Projekt Omega

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 909
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Vitus » 27. 10. 2020, 20:50

Mně se líbí, že Jerson taky používá Wiki pro zpracování informací - před dvěma lety jsem na tom začal pracovat se svým světem taky a občas mi dochází motivace, takže si budu stimulovat tím, že Jerson taky jede ve Wiki. :D <thumb up>

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18821
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Jerson » 27. 10. 2020, 23:52

Markus píše:
27. 10. 2020, 13:51
No dokud to lidem nenabídneš v použitelné formě, tak se to neuchytí, a fakt ti nezbyde nic jiného než říkat „já to dělal už v roce 2001“. :)
ShadoWWW píše:
27. 10. 2020, 13:55
Ed Greenwood říká, že od vzniku Forgotten Realms (rok 1951) neuplynul den, aby o něm nenapsal aspoň stránku. Přesto FR knižně vyšly. Je Omega živější než FR?
To je právě ono - mí hráči celkem běžně při hře používají "přistup na telex", což ve fikci znamená, že se píchnou na telefonní linku nebo bezdrátově spojí s nejbližší Teslovou věží a nechají si poslat informace z ústředí. Reálně vezmou mobil, najedou na stránky Omegy a projdou si, co potřebují. Po každé misi je možné jednotlivé stránky s informacemi doplňovat o to, co právě zjistili (jen mám hráče učitele, kteří nesnáší domácí úkoly, tak to moc nedělají, ale mí bývalí hráči toho psali docela dost).

Tedy Omega je rozhodně živější než FR, protože FR vezme každá skupina separátně a má čerstvý svět, neposkvrněný působením jiné družiny. Pokud hráči nebudou rok hrát, tak se svět během jejich nepřítomnosti zastaví. Pro Omegu to neplatí - z mé původní skupiny je aktivní jeden hráč a to jen občas, ale během jeho nepřítomnosti se příběh a znalosti Omegy zásadním způsobem posunuly. Když se po letech (reálného času) zase zapojil, musel se vyrovnat s tím, že "nováčci" toho ví mnohem víc než on, i když on zase znal původní informace.

Reálně to znamená, že informace o světě Omegy se nedají zapsat - to co je napsáno platí na 100% přesně do první mise nějaké skupiny. Napsat to do knížky a tu vydat znamená i při našem velmi občasném hraní, že část informací bude zastaralá už v okamžiku vydání.
Kromě toho zapsání důležitých informací by příručku strašně moc nafouklo, protože těch informací je hodně. Na stránkách Omegy je jen velmi malá část, zbytek vědomostí o světě Omegy je na reálné wikipedii a v miliónů dalších článků a knih. Každý druhý týden narazím na nějakou věc z té doby, kterou jsem nevěděl, a každá druhá by se dala použít jako výchozí bod pro misi Omegy.

Nicméně nějaké informace o světě Omegy v příručce chci mít, ale budou spíše obecnějšího rázu, jako třeba že na Empire State Building je přistávací plošina pro vzducholodě, že Ahnenerbe pracuje na výzkumu posmrtného života a přenosu duše, a že kostelní zvony a sirény můžou zabíjet.
Markus píše:
27. 10. 2020, 14:38
No upřímně si taky myslím, že na „ever changing world“ je málokdo zvědavý. Já chci nějaký základ, který vezmu a potom si z toho udělám vlastní svět, který sice bude „ever changing“, ale díky mně, mým hráčům a naší kampani.

Na tuny a tuny oficiálního lore, které se navíc neustále mění bez mého přičinění, má náladu asi málokdo. Já rozhodně ne.

Což o to, vidina multikampaně pod tvůrčím dozorem jednoho člověka (tebe) mi přijde super a rozhodně chápu, proč je z hlediska hráče super zapojit se do společného megaprojektu.

Akorát když sháním něco na hraní doma s kamarády, tak si to chci udělat podle sebe a nepotřebuju, abych byl pod tvůrčím dozorem Jersona. Jestli mi teda rozumíš... Chybělo by mi, že ten svět a ta kampaň nejsou „moje“, že si nemůžu dělat, co chci, že moje domácí hraní ovlivňují nějaké jiné skupiny pod jiným GM. Prostě to nedocením. Pro mě jsou zajímavé „statické“ produkty, kdežto nějaký živý web v zásadě nechápu a nevím, jak použít.
Selhan píše:
27. 10. 2020, 18:18
Přesně. Vést hru s tím, že musím brát ohled na tvou autoritu, vážou mě nějaké povinnosti navíc oproti běžné hře, a ještě, v tomhle případě, potřebuji nastudovat všemožné reálie předválečného světa, je prostě něco, na co si čas nenajdu.
ilgir píše:
27. 10. 2020, 17:49
Multikampaň je jistě pro mnoho hráčů zábavná. Ale má svoje limity. Třeba tebe, který to musíš koordinovat.

Třeba bys mohl ale některé hráče přesvědčit, aby tě zastoupili a ty se posuneš o level výše. Vidím to nějak takhle. Hraje blíže neurčený počet skupin pod vedením registrovaných vypravěčů. Vypravěči reportují koordinátorům, každý z nich jich má na starost cca 10. Jerson už sám nic nekoordinuje, pouze rozhoduje spory, vydává závazná stanoviska a inkasuje rentu z prodávaných doplňků a merche.
Odpovím vám společně, protože takhle to fungovat nemá.
Chápu Markusův i Selhanův pohled na věc - prostě se 40 let traduje, že svět vytváří každý GM sám pro svou skupinu a ať už používá jakákoliv pravidla, je to jeho dítko a má nad ním absolutní moc, a může si dělat co chce. A rozhodně nechce, aby mu do tvorby světa kecal kdokoliv jiný - jeho hráči, nebo dokonce cizí hráči, či nedej bože cizí GM. OK, to funguje, všichni to známe a funguje to - a přesně tak to nechci. Omega má fungovat - a občas už funguje - jako společná věc, kterou jsem sice designoval já, ale teď se už mění i podle mých hráčů, kteří do ní méně či více přidávají vlastní prvky a nápady, které bych já nikdy nepřidal - buď bych nechtěl, nebo by mě nenapadly. Draci? Ani zaboha. Shoggoth? To je snad jiný vesmír. Přesto ale obojí v Omeze mám a obojí si ve hře užívám, protože to tam vložili hráči, a já jejich nápad jen rozvinul.

Protože - svět Omegy je obrovský. Tedy - reálný svět 1939 je obrovský, a je v něm místo pro hromadu různých fatnastických světů existujících vedle sebe. Indiana Jones, Cthulhu, Batman, Kapitán Amerika - všechno se tam vejde, a vůbec se to nemusí tlouct.

Markus třeba ve své kampani řeší, jak dosáhnout dojmu živého světa, kdy se některé věci dějí i na místech, kam se jeho hráči zrovna nedívají. Není jediný, o tomhle sní hodně GMmů a skoro všichni si představují, že se jejich svět nezastaví, když ho družina opustí - ale přitom to jen zkouší nasimulovat cargo efektem. V multikampani se dá mnohem snáze dosáhnout dojmu, že existuje i nějaká další skutečná skupina "dobrodruhů", nebo prostě aktivních hybatelů. Ale čas jednoho GMma je omezený, nemůže hrát sd mnoha skupinami najednou a dlouhodobě, takže je lepší, když v jednom světě hraje více kompletních skupin. Přitom si ale vůbec nemusí lézt do zelí, jak geograficky, tak příběhově. Prostě na začátek bohatě stačí dozvědět se, že ve stejném světě funguje i někdo další. Takže třeba do Omegy se dá velmi snadno zakomponovat velká část Cthulhu světa včetně Arkhamu, který na mých mapách není. Nebo pokud chcete, tak obráceně - ve Cthulhu světě se můžou odehrávat i příběhy Omegy. To propojení nemusí být velké, jen se třeba hráči z jedné sekce Omegy můžou dozvědět, že někde v Bostonu působí kult, který se snaží povolat nějakého temného boha, který nedávno způsobil problémy zcela jiné partě výzkumníků (= jiné herní skupině mimo Omegu), tak se na ně zajedou podívat a třeba jim po Omegovsku vypálí dům - což kult možná zpomalí, ale zcela jistě na...štve. A hráči z druhé skupiny můžou zjistit, že jim někdo neznámý pomohl, i když to byla taková medvědí služba.

V Omeze vůbec nejde o to, že by někdo byl pod mým tvůrčím vedením, nebo že by se musel podřizovat mému schválení. Byl bych mnohem raději, kdyby se Vypravěči domlouvali jako parta rovných lidí, tak jako se já chci domlouvat se svými hráči, nebo je tedy poslouchat, protože to není jen můj svět, ale taky jejich. Jasně, mám vnitřní zábrany nechat si "svůj" svět měnit od někoho dalšího, ale vždycky když je překonám, je to ku prospěchu věci, a moje tvůrčí nadšení tím zatím nebylo nijak omezeno.

Otázka je, jak moc by bylo třeba řídit se mými pravidly, tedy nejednoznačností magie a paranormálna, a neměněním časové linie - to proto, aby nebylo nutné vymýšlet celou alternativní historii 40. let a místo toho mohli všichni v pohodě čerpat z oficiální historie, ve které je i tak strašně moc prostoru pro celé fantastické světy. Vzhledem i tomu, že mi to funguje i v rámci jedné družiny - tedy mám postavy provozující magii, i postavy, které tomu nevěří - tak moc nevidím problém, proč by to nemělo fungovat mezi družinami.

Na druhou stranu klidně v rámci Omegy - nebo spíše díky inspiraci z ní - můžou takto hrát i jiné světy. Osobně si myslím, že třeba ty velké fantasy světy by na to byly úplně skvělé, protože obsahují tolik lore, že je jedna skupina nemůže nikdy projít všechny, a zároveň jsou docela jasně kodifikované. Jen to vyžaduje hráče, kteří nebudou zkoušet zapsat se do lore světa tím, že oni budou ti jediní, kdo zabije Drizzta, nebo tak. Ale přijde mi mnohem epičtější, když svět zachraňuje třeba 100 nějak spolupracujících postav než jen pět.

To zda o tom hráči mají nebo nemají zájem - hráči o to zájem docela mají, včetně některých lidí z RPG fóra. Věci se spíše zasekávají na GMmech, kteří se nechtějí zbavit svého statusu jediného všemohoucího boha celého herního světa, protože mají strach, že by se museli někomu podřizovat - nebo ne někomu, ale Jersonovi. Zcela narovinu - to je blbost.
Nehledě na to, že se Omegu snažím udělat tak, aby se v tom samé světě (jedné skupiny) mohly střídat role koordinátora a důstojníků (tedy GMma a hráčů postav), aniž by to znamenalo, že si různí GMmové v jedné skupině polezou do zelí. Ale prostě hraje šest lidí, každý má vlastní postavu, a každé tři čtyři mise dělá koordinátora jeden z nich, zatímco ostatní jsou na misi - pořád se stejnými postavami. To tedy pro případ, že je někdo GM jako já, totiž že by si taky někdy chtěl zahrát postavu ve svém oblíbeném světě a interagovat s postavami svých spoluhráčů, které zná, aniž by do hry musel nacpat (OP) GM NPC.

Tolik k té myšlence společného světa.
Vitus píše:Mně se líbí, že Jerson taky používá Wiki pro zpracování informací - před dvěma lety jsem na tom začal pracovat se svým světem taky a občas mi dochází motivace, takže si budu stimulovat tím, že Jerson taky jede ve Wiki. :D <thumb up>
Omegawiki mi dělal kamarád, a byla to spíše znouzecnost, protože předtím jsem měl jiný styl, a rád bych měl vlastní systém ukládání informací. Jen člověk, který mi přislíbil ho vytvořit pro mé potřeby zatím nemá čas. Pokud ale budu shánět peníze na vydání ostré verze, tak jiná databáze bude jedna z věcí, za které je hodlám vydat.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12435
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Markus » 28. 10. 2020, 01:04

Přijde mi, Jersone, ze neodlišuješ mezi hrou a svou osobní kampaní. Nebo jinak: všechno, cos teď popsal, bych nazval tvojí (multi)kampaní, nikoli hrou.

Kampaň je to, co zrovna hraje Jerson.

Hra je samostatný produkt určený k veřejné spotřebě, bez Jersona.

Ale díky za vysvětlení, leccos se mi tím objasnilo. Třeba proč jsem se opakovaně snažil chodit na stránky Omegy, abych pochopil, cože to děláš za hru, ale nikdy jsem to nepochopil, protože místo hry jsem vždycky našel jenom něco, co vypadá jako in-character zápisy z kampaně. :)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14026
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Projekt Omega

Příspěvek od York » 28. 10. 2020, 01:08

Markus: To je tradiční pohled, ale zkus se na to podívat očima hráče v roce 2020. Přístup na internet má v kapse skoro každej, takže nevidím důvod, proč by živá webová databáze nemohla bejt součástí publikovanýho RPGčka.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12435
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Markus » 28. 10. 2020, 01:09

Protože tomu jaksi chybí to publikovaný RPGčko :)

MarkyParky
Příspěvky: 10429
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Projekt Omega

Příspěvek od MarkyParky » 28. 10. 2020, 06:26

Markus: Jsi konzerva. Jerson má pravdu, stačí jen myslet trochu out of the box. 8)

Tištěná publikace je zbytečná formalita.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12435
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Markus » 28. 10. 2020, 09:17

Nejde mi o tištěný produkt, ale i klidně o digitální produkt. Produkt = něco, co si můžu přečíst, vzít to a potom podle toho hrát. Což mi ty současné stránky Omegy nedávají. Já jsem se na ně několikrát snažil jít a skutečně jsem si Omegu chtěl přečíst. Potíž je, že tohle se ani přečíst nedá.

Jediné, co trochu připomíná hratelný produkt, je popis systému. Sice neúplný, ale aspoň se dá přečíst a hrát se podle něj.

Na Omeze mě ale zajímá především setting. Ten se ale přečíst nedá. Aby pro mě byl hratelný, potřeboval bych:

- Nějaký text, který můžu lineárně číst, ne hypertext náhodných témat psaných in-character bez jakéhokoli uspořádání.
- Potřebuju minimálně nějaké obecné představení settingu, úvodní povídání. Přehledy, souhrny. Co je Omega, jen její svět funguje, jak se liší od naší reality atd.
- Dál potřebuju podrobnější přehled nějakých herních materiálů: zajímavé lokace, důležité organizace, zásadní NPC, jak fungují jednotlivé státy, co se ve světě děje atd. A to v nějaké přehledné formě uzpůsobené čtenáři, ne ve formě encyklopedie náhodně řazených informací. A už vůbec ne ve stylu "přečti si to sám v historických knihách". Potřebuju to dostat připravené.
- OK, takže se rozhodnu, že budu vést hru ve světě Omegy: Jak to vůbec mám udělat? Jak si mám připravit zápletku? Jak ta hra má vypadat? Jaká má specifika, zákonistosti? Čemu se mám vyhýbat, co mi naopak doporučuješ?
- A co takhle dát mi nějaký hratelný obsah? Nějaké ukázkové příšery, seznam předmětů, náměty na zápletky atd...

Tohle tam prostě ani s dobrou vůlí nenacházím. Nacházím zápisy z her a evidenci kampaně, kterou hraje někdo jiný, a totálně se v tom ztrácím. Je to pro mě doslova nepoužitelné, jednotlivé stránky pro mě nemají herní hodnotu. Vůbec netuším, jak bych to mohl začít hrát, kromě toho nechat se naverbovat a zasvětit Jersonem do jeho rozjeté kampaně.

Wiki Omegy prostě není herní (hratelný) produkt. Stejně jako není Wikipedie herní produkt, který by vám pomáhal hrát RPG v reálném světě. Texty psané in-character nejsou herní produkt - to je, jako byste mi řekli „Nepotřebuješ RPG Pán prstenů, hraj to prostě podle Tolkienových knížek." Does not compute.

Jersone, ber to prosím vyloženě jako feedback. Fakt mě Omega zajímala, ale nejsem schopný o ní cokoli použitelného najít.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 12447
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od OnGe » 28. 10. 2020, 09:45

ShadoWWW píše:
27. 10. 2020, 13:55
Ed Greenwood říká, že od vzniku Forgotten Realms (rok 1951) neuplynul den, aby o něm nenapsal aspoň stránku. Přesto FR knižně vyšly. Je Omega živější než FR?
To říká, že je Ed Greenwood grafoman, ale ne že FR kdovíjak žije.
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18821
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Jerson » 28. 10. 2020, 12:05

Markusi, OK. Současné stránky omega wiki nejsou dělané na to, aby podle nich mohl snadno začít hrát někdo jiný.
Důvod je i v tom, že nejsem moc dobrý v psaní jen tak pro nekonkrétní čtenáře, takže potřebuju nějaké otázky nebo náměty.
Z tvých otázek se už dá vycházet, jen nevím, jak to jednoduše udělat, aniž bych nemusel duplikovat informace na stránkách, což je pro jakoukoliv změnu problém.

A dám tam také generátor zápletek, ten mám v papírové podobě už dlouho.

Snad se k tomu dostanu v dohledné době, karanténa s manželkou pracující z domova a malým klukem zrovna moc psaní nepřeje.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12435
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Markus » 28. 10. 2020, 12:18

Ať to nevyzní jako trolling. Reaguju na tvůj údiv, jak jsou lidi unešení z nových her (ZZ), zatímco ty jsi „to měl“ v Omeze už před 20 lety. Tak proč nejsou unešení z Omegy? Snažím se ti to vysvětlit: z Omegy lidi nemůžou být unešení, protože ani po 20 letech neexistuje ve formě přenosné mimo auru Jersona.

Z toho, co o ní píšeš, mi taky přijde zajímavá. Jen je to asi stále nepřenosné.

EDIT: Otázka, na kterou vlastně pořád neznám odpověď, je, jestli vůbec chceš, aby Omega byla „samostatná hra“ přenosná i mimo Jersona. Nebo jestli to prostě má vždycky být především tvoje multikampaň.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 12447
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od OnGe » 28. 10. 2020, 12:49

Já myslím, že Jersonovi rozmlouváš něco, co netvrdil.
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Pepa
Příspěvky: 2892
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Pepa » 28. 10. 2020, 13:26

Jersone, jak ve hře počítáš herní čas? Nemůže se stát, že je pro různé skupiny různý? A co se stane až hra dospěje do roku 1945?

MarkyParky
Příspěvky: 10429
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Projekt Omega

Příspěvek od MarkyParky » 28. 10. 2020, 13:31

Jerson: K tvému dotazu na můj vztah k settingu.

Já prostě tu druhou světovou nějak potřebuji mít odosobněnou. Nevím proč, je to čistě subjektivní věc, která nijak nesouvisí s Omegou.

Prostě potřebuju, aby to ve filmu byla Tora, Tora, Tora a ne Pearl Harbor.
Aby to ve hře byl Panzer General a ne Comandos.

Aby to u stolu byl WarGaming, ne RPG. No dobře, tady přiznávám, že jsem vlastně WWII wargaming nikdy nehrál, ale prostě bavíme se o preferencích ...


Vím, že Omega ve skutečnosti není přímo o válečných operacích a válečné akci, že to je o špiónech a paranormálnu, ale prostě mě to neláká vůbec.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18821
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Jerson » 28. 10. 2020, 14:10

Markusi, to jsi to trochu moc spojil - údiv nad ZZ jsem projevoval v souvislosti s mechanikami CPH, nikoliv Omegy.

CPH řada lidí pořád hraje podle jeho druhé verze, kterou jsem aktivně šířil mezi lidi jako univerzální systém.

Systém Omegy přenosný je. Jak jstm psal, už někdy před osmi (?) lety mi napsal jeden Vypravěč, že ji používá na hraní fantasy. A napsal mi jen proto, že chtěl vědět, zda jim navržená řešení některých situací jsou podle mě dobrá - jinak by nenapsal vůbec a ani bych se o něm nedozvěděl.

Pokud jde o kampaň Omegy, přesněji o kampaň Svět úsvitu 1939, tak ta je určená k tomu, aby se do ní zapojili i jiné skupiny a jiní Vypravěči, kteří budou hrát vlastní příběhy ve stejné kampani, a budeme sdílet herní svět a jeho prvky, včetně zápletek. Tedy že zjištění z mise mé skupiny můžou složit jako výchozí bod pro mise jejich skupiny, a naopak. Jak jsem uváděl, ve stejné kampani se dají hrát i Cthulhu příběhy.
Nicméně takhle by mohlo fungovat několik paralelních multukampaní, třeba něco na způsob Klubu dobrodruhů v Příbězích impéria,, můžeš mít kampaň Star Wars, nebo nejen y fantasy svět - a tohle všechno na mě nijak záviset nemusí. Ani není nutné hrát podle pravidel Omegy, i když jsem je chtěl vyladit tak, aby umožňovaly nějaké porovnání postupu různých skupin, které by třeba působily proti sobě, což si s běžnými RPG systémy moc nedovedu představit.

Marky - Omega není o druhé světové válce. Ta ještě nezačala. Pokud se mi tím snažíš říct, že by tě nebavilo RPG z této předválečné doby, ok, beru, s tím nemám co udělat.

Pepa - herní čas je určování jen tím, jak rychle jdou mise po sobě, což v praxi znamená, že čas "tikne" pokaždé, když aktivní postava odehraje misi, přičemž mise trvají tak jeden až tři dny herního času. Čas může být lehce desynchronizovaný, třeba je možné aby nějaká skupina hrála lehce v minulosti, pokud by rozjela vlastní linii, a až po pár misích by se synchtonizovala s časovou linií Omegy.
Během 70 misí jsme odehráli jeden herní rok, od května 38 do května 39, tak se ani moc nebojím, že někdy dojdeme do roku 45. Navíc pak je možné pokračovat ve stylu Cold City, navázat Studenou válkou, vesmírnými závody atd.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12435
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt Omega

Příspěvek od Markus » 28. 10. 2020, 14:26

Jerson píše:
28. 10. 2020, 14:10
Pokud jde o kampaň Omegy, přesněji o kampaň Svět úsvitu 1939, tak ta je určená k tomu, aby se do ní zapojili i jiné skupiny a jiní Vypravěči, kteří budou hrát vlastní příběhy ve stejné kampani, a budeme sdílet herní svět a jeho prvky, včetně zápletek.
Tohle chápu. Otázka potom je, jak mi tu kampaň vlastně můžeš zpřístupnit, pokud to nebude cestou "Jerson tě zasvětí".

Dejme tomu, že bych teď řekl: Jersone, rád bych se se svojí skupinou zapojil do Omegy. Co si mám přečíst, ať vím, jak na to? Ať vím, jak hráče provést od tvorby postav, přes samotnou misi (kterou potřebuju podle něčeho vytvořit) až po třeba nějaké hlášení?

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Jaroslav a 3 hosti