[hra] Fallout RPG - vlastní systém

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

[hra] Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Hodnas » 10. 10. 2009, 21:34

Rozhodl jsem se vkročit do světa, kde mají krávy dvě hlavy!

Rozhodl jsem se stvořit RPG, které by bylo hratelnější než PnP.

A tak vás žádám o nápady jak zpestřit systém. Zatím mám myšlenku o SPECIAL a o SKILLech - Stejne jako ve Fallout PnP ale třída zbroje atp. bych chtěl překopat. Na SPECIAL se bude házet klasicky desetistěnkou... Chtěl bych nějak udělat vytváření postavy podobně jako v Časy se mění.

Tak posílejte nápady... Pokouším se udělat jednoduchý systém pro každého.

Tak pokračuji a vycházím dost často z PnP jde mi tady vlasně jen o zjednoduššení takže jim určitě poděkuji...

Stahujte novou verzi
Naposledy upravil(a) Hodnas dne 27. 10. 2010, 19:24, celkem upraveno 3 x.
Chystám se: Časy se mění, zkoušel jsem: Fallout PnP (postapo),The Window (fantasy)
Obrázek

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Lemmy » 11. 10. 2009, 07:40

Doporučuji škálu vlastností a schopností v šíří 1-10 i se slovním popisem...

Nám se to osvědčilo v "našem" systému Symbol:
viewtopic.php?f=192&t=6190&st=0&sk=t&sd=d&start=30

První a poslední příspěvek... První jsou pravidla, poslední pravidla, dle kterých jsme hráli ,-)

Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Hodnas » 11. 10. 2009, 09:27

První kámen úrazu, S.P.E.C.I.A.L. u jiných ras než lidí jelikož chci aby to bylo nejpřístupnější tak by se mělo házet jen k10 ale zbraně a rasová maxima jsou více než deset... mám to udělat tak aby se využila škála od k4 - k20?

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Lemmy » 11. 10. 2009, 09:32

Hodnas píše: mám to udělat tak aby se využila škála od k4 - k20?
Tohle rozpětí kostek nemám příliš v oblibě, ale pokud ti to bude ve hře vyhovovat, proč ne.
Jestliže chceš mít rozpětí větší, dá se upravit mnoha způsoby.

Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Hodnas » 11. 10. 2009, 09:37

teď me napada... kdyby mel ghul charisma 3 a hazel by k4 mel by stejnou sanci na uspech jako člověk který ma charisma 8 a hazel by k10.... když to vezmu kolem a kolem tak se na Special bude házet k12 i když má člověk maximum 10...
Chystám se: Časy se mění, zkoušel jsem: Fallout PnP (postapo),The Window (fantasy)
Obrázek

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Lemmy » 11. 10. 2009, 11:59

Hodnas píše:teď me napada... kdyby mel ghul charisma 3 a hazel by k4 mel by stejnou sanci na uspech jako člověk který ma charisma 8 a hazel by k10.... když to vezmu kolem a kolem tak se na Special bude házet k12 i když má člověk maximum 10...
Speciál jsem četl jednou, trochu a ještě dávno, takže k tomuto asi mít příspěvek nebudu.

Co například základ vlastností - obtížnost ... hod 2k6, úspěch představuje podhození vlastnost - obtížnost...
S tím, že dvě 1 mohou představovat vždy úspěch a dvě 6 vždy úspěch.
Při soupeření klasika podhození, kdo podhodil o víc, vyhrává.

Jen dodám, jak se dají řešit i slovní popisy...
např. fantasy v tom Symbolu:
"průměrně odolný" - představuje postavu s odolností na hodnotě 5. Průměr se vztahuje na člověka.
Ale průměrně odolný trpaslík se dá popsat i dvěma způsoby, hodnota však zůstavá stejná:
"nadprůměrně odolný" = hodnocení 6
"průměrně odolný trpaslík" = hodnocení 6
:)

Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Hodnas » 11. 10. 2009, 12:08

Ano, je to klasicky jako ve Falloutu - číslo a vedle toho např.: Good, V.Good apod.

Ten způsob s podhozením nechápu :)
Chystám se: Časy se mění, zkoušel jsem: Fallout PnP (postapo),The Window (fantasy)
Obrázek

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Lemmy » 11. 10. 2009, 12:44

Hodnas píše: Ten způsob s podhozením nechápu :)
Ech, zapomněl jsem dodat že záporná výsledná záporná čísla se berou jako podhození na stupeň 0. Pardon :)

Uvedu příklad:
Dvě postavy soupeří v silovém souboji (páka, přeltačování,...):
První z nich má Sílu 8, druhá 5. Vítěz hodu v souboji vyhrává.
První hodí na 2k6 4, podhodila tedy o 4 (výsledná hodnota je 8-4 = 4).
Druhá hodí na 2k6 7, ale protože má v atributu jen 5 stupňů, odečte se tedy 5 (výsledná hodnota je 5-7= -2... = 0).

Druhá podhodila o 1 bod více, proto vítězí.
Hm... je to trochu krkolomný :think: $lol$

Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Hodnas » 11. 10. 2009, 13:08

Tak přikládám kartu postavy co vy na to? ty čáry vedle tabulky Special jsou slovní ohodnocení
Přílohy
Microsoft Word - POSTAVA FALLOUT.pdf
(37.73 KiB) Staženo 90 x
Chystám se: Časy se mění, zkoušel jsem: Fallout PnP (postapo),The Window (fantasy)
Obrázek

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10046
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Markus » 11. 10. 2009, 13:21

Ahoj,

držím palce, Fallout mám rád. Ale v první řadě bych si položil otázku: "Proč chci dělat nový systém? Co nabízí třeba oproti jiným systémům, ve kterých se dá Fallout hrát (namátkou GURPS, Fate, atd.)? Není lepší udělat pouze adaptaci k některému existujícímu systému?"

Podle mě, pokud se budeš soustředit na "matematický model" systému, vyleze ti z toho jednom milión prvý univerzální systém, kterých je plný internet. Takže bych to otočil, vzal to z druhé strany a samotný systém vyhodnocování nechal až úplně nakonec. Třeba si polož otázku:

"Co bude můj systém umět, co žádné jiné systémy neumí? Čím bude tak výrazně Falloutovský?"

Napadá mě třeba postavit systém na percích a traitech, což by mohl být zajímavý přístup, který se zas tak často nevidí. Kdyby třeba perky byly opravdu podstatné charakteristiky postavy a kdyby byl nějaký zajímavý systém/strom/whatever jejich volení/postupu/kombinování, atd., mohlo by to být zajímavé... a nevybavuju si moc takových RPG. Je to relativně neotřelé pojetí hry. Proti tomu bych se za každou cenu vyhnul "univerzálnímu dovednostmímu systému". A bodovému nákupu - jen to ne, prosím.

S tím souvisí jedna věc - zahodil bych SPECIAL. Je to nenápaditý systém, který nic nenabízí, kromě toho, že evokuje nostalgii pro hráče počítačové hry. Vůbec bych se počítačové hry držel jen hodně volně. To, co funguje na počítači, nemusí fungovat u stolních RPG, jak krásně dokazuje Fallout PnP, což není nic jiného než přepis počítačové hry na papír.

Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Hodnas » 11. 10. 2009, 13:26

Markusi, strom perků bude, ale v zásadě jde o to aby to bylo Falloutovské - Special a Dovednosti. Dále mám traity už na papíře, můžu poslat. Můj systém bude malinko počítací ale v zásadě jde o to aby byl hratelnější než PnP. S tvorbou postavy už ve hře vážně nevím jak udělat :D možná GOAT, možná knížečka You are S.P.E.C.I.A.L. ... zatím nevím.

přikládám soubor :)
Přílohy
Microsoft Word - Fallout RPG.pdf
(378.81 KiB) Staženo 142 x
Chystám se: Časy se mění, zkoušel jsem: Fallout PnP (postapo),The Window (fantasy)
Obrázek

Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Hodnas » 11. 10. 2009, 15:25

Verze se zbraněmi i zbrojemi.
Přílohy
Fallout RPG.pdf
(384.69 KiB) Staženo 73 x
Chystám se: Časy se mění, zkoušel jsem: Fallout PnP (postapo),The Window (fantasy)
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16691
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Jerson » 11. 10. 2009, 15:51

Takže to vezmu popořadě. Předemříkám, že jsem kritický a nebudu se držet zpátky.

Nahazování vlastností - co to má být?? Opravdu jsem se domníval, že kromě nerozhodných hráčů, kteří neví co chtějí hrát a hráčů, kteří chtějí být překvapeni (a těch, kteří umí fixlovat hody, aby jim padlo co nejvíc) už nahazování postav nikdo nepoužívá. A když, tak ne 1k12, které vlastnosti rozháže po celé škále. Takže mám otázku - proč se vlastnosti nahazují?

Tvorbu postavy začínáš určením čísel pro boj (počet životů, rychlost uzdravování, ...), dovednosmi (jako obvyklke bojové na prvních místech), rysy (zase bojové na začátku, ale nejsem překvapen)
Shrnutí tvorby postavy zahrnuje shrnutí číselných parametrů. Co takhle nějaký charakter, původ, cíle ... ne?

A jdeme do hry - tedy do boje. Příklad - popis proložený pravidlovými poznámkami, naprosto klasický. Právě díky těmto popisům vypadají hráči RPG jako divní geeci. Co jsem pochopil, tak se procentovou kostkou podhazuje vypočtená hodnota. Když podhodím, způsobím zranění.
Takhle to pokračuje, dokud jedna strana neuteče nebo ji druhá nezabije.
To má být zejmě náhrada za odstavec "taktika v boji".

Tři obrázky zbraní, které jsi zřejmě kreslil sám, informace typu "dostřel - střední" bude zbytečná pro většinu hráčů, kteří nemají představu, na jak velkou vzdálenost se zbraněmi dá dostřelit.

A to je vše ... eh, teď jsem překvapen.

Tak, abych to sesumíroval ...
Zaprvé - mrzí mě, že když jsem aktivní, přečtu si něčí pravidla a napíšu rozbor a zhodnocení, jsem za velkého kritika.
Zadruhé - nemrzí mě to natolik, abych se nevyjádřil narovinu: Opsané rysy, nahazované postavy, souboják, který neumožňuje nic. Nevidím žádný vlastní přínos, vůbec nic zajímavého a obávám se, že ani funkčního. téměř nepoužitelná pravidla, a když je budeš rozvíjet, naroste složitost, ale dost pochybuju o tom, že budou zábavnější.

Za půl hodiny jsem schopen vymyslet pro Fallout lepší pravidla (i když ne originální). Pokud podle těchto pravidel chceš hrát se svou skupinou, pravděpodobně je budeš po řadě zklamání upravovat. Jestliže je chceš nabídnout jiným hráčům, je to - alespoň podle mě - naprosto zbytečné.

Rád bych napsal i něco pozitivního, ale v tomto případě opravdu nenacházím nic, co bych mohl ocenit kladně.

Edit: verze se zbraněmi a zbrojemi obsahuje navíc montérky? Tedy JEN montérky? Buď se mi další strany nezobrazují, nebo betaverze mého programu "smysl pro humor" potřebuje hodně velkou aktualizaci.

Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Hodnas » 11. 10. 2009, 18:10

je to jen příklad, zbrojnice bude :)

Jinak ke tvé kritice - děkuji za upřímnost asi jse byl moc naivní ;) Rysy jsou okopírované proto, že to jsou Falloutovské rysy které tam prostě patří. Příjímám kritiku... pokusím se to vylepšit. Jen nechápu co všem vadí na S.P.E.C.I.A.L. $cry$
Chystám se: Časy se mění, zkoušel jsem: Fallout PnP (postapo),The Window (fantasy)
Obrázek

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10046
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Fallout RPG - vlastní systém

Příspěvek od Markus » 11. 10. 2009, 18:14

SPECIAL byl od samého počátku klonem GURPS. Dnes je o 10 let později a dokonce ani GURPS moc lidí nezajímá. Nedá se říct, že SPECIAL by nám vadil... on prostě nenabízí nic, co jsme už stokrát neviděli někde jinde.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host