Projekt Omega

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3336
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od crowen » 8. 10. 2018, 16:36

Jerson píše:
8. 10. 2018, 10:39
Ok, tak to nemá smysl dublovat diskusi, tohle téma nechám spát, případné další zájemce odkazuju na d20.
Mozes sem aspon prosim hodit link?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16811
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson » 8. 10. 2018, 16:54


Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16811
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson » 14. 12. 2018, 13:08

Má někdo zájem o pravidla pro offline hraní NPC hráči a ovládání minionů? Řeším to pro Omegu, kdy dva hráči vedou cizí organizaci a velí několika NPC, které vysílají na mise, nechávají je zkoumat artefakty, shání další zdroje a dalšími způsoby řídí skupinu "záporáků", abych to nemusel dělat já jakožto GM. má to výhodu, že tahle druhá strana nemá automatické informace o postavách hráčů a jejich plánech, takže nepůsobí jako uměle vytvoření antagonisté.
Pravidla jsou zatím ve vývoji, ale už se pomalu ustavuje první verze.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16811
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson » 8. 4. 2019, 09:31

Pokud někdo nesleduje diskusi na D20 o pravidlech:

Napadlo mě, že mám zbytečně dva systémy pro uplatňování nevýhod či aspektu oponentů a negativní vyvolání aspektů.

Ten první spočívá v tom, že hráči pro daný test přidělím jednu komplikaci navíc, kterou musí eliminovat pomocí svých úspěchů, jinak mu zůstane a projeví se. To se fakticky může podařit jen v polovině případů, když si vytáhne úspěch, pak má výsledek "nula". Tedy bez použití aspektu má výsledek buď "0 / -- (dvě komplikce)". Při použití nějakého aspektu může mít výsledky:
+ / - / ---

Pokud aspekt spálí, tak:
+ / 0 / --

Druhý je jednodušší - prostě se vytáhne karta navíc za aspekt, jen pokud je to úspěch, tak se karta odloží. Takže výsledek je 1 úspěch / 1 komplikace / 2 komplikace, při použití a případném spálení vlastního aspektu postavy by byl možná výsledek jedna z těchto možností:
++ / ++- / + / +- / +- / - / +-- / --

Ta druhá možnost mi přijde pro hráče férovější, že jedna nevýhoda nepřevažuje nad jedním aspektem postavy a výsledek je symetrický.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16811
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson » 23. 8. 2019, 09:40

Sháním dobrovolníky, kteří budou ochotní napsat mi názor na různé věci - státy, organizace, fenomény - ve alternativním světě roku 1939. Jde jen o vyplnění tabulky a označení položek, ke kterým máte kladný, záporný nebo neutrální vztah, případně doplnění dalších, které vás napadnou.
Můžete také nepsat názor za sebe, ale za postavu, kterou byste si v takovém settingu vytvořili.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 833
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Sarsaparillos » 23. 8. 2019, 09:42

Kolik textu je potřeba před tím vyplněním přečíst?

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3336
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od crowen » 23. 8. 2019, 09:44

Skus mi to poslat, pozriem sa na to, zalezi od rozsahu materialu, ktory posles

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16811
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson » 23. 8. 2019, 09:58

Není třeba číst nic, stačí jen vyplnit tuto tabulku.

Vyplňujte podle citu, pokud něco neznáte, nevyplňujte u dané položky nic.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3336
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od crowen » 23. 8. 2019, 10:12

Ten pozitivny / negativny vztah je emocia voci fenomenu, alebo vyjadrenie, co by som v hre/settingu chcel vidiet / nechcel vidiet?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16811
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson » 23. 8. 2019, 11:05

Emoce (hráče nebo lépe případné postavy) vůči fenoménu. Ve hře se může objevit ledacos, tahle tabulka je pro účely výroby losovacích karet pro jednotlivé agenty - abych věděl, jaké kartičky vyrábět. Hráči na opengamingu si z nich pak budou skládat vlastní losovací balíček pro svou postavu.

MarkyParky
Příspěvky: 8342
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od MarkyParky » 23. 8. 2019, 14:04

Můžeš ještě upřesnit ten klíč?

Co znamená Y, N a pomlčka?

Máte mě třeba počet postav, které mají rády zombie... :)

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3336
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od crowen » 23. 8. 2019, 14:22

MarkyParky píše:
23. 8. 2019, 14:04
Můžeš ještě upřesnit ten klíč?

Co znamená Y, N a pomlčka?

Máte mě třeba počet postav, které mají rády zombie... :)
Ved to tam mas - stlpce AK,AL

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16811
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson » 23. 8. 2019, 14:57

Jo, preference postav mě taky překvapují, zvlášť určité nekonzistence - včetně postav, které dobrovolně podstoupily pokus (na lidech) s neobvyklou technologií. Ale o to budou výsledky zajímavější. Hlavně jsem zvědav na ty nejvíce rozporné výsledky, zda budou fungovat očekávaným způsobem.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 25950
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Vallun » 25. 8. 2019, 19:17

Upozorňuji, že jsem vyplnil dle toho, co bych chtěl,a by bylo ve hře, ne to, co se mi obecně líbí:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16811
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega - práce na nové verzi 2.0

Příspěvek od Jerson » 28. 8. 2019, 08:41

Protože se mě někteří ptali, k čemu ta tabulka bude, zde je vysvětlení:

Teď používám jako náhodný generátor karty, žolíkové. Důležitý parametr z nich je jen barva červená / černá, zbytek informací na kartách je mi teď k ničemu. Nicméně mám alespoň tématické karty jako technika WW2, dobové filmy, špioni, atd - lepší než nic.

Přemýšlel jsem, jak ty losovací karty využít víc. Napřed mě napadlo, že bych mohl na každou kartu vybavení dát černou/červenou značku, takže by se na losování daly použít nepoužité karty vybavení. Blbé je, že by se to ale mohl plést s vybavením agentů.

A když si jednou hráč vytáhl kartičku komplikace na scénu "kdo je za dveřmi", a na té kartě byla fotka Edgara Hoovera s Tommygunem

Obrázek

kterou jsem interpretoval tak, že za dveřmi je ozbrojený agent FBI, tak mě napadlo, že bych na ty karty mohl dát věci související s životem, charakterem a preferencemi jednotlivých agentů. Takže současní hráči dostanou karty podle toho, jací jejich agenti jsou, co zažili a jaký mají vztah k jednotlivým věcem - s tím, že občas mi karta může připomenout nějaký detail z agentova života, který bych mohl v dané scéně vytáhnout.

A když už jsem to dělal takto, tak jsem si řekl, že noví/příležitostní hráči by si mohli skládat balíček pro své postavy a přitom tím profilovat minulost, charakter a preference svého agenta. Třeba nějakého hráče zajmou karty Psychiatrie, Okultismus, Halucinogeny, Magie, Pokusy na lidech, Německo, které si označí (pozitivním) symbolem úspěchu, a dál si vezme karty Nacismus, SSSR, Fyzika, Křesťanství, Strojové vědomí, Duch ve stroji, které označí (negativním) symbolem komplikací. A tyhle karty může hráč interpretovat třeba tak, že jde o Němce, psychiatra, který se zabývá - a možná používá - magii pro různé experimenty s lidmi, i s pomocí různých drog. Nicméně nesnáší nácky, ke Katolické církvi má rezervovaný vztah, a vadí mu sovětský materialismus, tvrdé vědy jako fyzika, které se pokouší spoutat lidskou duši a nacpat ji do nějaké mašiny.

Ve hře se při každém losování nějaké z těchto karet dostanou do hry, přičemž budou hráči připomínat charakter jeho postavy, budou jemu i Vypravěči dávat háčky, jak by se dal interpretovat úspěch či komplikace, a také ukazovat ostatním hráčů nějaký obecný postoj téhle postavy, který se může projevovat a případně generovat zajímavé situace. A samozřejmě ty karty pořád určují výsledek scény, jak bylo původně v plánu.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti