Ne-sjednocené mechaniky

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Pepa »

Chápu. Ale... Ono i na tom (sjednoceném) zápisu záleží :-)
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Log 1=0 »

Quentin píše: 1. 9. 2021, 09:17 Když používáš šance jako 1z6ti a 3z6ti a pod., tak v krajních hodnotách musíš sáhnout na ostatní kostky. Někdy dojdeš třeba až k 1z12ti, když je šance menší než 1z6ti, a někdy na opačnou stranu dojdeš až třeba k 9z10ti. Takže to sice mají zapsané nekonzistentně, ale oboje je vesmeš jen procentuální šance na úspěch. Mechanika je to prakticky stejná.
Tak proč neházet rovnou k12 (pro zlomky) nebo k10 (pro procenta). Zrovna tohle je oblast, kde nesjednocení nedává moc velkou výhodu (jen se háže proti dané šanci) ale dělá to zmatek.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Quentin »

Protože ta šestka je spravne mrnava a představitelna. A 1z6ti nebo 5z6ti jsou rozumné hranice hodu, co má ještě smysl dělat. Házet na 1z12ti je už skoro zabijeni času, pokud u toho ještě definujete nějaké následky nebo s tím před hodem jinak pracujete. Ale je fajn tu možnost posunu kostky mít, když je náhodou fakt potřeba.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od York »

Zrovna ten hod "X ze 6" je dobrej příklad, kdy má smysl nemít sjednocenou mechaniku. Jeden čas jsem zkoušel náhodný jevy házet "soubojovou" mechanikou (tj. k6 + stat vs k6 + obtížnost) a ukázalo se, že to sice funguje, ale špatně se to představuje a není tudíž intuitivní tu obtížnost nastavit.

Asi má smysl házet kostkou, kterou systém nejčastějš používá, ale na věci, jako třeba jestli zrovna prší, je fakt lepší použít jinou mechaniku než na všechno ostatní. Pokud teda máš potřebu na něco takovýho házet, samozřejmě.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Jerson »

Všechno se dá sjednotit. Hod na počasí může fungovat úplně stejně jako hod na schopnost, jen s jinými vstupními parametry.

Ten tvůj hod + něco versus hod + něco jiného se dá převést na něco + dobrá kostka - špatná kostka versus konstatnní číslo. Čímž ti vyjde systém hodů z poslední verze CPH či z Fate. Dokonce do toho můžeš zakomponovat pravidlo, kdy měníš velikost kostek, a mechanika zůstává funkční pro různé rozsahy. Hodnota schopnosti proti náročnosti překážky zůstává stejná, a střední hodnota hodu také (je nulová), takže když používáš čísla, můžeš je snadno porovnat. Dokonce můžeš mít i mechaniku, kdy hod úplně vynecháš a porovnáš konstantu schopnosti proti náročnosti.

Počasí pak můžeš házet tak, že jedna kostka je počasí příznivé pro hráče, druhá kostka je nepříznivé počasí, a přidáš či odečteš konstantu za podnebí / roční dobu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Markus »

Jerson píše: 2. 9. 2021, 13:39 Všechno se dá sjednotit.
Otázka je, proč bys to dělal.

Když je všechno sjednocené... tak je všechno na jedno brdo.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Jerson »

Markus píše: 2. 9. 2021, 14:19Když je všechno sjednocené... tak je všechno na jedno brdo.
[nepřesný příměr]
Všechno, co se okolo tebe děje, je sjednoceno na čtyři interakce. Elektromagnetismus, gravitaci, slabou a silnou interakci. To co reálně vnímáš okolo sebe je všechno jen elekromagnetická síla a gravitace.
Určitě se najde fyzik, který řekne, že okolní svět je na jedno brdo, a že by v deseti rozměrech byl zajímavější, protože by sil bylo víc.
[/nepřesný příměr]

Pokud budou mechaniky všechny zásadně stejně, můžeš vypustit hru s mechanikami, a hrát v mechanice. Nebo ještě jinak - když tě přestanou otravovat mechaniky, můžeš konečně odhalit velkou rozmanitost a hloubku herního světa.

Nebo si můžeš zkratku RPG vyložit jako Role-Playing Games a hrát hromady mechanických miniher v jedné souhrnné hře, a můžeš tomu říkat rozmanitost.

A to pomíjím, že z vnějšího pohledu je AW a DCC "na jedno brdo", nemluvě dokonce o DCC a DnD :-)

Prostě víc než cokoliv jiného záleží na tom, tak se k té sjednocenosti / rozmanitosti postavíš jako hráč.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Pepa »

Tak na počasí se samozřejmě hází šestistěnnou kostkou.

Obrázek
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Log 1=0 »

Qentin:
Pak můžeš házet 2 z 12. Pravděpodobnost stejná, nemusíš měnit kostku, a číslo měníš i na šestistěnce.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Quentin »

Používat d12 svádí ke zbytečným hádkám o moc drobné stupně a navíc nemůžeš používat ty krajní hodnoty. To není úplně elegantní design.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Ne-sjednocené mechaniky

Příspěvek od Log 1=0 »

Teď to bude znít, jako že ti rozmlouvám tvé houserule, ale:
Ty krajní hodnoty použiješ v situaci, kdy bys teď tak jako tak sáhl po větší kostce. Pokud se nehádáte o tohle, nevidím důvod hádat se u k12.
Šestina-čtvrtina-třetina-polovina-dvě třetiny-tři čtvrtiny-pět šestin. O jeden stupeň víc, a jsou intuitivnější.
Já pořád vidím samé výhody.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti