[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše: Za mne je tím morálně zajímavým zaporákem Grizzland...proto nechci, aby byl hraničář;) a lykantropie by měla propuknout až po erupci oka...
Já zase budu kontrovat předáváním informací hráčům. Backstory by se měla podřídit hratelnosti.
Když lykantropie propukne až po erupci oka, nemáme, jak to info předat hráčům, vyjma přímého odvykládání Grizzlandem.


Když bude Grizzland lykantrop už před svatbou, tak můžu tuhle informaci sdělit hráčům třeba takhle:
Hrubý nástřel textu ke Kryptě píše: Po vstupu do krypty naleznou postavy prázdný sál vytesaný do skály. Mozaika na podlaze vyobrazuje osud nějaké skupiny dobrodruhů:
> bojovníka, který skupinu založil a po celou dobu vede
> kouzelníka, který mu od počátku stojí po boku a ovládá mocná kouzla
> hraničáře, který se asi od třetího pole mozaiky dokáže měnit v medvěda
a dvou žen, které se k družině přidaly později
> mimořádně krásné Zlodějky
> a drobné Víly, kterou družina zachránila na předposledním obrazci
Pozn. rozložení povolání není finální, jde jen o princip/ilustraci, jak předávat backstory hráčům
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 13. 4. 2021, 07:27 Přepisujeme zápletku lokálního dobrodružství v jednom zapomenutém/zapadlém hradě, ne hlavní plot epického dobroduržství.
(Čímž se dostávám k tomu, že srovnávat Angru se Sauronem bylo mimo. Anra je spíš takový malý Sarumánek.)
To je zajímavej postřeh. Zápletka v origoš Bílym hradě rozhodně působí, že ho přesahuje. Ovšem je to tak opravdu? Už jsem to teda dlouho nečetl, ale mám dojem, že si tam ve výsledku jen Ahura vyřídí účty se svym dávnym sokem. Jsou to možná high level postavy, ale neovlivňuje to osudy celejch říší, aspoň ne přímo. Spíš by mě trápila otázka, co tam vlastně Angra celej ten čas dělal.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jerson »

Vallune, čím více černých a bílých prvků věc obsahuje, tím více je "černobílá". Chápu, že právníci dokážou obhajovat i opak, ale to co říkáš má nakročeno na logický spor.

Druhá věc je - jak jsem už uváděl - že pokud chceš z někoho udělat cíl zlikvidovatelný bez pochybností, v řeči DrD třeba "zákonnně zlý", tak jako GM můžeš vzít nějakého uvěřitelného jedince, s jehož motivací nejvíce nesouhlasíš, ignorovat jakékoliv jeho "dobré" či "přijetelné" stránky motivace, nebo je alespoň zatajit před hráči, dát mu nálepku "zlý záporák", a předhodit ho hráčům ke zmlácení a zabití. Jinak řečeno, když se na vícerozměrnou postavu podíváš přes omezující filtr, jsi schopen tu postavu umístit na libovolnou lineární škálu, kterou si vymyslíš. A uděláš to poměrně snadno.

Obráceně, totiž vzít postavu definovanou jako "nesmyslně a zákonně zlý záporák, bez jakékoliv uvěřitelné dobré motivace, určen k likvidaci", a chceš z ní udělat plastičtější postavu, je to mnohem těžší. (Občas natolik, že když někdo tu postavu jednorozměrně popíše a zařadí na špatný konec osy, tak ještě o generaci později budou někteří lidé tvrdit, že je to naprosto jasný záporák, na které nejen nemůže, ale ani nemá být nic dobrého. :-) )

Morálka typu My jsme dobří, on je zlý, protože to tak bylo řečeno vyšší autoritou, takže ho můžeme bez obav zabít už v minulosti byla použita. Jen s odstupem času se prosazovači takového přístupu zařazují ke "zlým" ... a pak zase k "v podstatě dobrým", atd.

Poslední věc je, že ti nedělá problém posunout jinou postavu na opačnou stranu této jednorozměrné škály (tedy medvědodlak u tebe může být v pohodě zlý, i když je to přímo proti "kánonu" pravidel DrD), ale odmítáš mu přisoudit povolání, které si zaškatulkovat jako "dobré", ačkoliv pro tuhle škatulku neexistuje žádná opora ani v pravidlech, ani ve fikci, jedině u jedné postavy v jednom literárním díle, které uctíváš. :-)
A abys toho dosáhl, tak chceš redefinovat i celkem klasické téma, jakým je přenos nebo získání lykantropie, které bys navíc zadrátoval do každého světa, ve kterém toto dobrodružství bude hráno.

Ani jedno z toho se mi nelíbí.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

Ehm, osobně se mi zamlouvá Grizzland jako medvědodlak od začátku a nestavěl bych jej do role záporáka (mám takový pocit, že medvědodlak coby "dobrá" lykantropie tak patří mezi TM DrDold). :)

EDIT:
MarkyParky píše: 13. 4. 2021, 12:18
Hrubý nástřel textu ke Kryptě píše: Po vstupu do krypty naleznou postavy prázdný sál vytesaný do skály. Mozaika na podlaze vyobrazuje osud nějaké skupiny dobrodruhů:
> bojovníka, který skupinu založil a po celou dobu vede
> kouzelníka, který mu od počátku stojí po boku a ovládá mocná kouzla
> hraničáře, který se asi od třetího pole mozaiky dokáže měnit v medvěda
a dvou žen, které se k družině přidaly později
> mimořádně krásné Zlodějky
> a drobné Víly, kterou družina zachránila na předposledním obrazci
Pozn. rozložení povolání není finální, jde jen o princip/ilustraci, jak předávat backstory hráčům
+1

EDIT2:

Jinak se mi líbí, jak někdo rozhodil dobré / neutrální / zlé lykantropy na Redditu:
A Good lycanthrope retreats to the wilderness, avoiding travelers but hunting the natural game of its species.

A Neutral lycanthrope acts in most respects like an animal. It retreats to the wilderness and does normal animal stuff, which may include hunting. It attacks whatever is available - humanoid, animal, or otherwise - but does so out of instinctual ferocity and a drive to feed rather than cruelty.

An Evil lycanthrope actively seeks out humanoids to hunt. It does so out of an unnaturally cruel disposition, not simply the need to feed or to protect itself.

As far as how they act outside of animal form on an ordinary day, that's mostly dependent on their alignment. A Werebear might be an ally of a good-aligned druidic circle, defending the wilderness from those who seek to despoil it. If they live in town, they might be a secret defender, staking out at night to take care of local threats (nearby goblin tribes, violent wildlife, etc.)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Do záznamu - Grizzland jako hraničář má skrytý point v tom, že si (v DrD1.6 lore) mohl tu lykantropii vyléčit, ale neudělal to, pže se mu v medvědí podobě dobře páchal dobro.

A teď už je s tím třeba i nějak smířený/je na té podobě závislý a vyléčit nechce.

Vyloženě zlo bych z něj nedělal. Ale trochu pokrytce? Vždyť vlastně parazituje na statutu quo a při tom přesvědčuje sám sebe, že jako "hlídá Angru"?

Mě to přijde špinavé a plastické dost, v rámci toho že medvedodlaci jsou v lore dobří/neutrální .
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jerson »

Hraničáři mohli léčit lykantropii? I sami sobě?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

AFAIR jo, pokud nepropukla naplno.

Uzdrav nemocného.

A v Příručcce PJ myslím bývaly nějaké chytré rady pro PJ, jak tu nastupující lykantropii hrát, aby to jako hráč hned nepoznal a byla to záhada k vyřešení.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Vallun píše:Za mne je tím morálně zajímavým zaporákem Grizzland...proto nechci, aby byl hraničář;) a lykantropie by měla propuknout až po erupci oka...
MarkyParky píše: 13. 4. 2021, 12:18Já zase budu kontrovat předáváním informací hráčům. Backstory by se měla podřídit hratelnosti.
Když lykantropie propukne až po erupci oka, nemáme, jak to info předat hráčům, vyjma přímého odvykládání Grizzlandem.

Když bude Grizzland lykantrop už před svatbou, tak můžu tuhle informaci sdělit hráčům třeba takhle:
Hrubý nástřel textu ke Kryptě píše: Po vstupu do krypty naleznou postavy prázdný sál vytesaný do skály. Mozaika na podlaze vyobrazuje osud nějaké skupiny dobrodruhů:
> bojovníka, který skupinu založil a po celou dobu vede
> kouzelníka, který mu od počátku stojí po boku a ovládá mocná kouzla
> hraničáře, který se asi od třetího pole mozaiky dokáže měnit v medvěda
a dvou žen, které se k družině přidaly později
> mimořádně krásné Zlodějky
> a drobné Víly, kterou družina zachránila na předposledním obrazci
Pozn. rozložení povolání není finální, jde jen o princip/ilustraci, jak předávat backstory hráčům
Sorry, ale pokud tohle nebude dobře navázané na ostatní (zasazené do prostředí), tak to radjěi přímé odvýprávění, než nějaký účelový zlomek...

Ale jinak souhlas, backstory nesmí být násilná a jen ukecaná...

Ad Grizzland - pokud hrajeme na přesvědčení, tak předpokládát,e že družinak bude zákonně dobrá, i když pravda - měl jsme místo záporák použít přesnější výraz oponent...


Vitus - lykantropie - jako jo, an tom může něco být, ale připadá mi to dost zjednodušené:) Mne kdysi dávno zaujal dost pdorobný článek o rlzných možnsotech vnziku lykantropie:)
Jerson píše: 13. 4. 2021, 12:35Vallune, čím více černých a bílých prvků věc obsahuje, tím více je "černobílá". Chápu, že právníci dokážou obhajovat i opak, ale to co říkáš má nakročeno na logický spor.
To je fyzikálnš tehcnický pohled. V momntě, kdy se bavím o neurologické shcopnosti vnímat barvy je poněkud o ničem:)

Zkrátka, když budou všichni nějak šedí, tak bude na obrazu méně odstínů, než když tam budou i černá a bíla:)
bráceně, totiž vzít postavu definovanou jako "nesmyslně a zákonně zlý záporák, bez jakékoliv uvěřitelné dobré motivace, určen k likvidaci", a chceš z ní udělat plastičtější postavu, je to mnohem těžší. (Občas natolik, že když někdo tu postavu jednorozměrně popíše a zařadí na špatný konec osy, tak ještě o generaci později budou někteří lidé tvrdit, že je to naprosto jasný záporák, na které nejen nemůže, ale ani nemá být nic dobrého. :-) )
Tohle je sice relevantní námitka, ovšem vede přímo k té postmoderní relativizaci všeho, což není dobrý přístup do tohoto tpyu dobrodružství...
Poslední věc je, že ti nedělá problém posunout jinou postavu na opačnou stranu této jednorozměrné škály (tedy medvědodlak u tebe může být v pohodě zlý, i když je to přímo proti "kánonu" pravidel DrD),
Pardon, já vidím Grizzlanda jako hlavního funčkního oponenta postav, to nemá s přesvědčením nic přímo společného...
ale odmítáš mu přisoudit povolání, které si zaškatulkovat jako "dobré", ačkoliv pro tuhle škatulku neexistuje žádná opora ani v pravidlech, ani ve fikci, jedině u jedné postavy v jednom literárním díle, které uctíváš.
Napsáno hezky, ale já směřuju jinam...jde mi o to, že Grizzland jako válečník je zajímavější enemík (minimálně výrazně jednodušší na uvěřitelné odehrání) a lepší pomocník proti Angrimu, pokud zvolí družinka tuto cestu...
A abys toho dosáhl, tak chceš redefinovat i celkem klasické téma, jakým je přenos nebo získání lykantropie, které bys navíc zadrátoval do každého světa, ve kterém toto dobrodružství bude hráno.
Tak lykantropie je tradičně primárně kletba, takže nechci nic redefinovat, naopak se vracím ke kořenům, možná i trochu proti DrD...

A to, že při magické erupci dojde k uvolnění energie, která z běžné urážky (nebo obyč zranění) udělá kletbu, nebo stvoří magického tvora (což je v pravidlech pro pokročilé u některých příbuzných od Poletuch i výslovně popsáno)
Ani jedno z toho se mi nelíbí.
Díky za potvrzení toho, že jde o správný přístup:) Ty víš, že si Tě pro mnoho věcí vážím, ale pokud jde o magii a magické settingy vůbec, tak Tvé nastavení je natolik osobité, že se vyplatí dělat přesný opak...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Sorry, ale pokud tohle nebude dobře navázané na ostatní (zasazené do prostředí), tak to radjěi přímé odvýprávění, než nějaký účelový zlomek...
Nechápu.

Co je to tvoje prostředí?
- DrDO lore? Tak toho se moc nedržíš a řekli jsme, že to bude nezávislé na systému.
- Nějaké širší zasazení do settingu? To záměrně vynecháváme, aby si to lidé mohli zasadit podle potřeby do svých kampaní.
- Detailní backstory? Pokud ji nedokážeš předat hráčům, jako by nebyla.

A frontální vyprávění backstory je druhý nejhorší způsob jejího sdělení, hned po "Na konci se PJ zasměje a oznámí hráčům, jak to bylo doopravdy a na co všechno nepřišli".

Primárním účelem hry je, aby hráči hráli, řešili záhadu, objevili a pokládal si Backstory sami.

Účelový zlomek je zlomkem právě proto, aby hráči měli prostor si to domyslet, poskládat. Protože designujeme hru. Its a feature, not a bug.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Marky - to nemylsím vůbec z hlediska systému, ale z hlediska feelingu/prostředí. Prostě když tam bude bez dalšího navázání někde jedna mozaika, tak je to trochu dost pěst na oko...

Já se omlouvám, jsem dneska mrtvej - 13 hodin v práci a v tom jedno docela nepříjemné soudní jednání, ale zjednodušeně - než mozaiku bez vnitřní logiky, tak raději obraz jako svatební dar:) Prostě aby to zapadlo, působilo úvěřitelně a ne jako pěst na oko...

Nicméně...kdyby tam bylo obojí (logicky zasazené do prostředí) a pokaždé trochu jinak, tak je to dobrý twist:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše:Prostě když tam bude bez dalšího navázání někde jedna mozaika, tak je to trochu dost pěst na oko...
A jak jsi přišel na to, že tam bude bez dalšího navázání jedna mozaika?
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

No, zatím jsi neuvedl jak by tomu mělo být jinak...

Už jenom to, že velmi, velmi drahou záležitost umístíš někam ke kryptě, to nedává úplně smysl...

Ale jo, když se poladí detaily, tak mozaiku použít lze...ale jak říkám, musí do prostředí sednout.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše: No, zatím jsi neuvedl jak by tomu mělo být jinak...
WTF?

Vždyť tady omílám pořád dokolečka, že to má být jinak, že backstory si mají skládat hráči ze střípků, které mají být přítomné napříč celým dungem.
Vallun píše: Už jenom to, že velmi, velmi drahou záležitost umístíš někam ke kryptě, to nedává úplně smysl...
Hele, a není to spíš tím, že ten smysl prostě nevidíš?

Umřel Orland. Hrdina, který si za svůj loot dokázal koupit panství i s hradem.
Angra, který zkoušel přimět Ahuru zapomenout/odpustit mu nechal (nejspíš ze zbytku Orlandových peněz) vybudovat kryptu uspořádal a uspořádat okázalý pohřeb.
A v rámci toho nechal vyzdobit podlahu krypty mozaikou oslavující Orlandovu hrdinskou kariéru.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

Vallun: Ono to je hlavně jedno. Rozebírání fuknčnosti dungeonu není to, co by většinu hráčů zajímalo a bavilo. Odhalování příběhu dungeonu naopak dost hráčů baví a na to to funkční je.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun:
A ještě možná jeden point.

Pokud ti přijde, že ve dobrodružství není (zatím) dost prvků, které vysvětlují backstory atraktivně pro hráče (+ ideálně plní i další roli - třeba ta mozaika je svou neúplností zároveň ještě hint na iluzorní zeď/tajnou místnost), tak správný postup není odmazat těch pár, co už to dělají, nýbrž přidávat ty, co podle tebe chybí.

V hradu je pořád spousta prázdného prostoru (třeba hlavní věž, Grizzlandovo sídlo, kostlivčí kuchyně, Poletušina výzdoba), které nabízí spoustu místa k doplnění obsahu (a co víc, vyloženě ho potřebují).
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů