[systém][debug] Puls

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

[systém][debug] Puls

Příspěvek od Filtr » 13. 5. 2008, 09:15

CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT?
- Puls je univerzální a jednoduchý RPG systém o pár stránkách.
- Používá fudge kostky, ale nepracuje se v něm s číselným hodnocením (ani jeho slovní obdobou).
- Postavy nemají odstupňované parametry, jen příznačné Rysy, které vymýšlejí sami hráči.
- Objevují se i "Budoucí Rysy" - můžete určit, co se s vaší postavou stane, a hra k tomu bude směřovat.
- Vaše možnosti ovlivňovat příběh se zčásti odvíjejí od toho, jak se vaše hraní líbí ostatním.
- Puls také využívá mechaniku "I kdyby", kterou už možná znáte z mých starších her.
Přílohy
PULS 1.3.pdf
(1.55 MiB) Staženo 79 x
Naposledy upravil(a) Filtr dne 28. 11. 2013, 20:55, celkem upraveno 40 x.

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 13. 5. 2008, 09:27

Zrovna teď jsem aktualizoval link na stažení pravidel, opravil jsem tam jednu zkomolenou větu... Jen tak pro informaci :-).

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16077
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 13. 5. 2008, 13:25

Ať počítám jak počítám, pořád mi vychází, že dříve či později přijdu o všechny kostky a ostatní na tom nebudou o mnoho lépe, aby mi pomohli. A čím méně kostek budu mít, tím méně budu ochoten pouštět se do jakýchkoliv akcí. S jednou kostkou se budu vyhýbat naprosto všemu.

Už jsi tahle pravidla zkoušel ve hře?

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 13. 5. 2008, 15:10

Mě na tom vadí taky ten "dice management" protože jednou ti kostky dojdou, a není řešené jak si je v průběhu hry doplňovat nebo co se (pozitivního) stane když mi dojdou. Řešení že hra pro mě končí se mi nezdá šťastné, protože se pak budu od začátku vyhýbat hodům kostkou, páč pravděpodobnost je jasná a v průměru půlka kostek z toho hodu dycky půjde ke GM.

V orginálním banku je to trošku jinak. Stačí mi aby mi padla jedna jednička, takže každou další kostkou si zvyšuju pravděpodobnost na úspěch a zároveň riskuju větší počet odebraných kostek. U tebe je to jinak, protože zvyšujícími kostkami zvyšuju míru (ne)úspěchu, ale zároveň zvyšuju počet kostek, které půjdou pryč. Takže když zapojím pravděpodobnost tak jsem na to špatně právě když riskuju. Krom toho v orginálním Poolu si můžu kostky navýšit v průběhu hry.

Napadlo mě následující (protože tam nějaký ten kostkový management musí být)
Když padne více (-) výsledek odvypráví GM a ty přijdeš o mínusové kostky. Když padne víc (+) výsledek odvypráví hráč, když je nerozhodně tak si zvolíš jestli si zvýšíš bank kostek o 1 a scénu odvypráví GM nebo si scénu odvyprávíš sám bez navýšení.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 13. 5. 2008, 17:55

Ještě než jste mi odepsali - za což jsem vám vděčnej -, mě napadlo pár úprav, už jsem je zapsal (a taky jsem opravil pár jazykovejch zkratů), link na home už je aktualizovanej.

Zaprvé se změnilo to, že se hledí jen na počet padlejch (+). Kostky s (-) už se neodčítají od výsledku, ale hráč o ně přijde stejně jako dřív.

Zadruhé při "konci" - pokud hráč bude riskovat, uspěje a přežije, zůstanou mu kostky podle normálního vyhodnocení, nebude se to automaticky shazovat na jednu kostku.

To jen tak pro informaci, teď se můžu vrhnout na vaše argumenty.
Už jsi tahle pravidla zkoušel ve hře?
Ne, tohle je zatím jen návrh, vyzkoušený jsou pouze žetony, fungovaly mi skvěle.
S jednou kostkou se budu vyhýbat naprosto všemu.
Chápu... nějakej ladnej způsob získávání kostek jsem ještě nevymyslel :-).
Pokud někdo bude na prahu smrti a podaří se mu přežít s tou jedinou kostkou, bude to pravděpodobně znamenat, že se třeba musí léčit z poranění nebo tak něco... V jistým ohledu bude mimo hru (spíš mimo konflikty), ale na uzdravení nebo jinou pomoc nemusí čekat až do příštího sezení, kdy se mu obnoví Rezervy. Nemusí se všechno řešit kostkama.
Navíc postavy získávají nový kostky za to, že uplatňujou svoje Rysy. Ve verzi 0.1, kterou už jsem ohlásil výš v tomhle příspěvku, to funguje líp, protože to je prostě kostka navíc a může jedině prospět, nestane se, že by zhoršila celkovej výsledek.
A jiná možnost, jak získat kostku... napadá vás něco? Já chtěl, aby to souviselo se střídáním scén, spíš s řežisérským přístupem, ale ještě se mi nepodařilo vymyslet nic dostatečně jednoduchýho.
budu se od začátku vyhýbat hodům kostkou, páč pravděpodobnost je jasná a v průměru půlka kostek z toho hodu dycky půjde ke GM.
Tohle by měla trochu zlepšit ta moje ranní úprava. Alespoň v tom ohledu, že bude větší šance na úspěch.
Navíc bych nepředpokládal, že budeš ztrácet polovinu kostek. Znamínka (-) jsou jen na třetině stěn. Co se týče (?)... tuším, že se mnohem víc budou rozdávat kladný než záporný žetony. A hráči mívají zbroušený kostky ;-).
Ne, vážně, ještě o tom budu přemýšlet. (Můžete mi pomoct! :-))
v orginálním Poolu si můžu kostky navýšit v průběhu hry.
Nerozumím, asi jsem pozapomněl, můžeš mi to osvěžit?
Když padne více (-) výsledek odvypráví GM a ty přijdeš o mínusové kostky. Když padne víc (+) výsledek odvypráví hráč, když je nerozhodně tak si zvolíš jestli si zvýšíš bank kostek o 1 a scénu odvypráví GM nebo si scénu odvyprávíš sám bez navýšení.
Tohle zní elegantně. Super nápad, díky.
Ještě si to musím pořádně zapasovat do různejch souvislostí.
Vůbec mě tak trochu omluvte, mám hlavu plnou zkoušek, tohle jsem vyplodil jako takovou oddechovou aktivitu, ale mozek už mi někdy vypíná :-).

Každopádně díky za postřehy!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16077
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 13. 5. 2008, 18:45

Ještě se mi tam nelíbila ta pasáž, kdy Vypravěč nebo hráč odvypráví situaci podle svého - protože slovním popisem se toho dá zvládnout mnoho, ale stejně snadno se toho dá mnoho zrušit, bez ohledu na to co ve skutečnosti padlo na kostce. Chtělo by to nějak provázat, že když na kostce padne neúspěch, jak se tento neúspěch popisuje a ne že Vypravěč může klidně popsat úspěch, protože ho nic neomezuje.

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 13. 5. 2008, 19:09

slovním popisem se toho dá zvládnout mnoho, ale stejně snadno se toho dá mnoho zrušit, bez ohledu na to co ve skutečnosti padlo na kostce
No, kostka vlastně jen určuje vypravěče, nic víc. Neříká, jak se věc vyřeší.
Jedinou výjimku tvoří situace, kdy padne jedno (+) - tam je připsaný, že by se mělo jednat o částečnej úspěch. Udělal jsem to tak, protože je to přece jen pěknej přechod mezi volným popisem neúspěchu a úspěchu a jinak by se tam žádnej partiál asi dost dobře nedostal. Navíc to vytváří zajímavý situace.
Chtělo by to nějak provázat, že když na kostce padne neúspěch, jak se tento neúspěch popisuje a ne že Vypravěč může klidně popsat úspěch, protože ho nic neomezuje.
Jo, asi to zformuluju jinak. Když padnou jen (-), bude se prostě jednat o neúspěch... To, že PH může popsat i úspěch (což teda předělám), jsem napsal kvůli tomu, aby mohl vylíčit něco, co zprvu vypadá jako úspěch, ale nakonec se v jiným světle ukáže, že je tomu spíš naopak.
No, zbytečně složitý, že? Chtěl jsem jen zachovat tu zlomyslnou svévoli pro PH 8) .

Díky za připomínky.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5257
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 13. 5. 2008, 20:57

Filtr píše:vyzkoušený jsou pouze žetony, fungovaly mi skvěle.
Aby ne, jsou to téměř do puntíku Fate Pointy :D Na druhou stranu oceňuju zavedení záporných FP, to se mi celkem líbí (i když u nezkušených hráčů to může vytvářet problémy ve skupině a u zkušených hráčů se to možná vůbec nepoužije ;))

Jinak osobně považuju 9 rysů za hodně, ale zálaží, jak široce pojaté budou. Pokud nebudou moc mlhavé a široké, tak by t nemusel být problém. (Navíc je to jen můj vkus, že ano ;))

K té možnosti nechat vypravěče odvyprávět úspěch postavy když padnou ty mínuska - on je v tom problém, když se háže "na nějakou vlastnost/dovednost postavy". To se tady ale myslím neděje a kostky jen určují, kdo má moc nad příběhem (i hráč si může odvykládat neúspěch své postavy). Takže já bych jen tak bez rozmyslu nezavrhoval ;)

Návrh: co si za "+" kupovat kostky do banku? Když budu mít jednu, musím hrát role-playově a tak, aby se to líbilo ostatním. Pak budu zase mít možnost ovlivňovat příběh sám (pomocí svých kostek).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 13. 5. 2008, 21:31

Zdravím :-).
Aby ne, jsou to téměř do puntíku Fate Pointy
Záměr to nebyl, žádná podlá loupež, něco takovýho jsem si prostě už dlouho přál, přehazovat vypravěčství a pociťovat nějakou odměnu za dobrý hraní i při hodech...
Na druhou stranu oceňuju zavedení záporných FP, to se mi celkem líbí (i když u nezkušených hráčů to může vytvářet problémy ve skupině a u zkušených hráčů se to možná vůbec nepoužije)
Nevadí, je to dobrá pojistka. A moje zkušenosti říkají, že noví, nezkušení hráči často přináší zajímavý, neotřelý přístupy a nápady, což je rozhodně pozitivní. A věřím, že veteráni by k nim zazačátku mohli být shovívaví :-).
Pokud nebudou moc mlhavé a široké, tak by t nemusel být problém.
Chtěl bych je pokud možno konkrétní - ať je z nich význačnej rys postavy. Vizi mám takovou: heslem vyjádřenej Rys a k tomu aspoň jedna věta, aby mu ostatní správně rozuměli. Jen se mi to nechtělo moc rozepisovat v té betaverzi pravidel, vyplivl jsem ji na "papír" mezi učením, když jsem potřeboval pauzu...
Navíc hráč nemusí určovat všechny Rysy hned.
kostky jen určují, kdo má moc nad příběhem (i hráč si může odvykládat neúspěch své postavy). Takže já bych jen tak bez rozmyslu nezavrhoval
:-) Vidím, že mi někdo rozumí... Uf, sakra, musím si dát pozor. Teď mám právě hafo zkoušek a snadno mi něco unikne... a pak odsouhlasím všechno možný a zavrhnu cokoli a pak zase znova dokola :-)
No, jak už jsem řekl, šlo mi o to, aby ve vyprávění zůstala taková ta "svévole"...
Návrh: co si za "+" kupovat kostky do banku? Když budu mít jednu, musím hrát role-playově a tak, aby se to líbilo ostatním.
Jo, tohle mi zní parádně, taky jsem nad tím uvažoval, ani nevím, proč jsem to zapomněl :-). Ale jak na to? Jaká by byla ideální cena? Dva žetony?
Taky bych rád zachoval analogii... kdybych měl záporný žetony, mohl by mi jinej hráč sebrat kostku (a žetony s ní)...
Co na to říkáte? :-)

Mimochodem, díky za připomínky a návrh!
Naposledy upravil(a) Filtr dne 13. 5. 2008, 21:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 13. 5. 2008, 21:36

Tak jsem si ještě uvědomil, že postava hráče bez kostek nemusí být nutně mrtvá nebo něco.
Pokud o všechny přijde v nějakým fatálním konfliktu, nabízí se to jako přirozenej důsledek.
Ale když mu prostě někdy dojdou kostky, může hrát dál, akorát mu jen tak nepadne (+), takže s jeho postavou bude nějakou dobu smýkat Pán hry.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10381
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 13. 5. 2008, 21:41

Já se přiznám, že jsem prostě pro kvalitu češtiny neměl sílu to dočíst... "jednoduchej" a "předepsaný" mě natolik trhají za oči, že se mi s tím jednoduše nechce ztrácet čas...

Jinak ale každopádně přeju hodně síly a štěstí pro dokončení... :wink: Jsem rád, že díky tvému příspěvku Kreslící prkno po velmi dlouhém tichu opět ožilo a dokonce se tu objevila smyslupná debata. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5257
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 13. 5. 2008, 21:45

Taky zdravím :) dlouho jsem tě tu neviděl...
Aby ne, jsou to téměř do puntíku Fate Pointy
Filtr píše:Záměr to nebyl, žádná podlá loupež, něco takovýho jsem si prostě už dlouho přál, přehazovat vypravěčství a pociťovat nějakou odměnu za dobrý hraní i při hodech...
FP jsou to spíš použitím, jejich získávání je trošku jiné a myslím že lepší.
Teď mám právě hafo zkoušek a snadno mi něco unikne...
Ani mi nemluv. Hafo zkoušek nemám, ale zrovna dneska bych měl dělat jiné věci než čučet do monitoru.
Návrh: co si za "+" kupovat kostky do banku? Když budu mít jednu, musím hrát role-playově a tak, aby se to líbilo ostatním.
Jo, tohle mi zní parádně, taky jsem nad tím uvažoval, ani nevím, proč jsem to zapomněl :-). Ale jak na to? Jaká by byla ideální cena? Dva žetony?
Taky bych rád zachoval analogii... kdybych měl záporný žetony, mohl by mi jinej hráč sebrat kostku (a žetony s ní)...
Co na to říkáte? :-)
Dva žetony by mohly být dobré, ale možná bych vyzkoušel i jen jeden. "+" jsou o fous slabší než "-", protože "-" nejen že kazí šanci na úspěch, ale ještě odebírá kostku (jeho použití na odebrání kostky z banku ale taky není úplně "levné": použití po hodu odebírá už hozenou kostku, použití před hodem odebírá šanci na "+"). Když si koupím kostku za jeden "+" získám menší šanci na úspěch, než když přeplatím "?" (na druhou stranu ten "?" musí padnout, že?) - ovšem zase tím oddaluju "smrt" :think:
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 13. 5. 2008, 21:47

Pro Ectheliona:

Uf, to je mi líto :-).
Zkus to tak za dva týdny, pokud se mi tady s pomocí ostatních podaří eliminovat různý nedostatky Pulsu, dám tomu pořádnou formu.
Neboj, umím psát spisovně, dělám to i rád, jen jsem při sepisování téhle betaverze nechtěl broušením stylu zpomalovat tok myšlenek.

A jinak díky, sílu i štěstí teď budu potřebovat! :-)

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10381
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 13. 5. 2008, 21:54

Filtr: Já tě naprosto chápu - když píšu, taky to nevypadá nejlépe (u Průvodce římskou republikou mi dokonce zůstaly BC, které nějak proklouzly kontrolou $D). Jsem prostě jenom zvyklý na jistou "štábní kulturu" a nějak se na to takhle nemůžu soustředit (a to jsem to zkoušel rozečít třikrát... $D)...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 13. 5. 2008, 22:01

FP... jejich získávání je trošku jiné a myslím že lepší
Jo, na tomhle jsem ještě chtěl zapracovat... FP totiž dovedou efektně zapojit i slabiny postav. Což bych taky rád narouboval na tenhle systém. Zatím to je ale jen taková myšlenka v pozadí... (Pokud máš nápad, sem s ním! :-))
Můj způsob udělování žetonů se mi dost líbí, ale faktem je, že je spíš "kolektivní" a nesoustředí se tak cíleně na samotný charaktery, postavy.
Hafo zkoušek nemám, ale zrovna dneska bych měl dělat jiné věci než čučet do monitoru.
Dnes jsem zjistil, že mě zítra čeká asi druhá nejdrsnější zkouška, takže mám co dělat. Dřív se to ke mě nedostalo, protože máme takovou old-schoolovou externí pracovnici, která to prostě neohlásila přes náš obvyklej systém. Teď abych se zbláznil... No a tak tu sedím a řeším rpg :-D.
Dva žetony by mohly být dobré, ale možná bych vyzkoušel i jen jeden...
Uf, díky ti moc za všechny tyhle postřehy, ale už jsem byl nucen shledat, že na to dnes nemám :-). Budu se ještě učit, co to dá, a zítra se na to mrknu s čistější hlavou a pokusím se odepsat.
Taky zdravím dlouho jsem tě tu neviděl...
Jo, občas jsem sem pasivně zaskočil, ale popravdě jen málokdy. Snažil jsem se mezitím pořádně žít! Dařilo se.

Už se dnes utnu, cítím, že rapidně přecházím do off-topic. :-) Měj se (a vy ostatní taky)!

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host