[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
A nápověda může být v tom, že tam už postavy čekají některé postavy příběhu z předešlé mozaiky a ty tam chybí, protože jsou za zdí.
Jinak ke kostelu bych hodil odstaveček, že je zasvěcen dobrému božstvu s léčivou mocí, hodící se do setingu s tím, že pokud není setting (oneshot), tak se ta bohyně jmenuje Mazda A bylo by fajn tam moci naplnit flakonek svěcenou vodou. Přece jen... staré časy...
Jinak ke kostelu bych hodil odstaveček, že je zasvěcen dobrému božstvu s léčivou mocí, hodící se do setingu s tím, že pokud není setting (oneshot), tak se ta bohyně jmenuje Mazda A bylo by fajn tam moci naplnit flakonek svěcenou vodou. Přece jen... staré časy...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Přijde mi podobně uvěřitelné, že když někdo sesílá viditelnou iluzi, tak ji sešle tak, aby navazovala na skutečnou realitu a neprozrazovala sama sebe. Přesněji v některých magických systémech by takové kouzlo bylo vlastně neseslatelné nebo neudržitelné.
Zatímco když narychlo stavíš příčku, abys oddělil nějaký prostor, tak začneš na zemi, a protože je mozaika vysoko na stěně nebo na stropě, tak se může stát, že si to řemeslník úplně přesně nevyměří, třeba kvůli trochu křivé podlaze či stěnám (na hradech nic neobvyklého), a vyjde mu stěna, která zakrývá třeba centimetr nebo dva okraje té mozaiky. Nemusí ani zakrývat důležité části výjevu, stačí jen si povšimnout, že někdo napřed složil mozaiku a teprve pak postavil zeď - a všimneš si toho jen při bedlivém průzkumu, ale vyhneš se u toho dlouhodobé magii, která má navíc sloužit k čemu - aby odradila náhodného dobrodruha, který sem vleze? Přitom ji stavěl dobrodruh, který ví, že žádná taková iluze není dostatečně bezpečná proti dobrodruhům, protože přesně tak ten svět funguje?
Prostě mi přijde uvěřitelnější, že to měla být skutečná zeď, i když postavená narychlo a v případě potřeby opět relativně snadno odstranitelná, a maskování je spíše sekundární efekt - protože když to zazdíš, aby vznikla fyzická překážka a vymaluješ, aby to nějak vypadalo, tak to bude i maskovat - což obráceně neplatí.
Navíc trvalá magické iluze je obvykle něco, co hráčským postavám buď není povoleno vůbec, nebo až když jsou opravdu hodně zkušené. Čímž se opět dostáváme k tomu, že takový Angri by musel být hodně schopný (tedy "na vysokém levelu"), což by celkem zbytečně definovalo jeho sílu a schopnosti. Navíc nekromant sesílající iluze? To je jako nekromant sesílající kouzla oživení živého. V kolika systémech to spadá do stejné školy nebo oboru kouzel?
A nakonec - když někdo tu iluzi chce, tak ji může vždycky poměrně snadno vložit místo zdi. Obráceně to opět nejde tak snadno.
Zatímco když narychlo stavíš příčku, abys oddělil nějaký prostor, tak začneš na zemi, a protože je mozaika vysoko na stěně nebo na stropě, tak se může stát, že si to řemeslník úplně přesně nevyměří, třeba kvůli trochu křivé podlaze či stěnám (na hradech nic neobvyklého), a vyjde mu stěna, která zakrývá třeba centimetr nebo dva okraje té mozaiky. Nemusí ani zakrývat důležité části výjevu, stačí jen si povšimnout, že někdo napřed složil mozaiku a teprve pak postavil zeď - a všimneš si toho jen při bedlivém průzkumu, ale vyhneš se u toho dlouhodobé magii, která má navíc sloužit k čemu - aby odradila náhodného dobrodruha, který sem vleze? Přitom ji stavěl dobrodruh, který ví, že žádná taková iluze není dostatečně bezpečná proti dobrodruhům, protože přesně tak ten svět funguje?
Prostě mi přijde uvěřitelnější, že to měla být skutečná zeď, i když postavená narychlo a v případě potřeby opět relativně snadno odstranitelná, a maskování je spíše sekundární efekt - protože když to zazdíš, aby vznikla fyzická překážka a vymaluješ, aby to nějak vypadalo, tak to bude i maskovat - což obráceně neplatí.
Navíc trvalá magické iluze je obvykle něco, co hráčským postavám buď není povoleno vůbec, nebo až když jsou opravdu hodně zkušené. Čímž se opět dostáváme k tomu, že takový Angri by musel být hodně schopný (tedy "na vysokém levelu"), což by celkem zbytečně definovalo jeho sílu a schopnosti. Navíc nekromant sesílající iluze? To je jako nekromant sesílající kouzla oživení živého. V kolika systémech to spadá do stejné školy nebo oboru kouzel?
A nakonec - když někdo tu iluzi chce, tak ji může vždycky poměrně snadno vložit místo zdi. Obráceně to opět nejde tak snadno.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Hmm, pokud to fakt bude slabá příčka a hodíme někam blízko na nádvoří nebo přilehlých míst alespoň zapomenutý gnómí krumpáč, proč ne?
Budou za tou zdí pořád ty zombie? Protože mohou být v letargii, ale prvních pár úderů je probudí a pak se můžou najednou z díry vyhrnout pařáty a snažit se postavu vtáhnout dovnitř... To je pro mě argument pro zeď
Budou za tou zdí pořád ty zombie? Protože mohou být v letargii, ale prvních pár úderů je probudí a pak se můžou najednou z díry vyhrnout pařáty a snažit se postavu vtáhnout dovnitř... To je pro mě argument pro zeď
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Proč myslíš? Jako souhlasím, že je jendoduší věci oproti textu modulu zjendoušit, ale tady mi to připadá v zásadě stejné...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16248
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Vallun: Se trochu omlouvám za ten nevrlý ton předtím.
Prostě jsme trochu nekompatibilní v komunikaci a potřebujeme Jersona nebo někoho jiného jako prostředníka.
K praktickým problémům:
> Na to, že po Události se ještě na hradě musely chvilku věci alespoň zdánlivě vracet k normálu, ještě narazíme. V zásadě to není úplně nutné, ale stejně jako tady nakonec vylezla obezlička se "síní slávy", do které se uloží mrtvý, tak podobně budou problémy i jinde. Na druhou stranu to řeší třeba problém s neodklizenou kostelní věží, která tím pádem mohla spadnout a rozdělit nádvoří rovnou při Události.
> Jersonův point s nemagickou příčkou je v zásadě ok. Mám s ním dva drobné, ale řešitelné problémy.
a) Je potřeba, aby hráče opravdu napadlo ji prokopnout, což je typicky v dungeonu nepřípustné řešení. Něco na něj tedy musí navádět. Možná je na poklep dutá, protože to není vyzděné, ale jsou to jen nabitá, nahrubo nahozená prkna?
b) Chápu argument, že Angra byl zkušený hrdina, tedy ví, co by hrdinové dokázali najít, a proto by se měl snažit udělat hrdino-odolné maskování. Ale - zároveň potřebujeme aby to naši hrdinové našli - a bylo to najitelné. Tzn. IMHO musíme předpokládat, že Angra tady udělal chybu a ta tajná chodba má Orlandovu mrtvolu ukrýt před náhodnými potulnými zvědavci, ne před profi hrdiny. Profi hrdiny se prostě Angra nepřipouští.
Prostě jsme trochu nekompatibilní v komunikaci a potřebujeme Jersona nebo někoho jiného jako prostředníka.
K praktickým problémům:
> Na to, že po Události se ještě na hradě musely chvilku věci alespoň zdánlivě vracet k normálu, ještě narazíme. V zásadě to není úplně nutné, ale stejně jako tady nakonec vylezla obezlička se "síní slávy", do které se uloží mrtvý, tak podobně budou problémy i jinde. Na druhou stranu to řeší třeba problém s neodklizenou kostelní věží, která tím pádem mohla spadnout a rozdělit nádvoří rovnou při Události.
> Jersonův point s nemagickou příčkou je v zásadě ok. Mám s ním dva drobné, ale řešitelné problémy.
a) Je potřeba, aby hráče opravdu napadlo ji prokopnout, což je typicky v dungeonu nepřípustné řešení. Něco na něj tedy musí navádět. Možná je na poklep dutá, protože to není vyzděné, ale jsou to jen nabitá, nahrubo nahozená prkna?
b) Chápu argument, že Angra byl zkušený hrdina, tedy ví, co by hrdinové dokázali najít, a proto by se měl snažit udělat hrdino-odolné maskování. Ale - zároveň potřebujeme aby to naši hrdinové našli - a bylo to najitelné. Tzn. IMHO musíme předpokládat, že Angra tady udělal chybu a ta tajná chodba má Orlandovu mrtvolu ukrýt před náhodnými potulnými zvědavci, ne před profi hrdiny. Profi hrdiny se prostě Angra nepřipouští.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Souhlasím, mám podobnou obavu.
Představuju si, že by nemusel mít dost materiálu a spěchat, takže tam postavil tzv. kantku - tedy cihly na hranu (na štorc/na kant). Krásně to přibývá a je to tenké - což je v daném prostoru výhoda.
To pak bude duté až hrůza - navíc klepáním lze probrat zombie na druhé straně, které se začnou šourat...
A samozřejmě ta zeď bude mít světlejší omítku. Těžko trefil odstín starého sálu/krypty a aby to vysmýčil znovu celý... To by byla skoro svatokrádež, vzhledem k freskám atd.
Představuju si, že by nemusel mít dost materiálu a spěchat, takže tam postavil tzv. kantku - tedy cihly na hranu (na štorc/na kant). Krásně to přibývá a je to tenké - což je v daném prostoru výhoda.
To pak bude duté až hrůza - navíc klepáním lze probrat zombie na druhé straně, které se začnou šourat...
A samozřejmě ta zeď bude mít světlejší omítku. Těžko trefil odstín starého sálu/krypty a aby to vysmýčil znovu celý... To by byla skoro svatokrádež, vzhledem k freskám atd.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Btw, proč by se měl bát profi hrdinů, když není padouch? Jsou v dungeonu vůbec nějaké pasti nebo jen agresivní nemrtví?
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
V pohodě - každý toho máme někdy moc a zejména máme úplně jiné zkušenosti z dosavadních her - což je nakonec stejně zajímavé jako dobrodružství samo...jen je ptořeba to někdy vysvělit, což třeba včera, když jsme psal nějaký příspěvek cestou do jednačky, není úplně ideální:)
Jako ano, ale imho bez kontaktu s vnějším světem...> Na to, že po Události se ještě na hradě musely chvilku věci alespoň zdánlivě vracet k normálu, ještě narazíme
Za mne klidně omítnutý hadr a chyby Angri udělat mohl - je to kouzelník, nemá být úplně 100 % praktický, od toho měli zvědku Ahuru
Pokud bychom to chtělo nekrotuningovat, tak ta příčka může být sama o sobě nemrtvák - kůže z nějaké oběti kostmi přišpendlená ke zdem, jejíž nemrtvý účel je jako zeď vypadat...možná je to už moc, ale k zamyšlení...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Na to mám dvě odpovědi:MarkyParky píše: ↑14. 4. 2021, 12:51 a) Je potřeba, aby hráče opravdu napadlo ji prokopnout, což je typicky v dungeonu nepřípustné řešení. Něco na něj tedy musí navádět. Možná je na poklep dutá, protože to není vyzděné, ale jsou to jen nabitá, nahrubo nahozená prkna?
Protipříklad od klasického dungeoncrawlera
Protipříklad od hráčů RPG
Druhá věc je, že podle mě Angra právě vůbec nezamýšlel tu stěnu udělat jako maskování proti dobrodruhům, protože to by ji udělal mnohem lépe. Prostě jen řekl "tady to zazděte, ale tak, aby se tam zase dalo dostat. Stačí cihly nastojato." Takže na první pohled to je prostě nově vyzděná stěna (kterých na tom hradě bude víc), na druhý pohled (= v termínech dungeoncrawlu "prozkoumávání") si lze všimnout "nápovědy" v podobě zdi, která zasahuje do fresky, což by mělo vyhovovat jak těm, kteří spoléhají na inteligenci a všímavost hráčů, tak těm, kteří si na hledání hážou kostkami, kdy můžou buď plně uspět, nebo tu "nápovědu" dostat popsanou.
Pak není třeba, aby Angra vymýšlel nějaké ukrývání před náhodnými čumily, kteří se do hradu (už dlouho?) nedostali, a ještě to takhle zvoral. Rozdíl v poklepu a možná i vzhledu mezi klasickou starou hradní zdí s kamenů, metr či více tlustou, a touto stěnou z jedné řady cihel by měl být opět jasný při jakémkoliv bližším prohlédání. A samozřejmě to dává dilema, zda zeď prorážet rovnou, nebo později, a zda to dělat hrubě a hlasitě, nebo opatrně a v rámci možností tišeji.
Edit: Teď čtu, že to už napsal Jezus.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Všimni si, že v obou uvedených příkladech je jasně dáno najevo "jdi skrz". Jednou vyrytým X, podruhé jde dokonce vidět dírou skrz.
Ale myslím, že jsme ve shodě. Podoba bude jasně říkat, že tam ta zeď nepatří a lze ji krásně zkoumat včetně uspokojivých odpovědí o dutosti apod.
Vallun: Taková DrD nemrtvá obdoba mimika, jo? Krásný nápad, který bych si měl někam poznamenat - ale tady to už moc uhýbá od původní iluzorní zdi za níž vybafnou nemrtvý. Zachoval bych to právě skrze to, že když se zeď prorazí moc rychle, nemrtví bafnou podobně, jako když člověk proběhl iluzorní zdí...
Ale myslím, že jsme ve shodě. Podoba bude jasně říkat, že tam ta zeď nepatří a lze ji krásně zkoumat včetně uspokojivých odpovědí o dutosti apod.
Vallun: Taková DrD nemrtvá obdoba mimika, jo? Krásný nápad, který bych si měl někam poznamenat - ale tady to už moc uhýbá od původní iluzorní zdi za níž vybafnou nemrtvý. Zachoval bych to právě skrze to, že když se zeď prorazí moc rychle, nemrtví bafnou podobně, jako když člověk proběhl iluzorní zdí...
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Já souhlasím s Jersonem, že taková iluze je sama o sobě příliš, na druhou stranu její propedeutický význam chápu a přemýšlím, zda by neměl být zachován...a neudělat to třeba tak, že zeď se vždy objeví před příchodem cizinců do místnosti a po třech směnách sama zmizí...
Jezus - není tady někde téma/poznámkovník na takovéhle cool mikronápady?
Mne totiž napadla ještě jedna ztřeštěnost - psotavy získají informaci, že kdesi na pomezí divočiny je opuštěný hrad, v jehož podzemí by mohlo být zajímavé X...vydají se jej hledat...a narazí na nově zrekonstruopvanou tvrz obývanou jinou družinou:D
Jezus - není tady někde téma/poznámkovník na takovéhle cool mikronápady?
Mne totiž napadla ještě jedna ztřeštěnost - psotavy získají informaci, že kdesi na pomezí divočiny je opuštěný hrad, v jehož podzemí by mohlo být zajímavé X...vydají se jej hledat...a narazí na nově zrekonstruopvanou tvrz obývanou jinou družinou:D
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Asi to zapadlo ve všeobecné přestřelce, tak zkusím ještě jednou - navrhuji, aby to, co je dnes krypta Orlanda byla před událostí hradní kaple, vyzdobená těmi hrdinnými událostmi. Kryptu z té kaple pak udělal až Angri a výzdobu tam prostě nechal.MarkyParky píše: ↑14. 4. 2021, 12:51 > Na to, že po Události se ještě na hradě musely chvilku věci alespoň zdánlivě vracet k normálu, ještě narazíme. V zásadě to není úplně nutné, ale stejně jako tady nakonec vylezla obezlička se "síní slávy", do které se uloží mrtvý, tak podobně budou problémy i jinde. Na druhou stranu to řeší třeba problém s neodklizenou kostelní věží, která tím pádem mohla spadnout a rozdělit nádvoří rovnou při Události.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Marky se zeptá, jak předáš hráčům informaci, že to bývala kaple, ale zrovna po svatbě to někdo předělal na kryptu.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Asi podobně, jako se v hradním podzemí dozvíš, zda stojíš ve sklepě na víno nebo v žaláři. V PC hře budeš mít nápis na mapě (možná), v realitě se o tom můžeš dohadovat do aleluja, než přijde kastelán a řekne ti to
Jinak řečeno, když bude hrát nějaký Jerson a bude se šťourat v tom, proč je taková výzdoba v kryptě, tak se jako GM budeš celou dobu pro sebe usmívat, a když se na úplném konci zeptá oživeného Orlanda, proč si dával takovou výzdobu do krypty, dočká se napřed od Orlanda nechápavého výrazu a pak odpovědi: "To byla kaple, než mě tam ten blbec pohřbil."
A jako-Jerson nasadí chápavý výraz a řekne: "A-há"
Jinak řečeno, když bude hrát nějaký Jerson a bude se šťourat v tom, proč je taková výzdoba v kryptě, tak se jako GM budeš celou dobu pro sebe usmívat, a když se na úplném konci zeptá oživeného Orlanda, proč si dával takovou výzdobu do krypty, dočká se napřed od Orlanda nechápavého výrazu a pak odpovědi: "To byla kaple, než mě tam ten blbec pohřbil."
A jako-Jerson nasadí chápavý výraz a řekne: "A-há"
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Navíc pohřbívání v kapli bývalo pro hradního pána tak nějak... obvyklé? Sice většinou pod desku a tedy do hrobky pod kaplí, ale to je vzhledem k tomu, že pod zemí je... podzemí, nemožné, takže i dává smysl katafalk... BTW, kde je ten zelený hlen? O patro níž nebo je tu ještě jedna náboženská stavba, pod jejímž oltářem vznikl z falešné víry?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti