Kostky a základ systému

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Kelton
Příspěvky: 904
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Kelton » 1. 2. 2011, 08:02

Možno házíš proti někomu, kdo nemá tvoje problémy (a -5 na Hunting)
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11067
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od OnGe » 1. 2. 2011, 09:36

Varianta o ktere jsem mluvil je takova, ze dovednost kterou podhazuji mam proste konstantni (tj. meni se jen s vyvojem postavy) a veskere bonusy a postihy jsou zahrnuty do obtiznosti. To znamena ekvivalent Hunting -5 je obtiznost +5, coz muze byt stejne tak znamy udaj.

Prijde mi to jednodussi, protoze se meni jen jedna hodnota - nemusim si nejdriv pocitat, o kolik se mi zvysi nebo snizi dovednost a pak resit, jestli se vejdu do obtiznosti a tak.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Peekay » 1. 2. 2011, 10:04

onge píše:Varianta o ktere jsem mluvil je takova, ze dovednost kterou podhazuji mam proste konstantni (tj. meni se jen s vyvojem postavy) a veskere bonusy a postihy jsou zahrnuty do obtiznosti. To znamena ekvivalent Hunting -5 je obtiznost +5, coz muze byt stejne tak znamy udaj.
Ako ti napisal Kelton - v momente, ked si v contested rolle (kde jeden ma postih a druhy nie), tak sa to tvoje riesenie (na rozdiel od Pendragonovskeho) rozsypa.

p.s. na pouzivanie je to velmi jednoduche - skus si zahrat Pendragona a uvidis. Bez problemov to zvladol pouzivat aj Aljen po dvoch flasiach ribezlaku a sude piva, tak to asi nebude az taka tragedia $D
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Aljen » 1. 2. 2011, 10:29

Bez problemov to zvladol pouzivat aj Aljen po dvoch flasiach ribezlaku a sude piva, tak to asi nebude az taka tragedia
Heeeej! To nie je pravda! Sudy piva som s ribezlakom nikdy nemiesal ... teda ... respektive sa nepamatam.

V kazdom pripade suhlasim ze Pendragon ma velmi elegantny system. Opposing hody a fumble/critical vsetko pekne fici.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od skew » 1. 2. 2011, 10:35

[ot]Co je to, prosím, ribezlak ?[/ot]
EDIT2: aha, díky

EDIT:
To znamena ekvivalent Hunting -5 je obtiznost +5, coz muze byt stejne tak znamy udaj.
Mno, právěže to není ekvivalentní ;-). Alespoň ne z hlediska pravděpodobnosti úspěchu.
Leda by se házelo jednou kostkou, to pak jo (ale pak už je to hodně podobné mechanice "hod + skill versus obtížnost"... ).
Naposledy upravil(a) skew dne 1. 2. 2011, 10:46, celkem upraveno 2 x.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Aljen » 1. 2. 2011, 10:44

System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11067
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od OnGe » 1. 2. 2011, 10:48

Peekay píše:Ako ti napisal Kelton - v momente, ked si v contested rolle (kde jeden ma postih a druhy nie), tak sa to tvoje riesenie (na rozdiel od Pendragonovskeho) rozsypa.
Ne pokud by se jako obtiznost pouzije dovednost "obrance"
Peekay píše:p.s. na pouzivanie je to velmi jednoduche - skus si zahrat Pendragona a uvidis. Bez problemov to zvladol pouzivat aj Aljen po dvoch flasiach ribezlaku a sude piva, tak to asi nebude az taka tragedia $D
Aljen píše:Heeeej! To nie je pravda! Sudy piva som s ribezlakom nikdy nemiesal ... teda ... respektive sa nepamatam.
Uz jsem chtel rict, ze me to presvedcilo :D
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Peekay » 1. 2. 2011, 10:57

onge píše: Ne pokud by se jako obtiznost pouzije dovednost "obrance"
...cim z rovnice uplne zrusis objektivnu obtiaznost cinnosti.

(nie ze by to teda mne osobne vadilo, napriklad DrD II to riesi, ale mal som dojem ze ciel diskusie lezi niekde trochu inde)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3693
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Antharon » 1. 2. 2011, 12:00

a to ste nespomenuli, že odčítanie je náročnejšie ako sčítanie, trvá hráčom dlhšie a robia pri ňom viac chýb
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

JenProlétám

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od JenProlétám » 28. 11. 2015, 20:45

Mohl by mi tu prosím někdo objasnit "podhazování" nebo "bodhazovací systém" ale opravdu podrobně? Já jsem s toho v téhle debatě naprosto jelen O_o , ale chtěl bych to pochopit. Děkuji

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 11. 2015, 21:24

JenProlétám píše:Mohl by mi tu prosím někdo objasnit "podhazování" nebo "bodhazovací systém" ale opravdu podrobně? Já jsem s toho v téhle debatě naprosto jelen O_o , ale chtěl bych to pochopit. Děkuji
Třeba GURPS. V základu máš atributy a házíš 3k6. Snažíš se podhodit ten svůj atribut, tzn. máš třeba Sílu 9, házíš třemi šestistěnými kostkami a když hodíš méně jak 9 nebo 9, tak jsi uspěl, když přehodíš, neuspěl jsi. Pak se k tomu ještě mohou přidávat pravidla jako, že čím méně hodíš, tím lepšího výsledku jsi dosáhl a podobně, to už jsou detaily... Je to dost podrobně nebo to chceš ještě jinak? :)

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host