Odkazy a myšlienky

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9655
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od York » 5. 10. 2014, 16:14

boubaque píše:
York píše:Bopubaque: Asi si vážně nerozumíme. Je, doufám, stále řeč o tom týpkovi, kterýmu Riddick zarazil hrnek do hrudi, a kterej se následně zkácel a nejevil známky života?
Ne, mluvíme o postavě v nějakém hypotetickém RPGčku (nejspíš podobném DnD), proti které stojí Riddick a srká čaj z kovového hrnku. Je zřejmé, že dojde na konfrontaci a postava si může vybrat, čím na ni bude Riddick útočit.

Ale pro jistotu ještě zvýrazním zu důležitou část:
Ne, mluvíme o postavě v nějakém hypotetickém RPGčku (nejspíš podobném DnD), proti které stojí Riddick a srká čaj z kovového hrnku. Je zřejmé, že dojde na konfrontaci a postava si může vybrat, čím na ni bude Riddick útočit.
V tom případě ale opět potvrzuješ to, co říkám. Kdyby to mělo ve hře nějakou mechanickou reprezentaci a ta by říkala, že hrnek vyjde stejně jako meč, tak by nedávalo smysl radovat se, že si Riddick vybral zrovna hrnek. Ani by pak nevyznělo jako obzvláště zastrašující, že ho zabil zrovna hrnkem.

Ba co hůř. Kdyby dejme tomu Riddick měl aspekt "Zabiják s improvizovanými zbraněmi" a věděl jsem to, tak mu narovinu řeknu "Hele, já moc dobře vim, že umíš kde koho zabít hrknem. Zkus to tentokrát s mečem, když seš tak drsnej".

Což je samozřejmě absurdní a nikdo to tak nehraje, přestože to třeba z mechanik vyplývá. V těchle dilematech jsou hráči vždycky někde mezi - málokdy se opírají o to, co říkají mechaniky, úplně bez rozmyslu.

Sosáček: Jak říkáš. Rozdíl je nicméně v tom, že já netvrdím, že by RPGčka s potlačenou game složkou byla naprostý nesmysl, stejně jako to neříkám od DnD 4e, která jde přesně v protisměru. A taky neříkám, že to, co jsme tu hráli několik dekád a kvůli čemu jsme vůbec zavedli pojem RPG, vlastně není RPG.

Ostatně: Šachy se dají hrát jako RPG. Dokonce i "Člověče, nezlob se" se dá hrát jako RPG. Dělá to z těhle her RPG?
Sosacek píše:Vlastně bychom měli oslavit, že York napsal jen hateposty, a ne celý hatečlánek, jako když hrál Dungeon World.
BTW ten "hatečlánek" říká, že AW engine je dobrý v tom, co primárně dělá.
Naposledy upravil(a) York dne 5. 10. 2014, 16:45, celkem upraveno 1 x.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Pepa » 5. 10. 2014, 16:37

Až na ten závěr článku s házením na charisma (což nevím, jestli je tak úplně pravda) v podstatě souhlasím.

Vlastně jsem sepsal něco podobného, když jsem se snažil své družině vysvětlit, proč zbraně být "očísličkované" rozhodně nemusí. Koho by to zajímalo, tak se může podívat sem.

Případně bych to mohl ještě nějak upravit a dát do příštího Drakkaru.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9655
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od York » 5. 10. 2014, 16:41

Pepa píše:Vlastně jsem sepsal něco podobného, když jsem se snažil své družině vysvětlit, proč zbraně být "očísličkované" rozhodně nemusí.
Ona totiž otázka není, jestli zbraně v RPG musí nebo nemusí mít mechanickou reprezentaci (obviously nemusí), ale jestli chceš hrát hru, kde mechanickou reprezentaci mají, nebo nikoliv. Vede to k různým stylům hry.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Pepa » 5. 10. 2014, 16:44

York: Ano, to chápu. A dokážu si představit, že bych napsal i stejně dlouhý článek na téma proč zbraně v RPG být nadesignovány "musí". Ale jsem prostě spíš na té druhé straně barikády...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9655
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od York » 5. 10. 2014, 16:47

Pepa píše:York: Ano, to chápu. A dokážu si představit, že bych napsal i stejně dlouhý článek na téma proč zbraně v RPG být nadesignovány "musí". Ale jsem prostě spíš na té druhé straně barikády...
Ty tím hlavně v prvé řadě tu barikádu stavíš. Hru si vybíráš podle toho, jestli tě baví, případně jak se hodí na to, co chceš zrovna hrát. Vybírat si hru podle toho, "na které straně barikády" stojíš, je nesmysl.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12714
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Pieta » 5. 10. 2014, 17:00

Sosacek píše:Ostatně, Pieto, co o tom píše Pundit? Nejste v kontaktu?
Hele, až se ti příště při čtení něčeho zatmí před očima, tak prostě počkej, až to přejde, a pak to normálně dočti.

Třeba by sis pak všimnul, že s Johnovejma závěrama souhlasím, akorát na nich nevidím nic tak objevnýho, protože k nim spousta hráčů kolem mě došla už dávno a bez Johna.

Co mi tam ale fakt vadí, je to vylučování z řad RPG. Vadí mi, když někdo prohlašuje "FATE není RPG", když někdo prohlašuje "My Life with Master není RPG" i když někdo prohlašuje "D&D není RPG". Život je moc krátkej na to, aby se lidi navzájem obviňovali z badwrongfun.

Co se kontaktu týče, dovolím si upozornit na jednu drobnost: John Wick nemá problém o některé RPG hře prohlásit, že to není RPG. RPGPundit nemá problém o některé RPG hře prohlásit, že to není RPG. Já mám fakt velkej problém s tím, když lidi o nějakém RPG prohlašují, že to není doopravdické RPG. Ať se laskavě John a Pundit v bratrském objetí odebéřou v řiť s takovouhle argumentací.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Pepa » 5. 10. 2014, 22:17

York: Promiň, ale tím, že říkám, že si raději zahraju spíš vyprávěcí hru bez mraků statistik a čísel, žádnou bariéru nestavím.

Sosacek
Příspěvky: 20710
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Sosacek » 5. 10. 2014, 22:24

Pieta píše:
Sosacek píše:Ostatně, Pieto, co o tom píše Pundit? Nejste v kontaktu?
Hele, až se ti příště při čtení něčeho zatmí před očima, tak prostě počkej, až to přejde, a pak to normálně dočti.

Třeba by sis pak všimnul, že s Johnovejma závěrama souhlasím, akorát na nich nevidím nic tak objevnýho, protože k nim spousta hráčů kolem mě došla už dávno a bez Johna.

Co mi tam ale fakt vadí, je to vylučování z řad RPG. Vadí mi, když někdo prohlašuje "FATE není RPG", když někdo prohlašuje "My Life with Master není RPG" i když někdo prohlašuje "D&D není RPG". Život je moc krátkej na to, aby se lidi navzájem obviňovali z badwrongfun.

Co se kontaktu týče, dovolím si upozornit na jednu drobnost: John Wick nemá problém o některé RPG hře prohlásit, že to není RPG. RPGPundit nemá problém o některé RPG hře prohlásit, že to není RPG. Já mám fakt velkej problém s tím, když lidi o nějakém RPG prohlašují, že to není doopravdické RPG. Ať se laskavě John a Pundit v bratrském objetí odebéřou v řiť s takovouhle argumentací.
Obvious troll wasn't as obvious as he thought.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12714
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Pieta » 5. 10. 2014, 23:33

Sosacek píše:Obvious troll wasn't as obvious as he thought.
OK, tak já tě z toho ignorelistu zase vyhodím. Prozatím.
(:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12714
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Pieta » 6. 10. 2014, 15:09

Jako doplněk k předchozímu tématu citát z jedné hry, co není RPG:

As a realistic simulation of things from the realm of make-believe, or even as a reflection of medieval or ancient warfare or culture or society, it can be deemed only a dismal failure. Readers who seek the latter must search elsewhere. Those who desire to create and populate imaginary worlds with larger-than-life heroes and villains, who seek relaxation with a fascinating game, and who generally believe games should be fun, not work, will hopefully find this system to their taste.

Gary Gygax, Dungeon Master Guide, 1979

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6986
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Quentin » 9. 10. 2014, 11:29

http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9655
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od York » 9. 10. 2014, 14:52

Alfadur na Hofylandu píše:My jsme taky Almir hráli a bylo to fajn, PJ nám do světa cpal velké množství věcí navíc, o dungeony nebyla nouze a upravit si svět tohohle typu k obrazu svému je jednodušší, než ho od základu stavět.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10283
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Ecthelion » 2. 11. 2014, 11:26

Night Witches od Jasona Morningstara jsou na Kickstarteru. Původní cíl $ 5 000 se podařilo trojnásobně překonat už první den, teď jsou na pětinásobku a je ještě 16 dní do konce. Odměny pro backery ale vypadají zajímavě, takže pokud jste Nigh Witches po očku sledovali (ten projekt už víc jak rok visí ve vzduchu a čekalo se, kdy ho konečně zveřejní), tak ho pořád můžete backnout. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5790
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Alef0 » 2. 11. 2014, 11:47

A iná jasonmorningstarčina, Grey Ranks, chystá poľské vydanie.

Obrázek
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Sosacek
Příspěvky: 20710
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Odkazy a myšlienky

Příspěvek od Sosacek » 2. 11. 2014, 12:57

O čem to je? (Obojí)
You can ban me but you will never ban Poland.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host