Kostky a základ systému

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17095
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Jerson » 8. 6. 2010, 13:06

Kdyby mě to Dalcor nechal popsat, tak jsem řekl, že se nůž odrazil od pancíře a vrátil se mi, to není tak neobvyklé. (Proto taky říkám, že hráč si má opisovat i neúspěchy, zejména když je výsledný postih stejně daný nezávisle na popisu.)

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3693
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Antharon » 8. 6. 2010, 14:13

keď sme boli malí, kamoš si nešikovne hodil nôž do nohy... mal šťastie zabodol sa mu medzi palec a druhý prst takže ho len porezal medzi nimi a rozrezal mu tenisku...

so... it is possible!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17095
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Jerson » 8. 6. 2010, 17:37

Mám za sebou deset tisíc hodů nožem, ale tohle se mi nikdy nepodařilo. A ani tak nešikovný jedinec si nezabodl nůž do stehna. (Já nevím, o co jde. Prostě to že při hodu 1 na d20 došlo k taové situaci mi zničilo uvěřitelnost hry, žádné vysvětlování nepomůže. Tečka.)

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3693
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Antharon » 8. 6. 2010, 20:48

jo do stehna to nejde, to uznavam... ale do chodidla v pohode... teda ak clovek predtym povie "hodim si noz tesne veda nohy" tak to nie je ani tak divne....
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7395
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Quentin » 30. 9. 2010, 07:14

Dotaz: V jakých číslech se pohybují systémy, u kterých se sčítají komplikace, aby se určila obtížnost? Třeba CPH?
Uvažoval jsem, jestli se to takhle dá dělat v shadowrunu, ale ono tam má smysl házet jen tak do obtížnosti 4.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17095
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Jerson » 30. 9. 2010, 20:22

Quentin píše:Dotaz: V jakých číslech se pohybují systémy, u kterých se sčítají komplikace, aby se určila obtížnost? Třeba CPH?
Uvažoval jsem, jestli se to takhle dá dělat v shadowrunu, ale ono tam má smysl házet jen tak do obtížnosti 4.
CPH má čísla vlastností a dovedností od 1 do 10, ale obtížnost jako taková se v první chvíli neurčuje. Nicméně pokud míníš různé složitosti úkolů, tak ty se pohybují od 0 do 6 a občas i víc.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7395
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Quentin » 31. 1. 2011, 11:52

Docela se mi líbí hod, kde musíš podhodit skill a přehodit obtížnost, ale dovedu si takhle představit jen zkoušku proti prostředí. Jak se v těhle podhazovacích systémech řeší konflikty s NPCčkama (boje, honičky a další)?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Peekay » 31. 1. 2011, 12:05

Quentin píše:Docela se mi líbí hod, kde musíš podhodit skill a přehodit obtížnost, ale dovedu si takhle představit jen zkoušku proti prostředí. Jak se v těhle podhazovacích systémech řeší konflikty s NPCčkama (boje, honičky a další)?
Vacsinou tak, ze musis podhodit skill, prehodit obtiaznost a zaroven mat viac ako super. Tym padom lepsi skill ma vacsiu sancu na uspech.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3693
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Antharon » 31. 1. 2011, 12:13

a čo tak podhodiť skill a zároveň hodiť viac ako súper?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od skew » 31. 1. 2011, 12:15

Antharon píše:a čo tak podhodiť skill a zároveň hodiť viac ako súper?
To je v podstatě speciální případ toho co říkal PK, ne ? Obtížnost = 0.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Peekay » 31. 1. 2011, 12:28

"Mat viac ako super" = "hodit viac ako super" ;)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11052
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od OnGe » 31. 1. 2011, 13:16

Drobna nevyhoda je, ze pokud je obtiznost vetsi nez skill, tak se ani nema smysl pokouset. Nemusi to byt nevyhoda, kdyz si to clovek (GM) ohlida, ale mohou tak vznikat bezvychodne situace, coz je pro hru dost neprijemne.

Jinak je to ale super, uz jenom proto, ze se nemusi pocitat bonusy a postihy a nic - proste jestli je to vic nez obtiznost a min jak skill kazdy pozna na hned.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Peekay » 31. 1. 2011, 14:15

onge píše:Drobna nevyhoda je, ze pokud je obtiznost vetsi nez skill, tak se ani nema smysl pokouset.
Standardne riesenie:
  • ak mas dovednost vyssiu ako obtiaznost, hod presne rovny dovednosti = kriticky uspech
  • ak mas dovednost nizsiu alebo rovnu ako obtiaznost, hod presne rovny dovednosti = bezny uspech (a vsetko ostatne je fail)
onge píše:e nemusi pocitat bonusy a postihy
Tie sa pri tychto systemoch zvyknu zapocitavat do skillu. Napriklad Pendragon, ktory pouziva nieco podobne, castokrat ma hlasky v style "hod si Hunting s -5".
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11052
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od OnGe » 31. 1. 2011, 15:40

Peekay píše:Standardne riesenie:
Jsem sice nikdy nevidel, ale urcite muze fungovat
Peekay píše:Tie sa pri tychto systemoch zvyknu zapocitavat do skillu. Napriklad Pendragon, ktory pouziva nieco podobne, castokrat ma hlasky v style "hod si Hunting s -5".
Tak to mi prijde dost na prd. Proc se patlat s modifikaci skillu, kdyz se to da aplikovat rovnou pro urceni obtiznosti?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5833
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Kostky a základ systému

Příspěvek od Alef0 » 31. 1. 2011, 16:36

Mozno hadzes proti konstantnemu cislu.

Mozno je rozdiel v tom, ze

hod Hunting d20-5 voci 20 a hod Hunting voci d20 voci 15 je v tom, že cielove cislo ti moze GM zatajit, ale v prvom pripade vies, ze to bude dost tazky hod.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host