Gamebook k testování / opět na scéně

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 28. 4. 2011, 12:08

no me prijde ten bonus lepsi a navic, muzes aplikovat i tvuj system. Pokud mas magickou truhlu, co otevre kouzlo jen "odemkni" a ty ho nemas, mas smlulu, pokud mas tak jsi v pohode a zkus to, pokud je ovsem trhuhla obycka a jen zamcena muzes aoplikovat muj zpusob tj. mec prehod 7 nebo mec + kouzlo (za nej bonus+4) a prehod 7
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 28. 4. 2011, 13:07

ano mas pravdu, uz sem to zahrnul do komentare v te me tabulce, ke kouzlu odemykani. to sem tam stejne mit chtel. u ostatnich nevim.

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 29. 4. 2011, 06:37

Ted premyslim konkretneji co prinasi system "bez smrti".

Nepratele jsem si rozdelil na 2 skupiny, podle inteligence:
1 - neinteligentni; priklad pavouk. Zde je pomerne nasnade, ze pote co prahraji boj tak utecu, takze me to prehodi na jinou dejovou linii.
2 - inteligentni; priklad lupici. Tady to uz zalezi presne na konkretni postave (carodej, kanibal atd.) co se stane po smrti. Muze prehodit na jinou dejovou linii, viz stale zminovany unos, nebo hrace nechaji v bezvedomi na miste (po probuze ma mene staminy) anebo z nej muze dana postava "vysat" nejaky skillpoint.

Mam ted totiz dilema, jak resit situaci: ve hre se budou vyskytovat prisluhovaci, nejaci humanoide slouzici strane zla (klasika). No a ted co udelat kdyz s nimi clovek bude bojovat a prohraje. Napadla me moznost, ze jej vzdy zajmou a odvezou ho do vezeni. Odtud se hraci poradi uprchnout a pak se dostane na nejakou dejovou vetev z ktere muze pokracovat jinym smerem k cili. Do ted by to bylo v pohode.
Ale nevim jestli neni hloupe, pokud ho zajmou v pozdejsi fazy hry, ze jej odvezou na stejne misto (jinak bych tech vezeni musel udelat treba 10). Tim padem se vlasne dostane zase nazpatek ve hre. No a co kdyz uz ma nejake predmety a prijde na ta sama mista kde je nasel? To same s postavami co mluvil, treba jedna zemre a hrac prijde opet na to misto kde je ziva.
Jedina moznost, podle me, je davat do techto kritickych mist (je tam predmet co mam, postava s kterou jsem uz mohl mluvit) moznost "pokud jsi zde jiz byl, otoc na ...".

Osobne si myslim, ze smrt budu muset, sice jen v malem mnozstvi, do hry zaradit. Ono totiz "smrt" se da v tomto pripade vylozit i jako konec hry. Takze pri boji s bossem prohraji a on me sice necha zit, ale budu mu muset naveky slouzit. To je taky "smrt".

Zajimaly by me vase nazory, dik :)

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 29. 4. 2011, 08:48

a co nechat moznosti smrti nepratel podle vysledku souboje na postave (v pripade, ze eches toho tvora zabit, jdi sem (nejaky exp. point) nebo sem pokud jej jen vyzenes od sebe (darujes zivot) nejaky exp. point a pritom s eklidne za 20 odkazu ten porazeny kapitan skreti straze zase vrati a ma dva pomocniky (maly exp. za poznani a uceni se) a po bitve trea uz jen smrt ?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 29. 4. 2011, 09:19

No me slo spis o pripad hrace co by normalne zemrel.
Co budes delat pote, kdyz ti klesne pocet staminy na 0. Bud uteces, nebo te lupici unesou, tim ti vznikne dalsi vetsi strom pribehu aby ses dostal pryc. No a pokud tam budes mit takovych postav (jine varianty nez utek z boje) vic, tak misto jednoduche smrti budes muset defakto udelat pokazde novy strom deje.
Takze vetsina knihy bude tak moc vetvena, ze kdyz ten pribeh projdes tak z knihy zahrajes treba jen 10% obsahu.
Nebo tam musi byt malo soubouju.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 29. 4. 2011, 09:26

takto, v prvni knize lw jsme bojoval pokud dobre vzpominam ais pred 14 dny celkem 8x nez jsem dosel cile. takze jak s erika ve starsich hrach a i tech modernich, ne vzdy boj muze byt spravny krok k dosazeni cile.
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 29. 4. 2011, 11:29

O tom zadna, muze to jit projit s minimem boju nebo zadnymi, ale i tak musim poresit treba tech 8 boju. A protoze tam nebude smrt (prozatim) tak musim minimalne 8x vymyslet co s hracem kdyz prohraje a neumre. To je podle me velke cislo.
:)

Touto uvahou se ale dobiram k tomu, ze smrt v GB pravdepodobne stejne bude.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 29. 4. 2011, 12:07

...
Touto uvahou se ale dobiram k tomu, ze smrt v GB pravdepodobne stejne bude.
...
a amerika jest objevena :) nene rypu, bez toho to nepujde, ale cast by mohla jit vyredit takto bez smerti
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 29. 4. 2011, 12:59

PetrH píše:
...
Touto uvahou se ale dobiram k tomu, ze smrt v GB pravdepodobne stejne bude.
...
a amerika jest objevena :) nene rypu, bez toho to nepujde, ale cast by mohla jit vyredit takto bez smerti
hehe v pohode :) no jak tu sla diskuze tak se nikomu nechtelo moc umirat, zkusil jsem to bez smrti a nepujde to. Ale jak rikas bude jich malo. Rozhodne bych rad aby to slo dohrat na prvni hrani max. podruhe. A to bez podvadeni.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 29. 4. 2011, 13:46

az budes chtit recenzi na draft dej vedet;)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 89
Registrován: 5. 7. 2009, 02:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od Chors » 29. 4. 2011, 21:03

vážně myslíš že byl takový problem u každýho boje mít třeba poznámku pokud ti stamina klesne pod nějakou hodnotu otoč na ( a tam na jednom odkaze bys měl třeba vysvětlení toho jak ses probudil tam a tam a chybělo ti to a to ) a pokud soupeřovi klesne stamina pod jinou hodnotu otoč na něco jiného ( tam by zase bylo nepsáno u postav které bys nemínil opět použít že si je třeba dorazil a nebo u těch co by si chtěl znovu použít že ti výměnou za svůj život nabídli něco či dokonce že tě nějak obelstili a utekli )?

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 30. 4. 2011, 13:02

Diky za reakci :)

No tohle problem neni, pokud se jedna o samostatne nepratele.
To jestli ti klesne stamina na 0 nebo jen pod urcity pocet, je uz detail (pravdou ale je, ze kdyz ti klesne treba pod 2 tak to vypada lepe nez pod 0, to je jako kdybys zemrel).
Problem nastava, kdyz mam v knize posluhovace zla. Oni te nemuzou nechat nekde omraceneho a bez vzkazu co mas dorucit. Je jasne, ze kdyz si nejsou jisti, jestli znas obsah zpravy, tak te rovnou zabiji nebo odvezou nekam do jejich vezeni.
Protoze setkani s nimi bude castejsi tak tahle varianta u nich nefunguje.
Pokud budes bojovat s barbarem tak ten te omraceneho nekde nechat muze a tim te posune na jinou dejovou vetev. Ale nejde to udelat u nikoho kdo ti jde po krku a pronasleduje te.
Alespon ja si to myslim, budu rad, kdyz mi to nekdo vyvrati a poradi ;)

Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 89
Registrován: 5. 7. 2009, 02:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od Chors » 4. 5. 2011, 12:06

Tak pozoruji že nikdo další nepíše ale já bych návrh měl řešení by bylo že ty souboje hrdiny a přisluhovačů by se postupně vyostřovali že nejprve by byly varianty s tím jak sem psal že pokud ti stamina klesne pod X ( zde by byla ještě vysoká hladina aby postava měla dost sili a někam utekla ), později by už hrdina věděl že ho jen tak nenechají tak by stamina měla nastavenou nižší hodnotu ( to už by třeba vedlo k zajetí někde v kobce odkud by postava ještě mohla uprchnout ), no ale koncem příběhu by už bylo jasné že souboj s přisluhovači je na život a na smrt ( ale to by bylo už někdy ke konci kdy by už bylo odhalena většina tajemství a smrt by byla jedním ze zakončení příběhu ).

A další varianta která mi bleskla hlavou právě teď je, že by hrdinovy pomohlo něco v závislosti na okoli ve kterém se právě nacházel ( někde v přírodě třeba rozzuřené zvíře či druid který by zasáhl svou mocí, ve městě třeba kněz či vymítač ďábla který vycítil zlou auru a jal se svojí povinnosti, ve skalách třeba hluk způsobený soubojem spustil lavinu která vás oba smetla ale tvé bezvládné tělo vynesla na povrch kdežto pomocník který se snažil bránit byl uvězněn pod nánosy sněhu, atd. )

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 4. 5. 2011, 12:34

Dik za odezvu, musim rici, ze to jsou oba velmi dobre napady :)
Myslim, ze je moc rad pouziji. Zatim sepisuji zakladni dejovou lini, vzdy jen s kratkym popisem co vidis a kde se nachazis. Pak to dam dobrovlnikum na shlednuti jestli to neni uplna konina. Zatim to delam bez konkretnich souboju, jen obcas, kdyz to je mezni potycka tak tam davam i kdo je nepritel, ale jinak nic.

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 11. 5. 2011, 10:04

tak opet zde, tentokrat jsem sepsal nejaky zakladni dej v knize. pokud si jej chcete precist, je to kratke, tak mi sem napiste ja vam hodim link.
Zajimal by me vas nazor :) jestli to neni uplna blbina.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host