Soubojový systém

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Kelton
Příspěvky: 907
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Kelton » 1. 2. 2011, 07:57

Nex píše:Však to je hrůzyplná snůška ještě většího kvanta hodů.
Navíc se hraje s hexovou mapou, takže v tom začíná být pořádný binec.
Pokud vím, tak ne. Hází se stejně, jen je k tomu ta hexová mapa a máš na výběr další možné akce, což ti umožní počítat s větším množstvím různých modifikátorů.

Něco jako:
"Já útočím s rozběhem, takže mám -1 na útok a +2 na zranění (a když neuspěju tak padnu na zem). A navíc jdu na tebe z boku, takže máš na obranu -1"
"To jo, ale já si při obraně zacouvám, za to dostanu +3 k uhýbání"
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11847
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od OnGe » 1. 2. 2011, 09:44

Alef0 píše:To sa mi nejak nechce veriť, že je to viac ako nebojové, potom ako inak prebiehajú konflikty? Vyhnutím sa? Plánovaním? Prekecaním? Sociálnymi konfliktami?
Ano, presne tak. Jeste zastrasovani nebo MacGyverovstvi je docela fajn :)

Samozrejme to jeste neznamena, ze spousta lidi GURPS nehraje jako DnD, ale to je zas jina pohadka.
Nex píše:Navíc se hraje s hexovou mapou, takže v tom začíná být pořádný binec.
Ne nezbytne - pokud se nepletu, zakladni SS je bez mapy.
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Alef0 » 1. 2. 2011, 10:30

Jeste zastrasovani nebo MacGyverovstvi je docela fajn
A koľko pravidiel GURPSu potom pri tom použijú? Mám na mysli: na zastrašovanie sú nejaké mechaniky?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11847
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od OnGe » 1. 2. 2011, 10:57

Alef0 píše:A koľko pravidiel GURPSu potom pri tom použijú? Mám na mysli: na zastrašovanie sú nejaké mechaniky?
Hod na dovednost Zastrasovani (tusim - par let jsem to uz nevidel). V pripade MacGyverovstvi je to dovednosti vic, ale v zasade to same - akorat to chce dostat nejaky napad :)

Ono je tedy pravda, ze snad kazda dovednost ma jeste nejaka specifika, ale v zasade se da zit i bez nich.
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Alef0 » 1. 2. 2011, 11:25

Hej, len ide o to, že akonáhle opustíš predpokladanú mentalitu systému, tak už nehráš systém a môžeš príručku zahodiť (čo nie je nutne negatívum).

Pokiaľ sa hráči vyhýbajú súbojom, lebo z nich po 3 kolách ostanú len fľaky mäsa, tak načo sú pravidlá, z ktorých sa 80% použije len 20% času :-) (Máme na dvore ultraúžasný automat, ale nerozumieme mu, tak ho nepoužívame.)

Možno to bolo dôvodom, prečo mám pocit, že GURPS je v kóme (= noví hráči neprichádzajú).
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11847
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od OnGe » 1. 2. 2011, 12:01

Jak se co moc vyuziva prave dost zalezi a vychazi to z toho "U" v nazvu. Pravidla pro magii nebo bitvy vesmirnych lodi ve westernu taky nevyuzijes.

Stejne tak zalezi i ta smrtici rychlost souboju na prostredi. (Obrazne) mlaceni kyjem v praveku je otazka par zasahu, mlaceni mecem do brneni je otazka celeho odpoledne, strileni ve westernu, kde pouzitelna osobni zbroj neexistuje je spis otazka toho, kdo rychleji tasi kolt, s neprustrelnymi vestami uz je to zas na dyl (mimo zasahu mezi oci a podob) a tak vubec...
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Aljen » 1. 2. 2011, 12:02

mlaceni mecem do brneni je otazka celeho odpoledne
Prirodzene stale je to vysokorealisticky system.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Alef0 » 1. 2. 2011, 12:31

A rútime sa do módu, že ,,bránime systém v celej jeho pravidlovej úžasnosti, i keď ho hráme len z 2%, lebo možnosť zahodiť pravidlá je vlastne výhodou".

Idem si zahrať F.A.T.A.L. :D
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3697
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Antharon » 1. 2. 2011, 13:24

ale vo fatale nemozes len tak zahadzovat pravidla.... predstav si ze by si nevedel aka je hlbka vaginy tvojej postavy! to moze mat neblahy vplyv na vsetky aspekty od zastrasovania az po zjednavanie cien v obchode!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11847
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od OnGe » 1. 2. 2011, 13:41

FATAL je nemodularni - ten je potreba brat jako nedelitelny celek, protoze vse souvisi se vsim a bez vysledkovych tabulek jsme na miste, ktere urcime hodem 1d100 a konzultujeme s tabulkou
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3697
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Antharon » 1. 2. 2011, 15:40

onge píše:FATAL je nemodularni - ten je potreba brat jako nedelitelny celek, protoze vse souvisi se vsim a bez vysledkovych tabulek jsme na miste, ktere urcime hodem 1d100 a konzultujeme s tabulkou
ale práve to je na FATALe také fenomenálne... je dokonale minimalistický, nič sa nedá odobrať - to znamená, že nič nie je navyŠe...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Nex
Příspěvky: 7
Registrován: 31. 1. 2011, 06:20

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Nex » 1. 2. 2011, 20:18

Dobře, to byla špatná formulace. Ne "ještě větší kvantum hodů", ale "ještě víc pravidel, která se musí brát v potaz". Ostatek zůstane stejný, a výsledek taky : binec. Základní SS mi stačí naprosto bohatě.
I pohleděl jsem, a aj, kůň ssinalý, a toho, kterýž seděl na něm, jméno bylo Smrt, a peklo šlo za ním. I dána jest jim moc nad čtvrtým dílem země, aby mordovali mečem, a hladem, a morem, a šelmami zemskými.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18140
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Jerson » 1. 2. 2011, 20:58

Na to jak si GURPSy hrají na realističnost naprosto ignorují duševní stav bojovníků, ať šermířů, nebo střelců. Kromě toho realistické přestřelky trvají od pár sekund po dvacet minut - tím myslím přestřelky, které se odehrávají v reálném světě - a většina pravidel "realistických" pravidel není stavěná na podobné rozptyly reálného světa. Ani třeba na ty, že jednou lze člověka zabít tím, že prostřelím hlavu druhému člověku o deset metrů dál a toho prvního trefí úlomek lebky, a jindy lze člověku prostřelit hlavu skrz naskrz a on se bude dál bránit (a přežije), nebo člověka prostřelit pětkrát skrz naskrz včetně dvou průstřelů srdce a on bude naplno bojovat ještě půl minuty (a pak zemře). Nebo že lze člověka krátce omráčit a srazit na zem jen tím, že bude mít neprůstřelnou vestu na sobě, pistoli přiloženou na břicho a uslyší hlasitý výstřel - ačkoliv ho vůbec nic nezasáhlo. Stejně tak nevím, zda v GURPSech lze vystřelit šestkrát z revolveru, přebít a znovu šestkrát vystřelit, zasáhnout dvanáct cílů velikosti lidské hlavy a to všechno zvládnout za tři sekundy. (Ono by to nejspíš nešlo ani v Shadowrunu s reflexními vlákny, ale to je jedno)

Prostě čím víc toho čtu a slyším o reálných bojích, tím méně jsem přesvědčen, že má smysl řešit souboje v RPG detailními pravidly za účelem přiblížení realitě. A když jsou všechny jiné situace řešeny o tři řády jednodušeji, nevím co z té realističnosti má vlastně zbývat.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Soubojový systém

Příspěvek od Alef0 » 1. 2. 2011, 21:15

Ľudia si pletú abstrakciu s nerealistickosťou.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Soubojový systém

Příspěvek od skew » 3. 2. 2011, 10:02

Jerson: z jedné strany máš sice pravdu... Ale co z toho ?
Taky jsou, co já vím, letecké PC hry, které neberou v potaz duševné rozpoložení pilota, stáří a poruchovost letadla, nepřenesou na člověka to jak s ním začne házet, když ho soupeř pokropí kulometem, nebo že z některých manévrů by se mu začalo dělat šoufl, a určitě bys vymyslel několik dalších věcí.
Mám jim přestat říkat simulátory jen proto, že nejsou dokonalé ?

To, že abstrakcí pravidel by šlo dosáhnout realističtějších výsledků, je podle mě skoro zcestné (zhruba jako, když člověk nehraje podle pravidel a pak si vychvaluje, jak dobrej je to systém).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů