[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Jo, to s tím, že poslední fáze rekonstrukce už proběhla spíš kvůli pohodlí než kvůli obraně je dobré.
Vallun píše: Mne to přijde OK - obě křídla mají vlasntí vstup,
No, právě že nemají.

A zrovna tady do té topologie řezat nemůžeme, Grizzland nesmí být (herně) přístupný přímo.

Tzn. zadání debaty je vymyslet, proč ten hrad vypadá, jak vypadá, ne ho přestavět.

Polosklepy jsou fajn, ale...
Donjon byla původní samostatná obytná věž a později poslední útočiště...z toho lze vycházet.
To je hezký, tak z toho vyjděte, já fakt hradům nerozumím.

Shrnu genezi, jak ji zatím máme:

V době donjonu ten prostor byl pod úrovní vstupu (který vedl do prvního patra). Sklepy tam nebyly (ty máme ještě o patro níž), tak co to bylo za prostor?

A pak přišlo to rozšíření a rekonstrukce. Pán hradu přístavěl dvě křídla - že severu palác, z východu????? a proboural tam průchody. Původní zvýšený vstup se stal průchodem do pánských komnat v patře severního křídla. V přízemí je hlavní síň/sál.

Nový pohodlný vchod z nádvoří pro "veřejnost" byl zřízen ve východním křídle, zatímco pro soukromý průchod do kostela (po kryté lávce) a na nádvoří byla přestavěna begriftová věž na severu. Ta navíc zároveň maskuje únikovou cestu do jeskyň.

Otázka je, co je tedy ve východním křídle?

Momentálně mi přijde nejlepší říct, že tam byla v přízemí kuchyň (od vchodu oddělená příčkou), vchod s průchodem do přízemí donjonu a v patře noclehárna pro personál? A přízemí donjonu byla nějaká předsíň před sálem se schodištěm vzhůru? A původní obytné prostory v nejvyšším patře donjonu se proměnily v hostinské pokoje?
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

Ta místnost v přízemí donjonu by mohla klidně být zbrojnice a mohla jí zůstat i nadále (protože proč ne ?).

Přízemí ve východním paláci coby hradní (černá) kuchyně by taky dávalo smysl.

Jinak teď jsem se ztratil, takže se omlouvám, ale Grizzland je v tom severním paláci (křídle), je to tak ? To by klidně nemuselo mít vchdo v přízemí, ale pavlačí do patra a do přízemí by se dalo projít přes ten vstup, co je navržený (jak jsem to pochopil) mezi kuchyní a bývalým donjonem - provést hosty do sálu přes zbrojnici (klidně už vlastně jen takovou "parádní") má taky svůj efekt :).

Tím pádem by ten severní palác stále měl částečně obrannou funkci (útočník se do něj musí probít přes ten východní, když obránci strhnou pavlač) a naopak obránci si tím kryjí ústup přes (bývalý) bergfrit do jeskynního systému. Ale možná to už matlám moc :).
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Vallun píše:Mne to přijde OK - obě křídla mají vlasntí vstup,
MarkyParky píše: 25. 4. 2021, 13:07No, právě že nemají.

A zrovna tady do té topologie řezat nemůžeme, Grizzland nesmí být (herně) přístupný přímo.
Pardon, myslím, že hlavní rozdíl mezi námi je v časové poloze - já jsem momentálně před výbuchem...
Tzn. zadání debaty je vymyslet, proč ten hrad vypadá, jak vypadá, ne ho přestavět.
Klidně tam mohla být ozdobná atika/porta, která se při výbuchu zřítila...a vchod je viditelně zcela zatarasen

Polosklepy jsou fajn, ale...


V době donjonu ten prostor byl pod úrovní vstupu (který vedl do prvního patra). Sklepy tam nebyly (ty máme ještě o patro níž), tak co to bylo za prostor?
skladiště, v zásadě druhé patro sklepa, prostro bez oken, přísutpný po žebříku...
A pak přišlo to rozšíření a rekonstrukce. Pán hradu přístavěl dvě křídla - že severu palác, z východu?????
stavebně totéž, klidfně i stejné velikosti, jen méně zdobné - prostě hospodářské křídlo...
a proboural tam průchody.
OK.
Původní zvýšený vstup se stal průchodem do pánských komnat v patře severního křídla.
By musel vést zvýšený přístup na sever, což mi nedává úplně smysl, ale lze to asi překousnout...
V přízemí je hlavní síň/sál. Nový pohodlný vchod z nádvoří pro "veřejnost" byl zřízen ve východním křídle,
Sorry, to nedává smysl - neumím si to úplně představit. Přístup by byl do palácového křídla přímo...
Nový pohodlný vchod z nádvoří pro "veřejnost" byl zřízen ve východním křídle, zatímco pro soukromý průchod do kostela (po kryté lávce) a na nádvoří byla přestavěna begriftová věž na severu. Ta navíc zároveň maskuje únikovou cestu do jeskyň.
Podle men ta věž je od počátku stavěná spolu s palácem jako shodiště, v minulosti tam nedává vůbec smysl - přinejmenším by byla begfrídka na druhé straně domu...
Otázka je, co je tedy ve východním křídle? Momentálně mi přijde nejlepší říct, že tam byla v přízemí kuchyň (od vchodu oddělená příčkou), vchod s průchodem do přízemí donjonu a v patře noclehárna pro personál?
Ano, patra obou křídel navíc mohla být z úsporných a izolačních důvodů dřevěná...
A původní obytné prostory v nejvyšším patře donjonu se proměnily v hostinské pokoje?
budiž
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Ty věci, o kterých píšeš, že ti nedávají smysl, vysvětlil Vitus úplně perfektně tady:
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 55#p618714
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

MarkyParky píše: 25. 4. 2021, 16:09Ty věci, o kterých píšeš, že ti nedávají smysl, vysvětlil Vitus úplně perfektně tady:
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 55#p618714
Psal jsme už tehdy, že mi to nesedí k terénu, a platí to pořád...jsou to detaily, nic co by bránilo pokračování tvorby...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Nerad bych aby to tu usnulo, na to jsem příliš zvědavý na výsledek:)

Nicméně momentálně jsem i moc vytížený an to, abych to hrnul nějak dál sám...

Takže se ještě stručně vrátím k otázce té věžičky u paláce na straně ke kostelu.

S její existencí nemám problém, mám problém s tím, že by to měla být dřívější begfrídka.

Begfrídka a donjon jsou dva podobné typy hlavní/nejvyšší věže hradu. Mohou se vyskytovat i společně, obě v případě nouze sloužily jako poslední útočiště obránců. Rozdíly:
- donjon je celkově starší, ale na naše území přišel později, má původ v podalpských krajinách (Itálie, jižní Francie).
- begfrídka je "tenčí", na rozdíl od donjonu běžně neslouží k obývání - ale zase to není jen rozhledna obsahující schodiště a nic víc...
- begfrídka je součástí hlavního opevnění, v jeho rámci zpravidla kryje nejzranitelnější partie (bránu), naopak donjon je v nejchráněnější části, uvnitř prostoru - hrad vzikal pozdjěi zpravidla kolem něj.

Takže když to vezmu zjednodušeně - na severu je skála (pokud chceme být důslední, mělo by být uvedeno, proč není rizikem pro obránce).
- na západě je nejprudší sráz vedoucí do hvozdu.
- naopak na východě je svah nejmírnější, proto tudy vede přístupová cesta.
- jih je přechodný svahosráz..

Z tohoto hlediska by begfrídka byla imho součástí brány nebo poblíž ní.
Pokud chceš, aby k paláci byla přilepená starší věz z vnitřní strany, tak klidně, ale begfrídka to nebude. Nejspíš by to byl přístup na nějaký ochoz či malou pevnůsku na vrcholku skal, která brání tomu, aby se tam usadil ostřelovač/vrhači kamenů a pochodní...(tomu by odpovídaly i její rozměry)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Hike »

K obsahu nemám připomínek, ale tahá mě to za oči:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Bergfrit
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Dávám vědět, že to neumřelo, jen jsem měl rýmičku.

Ad pavoučí věž:
Pointa není v tom, jestli to je nebo není bergfritdka nebo ne.

Pointa je, že ta věž dávala smysl jako obranný prvek i v době, kdy palác nestál. A když se palác postavil, tak se její tělo využilo na ten panský průchod.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

MarkyParky píše: 3. 5. 2021, 23:13 Dávám vědět, že to neumřelo, jen jsem měl rýmičku.
Huž je lépe?
MarkyParky píše: 3. 5. 2021, 23:13Pointa je, že ta věž dávala smysl jako obranný prvek i v době, kdy palác nestál. A když se palác postavil, tak se její tělo využilo na ten panský průchod.
a na schodiště. Vyřešeno.

Dále?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Lépe je zdravotně, nikoliv časově.

Já osobně potřebuji jeden člověkoden, abych nějak pokládal texty kolem prvního patra a naskicoval základy finální mapy pro první patro.

Zatím ho nemám, ale on se objeví. Jinak samozřejmě feel free pokračovat v tvorbě obsahu i beze mne, zejména by bylo fajn:
- nagenerovaný nějaké hratelné a při tom uvěřitelné prostředí do jednotlivých místností, ať to nejsou jen holé zdi (ale zase ať je to funkční a není to jen uhlí)
- vysvětlit nějak skřítky
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

MarkyParky píše: 22. 5. 2021, 13:01 - vysvětlit nějak skřítky
Je nožné, že by se tam prostě nějak nasáčkovali sami ? Tedy pokud jsme již zavedli, že v té skále je jeskynní komplex, co z velké části není přístupným velkým osobám, ale teče jím voda, co kdyby se přes něj nějak do hradu dostali i ti skřítci ? Navíc by jim to dávalo i možnost stáhnout se někam, kam na ně Angri nedosáhne a tím pádem je ani nemá jak vyštvat (tedy pokud by chtěl).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

MarkyParky píše: Já osobně potřebuji jeden člověkoden, abych nějak pokládal texty kolem prvního patra a naskicoval základy finální mapy pro první patro.
V červenci se mi rýsují asi 4 člověkodny, kdy na tom budu moc dělat.

Vím, že je to daleko, ale holt teď musím plánovat trochu s předstihem. Připomínám se, že bych uvítal pomoc s popisy a obsahem - s důrazem na to, aby vybavení bylo interaktivní a vytvářelo zajímavé prostředí pro případný boj.

Zejména mi v tuhle chvíli jde o tyto místnosti:
- velký sál = doupě medvědodlaka
- přízemí bývalého donjonu = dnes předsálí/průchozí prostor, dříve skladiště
- kuchyně (a spižírna? a jídelna pro služebnictvo?) = místo, kde jsou kostlivci. Může to být víc místností, které jen už dneska mají provalené příčky a jsou spojené do jednoho prostoru

Potom potřebujeme fungování anomálie. Připomínám, že:
- v původním dobrodružství dávala skryté bufy/debufy podle přesvědčení (což je teda dost lame)
- musí to být efekt bezsystémový popis, systémová aplikace bude pospaná samostatně
- mělo by to nějak provázané s efektem Orlandova oka - je to přeci pozůstatek jeho použití.

Nějaký boost proti nemrtvým? Jak to postavy poznají?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jerson »

Rád bych podotkl, že "doupě [inteligentního tvora]" by se nemělo brát tak, že v něm dotyčný tráví celé dny. Co by tam asi tak dělal?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson:
Tak nám stačí, aby tam trávil zrovna ten víkend, kdy přijdou postavy ne?

Ale jinak, to se právě dá vyjádřit popisy. Třeba když tam bude mít rozvěšené trofeje, tak asi chodí lovit.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

Tak já zkusím něco s těmi popisy nahodit:

Velký sál:
Podlouhlá místnost s několika okny, jež snad podle vybledlých erbů vysoko pod stropem, kdysi mohla být součástí rytířského sálu pána hradu, a kterou si nynější obyvatel doplnil o zbytky vybledlých tapisérií a gobelínů, zakrývajících rozpadající se omítku a popraskané zdi, a sloužících snad i jako izolace v době chladných zimních dnů. To vše bylo doplněno o širokou, kdysi snad honosnou a bohatě vyřezávanou postel se nebesy, jejíž dřevěná čela, boky i sloupy po celé výšce byly poškozeny hlubokými šrámy či zářezy, vedle které byl postaven stejně poničený široký dubový stůl pro osm osob a tři židle s vysokými opěrkami. Polámané zbytky ostatních židlí byly rozestaveny podél stěn mezi několika truhlicemi s vybledlou malbou.

Přízemí donjonu:
Tmavá a stísněným dojmem působící místnost, jež snad mohla být skladištěm či něčím horším, podél jejichž stěn, jež nepoznaly omítku, ležely rozházené trouchnivějící zbytky sudů a beden. Na kolem plesnivé hromady, jež snad mohla být pozůstatkem pytlů, jež se svým obsahem dávno splynuly v jednu velkou nevábnou hmotu, bylo zřetelně vidět hemžící se hmyz i drobné hlodavce.

Kuchyně / Spižírna / Jídelna:
Stále mohutné zbytky pevného komínu, jemuž chyběla horní část, ale dolní část se stále začínala nad rozlehlým ohništěm, a zrezivělé zbytky jedné z vidlic roštu prozrazovaly, k čemu část prostoru sloužila, i když z ostatního vybavení se již nic nedochovalo či snad bylo odneseno. Drobné výčnělky po stranách prostoru a pod nimi nevyklizené, pouze na stranu odhrnuté hromady sutin mohly být pokládány za zbytky příček, jež jej rozdělovaly na tři menší místnosti a ze zdí trčící ohořelé konce trámů, stále zasazené hluboko do svých kapes, vypovídaly o dávno ztraceném patře, jež se zde rovněž kdysi nacházelo.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti