Odkazy a myšlienky
Re: Odkazy a myšlienky
V tom případě ale opět potvrzuješ to, co říkám. Kdyby to mělo ve hře nějakou mechanickou reprezentaci a ta by říkala, že hrnek vyjde stejně jako meč, tak by nedávalo smysl radovat se, že si Riddick vybral zrovna hrnek. Ani by pak nevyznělo jako obzvláště zastrašující, že ho zabil zrovna hrnkem.boubaque píše:Ne, mluvíme o postavě v nějakém hypotetickém RPGčku (nejspíš podobném DnD), proti které stojí Riddick a srká čaj z kovového hrnku. Je zřejmé, že dojde na konfrontaci a postava si může vybrat, čím na ni bude Riddick útočit.York píše:Bopubaque: Asi si vážně nerozumíme. Je, doufám, stále řeč o tom týpkovi, kterýmu Riddick zarazil hrnek do hrudi, a kterej se následně zkácel a nejevil známky života?
Ale pro jistotu ještě zvýrazním zu důležitou část:
Ne, mluvíme o postavě v nějakém hypotetickém RPGčku (nejspíš podobném DnD), proti které stojí Riddick a srká čaj z kovového hrnku. Je zřejmé, že dojde na konfrontaci a postava si může vybrat, čím na ni bude Riddick útočit.
Ba co hůř. Kdyby dejme tomu Riddick měl aspekt "Zabiják s improvizovanými zbraněmi" a věděl jsem to, tak mu narovinu řeknu "Hele, já moc dobře vim, že umíš kde koho zabít hrknem. Zkus to tentokrát s mečem, když seš tak drsnej".
Což je samozřejmě absurdní a nikdo to tak nehraje, přestože to třeba z mechanik vyplývá. V těchle dilematech jsou hráči vždycky někde mezi - málokdy se opírají o to, co říkají mechaniky, úplně bez rozmyslu.
Sosáček: Jak říkáš. Rozdíl je nicméně v tom, že já netvrdím, že by RPGčka s potlačenou game složkou byla naprostý nesmysl, stejně jako to neříkám od DnD 4e, která jde přesně v protisměru. A taky neříkám, že to, co jsme tu hráli několik dekád a kvůli čemu jsme vůbec zavedli pojem RPG, vlastně není RPG.
Ostatně: Šachy se dají hrát jako RPG. Dokonce i "Člověče, nezlob se" se dá hrát jako RPG. Dělá to z těhle her RPG?
BTW ten "hatečlánek" říká, že AW engine je dobrý v tom, co primárně dělá.Sosacek píše:Vlastně bychom měli oslavit, že York napsal jen hateposty, a ne celý hatečlánek, jako když hrál Dungeon World.
Naposledy upravil(a) York dne 5. 10. 2014, 17:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Odkazy a myšlienky
Až na ten závěr článku s házením na charisma (což nevím, jestli je tak úplně pravda) v podstatě souhlasím.
Vlastně jsem sepsal něco podobného, když jsem se snažil své družině vysvětlit, proč zbraně být "očísličkované" rozhodně nemusí. Koho by to zajímalo, tak se může podívat sem.
Případně bych to mohl ještě nějak upravit a dát do příštího Drakkaru.
Vlastně jsem sepsal něco podobného, když jsem se snažil své družině vysvětlit, proč zbraně být "očísličkované" rozhodně nemusí. Koho by to zajímalo, tak se může podívat sem.
Případně bych to mohl ještě nějak upravit a dát do příštího Drakkaru.
Re: Odkazy a myšlienky
Ona totiž otázka není, jestli zbraně v RPG musí nebo nemusí mít mechanickou reprezentaci (obviously nemusí), ale jestli chceš hrát hru, kde mechanickou reprezentaci mají, nebo nikoliv. Vede to k různým stylům hry.Pepa píše:Vlastně jsem sepsal něco podobného, když jsem se snažil své družině vysvětlit, proč zbraně být "očísličkované" rozhodně nemusí.
Re: Odkazy a myšlienky
York: Ano, to chápu. A dokážu si představit, že bych napsal i stejně dlouhý článek na téma proč zbraně v RPG být nadesignovány "musí". Ale jsem prostě spíš na té druhé straně barikády...
Re: Odkazy a myšlienky
Ty tím hlavně v prvé řadě tu barikádu stavíš. Hru si vybíráš podle toho, jestli tě baví, případně jak se hodí na to, co chceš zrovna hrát. Vybírat si hru podle toho, "na které straně barikády" stojíš, je nesmysl.Pepa píše:York: Ano, to chápu. A dokážu si představit, že bych napsal i stejně dlouhý článek na téma proč zbraně v RPG být nadesignovány "musí". Ale jsem prostě spíš na té druhé straně barikády...
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
Hele, až se ti příště při čtení něčeho zatmí před očima, tak prostě počkej, až to přejde, a pak to normálně dočti.Sosacek píše:Ostatně, Pieto, co o tom píše Pundit? Nejste v kontaktu?
Třeba by sis pak všimnul, že s Johnovejma závěrama souhlasím, akorát na nich nevidím nic tak objevnýho, protože k nim spousta hráčů kolem mě došla už dávno a bez Johna.
Co mi tam ale fakt vadí, je to vylučování z řad RPG. Vadí mi, když někdo prohlašuje "FATE není RPG", když někdo prohlašuje "My Life with Master není RPG" i když někdo prohlašuje "D&D není RPG". Život je moc krátkej na to, aby se lidi navzájem obviňovali z badwrongfun.
Co se kontaktu týče, dovolím si upozornit na jednu drobnost: John Wick nemá problém o některé RPG hře prohlásit, že to není RPG. RPGPundit nemá problém o některé RPG hře prohlásit, že to není RPG. Já mám fakt velkej problém s tím, když lidi o nějakém RPG prohlašují, že to není doopravdické RPG. Ať se laskavě John a Pundit v bratrském objetí odebéřou v řiť s takovouhle argumentací.
Re: Odkazy a myšlienky
York: Promiň, ale tím, že říkám, že si raději zahraju spíš vyprávěcí hru bez mraků statistik a čísel, žádnou bariéru nestavím.
Re: Odkazy a myšlienky
Obvious troll wasn't as obvious as he thought.Pieta píše:Hele, až se ti příště při čtení něčeho zatmí před očima, tak prostě počkej, až to přejde, a pak to normálně dočti.Sosacek píše:Ostatně, Pieto, co o tom píše Pundit? Nejste v kontaktu?
Třeba by sis pak všimnul, že s Johnovejma závěrama souhlasím, akorát na nich nevidím nic tak objevnýho, protože k nim spousta hráčů kolem mě došla už dávno a bez Johna.
Co mi tam ale fakt vadí, je to vylučování z řad RPG. Vadí mi, když někdo prohlašuje "FATE není RPG", když někdo prohlašuje "My Life with Master není RPG" i když někdo prohlašuje "D&D není RPG". Život je moc krátkej na to, aby se lidi navzájem obviňovali z badwrongfun.
Co se kontaktu týče, dovolím si upozornit na jednu drobnost: John Wick nemá problém o některé RPG hře prohlásit, že to není RPG. RPGPundit nemá problém o některé RPG hře prohlásit, že to není RPG. Já mám fakt velkej problém s tím, když lidi o nějakém RPG prohlašují, že to není doopravdické RPG. Ať se laskavě John a Pundit v bratrském objetí odebéřou v řiť s takovouhle argumentací.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
OK, tak já tě z toho ignorelistu zase vyhodím. Prozatím.Sosacek píše:Obvious troll wasn't as obvious as he thought.
(:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
Jako doplněk k předchozímu tématu citát z jedné hry, co není RPG:
As a realistic simulation of things from the realm of make-believe, or even as a reflection of medieval or ancient warfare or culture or society, it can be deemed only a dismal failure. Readers who seek the latter must search elsewhere. Those who desire to create and populate imaginary worlds with larger-than-life heroes and villains, who seek relaxation with a fascinating game, and who generally believe games should be fun, not work, will hopefully find this system to their taste.
Gary Gygax, Dungeon Master Guide, 1979
As a realistic simulation of things from the realm of make-believe, or even as a reflection of medieval or ancient warfare or culture or society, it can be deemed only a dismal failure. Readers who seek the latter must search elsewhere. Those who desire to create and populate imaginary worlds with larger-than-life heroes and villains, who seek relaxation with a fascinating game, and who generally believe games should be fun, not work, will hopefully find this system to their taste.
Gary Gygax, Dungeon Master Guide, 1979
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Odkazy a myšlienky
Alfadur na Hofylandu píše:My jsme taky Almir hráli a bylo to fajn, PJ nám do světa cpal velké množství věcí navíc, o dungeony nebyla nouze a upravit si svět tohohle typu k obrazu svému je jednodušší, než ho od základu stavět.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
Night Witches od Jasona Morningstara jsou na Kickstarteru. Původní cíl $ 5 000 se podařilo trojnásobně překonat už první den, teď jsou na pětinásobku a je ještě 16 dní do konce. Odměny pro backery ale vypadají zajímavě, takže pokud jste Nigh Witches po očku sledovali (ten projekt už víc jak rok visí ve vzduchu a čekalo se, kdy ho konečně zveřejní), tak ho pořád můžete backnout.
Re: Odkazy a myšlienky
A iná jasonmorningstarčina, Grey Ranks, chystá poľské vydanie.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Odkazy a myšlienky
O čem to je? (Obojí)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 11 hostů