Gamebook k testování / opět na scéně

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 16. 4. 2011, 17:42

Dekuji za moc prinosne napady a postrehy. Nad vsim se zamyslim. :)
Moc se mi libi ty ruzne konce a s tim spojene velicny.

Dalsi napady jsou vitany.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11401
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od OnGe » 18. 4. 2011, 10:11

BasilisK píše:A slepé uličky a umírání jen tak mě štvaly - myslím, že jsem ani nedohrál Strašlivého netvora - snad jsem se ani nevymotal z té úvodní jeskyně. :D
Straslivy netvor byl na tohle opravdu straslivy :) Tolik moznosti, tolik cest a jen jedinou se da dostat ke zdarnemu konci. Neverim, ze ta knizka jde projit ke stastnemu konci bez podvadeni.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Gamebook

Příspěvek od BasilisK » 18. 4. 2011, 12:27

a přitom byla docela zajímavá. Na dovolené jsem to hrál od nějakého odkazu co byl někde blízko exitu z jeskyně a pak už mi to přišlo v pohodě (alespoň co si pamatuju, bude to už více jak 5 let).
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 19. 4. 2011, 09:44

Co se mi zalibilo hodne jsou ty zdroje tak to bych tam nejak zakomponoval.
Dale me napadlo, ze by mohlo byt v knize zajimave:

- kdyz bude nejaka scena zachycena na obrazku, tak tam budou jiste "napovedy" jak se spravne rozhodnout. napriklad:
stojite v rozlehle hale ze ktere vedou dvoje schody nahoru do mezipatra / pujdete po pravem schodisti / nebo si radeji zvolite leve schody - no a k tomu nakreslim obrazek tak aby to spatne schodiste (dejme tomu udela zraneni, protoze se pod vami propadne) melo na obrazku nakreslene praskliny. = pokud si tedy dobre prostudujete kresbu, poznate z toho jak se mate spravne rozhodnout.

- dalsi veci jsou hadanky. meli by byt lehci (eventuelne propojeny s obrazkem) at jsou zajimavou hrickou ve hre, ale at nebrani pri postupu. rozhodne by nemeli branit pruchodu hrou, pokud si zvolite jinou cestu tak to taky pujde, jen to bude tezssi, nez kdybyste uhadli hadanku na brane a pak ji prosli. na tohle mam v hlave system, ze z hadanky "vypadne" slovo a podle tabulky vzadu poznate na jaky sloupec otocit. kazde pismeno v abecede bude mit prirazene nejake cislo, resp. ne vsechna pismena, protoze pak z reseni hadanky slovo "drak" muze mit 4 mistnou cislici. Takze treba cisla budou jen na D a K, takze dostanete napriklad 53. a to je odstavec na ktery se odkazete.
tim padem bez reseni hadanky nemuzete dal.

- hody kostkou, moznost bez kostek, bud nekde na strance jejich zobrazeni nebo neco jako tabulka nahody v LW

- setup-ovani postavy. jeste presne nevim, ale asi bych dal pevny pocet skillpointu a pak treba obratnost, inteligence, sila.
zivoty by byly pevne danne s tim ze by se behem hry mohli nejak sbirat ci kupovat. a podle toho kam by hrac narval ze zacatku body, mel by vyhodu v luku+obrane, magii, utoku zbrani.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2398
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od Conlai » 20. 4. 2011, 12:10

Pokud chceš zakomponovat ty zdroje, bylo by nejlepší zahrnout je do tvorby postavy. Pokud nebudu moci zemřít, nepotřebuji životy, ale dostanu Staminu a Čas, nebo Magii, nebo Sebevědomí.

Uživatelský avatar
mvocet
Příspěvky: 51
Registrován: 27. 12. 2010, 10:35

Re: Gamebook

Příspěvek od mvocet » 25. 4. 2011, 18:28

Diky, pravda.

Jeste se vas chci zeptat, v jake osobe bych to mel psat. Setkal jsem se s tykanim i vykanim ctenari. Mozna takove serioznejsi je to vykani, co myslite?

Uz na necem pomalu delam, tak dam pak vedet :)

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 25. 4. 2011, 19:55

gamebook psany typem vy jste se zvedla odesel je dost divny, takze jednoznacne z pohledu osoby ja (cili tykani)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 89
Registrován: 5. 7. 2009, 02:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od Chors » 25. 4. 2011, 20:56

když jsem si to tu přečet tak mě taky napadlo něco co by mohlo v závislosti na tom že postava bude mít nějakou dejme tomu zmiňovanou staminu rozhodovat kam se bude ubírat příběh. A to stylem otoč na odkaz 1x5 ( x je aktuální stav tvojí staminy ) a bude li se stamina pohybovat v rozmezí 0 - 9 nebo v jiném vymezeném rozsahu tak ti to určitě dá možnost jak rozhodnout spoustu konfliktů a pěkně odstupňovaně v závyslosti na tom v jaké postava kondici (dejme tomu od rozsekání soupeře na kaši až po vrávorání na nohou kdy po prvním výpadu upadneš a probereš se v poutech ). A kdybys postavám dával volnost třeba mezi požitím síly a lstivosti mohlo by rozhodování vypadat třeba takto:
- tasíš li meč a vezmeš si blyštivý kámen silo otoč na 1x5 (x= hodnota staminy )
- chceš li se ale pokusit přesvědčit sedláka že kamen který našel je bezcenná cetka otoč na y2 ( y= hodnota mysli )

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 25. 4. 2011, 21:08

a v baleni bude kalkulacka:D nene tohle bych nedelal je to vzdy hrozba moznyhc bugu a taky to, ze uzivatel neni asi zvedav na velike pocty, chce cist, bavit se, pribeh prozit a mit pocit "plnohodnotheho hrani rpg" napr. i v metru.
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Kelton
Příspěvky: 904
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Gamebook

Příspěvek od Kelton » 25. 4. 2011, 21:25

PetrH: Mám pocit že jsi trochu vedle ... jestli jsem správně chytil ducha návrhu, tak celé velké počty jsou v tom, že mám staminu 3, tak "otoč na 1x5" znamená "otoč na 135", tedy prosté doplnění číslice. Není třeba hned panikařit, když vidíš x a probouzí to tvé traumatické vzpomínky na malou násobilku :D

Problematické může být, že každý takový střet by potřeboval hromadu odkazů (cca 11 - 15). Ale mohlo by to mít i své zajímavé prvky ...
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 26. 4. 2011, 07:16

aha no tak pak, jelikoz ja treba zachytil jinde i prave to "x" jako nasobeni, pokud by to bylo toto, tak bys ale mel pak cislenou radu napr. 103,113, 123...193 a to by uzivatel nalistoval vsech deset a vybral si nejvetsi benefit, takze bys to cele pohrbil, stejne jako dneska moho lidi pohrbiva souboje a automaticky vyhrava a to nejlepe na 1 zasah, pokud to gb vyzaduje. me by se treba spise libilo nasledujici:
jsi bojobvnik mas mec a jdes chodbou. zpoza rohu na tebe zautocil skret a muzes
* bojovat a bezproblemu vyhrat, otoc na 139
* bojovat a vyhrat za cenu ztraty staminy k10-4 otoc na 258
* bojovat a za cenu ztraty vyrazneho mnozstvi staminy (napr. 2k10) a poskozeni mece otoc na 9
* prohrat otoc na 52
a clovek by nebojoval jen si urcil vlastni osud a treba vyhra by nemusela zanemant benefit, naopak napr. obejtovani casti "sebe" by t mohlo prines lepsi benefit jelikoz na otoceni 258 skret tesne pred smerti zachrcel leva chodba ci neco podbneho a toto by ti pomohlo pak dale za dalsi 3 odkazy na krizovatce a pod.
(hodnot k10 jsou jen orientacni ze systemu lone wolfa)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11401
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od OnGe » 26. 4. 2011, 15:33

PetrH píše:jsi bojobvnik mas mec a jdes chodbou. zpoza rohu na tebe zautocil skret a muzes
* bojovat a bezproblemu vyhrat, otoc na 139
* bojovat a vyhrat za cenu ztraty staminy k10-4 otoc na 258
* bojovat a za cenu ztraty vyrazneho mnozstvi staminy (napr. 2k10) a poskozeni mece otoc na 9
* prohrat otoc na 52
a clovek by nebojoval jen si urcil vlastni osud a treba vyhra by nemusela zanemant benefit, naopak napr. obejtovani casti "sebe" by t mohlo prines lepsi benefit jelikoz na otoceni 258 skret tesne pred smerti zachrcel leva chodba ci neco podbneho a toto by ti pomohlo pak dale za dalsi 3 odkazy na krizovatce a pod.
(hodnot k10 jsou jen orientacni ze systemu lone wolfa)
A podle ceho by ses rozhodl, kterou moznost vybrat? Jak poznas, kdy je dobre "uspet" a kdy si nechat masochisticky napraskat?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 89
Registrován: 5. 7. 2009, 02:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od Chors » 26. 4. 2011, 16:09

kelton to pochopil tak jak sem to myslel x bylo pouze dosazení čísla.

to PetrH
Jinak tvůj argument s tím že by každý bral to nejvyší číslo nebo tu nejlepší variantu mi přijde zbytečný protože to co ty navrhuješ že by si někdo moh zvolit cestu sebepoškození mi přijde že by vedl k tomu samému ( zkrátka kdo je munchkin tak to tak bude hrát vždycky ). Další věc že ne vždy ta na první pohled nejpříznivější varianta nemusí být ta nejbohatší na příběh či nápovědy ve hře to není ani až tak otázkou systému ale toho jak to napíše autor. Doufám že si to nebudeš brát nějak osobně ale ani jedna naše varianta nemůže pokrýt spektrum od člověka co vidí gamebook jako příběhovou knihu kde si volí příběh až po hráče kteří se vyžívají v konfliktech a zbytek jen tak prolistovávají.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Gamebook

Příspěvek od PetrH » 26. 4. 2011, 19:56

neberu to osobne, jen jsem prispel svoji troskou do mlyna na toto tema a rikam, ze z meho pohledu by bylo zajimave kdyby si hrac mohl vybrat sve rseni situace i jinak, nez jen vezmu kostky (tabulku atd) a napraskam souperi zbrani.
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22042
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Gamebook

Příspěvek od Sosacek » 27. 4. 2011, 10:25

Kelton píše:Problematické může být, že každý takový střet by potřeboval hromadu odkazů (cca 11 - 15). Ale mohlo by to mít i své zajímavé prvky ...
Tojo. Jak ocislovat kapitoly by byla zajimava uloha z diskretni matematiky 8)
A riot is the language of the unheard.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host