[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

No, sakrální stavby (tedy kaple a krypty) měly tak trochu tendenci se navzájem podobat, takže v tom bych zásadní problém neviděl. A začasté ve větších kaplích byly krypty a ve větších kryptách zase kaple. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16258
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Kostel měl být D1.

Kaple nám to trochu duplikuje.

Navíc tu padlo, že v hradu s nemrtvými je dobré mít svaté místo, kam nemůžou. D1 s krysami se na tenhle prvek hodí.

C1/N1 se zombie i a na 95% pro uzeným fextem tohle nabourává.


Ta "Síň slávy", kterou si Orland zbudoval, když marnotratně utrácel loot a pak ho do ní Angra symbolicky šoupl, když chtěl uchlácholit Anhuru mi funguje líp a na tyhle problémy (tolik) netrpí.

Plus dá se líp telegrafovat - zvenku může být nad vchodem honosně vytesáno: "Sál hrdinských skutků Orlanda a jeho družiny"
a pod tím třeba vypáleno do kamene Angrou "a místo Orlandova posledního odpočinku".
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

MarkyParky píše: 14. 4. 2021, 16:57Kostel měl být D1.

Kaple nám to trochu duplikuje.
Taky myslím,že kostelík stačí...:)
Navíc tu padlo, že v hradu s nemrtvými je dobré mít svaté místo, kam nemůžou. D1 s krysami se na tenhle prvek hodí.
Tohle je kouzleně úpřímné - ano, nemohou tam nemrtví...ale sežerou vás krysy, hihihihi:)
uzeným fextem
Vím, že jde o překlep, ale uzený fext je líbezná přžedstava:D Ještě to chce vymyslet marinovaného a fermentovaného fexta :D
"Sál hrdinských skutků Orlanda a jeho družiny" a pod tím třeba vypáleno do kamene Angrou "a místo Orlandova posledního odpočinku".
By šlo...ale z hlediska uvěřitlenosti, kor kdyby zakoupil celé panství..., by mi přišlo efektivnější to fakt umístit někam do trůnního sálu, tam kde bude vynášěet soudy, přijímat návštěvy a tak - takovou výzdobu najdeš třeba na Křivoklátu...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Jezus
Příspěvky: 2591
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jezus »

Ok, pak jsem pro tu Síň slávy se slavnostní freskou. Krásně to pasuje a kompiluje to většinu věcí, co tu zazněla. Jen bych nic "nevypalova", zase to nemusí být plné nápověd "Hlavně nezapomenňte najít Orlanda, tady, trochu víc na sever, jo, tady!" :-)

Jinak Vallun by měl psát příručky pro oldschool. Markus by o nich pak referoval v tom jejich Dinosauriu :-) Ne fakt - fext uzený, marinovaný a fermentovaný jako tři typy nestvůr, oživený závěs z kůže maskující se za stěnu... právnický spor lykantropa, (pro potřeby modulu nestárnoucí) elfky a případně i nemrtvého původního vlastníka stran dědických nároků panství... Neuděláme pak "temný remaster" téhož? :-D
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16258
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Potřebuju dát dohromady popisy nadzemní části hradu.

Hradům rozumím jak koza petrželi.

Tak tady máte skicu, jak to vypadalo před Eventem a prosím navrhujte, co kde vlastně je, když je hrad v plném provozu (pokud možno s ohledem na to, co už bylo napsáno a načrtnuto zde).

Před Eventem
Před Eventem
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

Tak zkusím začít:
- velká věž vlevo mohla být původní donjon hradu (vím, že donjony byly většinou čtvercové nebo obdélníkové, ale vyskytovaly se i kruhové)
- k tomuto patřil původní (malý) hrad, jenž měl původně malé nádvoří (místo té budovy na sever od donjonu) a tedy ta menší věž může být pozůstatek původního bergfritu tohoto malého hradu vedle původní (kulisové) a dnes již zbořené brány
- původní malé nádvoří mezi těmito věžemi bylo později zastavěno palácem (to je ta budova na sever od donjonu) a vedle paláce byla postavena kaple (to je ta předpokládám budova se čtvercovou věží), do které z patra paláce původně vedl mostek na panskou tribunu
- vedle této kaple je přistavěná krypta (co jinak vypadá trochu jako garáž) a mohla být na místě nějaké jiné stavby, jež byla vchodem do podzemního systému.
- budova na východ od donjonu by mohla být druhý palác (menší, prukrabího) s provozními prostorami (předpokládám, že případný hospodářský dvůr stál ještě v předhradí, byl třeba ze dřeva a při události vzal nenávratně za své)
- mezi východním palácem a další budovou od ní na východ byla malá kulisová branka, ze které se vcházelo na parkán
- šikmá budova na východ od východního paláce (tedy mezi východním palácem a bránou) by mohla být kuchyně (často se stavěla jako oddělená budova a mívala velmi bytelný komín, jenž mohl připomínat pozdější pivovarské či dokonce raně průmyslové komíny)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Vitus píše: 22. 4. 2021, 16:15 Tak zkusím začít:
- velká věž vlevo mohla být původní donjon hradu (vím, že donjony byly většinou čtvercové nebo obdélníkové, ale vyskytovaly se i kruhové)
+1
- k tomuto patřil původní (malý) hrad, jenž měl původně malé nádvoří (místo té budovy na sever od donjonu) a tedy ta menší věž může být pozůstatek původního bergfritu tohoto malého hradu vedle původní (kulisové) a dnes již zbořené brány
To mi nedává smysl vzheldem k terénu...ten hrad by byl od počátku orientován vzheldem k té skále...Na tomto místě mi malá věž v této podobě nedává smysl...leda by byla vyšší a vedla z ní lávka na nějaký ochoz na skále třeba...
- původní malé nádvoří mezi těmito věžemi bylo později zastavěno palácem (to je ta budova na sever od donjonu)
+1 palác - sídelní a obytné prostory pána hradu...
a vedle paláce byla postavena kaple (to je ta předpokládám budova se čtvercovou věží)
prostě kostel...
do které z patra paláce původně vedl mostek na panskou tribunu
asi mohl být...i když mi to k malému hradu úplně nesedí...
- vedle této kaple je přistavěná krypta (co jinak vypadá trochu jako garáž) a mohla být na místě nějaké jiné stavby, jež byla vchodem do podzemního systému.
ta garáž je přesná:)
Jinak ta budova je divná, nepatřičná, ale jako faktický prvek - prostě tam byl vstup do jeskyně a nějak s emusel řešit, jí lze akceptovat...je otázka, zda by jí panstvo nechtělo stavět méně nápadnou...
- budova na východ od donjonu by mohla být druhý palác (menší, prukrabího) s provozními prostorami (předpokládám, že případný hospodářský dvůr stál ještě v předhradí, byl třeba ze dřeva a při události vzal nenávratně za své)
menší palác je nesmysl, na to je to malé...hospodářské prostory, pokoje služebnictva...
- mezi východním palácem a další budovou od ní na východ byla malá kulisová branka, ze které se vcházelo na parkán
může být
- šikmá budova na východ od východního paláce (tedy mezi východním palácem a bránou) by mohla být kuchyně (často se stavěla jako oddělená budova a mívala velmi bytelný komín, jenž mohl připomínat pozdější pivovarské či dokonce raně průmyslové komíny)
Já bych tam spíše viděl stáje a chlévy...minimálně ty stáje by byly na hradě...:)

Brána by určitě neměla plochou střechu...

Ale jinak je to dost dobré....vcelku uvěřitelné:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

Bral jsem ten obrázek jako mock-up vzor a moc jsem neřešil výšku těch staveb (respektive poměry výšek k šířce a podobně), protože to vzhledem k použití v remaku dobrodružství moc nehraje roli. (Beru to tak, že ty dolní patra byla bytelnější, zřejmě se zaklenutým stropem, kdežto ta vyšší byla plochostropá ze dřeva, takže ty horní patra během eventu vzali za své, respektive zůstala zasypána zbytky vlastního materiálu do neprůchodných hromad sutin. Kdežto ta bytelná dolní zaklenutá patra díky konstrukci eventu odolala a proto vlastně stále mohou být nějak využívána.)

Stáje a chlévy byly většinou lehčí stavby (kamenné byly spíše výjimka), zato oddělené kuchyně z kamene podle toho, co jsem tak pročítal, byly častější. Ale v důsledku je to jedno, pokud se budou stáje více narativně hodit, tak proč ne :).

Jinak mostky k panské tribuně byly naopak kupodivu rozšířené, zejména u starších menších sídel. Navíc často první kamennou stavbou byl ten kostelík a vedle něj dřevěný palác, takže po Čechách existují kostelíky, u kterých podle umístění vstupů na úrovni panské tribuny (klidně dnes už ani neexistující) bylo možno dovodit, že kostelík stál vedle dřevěného panského sídla, i když z doprovodných fortifikačních prvků už nezbylo v krajině vůbec nic. Ale to je taky detail který by vzal v době eventu za své, jenom z toho dovozuji, proč je logičtější jako palác ta budova na sever od donjonu (je blíž ke kapli / kostelíku).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16258
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Takže dotazy/úvahy ke kontrole.

Donjon:
- Co za místnost by se nacházelo v jeho přízemí?
- Co by se nacházelo ve sklepeni? A jak by vlastně vypadlo takové sklepení, pod donjonem? Předpokládám, že by tam nikdo nehloubil moderni základy, takže spíš je postavený nad nějakým přirozeným prostorem?
- Historicky asi býval vstup z prvního patra z toho starého nádvoří,kde je dnes palác/medvedodlak. Tenhle vstup se později používal jako průchod do prvního patra paláce, kde byly pokoje pána hradu. Jak je tedy napojený sál? Probourali při rekonstrukci zeď? A to samé na druhou stranu, do levého křídla (viz níže).

Palác:
- Bude mít nějaké předsálí? Nebo to je právě dnes v přízemí donjonu?

Levé křídlo:
Tady se nám perou dva požadavky:
- velikost hradu nahrává spíš té kuchyni, s tím že poletucha je ve stájich
- jenže je tam vstup do obytné části hrafu- a je zase trochu divné, aby ten vedl přes kuchyni.
Co s tím?

Mostek ke kostelu
Určitě ano, už bude zhroucený, ale dá celé té severní části ještě o chlup lepší smysl.

Garáž
Představuji si to tak, že zadní část kryty je přirozená jeskyně. A tu uzavřeli tím, že udělali takovou předstříšku, obehnanou zdmi (proto jsem taky původně měl mozaiku a ne fresky).

Něco jako skromná nízká verze vstupu do Petry. Klidně ať je to trochu pěst na oko, když si to hrdinové nechali postavit jako svou síň slávy až když si hrad pořídili.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

Ono by to bylo asi krapátek složitější:

Donjon - aby mohl sloužit jako místo poslední obrany, dokud stál osamoceně (respektive pouze vevázán do hradby) neměl určitě přístup z přízemí a určitě měl i podzemní patro (kupodivu většina podobnách staveb, tedy i tvrze či samostatně bránitelné hradní paláce, mívali vyhloubené podzemí) a přístup do něj byl v prvním nadzemním patře strhnutelným mostkem z ochozu hradby. Místnosti v podzemí a přízemí byly přístupné pouze otvorem ve stropech (po žebříku) a sloužili jako zásobárny (například pro případ obležení).

Po přístavbě paláců mohly být paláce přístupny z nádvoří pouze po pavlači (jež by se mohla rovněž strhnout a tedy celé rohový komplex by šel bránit samostatně), ale už by mohly být proraženy průchody do bývalého donjonu v úrovni přízamí a oba paláce by měli rovněž svoje podzemí, jež mohlo (ale nemuselo) být propojeno s původním podzemím donjonu (to podzemí donjonu totiž šlo využívat i jako vězení, což se často dělalo).

Ty nové průchody se běžně probourávaly stěnami. Navíc samozřejmě poté, co to celé zabral Angri, si pak ty podzemní části nechal dospojit k aktuálnímu obrazu (tedy například pokud by sklep donjonu byl ještě za Orlanda užíván jako vězení a tedy oba palácové sklepy by nebyly propojeny, pak je mohl nechat propojit Angri).

Ale vzhledem k výše uvedenému vrstvení stavebních úprav to můžeme udělat zcela jako potřebujeme, například úzké a pro pozdější dobu nevyhovující sklepy a přízemí donjonu mohly být přetvořeny na čistě komunikační místnosti (tedy mohlo je zabrat schodiště, jež do nich bylo později vestavěno).
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

MarkyParky píše: 25. 4. 2021, 08:53 Donjon:
- Co za místnost by se nacházelo v jeho přízemí?
Donjon byla původní samostatná obytná věž a později poslední útočiště...z toho lze vycházet.
- Co by se nacházelo ve sklepeni? A jak by vlastně vypadlo takové sklepení, pod donjonem? Předpokládám, že by tam nikdo nehloubil moderni základy, takže spíš je postavený nad nějakým přirozeným prostorem?
Vzhledem k lokalitě mi připadá nejpravděpodobnější, že sklepení by bylo půlpatro - vzniklo vyrovnáním terénu při stavbě věže, tzn z jedné - severozápadní - strany zeď z druhé skála. Pokud by tu pramenil (vytékal ze skály malý potůček, je to kchůůl - máš pitnou vodu v budově:) Důvod proč tu věž postavit právě tam...
Podél potůčku mohla vést přirozená chodba (třeba později rozšířená) do jeskyní...
- Historicky asi býval vstup z prvního patra z toho starého nádvoří,kde je dnes palác/medvedodlak.
Nádvoří může působit zavádějícím dojmem. Původně šlo o samostatnou věž, později začaly kolem vznikat boudy a možná palisáda...takže nějaké nádvoří se vytvořilo později, přorozeně a vlivem terénu...:)
Vstupy do donjonů bývají vyvýšené nad terén kvůli obraně...mne by dával smysl přímo na západní, případně na severozápadní straně donjonu...obecně donjony mají spíše jeden vstup...
Jak je tedy napojený sál? Probourali při rekonstrukci zeď?
ad rekonstrukce - za mne existují minimálně dvě...
- první velká, která udělala z donjonu s pár boudami Bílý hrad, odehrála se někdy více v minulosti...
- druhá Orlandova, poté co koupil zřejmě chátrající ruinu a začal jí zvelebovat... aby si dobrodruhováním vydělal na přestavbu věže na kompletní hrad, to by musel být dobrodruh konetinentálního formátu;)

Za mne - při Orlandově rekonstrukci určitě ne, pří te větší...taky bych se raději obešel bez toho, ale potřebujeme, aby to fungovalo, takže budiž - předchozí pán dal víc na pohodlí, než bezpečnost...
Palác:
- Bude mít nějaké předsálí? Nebo to je právě dnes v přízemí donjonu?
Mnhoem složitější otázka, než se zdá:)
Jak se Olrand vnímal?
Podle mne to byl zkušený dobrodruh, inteligentní, který zmoudřel, chtěl se usadit a mít děti, zajistit jim pohodlí a bezpečí, které možná sám jako malej nepoznal.
Byl by si vědom bezpečnostních funkcí věže (donjonu) a zároveň by chtěl být dobrým pánem svého léna.
Což znamená i to, že by měl být shcopný se jako takový reprezentovat.
Takže hlavní vstup do toho luxusního křídla hradu by byl přímo proti bráně, na něj by navazovalo předsálí a schody nahoru do hlavního sálu...to se nám ale vůbec nehodí:/ Takže:
Hlavní vchod je vlevo u věže (dj) vstupuje se do předsálí, to mohlo být rozděleno dřevěnou příčkou (která v čase dobrodružství není), aby vstup do donjonu nebyl vidět pro běžné návštěvníky..., vpravo by se vcházelo do hlavního sálu. Věžička pak jsou schody do vyššího patra, kde by byly pokoje pána a paní hradu...branka by byla spíše mimo hlavní pohled...z ní vedl i lehký dřevěný krytý můstek do kostelíku...
Problém je, že potom by mi oslavná mozaika (freska) dávala smysl právě v průčelí sálu. Aby působila na ty, s nimiž musí zeměpán jednat...ne v kryptě...to by nahrávalo tomu, že existuje něco jako posmrtný život, což je zase settingbiding, který nechceš:) Nebo prostě by to muselo mít nějaký smysl...
Levé křídlo:
Tady se nám perou dva požadavky:
- velikost hradu nahrává spíš té kuchyni, s tím že poletucha je ve stájich
- jenže je tam vstup do obytné části hrafu- a je zase trochu divné, aby ten vedl přes kuchyni.
Mne to přijde OK - obě křídla mají vlasntí vstup, tohle je hospodářská část, kuchyně,m spíéže, dílna, pokojíky personálu...možná hostinský pokoj pro méně důležité návštěvy (jeden nebo dva pro váženější býval v severním, luxusním křídle.
Garáž
Představuji si to tak, že zadní část kryty je přirozená jeskyně. A tu uzavřeli tím, že udělali takovou předstříšku, obehnanou zdmi (proto jsem taky původně měl mozaiku a ne fresky).

Něco jako skromná nízká verze vstupu do Petry. Klidně ať je to trochu pěst na oko, když si to hrdinové nechali postavit jako svou síň slávy až když si hrad pořídili.
Síň slávy mimo sídelní palác nedává smysl. Je třeba jej dodat, ale ...to už mi přijde moc násilné.
Ale dvě možnosti, o nichž lze uvažovat:
- je tam něco zajímavého (např. pohledný přírodní útvar či ve skále tesaná socha), což chtěli využít a zlepšit tím level své síně slávy...té pravé, která se neukazuje každému, ale jen lepším návštěvám...
- posledním impulzem ke konci dobrodruhování byla smrt (dalšího, jiného) člena (či členů) družinky, které zde pohřbili.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Vitus - obecně souhlas, jen je třeba zohlednit terén:) Tad ymáme podloží vápenec, takže jsme v pohodě:) To umožňuje i větší sklepní systémy:)
Donjon - aby mohl sloužit jako místo poslední obrany, dokud stál osamoceně ... a přístup do něj byl v prvním nadzemním patře strhnutelným mostkem z ochozu hradby.
Pokud stál úplně osamoceně, tak tam nebyla hradba:) Ale jinak ano, lze si to představit třeba jako přístup ke Hlásce v Helmově Žlebu;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16258
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Bavíme se o té první rekonstrukci - před Orlandem.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

Vallun píše: 25. 4. 2021, 11:52 Vitus - obecně souhlas, jen je třeba zohlednit terén:) Tady máme podloží vápenec, takže jsme v pohodě:) To umožňuje i větší sklepní systémy:)
Vzhledem k tomu, že v té skále vedle potok vymlel systém podzemních jeskyní, tak předpokládám, že by to mohlo být nějaké měkčí podloží (tedy vápenec, pískovec, možná i nějaké další, kde by to šlo vylámat), naopak v tvrdším podloží (typicky žula) vlastně voda nemá šanci takový podzemní systém vymlít (pokud si matně pamatuji, tak žulové jeskynní systémy jsou výsledkem sopečné činnosti, ale mohu se mýlit, do geologie skoro vůbec nevidím).
MarkyParky píše: 25. 4. 2021, 12:04 Bavíme se o té první rekonstrukci - před Orlandem.
Tady je ta otázka trochu složitá v tom, že pokud před Orlandovou rekonstrukcí by stále chěli mít palác jako zvlášť bránitelný, pak by všechny reprezentativní místnosti i vstupy byly v prvním nadzemním patře (nyní rozmetaném) a tím pádem tam nedostaneme tu mozaiku. Ovšem "for the sake of the game" předpokládejme, že pohodlí přebudovaného hradu bylo pro pány důležitější, než jeho schopnost obrany, tedy palác již neuvažovali jako samostatně bránitelný a tím pádem i když to první nadzemní patro dělali s kamennými zaklenutými stropy (tedy proti snadnému zboření v případě delšího obléhání hradu jako celku), už je rovnou koncipovali jako prostory reprezentativní (ovšem nikoliv původně obytné, zateplené komory by byly asi až v tom patře, proto ten bývalý mostek na panskou tribunu).

Podobné ústupky z obranné funkce z důvodu pohodlí bylo možno pozorovat nejen u panských hradů, ale i u zeměpanských po dobu jejich aktivního využívání, takže proč se omezovat zrovna u Bílého hradu, že ? :D

Takže souhlas s tím, co navrhuje Vallun - původní sklepy mohly být polosklepy, jež pak ze strany nádvoří byly dozasypány při zvyšování terénu nádvoří (což by hezky vysvětlovalo ten "sestup" na parkán). Pak by ovšem i v těch sklepních prostorách mohly být podstropní okna směrem ven z hradu, kterými by tam mohlo dopadat světlo, kdyby se to hodilo...
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Vitus píše: 25. 4. 2021, 12:35Vzhledem k tomu, že v té skále vedle potok vymlel systém podzemních jeskyní, tak předpokládám, že by to mohlo být nějaké měkčí podloží (tedy vápenec, pískovec, možná i nějaké další, kde by to šlo vylámat), naopak v tvrdším podloží (typicky žula) vlastně voda nemá šanci takový podzemní systém vymlít (pokud si matně pamatuji, tak žulové jeskynní systémy jsou výsledkem sopečné činnosti, ale mohu se mýlit, do geologie skoro vůbec nevidím).
+1, navíc to do sebe hezky zapadá, vápencové skáyl vytváří terén, který si představuji, čerstvě nalámaný vápenec může být bílý, proto Bílý hrad, umožňuje to snadné budování jeskyní i polopřírodní cestou...:)
Tady je ta otázka trochu složitá v tom, že pokud před Orlandovou rekonstrukcí ... (ovšem nikoliv původně obytné, zateplené komory by byly asi až v tom patře, proto ten bývalý mostek na panskou tribunu).
+1
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů