblinů a nemá cenu se tím zabývat. Nejpodivnější ale je, že poslední verzi šíří a všemožně podporují... právě sami goblini.

Goblinů vždycky ve Vaharině byla spousta. Žijí většinou z ruky do pusy, na nejnižších stupních žebříčků, berou podřadné práce, které by nikdo jiný nedělal, žijí v horších částech města, kradou, pijí a perou se (především s gnómy - skupina goblinů a gnómů najednou v hostinci je sud s prachem a je většinou lepší se vytratit z detonační zóny). Jen někteří z nich (především hobgoblini) se dokázali vypracovat díky lichvě a hazardním hrám, které provozují. Za gobliny jdete pro peníze, když už nemáte jinou možnost (a nechodíte tam rádi, protože když nezaplatíte, co jste dlužni, goblini se s vámi nemazlí). Nikdo jim ale nevěnuje příliš pozornosti ani by nedokázal říct, kolik jich vlastně ve městě je (protože jednotliví goblini se lidem zdají stejní a mají problémy je od sebe rozpoznat). Pravdou je, že goblinů je ve městě mnohem víc než by většina lidí řekla. A hodně dalších žije v Goblosluji, která se oproti pověstem nachází v šachtách a chodbách hluboko pod Vaharinou.

Jen málo ne-goblinů kdy Díru navštívilo a ještě méně jich zná cestu. Většina přístupů je skrytá, hlídná pastmi a strážemi a často úzká tak, že se jimi protáhne jen goblin (a to některými jen ti velmi malí, a to jen nazí a natření olejem). Cesta chodbami a šachtami z povrchu dolů nebo trvá rychlým goblinům okolo osmi hodin, obráceně dvojnásobek. Dole, hluboko ve skále, pod nejhlubšími kobkami města, leží Goblosluj. Rozsáhlé sídlo, kde goblini žijí bez zasahování zvenku, těží rudu, vychovávají svá goblata a učí je starým tradicím a písním, které na povrchu již nezní... a také skladují kradené zboží, se kterým dále obchodují. Ve městě vládnou dva velké rody hobgoblinů, které spolu stále soupeří, a pranice nebo bitky goblinů označených šedým nebo černým šátkem jsou zde na denním pořádku. Okrajové oblasti ovládají další gobliní rodiny. Goblini jsou ve skrytu největšími překupníky (dokonce zaměstnávají lidi jako zástěrku (a tito to často netuší) kradeného zboží ve městě, skvělými zloději a také organizátory pašování, lichvy a hazardu. To je nutí obchodovat s gnómy (kteří ve svých vzducholodích jejich zboží často pašují), které nesnášejí, ale plyne jim z toho velký zisk. Do politiky nahoře se příliš nemíchají, jen občas prodají nebo předají nějaké informace (díky goblinům v ulicích mají kapitáni Twllu nejlepší přehled o tom, co se děje) a hlavně se snaží, aby jejich úkryt zůstal utajen. Kvůli tomu neváhají vraždit a bojovat, ačkoli jinak je jejich stylem spíše rezavá kudla do zad.

Ulicemi Díry procházejí členové staršího lidu s kouzelnými lampami (stejně jako Vahariny na povrchu), protože jim to přikazuje tradice a mají vlastní cesty, kterými přicházejí a odcházejí, ale jinak o existenci Goblosluje mlčí. Zdá se, že mezi Šedým goblinem, Černým goblinem a králem-druidem existuje jakási podivná dohoda... ale co je jejím obsahem, nikdo kromě nich neví.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Conlai » 17. 10. 2011, 14:41

A ještě přihodím pár bohů:

Belana
Bohyně mládí, krásy a plodnosti. Podle všeho má také velkou slabost pro hady a drahokamy. Její kněžky jsou schopné lazebníce a travičky. Navíc mnoho chrámů provozuje školy, do nichž šlechtici a bohatí posílají své dcery. Z nějakého podivného důvodu jsou totiž nezávislé a tajemství jedů ovládající akolytky Belany velmi žádanými nevěstami. Její kněžky jsou také často zároveň kurtizány, což bohyně nezatracuje, ale naopak podporuje. Tyto kněžky se těší velké vážnosti pro svou krásu, vzdělání a důvtip. Stáří se dožívá nemnoho kněžek, přispívá k tomu jistá soutěživost v hierarchi kultu spojená s již zmiňovaným travičstvím.

Fel
Také zvaný Světlonoš. Bůh zásvětí, který se svou lampou sbírá ztracené duše a odvádí je do svých síní. U mrtvých se před pohřebem zapalují svíce a drží vigilie právě proto, aby je Fel v mlhách zásvětí snáze našel. Pokud chtějí mít pozůstalí opravdu jistotu, zaplatí Felovým kněžím za rituály se spoustou zvonků, zpívání a úpění, které Fela k nebožtíkovi dovede i kdyby snad byl slepý. Říká se, že čím bohatěji je vyzdobený Felův chrám, ve kterém jsou pohřební obřady provedeny, tím lepší prý bude místo nebožtíka u Světlonošova stolu.

Gigia
Bohyně moudrosti, léčení, porodních bab. Stará žena s jedním okem, milá k mladým a neskutečně krutá k těm, kdo nemají úctu ke stáří nebo ubližují dětem. Říká se, že její kněžkou se může stát jen stařena s velkou rodinou nebo mnoha svěřenci.

Kleftis
Patron zlodějů. Kdysi jej ostatní bohové prokleli, zbavili jej tváře zato, že ukradl obličej vládci bohů a svedl jeho ženu. Od té doby nosí Klefis vždy obličej toho, komu se zjevuje... a zjevuje se jen mistrům zlodějům. Neobětuje se mu v chrámech, protože nemá kněžstvo, ale prý přináší štěstí dát kradený stříbrňák žebrákovi nebo mu věnovat úlitbu při pitce oslavující úspěšný lup.

Král vrahů
Jak naznačuje jméno, je to patron zabijáků. Nebo spíše strašák. Jeho skutečné jméno prý bylo Dolofonos a byl předurčený k tomu, aby byl nejkrutějším a nejlepším vrahem světa. Dlouho pracoval za peníze, ale přestalo jej to bavit a začal „lovit“ nesnadné cíle. Nakonec se prý rozhodl lovit nadále pouze jiné vrahy. Prý měl ve svém vlastnictví tři zázračné předměty, které jsou teď roztroušené po světě - Černý backgammon, Upíří plášť a Sedmisměrný kompas.

Sang
Bůh krve a boje. Jeho kněží vypadají jako pouliční rváči, často jim chybí kus ucha, nebo jsou zjizvení. Sang si cení vytrvalosti, divokosti a neústupnosti pohrdá křivopřísežníky.

Smrt
Smrt nikdo neuctívá. Lidé uctívají různé vládce zásvětí, bohy války, dokonce i Krále vrahů, ale ne Smrt. Vypráví se příběh o jistém princi, nástupci trůnu velké říše, jehož otec mu zanechal knhu s rituálem apoteosy, proměny v božstvo. Jedinou podmínkou, kterou jeho otec a jeho mágové nenaplnili, bylo zničení jiného boha, jehož místo měl nástupce zaujmout. Onen princ, který byl nejlepším šermířem své doby se rozhodl, že jediným vhodným místem pro něj je nahradit samu Smrt.
Hledal po celém světě mnoho dlouhých let. Vždy přicházel na místa, kde Smrt právě byla, nebo ji minul ve chvíli, kdy bral život protivníkovi. Lidé se dokonce ani nemohli shodnout na tom, jak Smrt vypadá. Podle někoho to byla krásná žena z uhlově černými vlasy, podle jiných ježdec na vranném koni, podle ještě jiných rytíř v černé zbroji...
Až nakonec jej žebrák, který ve stárnoucím muži v zaprášeném plášti ani nepoznal svého vládce, okázal k jakési zapadlé chatrči na kraji města, kde na prince čekala pokřivená stařena v černé kápi. Princi se nechtělo věřit, že snad konečně dostihl svého nepolapitelného protivníka. Oběma rukama pozvedl svůj (kdysi tak lehký) meč, nad zdvihl její černou kapuci a zamžoural do obličeje stařeny. "Tak jsi mě konečně našel" řekla Smrt. A to je konec příběhu.
Možná, že se nevyplatí si se Smrtí zahrávat, ale říká se, že zemřelý není zcela ztracen, dokud s ním Smrt za soumraku nepřekročí hranici zásvětí. Také se říká, že Smrt, ať už v jakékoli podobě, má slabost pro hazard.

Ydrargyr
Bůh proměny, alchymie, tajemství. Uctívaný Cechem alchymistů. Tajemný učitel, který kdysi lidem předal 36 kovových desek obsahujících klíč k tajemství světa. Většina náboženských textů kultu je sekundární literaturou k těmto deskám a objevit byť jen jednu by pro Ydrargyrova uctívače znamenalo ekvivalent osvícení.

Uživatelský avatar
pipux
Příspěvky: 371
Registrován: 2. 3. 2010, 18:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od pipux » 17. 10. 2011, 15:19

Conlai: chápu, že sis s tím vymýšlením dal práci, ale ... opravdu nic nového pod sluncem!
Obdivuji, že máš ty nervy mísit v jednom prostředí renesanční motiv masek se starými (slovanskými, nebo třeba ještě sumerskými) koncepty bohů. *facepalm*

Co takhle modly a uctívané bytosti projednou pojmout trošku jinak?
... vztahy mezi lidovou kulturou a kulturou vzdělanců ve středověku a také na lidové pověry a představy. Vychází ze středověkého exempla, které napsal v polovině 13. století dominikánský kazatel Štěpán Bourbonský, jenž je autorem nedokončeného spisu „Sedm darů Ducha svatého", které je bohatou sbírkou různých exempel. Jedna část díla pojednává o pověrách, a právě v této části, v „kapitole" o pověrách, které urážejí Boha, se nachází příběh o psu, kterého omylem zabil jeho pán, jenž si myslel, že zvíře napadlo a usmrtilo malé dítě v kolébce, ale realita byla zcela jiná. Věrný chrt dítě naopak zachránil před dotírajícím hadem, kterého v boji zakousl. Když muž poznal, že udělal chybu, pohřbil psa a kolem jeho hrobu vysázel stromy, které měly připomínat jeho památku. Les se postupem doby stal místem kultu, kam ženy přicházely se svými nemocnými dětmi, aby jim pes - světec pomohl.
Zdroj: http://stavitele-katedral.cz/praha-svat ... kcni-cenu/

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13353
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Pieta » 17. 10. 2011, 15:53

pipux píše:Conlai: chápu, že sis s tím vymýšlením dal práci, ale ... opravdu nic nového pod sluncem!
Obdivuji, že máš ty nervy mísit v jednom prostředí renesanční motiv masek se starými (slovanskými, nebo třeba ještě sumerskými) koncepty bohů. *facepalm*
Myslím, že by ses měl v debatě vrátit o dvě stránky zpátky a přečíst si tohle.

Sosacek
Příspěvky: 21580
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Sosacek » 17. 10. 2011, 15:56

Nebo STFU GTFO na d20, kde je tohle standardni pristup.

Conlai, BTW, ty jmena jsi schvalne vymyslel aby znely symbolicky, nebo to je nahoda? Protoze vsechny fakt ... sedi.
Sic transit gloria mundi.

Uživatelský avatar
pipux
Příspěvky: 371
Registrován: 2. 3. 2010, 18:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od pipux » 17. 10. 2011, 16:19

Ok! Chápu. Prvně si přečíst nadpis sekce, zamyslet se, a až potom něco psát - bude-li co.

Jen bych pak rád někde viděl výstup tohoto ... brainstormu.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10613
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od OnGe » 17. 10. 2011, 16:22

Ja si myslim, ze pipux celkem uderil hrebicek na hlavicku a za sebe musim rict, ze jeho citace je to nejzajimavejsi, co jsem na tehle strance zahledl. Krom toho tu tak nejak vyplynulo, ze si na ten brainstoriming zas tak nehrajem, tak k cemu to kamenovani?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Conlai » 17. 10. 2011, 17:24

Sosáček: Jména jsou řecká a sedí možná i proto, že Kleftis znamená "zloděj", Gigia "babička", Dolofonos "vrah" a Ydrargyr "rtuť". Sang je zkrácené latinské "sanguis" pro krev. Dobrý postřeh. :wink:

pipux: Máš pravdu a mýlíš se zároveň. Ano, jsou to jednoduché a přímočaré nápady, které odkazují na staré mytologémy. Nedal jsem si ale s tím vymýšlením takovou práci.
Zrovna bohové a náboženství jsou témata, kterým se hráči v mých hrách moc nevěnují. A tím "ne moc" myslím vůbec. Mnohem víc je zajímá mocenská struktura a movitost kultu, případně nějaké události, slavnosti a zajímavé pověry. Proto jsem se snažil načrtnout jen rychlou inspiraci právě tímto směrem. Cokoli víc je pro mě ztráta času, protože se to nedostane (do mé) hry.
Výtku ke kombinování různých kulturních pozadí a analogů komentovat nebudu, protože nevím, co by na pastiche mělo být špatného.
Ten příběh o psu je super. Toliko k odpovědi na to, co by se dalo vnímat jako kritika.

Teď ke tvému alpha-nerd chování. Vím, že máš potřebu u každého svého postu dávat najevo svou sečtělost a nadřazenost, ale na hlavu si srát nenechám. Zvlášť ne od někoho, kdo poměrně hodně času a úsilí věnuje sepisování pseudovědeckých statí z imaginárního světa. Tuplem ne proto, že svým hráčům nenutím "fundované" bláboly, které je nezajímají. Jestli si chceš na tomto foru získat respekt, dosáhneš toho kreativitou a otevřeností, ne agresivitou a honěním ega. :wink:

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4712
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od PetrH » 17. 10. 2011, 19:44

nebo naopak kdyz renesancni stopa, tak jeden buh, a je jedno ze jedno mesto veri v "katolickeho" a druha strana "arabskeho".
Kazdy o druhe strane tvrdi, ze jsou pohane, nad jezerem se tyci stihla vysoka vez katedraly. Bily kamen se odrazi od cerne vodni hladiny v zapadu slunce, jeho 10 zvonu byzvani kazdy den pravidel jiz desitky let s poslednim slunce svitem varovani, ze nastava vlada temnych zivlu a rano s prvnim paprskem slunce vyzvani stastnou zpravu, ze konec priserna a vlada dne nastava.
Rika se, ze v srdci kazdeho zvonu je ukryt carovny krystal, ktery pri spravne kombinaci uderu a poctu na kazdem zvonu vysle nad mesto neviditelnou clonu, ktera ma mesto chranit....
Knezi, kteri slouzi svemu bohu jsou nekdy az fanaticti a je mozne videt na kazdem druhem jarmarku pranyrovani posedlych dablem, snaha ocistit pomatene nebo v zadosti o prominuti hrichu mrskanim a sebebicovanim...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Sosacek
Příspěvky: 21580
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Sosacek » 17. 10. 2011, 20:08

Conlai píše:Sosáček: Jména jsou řecká a sedí možná i proto, že Kleftis znamená "zloděj", Gigia "babička", Dolofonos "vrah" a Ydrargyr "rtuť". Sang je zkrácené latinské "sanguis" pro krev. Dobrý postřeh. :wink:
Ja neumim recky a nevedel jsem co znamenaji ty slova prasne, ale proste sedi :) Good work.
Teď ke tvému alpha-nerd chování.
Se nehadejte, ne. Proste ho vyzvi na souboj a zabij katanou $D

...

Co me to think of it. S tim monoteismem to ma neco do sebe. Ale jediny fantasy kde maji jednoho (pseudo)krestanskyho boha co jsem nasel je Burning Wheel? Ale je fakt, ze od forgotenu je polyteismus v dnd klasika
Sic transit gloria mundi.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4712
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od PetrH » 17. 10. 2011, 20:15

ja mam prevazne svet pouze s monobohem, pokud ma dojit k vykladani a stretu kultur pouzivam analogie krestansko arabskych stredovekyhc vztahu, dokonce jsme mel i "krizacke tazeni" a celou jednu kampan postavenou na nem...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7331
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Zbrblani a brainstorm] Home setting

Příspěvek od Quentin » 18. 10. 2011, 15:15

Ecthelion: Vitriol i Goblosluj jdou určitě do hry! ;)

Conlai: Cool stuff. Tyhle bohy používáš i ve svém LotFP? Elfa si pro svýho Avengera vybral Zefiru.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host