[doplněk] FATE zbrojnice

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

[doplněk] FATE zbrojnice

Příspěvek od Conlai » 27. 8. 2006, 23:34

EDIT by Crowen:
http://www.d20.cz/materialy/122/3282.html

Jersonova zbrojnica, velka vdaka Jerson!!! :clap:



Tohle je zamýšleno jako herní rekvizita pro sci-fi western hru ve stylu Firefly. Kartičky, které si hráči prostě rozeberou, podobně, jako si postavy berou zbraně z lodního arzenálu, když se vyzbrojují v očekávání nějakého střetu.
Každá kartička obsahuje obrázek a jméno zbraně. Šedé pole je vyhrazené pro popis, který je pojatý ne formou suchých statistik, kterým běžný hráč beztak houby rozumí, ale formou plusů a mínusů. Popis by měl hráčům dát představu, k čemu se zbraň hodí, k čemu ne - potažmo, kdy dostane bonus, kdy postih.
Něco v tomto smyslu:
Hellen
+ přesná na krátkou vzdálenost, spousta rachotu a nábojů, krycí palba, malá, lehká, spolehlivá
- nad 50 m velmi nepřesná, velké a težké zásobníky

Původně jsem chtěl uvádět počet náboů v zásobníku, ale vzhledem k tomu, jak má být hra laděná a že množství nábojů lze zhruba odhadnout podle obrázku, jsem na to rezignoval.
Také jsem nakonec jména zbraní nahradil ženskými jmény.

Celý nápad se zrodil, když jsem chtěl dělat podobně pojaté "uvěřitelné" statistiky pro chladné zbraně ve fantasy. Tehdy jsem chtěl pro každou zbraň uvést tři kategorie podle vhodnosti k tomu či onomu: ++, + a -.
Nakonec jsem se rozhodl vyrobit kartičky pro sci-fi a pojmout je ne tolik "realisticky", spíše filmově.

Příklad:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Conlai dne 28. 8. 2006, 12:42, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 27. 8. 2006, 23:35

Určitě jste si všimli, že pole statistik jsou prázdná. Je to proto, že jsem se ještě zcela nerozhodnul, jak přesně budou statistiky vypadat. Brzy je ale doplním.

Budu vděčný za vaše komentáře, rady a návrhy.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16927
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 28. 8. 2006, 08:47

Hezké obrázky, tohle bych taky potřeboval (i když s jinými zbraněmi), jen nevím, proč dáváš zbraním ženská jména, když většina z nich má své vlastní, často zažité 8)

Sosacek
Příspěvky: 21580
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 28. 8. 2006, 09:33

Janis vypada jako upilovana puska na slony, mohla by mit dost velkou razi na to aby se do toho dalo zamontovat neco fakt scifi a filmovyho. Treba minirakety, naboje co se vzdycky elektricky vybiji a tudiz se hodi proti robotum nejaky superprurazny strelivo (nepouzivat na vesmirne lodi! no vlastne to ani to elektricky).

Jinak chybi mi tam nejaky Uzi-like maly SMG vhodny na to aby se s nim (v hodne hrdinsky ladeny hre) dalo s trilet s jednom v kazdy ruce $D A budou z toho shlehat sakra dlouhy plameny a mit to hodne rozsirenej zasobnik.
Sic transit gloria mundi.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16927
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 28. 8. 2006, 09:57

Sosacku, tvé představy o zbraních jsou mi sice velkou záhadou (jak můžeš o pistoli prohlásit, že je to upilovaná puška fakt nechápu), ale pistole na minirakety je starý nápad a pro průraznou munici je lepší spíše malá než velká ráže. :P 8)

Sosacek
Příspěvky: 21580
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 28. 8. 2006, 10:41

pokud vim tak DE vznikl tak ze vzali pusku na slony a dali tomu pistolovej format.

s pruraznou munici ti nevim, nedokazu si dost dobre predstavit jak bys udelal APFSDSDU pod 20mm, ale hadam ze to neni modelova pistolova munice :)) Ale HEAT bys taky do niceho malyho nenacpal.

... a taky by mne zajimalo jakto, ze vis tolik o munici ktera se opuziva k boji s roboty ... ty mas nejake doma? 8)

Conlai: jinak by mozna stalo za to prihodit nejakou brokovnici. a ve scifi nemusi byt tak velky rozdil mezi brokovnici a granatometem ...
Sic transit gloria mundi.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 28. 8. 2006, 12:42

Jerson: Ta dívčí jména tam jsou ze stejného důvodu, z jakého nepíši přesné statistiky... toto je jen vzorek a už tak by se tam míchala Beretta 87FS a Beretta 92 Combat a HK mp5k a HK g36c (k tomu přidám dále zahrnuté Beretta 93R a HK mp5ka4 a hk mp7...)... nevím. Přijde mi, že pokud jeden není gun geek, bude v tom mít celkem zmatek.
Spousta lidí co znám mají pro malý automat zahrnutý pojem "uzina" a pro pušku "kalach"... bez ohledu na ráži či výrobce. Ženská jména navíc zbraně činí více uživatelsky příjemnými (aspoň myslím (?)).
Zrovna o tomhle jsem celkem přemýšlel, ale vzhledem k tomu, že se mi nakupily zbraně velmi podobných jmen a má jít spíše o odlehčenou hru... ještě to promyslím. Díky.

Sosáček: Něco jsem tam přidal. Brokovnice to sice není, ale zato je to klasika.
DE??? To je z nějakého anime?
Osobně jsem pro danou hru neplánoval nějaké souboje s roboty - spíše takový vesmírný western odehrávající se na okrajových planetách. Zbraně by měly funkci rekvizit - proto také kartičky, které si nemusíš nikam zapisovat. Když ti dojdou náboje, prostě ji pustíš a vezmeš další. Pochopitelně by arzenál přišel na řadu až při finální přestřelce, jinak by se moc nebojovalo...

EDIT: Odpověď na otáku o DE už je v jiném tématu. Jsem to ale...

Sosacek
Příspěvky: 21580
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 28. 8. 2006, 13:00

Ja jsem si pod tim prave predstavil neco jako Trigun -- a tam maji roboti a podobny veci (nebraska family?) urcite sve misto, ac hlavni napln se rozhodne neda oznacit za "valku s roboty"
Sic transit gloria mundi.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 28. 8. 2006, 13:08

Sorry, Trigun neznám. Slyším spíš na věci jako Firefly či Cowboy Bebop... Takové to, "ok, máme lasery, ale ekonomicky nejvýhodnějším způsobem jak někoho zabít je pořád velmi rychle se pohybující kus olova".

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6879
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 28. 8. 2006, 13:33

Cowboy Bebop... :think: ... to už začíná znít zajímavě. Jestli to stihneš před odjezdem, dej mi vědět. 8)
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16927
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 28. 8. 2006, 14:29

Conlai píše:Jerson: Ta dívčí jména tam jsou ze stejného důvodu, z jakého nepíši přesné statistiky... toto je jen vzorek a už tak by se tam míchala Beretta 87FS a Beretta 92 Combat a HK mp5k a HK g36c (k tomu přidám dále zahrnuté Beretta 93R a HK mp5ka4 a hk mp7
Asi takhle - já si dal práci a na kartičky vypsal asi 3O zbraní z předválečných let, nicméně terminologie se stejně ustálila na termínech Webley, Thompson, Bergmann, Colt, Suomi, Parabelka, Walter "pépékáčko", Max Power a podobně. Samozřejmě některé zbraně se dají nazývat jménem výrobce, někdy to nejde - Maxim bude vždy kulomet, Beretta pistole, ale Browning může být už moc věcí, takže pistole je Max Power a lehký kulomet je BAR.

Ze stejného důvodu těžko můžeš říkát zbrani HáKáčko - H&K je všechno od pistole po těžký kulomet. Ale "Empépětka" je prostě klasický samopal MP5, přestože reálně má třicítku modifikací.

Ne že by se mi ta ženská jména nelíbila, ale prostě v tomto směru už zjedodušené terminologie existuje. A myslím, že ve hře stejně nebudeš používat dvě podobné zbraně, abys musel nějak řešit drobné rozdíly ve verzích. A "Kalach" je prostě Kalach, stejně jako je Thompson "Tommygun", a Beretta je Beretta, to mi přijde škoda předělávat.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 28. 8. 2006, 14:31

:think: Mno, něco na tom bude...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16927
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 28. 8. 2006, 14:46

Tak mě napadá, že i to Hákáčko může být označení pro jednu zbraň, pokud je běžnější než ostatní. Mezi Airsoftisity se tak obvykle říká právě MP5. Stejně jako SPASka je vždycky SPAS 12 a nikdy SPAS 15.

Nicméně se tě zeptám - jak řešíš automatickou střelbu tak, aby to dávalo smysl? Už jsem zase zjistil, že pravidla tak jak jsem je stvořil jsou ještě stále příliš složitá. (Už bych se kvůli tomu i zastřelil, ale nevím jak bych zásah veřešil podle pravidel 8) )

Sosacek
Příspěvky: 21580
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 28. 8. 2006, 14:50

Jerson: pokud to delat pro FATE tak je neresi. to neni system moc urceny k tomu aby se nejak podrobneji resil.
Sic transit gloria mundi.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16927
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 28. 8. 2006, 15:09

Sosacek píše:Jerson: pokud to delat pro FATE tak je neresi. to neni system moc urceny k tomu aby se nejak podrobneji resil.
Mě by právě zajímal i nepodrobný systém, protože jsem na žádný použitelný nenarazil. SR dává podivné výsledky a GURPS je příliš složitý, dávka o třiceti ranách je prostě moc.

Mě osobně by se hodilo jednoduché pravidlo třeba "střílet dávkou má smysl na - krátkou vzdálenost- , pak je šance na zásah -velká-", nebo něco takového. Protože když odhaduju výsledek takové střelby, nedělá mi problém si to představit - dělá mi problém v jednom nebo druhém případě uřídit akci tak, aby v ní postavy přežily, ať samy střílí nebo je na ně střílěno, a přitom jsem se v obou případech držel stejných zásad.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host