[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

MarkyParky píše: 13. 4. 2021, 23:58Vždyť tady omílám pořád dokolečka, že to má být jinak, že backstory si mají skládat hráči ze střípků, které mají být přítomné napříč celým dungem.
Ano, v tom mezi námi není sporu. Jen ty střípky musí dávat smysl.
Vallun píše:Už jenom to, že velmi, velmi drahou záležitost umístíš někam ke kryptě, to nedává úplně smysl...
MarkyParky píše: 13. 4. 2021, 23:58Hele, a není to spíš tím, že ten smysl prostě nevidíš?

Umřel Orland. Hrdina, který si za svůj loot dokázal koupit panství i s hradem.
Angra, který zkoušel přimět Ahuru zapomenout/odpustit mu nechal (nejspíš ze zbytku Orlandových peněz) vybudovat kryptu uspořádal a uspořádat okázalý pohřeb.
A v rámci toho nechal vyzdobit podlahu krypty mozaikou oslavující Orlandovu hrdinskou kariéru.
Ano, to, že to nevidím/vnímám jinak je dost jasné.

Technická - koupili hrad nebo i panství?

Pro mne není úplně uvěřitelné, že by se do Bílého hradu dostavil tým lepších řemeslníků po nehodě. Takže jsem předpokládal, že tu mozaiku budoval Orland před svatbou - to by určitě šlo, trochu domýšlivý klidně být mohl - ale byla by někde jinde - v něčem jako trůní místnosti:)
- má představa je, že tam nějaká starší krypta byla a Angri maximálně oživil pár místních řemeslníků aby pod jeho vedením kryptu trochu upravili... možná byl na místě jeden průměrný sochař, aby pracoval pro Orlanda na rekonstrukci...
Zkrátka, po výbuchu žádné dodávky z vnější civilizace, pokud nevymyslíme jak...určitě ne přes Bachov, o tom by se vědělo - a vyvolalo to pozdvižení...

Mimochodem - z mé zkušenosti - Tady je kostel? Komu je zasvěcen, čí je tamta kaple? Tohle chce trochu dořešit...a zároveň je to věc, kam lze umístit nejeden střípek...:)
tak správný postup není odmazat těch pár, co už to dělají, nýbrž přidávat ty, co podle tebe chybí.
Jasně, o tom se nepřem:) Jde o to, aby ty střípky tam nebylyjako pěst na oko...:) Byly uvěřitelné a alespoň trochu elegantní...:)

Ve zbytku kostela může být postapo (tedy po erupci OO) kaple zasvěcená někomu, kdo léči lykantropii... trochu problém je, že to vyžaduje kulturní background daného světa...:/ ale to nějak vymyslíme...:)

Poletucha může mít mezi výzdobou zabalený svatební dar - třeba provokativně Angriho verzi mozaiky, která se nachází v trůním sále...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše: Jasně, o tom se nepřem:) Jde o to, aby ty střípky tam nebylyjako pěst na oko...:) Byly uvěřitelné a alespoň trochu elegantní...:)
A co si, prosím tě, představuješ pod pojmem "elegantní"?

Jakože mozaika, která v jednom předmětu agreguje následující funkce:
> představuje NPC a vypráví střípeky jejich backstory před Událostí
> vypráví zásadní kus backstory po Události
> dává smysl jako výzdoba krypty ... a krypta dává smysl jako význam místností C1+N1
> a funguje jako hint/prvek k interakci pro odhalelní N1
ti přijde málo elegantní?

Vallun píše: Poletucha může mít mezi výzdobou zabalený svatební dar - třeba provokativně Angriho verzi mozaiky, která se nachází v trůním sále...
Jen pro jistotu....

Bavíme se oba celou dobu o něčem jako:
Obrázek
nebo
Obrázek
nebo, pokud tě příliš dráždí ta složitost a uměleckost (kterou sis ale vyfabrikoval ve svých představách ty sám), tak
Obrázek
nebo
Obrázek
?

Na ploše asi 25 čtverečních sáhů?

Protože to není moc věc, od které by si poletuchy mohly nosit v uzlíčku alternativní kopii.



Jinak jestli ti přijde mozaika technologicky drahá, tak ať to jsou třeba reliéfy nebo fresky na zdech, whatever ... fakt se nebráním tomu zvýšit faktor uvěřitelnosti nějakého zapadajícího a herně funkčního prvku, který navíc logicky navazuje/rozvíjí rozložení herních entit v původním dungu. Ale musí plnit tu samou, nebo alespoň podobnou roli na stejném místě v topologii toho dungeon. Přičemž tyhle tři:
> zapadnout flufem do krypty
> dávat hint na N1
> vypráví zásadní kus backstory po Události (pohřeb Orlanda, neúspěšný pokus o oživení a následné provizorní zakrytí místa jeho odpočinku)
jsou nutnost, zatímco ten, který tebe trápí nejvíc:
> představuje NPC a vypráví střípeky jejich backstory před Událostí
je bonus, který nemusí nutně být fyzicky přítomen v C1/N1, ale musí být přítomen někde ve hře ... a výzdoba C1/N1 se přímo nabízí k tomu, aby se tyhle informace předala elegantně, bez frontálního výkladu.

Vallun píše:Mimochodem - z mé zkušenosti - Tady je kostel? Komu je zasvěcen, čí je tamta kaple? Tohle chce trochu dořešit...a zároveň je to věc, kam lze umístit nejeden střípek...:)
Tak tohle je přesně věc, kterou naopak nebudeme řešit vůbec, protože nevíme, do jakého světa si ten či onen GM dungeon zasadí.

Je tu kostel. Tečka. Boha, patrona nebo sílu, které je zasvěcen, si dosaďte podle potřeb.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Jo a ještě jedna noticka.

Když jsem mluvil o přidávání obsahu, myslel jsem tím obsah, který vysvětluje, nikoliv obsah, který sám potřebuje vysvetlit.

Informační prostor toho dungeonu je omezený a my ho potřebujeme zahustit a vyždímat (i na úkor uvěřitelnosti), nikoliv roztahat a rozmělnit.

Zejména nesmí existovat vazby vedoucí ven z dungu.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vitus »

Dovolím si doplnit výše uvedenou debatu, že za mne by na hradě tohoto rozměru byla spíše jen kaple, ze které pak Angri udělal v podstatě kryptu, ale výzdoba té kaple (hrdinské činy družinky pro lepší dobro whatever boha/bohů) tam nechal udělat ještě Orland a Anrgi ji tam samozřejmě nechal (zatím nám vychází, že Angri nevidí sám sebe jako záporáka).

Jinak ještě jednou, za mne ten nápad s mozaikou je dobrý.

Jestli nakonec Poletucha bude chycena v nějakém hradním obslužném provozu (například bývalá kuchyně, což často bývala i oddělení budova kvůli riziku ohně), pak ta výzdoba bude spíše skromná a příslušná k tomu provozu (například cibulová výmalba kolem oken a dveří, respektive její zbytky).

U Gizzlanda to vidím tak, že si bejvák mohl zařídit pohodlně a mohl by tam mít nějaké tapisérie s dalšími výjevy.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

MarkyParky píše: 14. 4. 2021, 07:59Jakože mozaika, která v jednom předmětu agreguje následující funkce:
> představuje NPC a vypráví střípeky jejich backstory před Událostí
> vypráví zásadní kus backstory po Události
> dává smysl jako výzdoba krypty ... a krypta dává smysl jako význam místností C1+N1
> a funguje jako hint/prvek k interakci pro odhalelní N1
ti přijde málo elegantní?
Ano, pokud to znamená, že po Události se musela na Bílý hrad ostavit parta schopných řemeslníků, tak aby o ní mísntí nevěděli, přičemž jinak je cílem být zcela v klidu, bez zvědavých návštěvníků, je prostě divné, drhne to mým představám...

Vallun píše:Poletucha může mít mezi výzdobou zabalený svatební dar - třeba provokativně Angriho verzi mozaiky, která se nachází v trůním sále...
Už dřív jsem psal třeba ve formě obrazu...asi tedy spíše od Grizzlanda, Angri se vyjádří v kryptě...)


Mne nejvíc trápí to, co jsm psal výše - vznik mozaiky po Události mi přijde divný, nepravděpodobný (snižujcíí uvěřitelnost, neelegantní)... to je to, co mne trápí nejvíc...

ale napaldo mne: Co kdyby první část mozaiky byla někde "nahoře" tam kde dává smysl, že by jí nechal položit samolibý Orland v době rekonstrukce

A v kryptě by bylo její pokračování (případně zjednodušená alternativní verze některých polí), viditelně méně technicky dokonalé? (tak jak by jí zvládl nemrtvý mozaikář...)
Vallun píše:Mimochodem - z mé zkušenosti - Tady je kostel? Komu je zasvěcen, čí je tamta kaple? Tohle chce trochu dořešit...a zároveň je to věc, kam lze umístit nejeden střípek...:)
MarkyParky píše: 14. 4. 2021, 07:59Tak tohle je přesně věc, kterou naopak nebudeme řešit vůbec, protože nevíme, do jakého světa si ten či onen GM dungeon zasadí.

Je tu kostel. Tečka. Boha, patrona nebo sílu, které je zasvěcen, si dosaďte podle potřeb.
Minimálně tuhle informaci musíme někam na začátek zasadit...nicméně se tím připravuješ o logický a velmi výživný prostředek komunikace, jen proto, abys zachoval univerzálnost. Je to trochu neproporční k tomu, jakou práci věnuješ/me jiným detailům, ale pokud Ti čistota univerzálnosti za to stojí...
Já si pořád mylsím, že by bylo více fair to to nějak ošetřit, třeba v obecných pojmech. Protože jinak vytváříš břemeno, které házíš na PJe...:/ To je v pohodě u těch zkušenějších, ale pro začínající to chce alespoň odstaveček, co s tím...
Kostel je přirozeným bodem značného zájmu, kor v momentě, kdy tam máš nemtvé...(mohou do něj vstoupit?) takže mlčet o něm mi nepřijde OK.
Informační prostor toho dungeonu je omezený a my ho potřebujeme zahustit a vyždímat
Ano.
(i na úkor uvěřitelnosti),
V žádném případě - chceme udělat remastereds verzi, dety verzi bez logických lapsů..
Zejména nesmí existovat vazby vedoucí ven z dungu.
S tím obecně souhlasím, ale právě takovou vazbou je (kvalitní) mozaika vzniklá po Události...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Markus »

Mějte mě za škarohlída, ale já jsem celkem zvyklý, že v herních produktech není u jednotlivých předmětů, pokladů, uměleckých děl nebo architektonických prvků psáno kdo, kdy, proč, jak, za jakým účelem je vyrobil a jak se dostaly na místo, jsem strašně rád, že autoři nemarní prostor v textu ani můj čas tím, že by mi se mi tohle pokoušeli vysvětlit, a ještě se mi v životě nestalo, že by to kohokoli z hráčů zajímalo nebo bych to potřeboval vědět.

EDIT: Existují výjimky a nejsou dobré.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Markus - obecně samozřejmě, ale v dané situaci to fakt neplatí, s ohledem na to, co od toho Marky chce (a v tom s ním zcela souhlasím) :)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jerson »

Markus píše: 14. 4. 2021, 09:11 Mějte mě za škarohlída, ale já jsem celkem zvyklý, že v herních produktech není u jednotlivých předmětů, pokladů, uměleckých děl nebo architektonických prvků psáno kdo, kdy, proč, jak, za jakým účelem je vyrobil a jak se dostaly na místo, jsem strašně rád, že autoři nemarní prostor v textu ani můj čas tím, že by mi se mi tohle pokoušeli vysvětlit, a ještě se mi v životě nestalo, že by to kohokoli z hráčů zajímalo nebo bych to potřeboval vědět.
To je trochu argument kruhem. Hraješ hry, ve kterých neřešíš, kdo tyhle věci vyrobil, není to pro tvé hry podstatné, nedáváš na to důraz a když by se na to hráči zeptali (nebo když se zeptali), dostali odpověď, ze kterých tvůj postoj celkem jasně plynul. Takže pro tvé hráče je zbytečné, aby se na to ptali.

Mí hráči se na takové věci naopak ptají, protože ví, že jsem se nad vznikem té věci zamyslel, nebo to alespoň očekávají, a pro příběh to bývá podstatné.
Nekromant, který svého soka v lásce napřed omylem zabije a pak ho pohřbí v hrobce, aby ji následně vyzdobil výjevy z života mrtvého, na kterých je sám zachycen, vyznívá úplně jinak než nekromant, který svého soka v lásce zabije úmyslně a následně ho uloží do místnosti, která je zdobená výjevy ze života mrtvého, a následně toto místo ukryje. Motivace je jiná, obrazy budou jiné, vyznění bude jiné.

A jen do záznamu - ta druhá verze, tedy výzdoba hrobky až po Orlandově smrti mi přijde podivná. Z mého pohledu by bylo lepší mít pár výjevů - klidně mozaiku, nebo i malbu - kterou nechali udělat Orland a Ahura jako připomínku starých časů s partou, na kterých budou všichni, tedy včetně Angriho a Grizzlanda a možná i Poletuchy (nebo ta tam naopak nebude). A ještě bych viděl jako zajímavější, když by byl jeden motiv třeba jako vitráž s tím, že by byl Angri vytlučený (nebo obraz s tím, že bude vyřezaný), a druhý motiv v podobě mozaiky na nějakém méně nápadném místě, na kterém budou všichni. Už nemusí být řečeno, kdo rozbil tu vitráž a proč, možností je víc (Ahura, Angri, Grizzland, náhoda), to si hráči můžou klidně domýšlet.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Jerson +1 (i když já nemám problém říct (idáelěn stylem popsání), že něco je jen atmosférický prvek, že větší význam hledat nemusí...nicméně to se stává málokdy:)

nad vitráží jsem taky přemýšlel, ale to jsme s cenou (a nedostupnosít řemeslníků) zase o parník dál...

I když...mne by se líbila složená, ještě neinstalovaná vitráž - kteoru dám v podobě nějaké skládačky družince do rukou, ať se snaží:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše: Ano, pokud to znamená, že po Události se musela na Bílý hrad ostavit parta schopných řemeslníků, tak aby o ní mísntí nevěděli, přičemž jinak je cílem být zcela v klidu, bez zvědavých návštěvníků, je prostě divné, drhne to mým představám...
A na tohle jsi zase přišel jak?

Až budu mít chvíli, hodím do google dokumentu současnou verzi backstory ... ale AFAIR tak po Události máme krátké období, kdy hrad v rámci možností funguje a snaží se vrátit k normálu.
Vallun píše: Už dřív jsem psal třeba ve formě obrazu...asi tedy spíše od Grizzlanda, Angri se vyjádří v kryptě...)
Jaký obraz zase?

Jinak, od lesa.

Řešíme místnosti C1+N1. Neřešíme backstory. Backstory se tam dostala tak, že v rámci místnosti C1+N1 mě napadla krypta s mozaikou, jako způsob, jak ty místnosti vyřešit a jako bonus pustit kus backstory.

Stejnou roli může zastat freska, reliéf, zkrátka cokoliv, co bývá v kryptách a je to
> dost velké na to, aby to iluzorní zeď musela zčásti zakrýt a
> nešlo to odnést, aby dávalo smysl, že to tam zůstalo i po letech, kdy zrovna do téhle části hradu bez větších problémů mohl zabloudit random týpek a něco vylootovat.

Vallun píše: Minimálně tuhle informaci musíme někam na začátek zasadit...nicméně se tím připravuješ o logický a velmi výživný prostředek komunikace, jen proto, abys zachoval univerzálnost. Je to trochu neproporční k tomu, jakou práci věnuješ/me jiným detailům, ale pokud Ti čistota univerzálnosti za to stojí...
....
Já si pořád mylsím, že by bylo více fair to to nějak ošetřit, třeba v obecných pojmech. Protože jinak vytváříš břemeno, které házíš na PJe...:/ To je v pohodě u těch zkušenějších, ale pro začínající to chce alespoň odstaveček, co s tím...
Věnuji pozornost detailům, které jsou hratelné a lokální, takže je žádný GM nebude muset předělávat.
Detaily, které jsou na pozadí a tedy nehratelné nebo zasazují hru do kontextu širšího světa z principu řešit nechci a je to špatně je do dobrodružství tahat, protože jejich odstraňování přidělává GMům práci a snižuje přehlednost produktu.

Doplnit do rámcově popsaného kostela reálie světa, ve kterém GM vede kampaň, je o jeden krok míň práce, než odstraňovat z dobrodružství prvky, které do GMova světa nepatří (zejména protože jako čtenář modulu nemusím na první pohled vidět, které jsou funkční a které jen dekorace) a pak je stejně doplňovat/nahrazovat svými.
Vallun píše: Kostel je přirozeným bodem značného zájmu, kor v momentě, kdy tam máš nemtvé...(mohou do něj vstoupit?) takže mlčet o něm mi nepřijde OK.
To, jestli nemrví mohou nebo nemohou vstoupit do kostela nijak nesouvisí s návazností na reálie světa.
To je obecná featura, kterou můžeme v modulu klidně zmínit (a popravdě je celkem fajn a i vysvětluje, proč si tam v klidu vegetují krysy).

A nikdo nechce o kostelu mlčet, na tos zase přišel jak? Chceme mlčet o vazbách na setting, kostel ať si je klidně popsaný v plné parádě.
Vallun píše: V žádném případě - chceme udělat remastereds verzi, dety verzi bez logických lapsů..
Ale nikdo neříkal, že ta remastered verze musí být dokonale realistická.

Uvěritelnost není realističnost.
A uvěřitelnost není binární hodnota, která se nastavení na nulu, pokud není vyřešen každý jeden dementní detail.


Uvěřitelnost je škála - a je naprosto legitimní se po ní posunout v zájmu hratelnosti od extrémních poloh naprosté dokonalosti do nějaké rozumné polohy. I každý jeden tvůj protinávrh bych mohl roznést na kopytech oře uvěřitelnosti, ale nedělám to, protože je to falešná modla.

Existují věci jako Suspension of disbelief nebo třeba Rule of cool, které jsou legitimní nástroje k překročení uvěřitelnosti a přitom zachování dobrého a zábavného modulu.

Remastered verze se má vyhnout zásadním logickým lapsům, jako že Arnga nedokázal za posledních několik desítek let najít Orlandovo oko, ale věděl o něm. Ano, ty musí pryč.

Ale řešit, jestli Angra dokázal pro potěchu Ahury zaplatit z Orlandova dědictví kameníka, který postavil pořádnou kryptu, případně jak moc vyděšený tenhle kameník byl z rozemletých kostlivců na nádvoří?

Sorry, to je naprosté plýtvání jak naším designerským časem, tak hlavně časem případného čtenáře/hráče.

Vallun píše: S tím obecně souhlasím, ale právě takovou vazbou je (kvalitní) mozaika vzniklá po Události...
Ne.

-------------------------------------
Vallun píše:Z mého pohledu by bylo lepší mít pár výjevů - klidně mozaiku, nebo i malbu - kterou nechali udělat Orland a Ahura jako připomínku starých časů s partou, na kterých budou všichni, tedy včetně Angriho a Grizzlanda a možná i Poletuchy (nebo ta tam naopak nebude).
Částečně viz odpověď Vallunovi výše. Řešíme problém místností C1+N1.

Samozřejmě trochu kompromisním řešením by se nabízelo okecat to tím, že:
> C1+N1 si původně celá družina nechala vyzdobit jako síň své slávy (a proto tam má mozaiky a fresky, které ji oslavují)
> A po Olrandově smrti tam jeho ostatky jen uložit.

Jenže ... zase to musíme předat hráčům.

Nějaký nápad bych i měl (třeba skrze dva různě staré nápis(y) nad průčelím krypty), ale nevím, jestli to nevnáší zbytečně o level vyšší komplexitu, na to jaký je to detail. Primární funkce pořád zůstává v tom, že:
> je to krypta
> a musí to pomáhat odhalit tajnou část.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

A na tohle jsi zase přišel jak?

Až budu mít chvíli, hodím do google dokumentu současnou verzi backstory ... ale AFAIR tak po Události máme krátké období, kdy hrad v rámci možností funguje a snaží se vrátit k normálu.
Aha, tak tady se naše představy o uvěřitelnosti, logice děje a tak vůbec naprosto rozcházejí.

Po výbuchu žádný kontakt s vnějším světem, jinak se všechno totálěn rozspye...

Ano, prostředí na Hradě se vyvýjelo po výbuchu ze začátku více, ale bez kontaktu s vnějším světem...
Jaký obraz zase?
Prosím čti pozorněji, co píšu, nemámč as ani sílu se milionkrát opakovat.

Obecně by možná byo efektivnjěí reagovat na ta doplnění, co "vyhlazují" Tvé nápady do snad obecně uvěřitelnější a představitelnější podoby...než na mé remcání:)

Mozaika/freska (prostě komiks o družince) je obecně fajn nápad. Lze jej navíc rozvinout, takže generálně jsme určitě pro:)
- jen řemeslně kvalitní mozaika v podzemí vybudovaná po Události mi nepřijde uvěřitelná - musel by přijít někdo z venčí, což já považuji za nemožné z hlediska uvěřitelnosti, takže se tomu chci vyhnout.
Proto, když jsi mluvil o mozaice, tak mne napadlo, že je tam, kde by jí nechal zhotovit ještě Orland. To nám ale dává možnost vzniku tří různých verzí obrázků
1) Orlandova hlavní verze (klidně krásná mozaika) někde v prvním patře.
2) Angriho verze vzniklá po Události, řemeslně méně umná, ale samozřejmě srozumitelná (v pdoobě mozaiky nebo fresky) v kryptě.
3) Grizzland, který čas od času na BH zavítal i před svatbou mohl (trochu škodolibě) věnovat novomanželům jako svatební dar obraz se svou verzí příběhu:)
To, jestli nemrví mohou nebo nemohou vstoupit do kostela nijak nesouvisí s návazností na reálie světa.
To je obecná featura, kterou můžeme v modulu klidně zmínit (a popravdě je celkem fajn a i vysvětluje, proč si tam v klidu vegetují krysy).
Jasně, OK.
A nikdo nechce o kostelu mlčet, na tos zase přišel jak? Chceme mlčet o vazbách na setting, kostel ať si je klidně popsaný v plné parádě.
Pardon, zase jsem asi přesně nevystil, kam tím mířím.
Jde mi o to, že kostel prostě přitáhne (dle mých zkšueností) velkou pozornost a tak uživatel modulu by měl dostat nějaké rady, jak jej uchopit a zasadit do svého settingu...nebo zcela minimálně upozornění, že si to má připravit :)
Ale nikdo neříkal, že ta remastered verze musí být dokonale realistická.
Ne, to samozřejmě že ne. Ale defaultní nastavení úrovně jendotlivých prvků je dáno tím remastered. Tedy mistrovská úroveň zpracování:)
Ale řešit, jestli Angra dokázal pro potěchu Ahury zaplatit z Orlandova dědictví kameníka, který postavil pořádnou kryptu, případně jak moc vyděšený tenhle kameník byl z rozemletých kostlivců na nádvoří? Sorry, to je naprosté plýtvání jak naším designerským časem, tak hlavně časem případného čtenáře/hráče.
S principem souhlasím, ale přesně tohle je pro mne logický lapsus který bije do očí, prakticky na úrovni toho nenalezneého Oka...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jerson »

Ještě poznámka - očekával bych, že Angri a ostatně i Grizzland získali podobné bohatství jako Orland a Ahura, jen Angri větší část věnoval na své pokusy a Grizzland ho třeba rozdal, nebo tak. Ale i tak mohl mít Angri docela dost peněz.

Důvod pro fresku jsem celkem pochopil. Jen "iluzorní" zeď bych raději viděl buď jako tenkou, poměrně nově vyzděnou příčku, nebo alespoň těžký závěs s trvalou(?) iluzí kamenné zdi, spíše než nějakou holografickou (či dokonce hmatovou) projektovanou iluzi.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Jerson - tak Orland + Ahura jsou dva díly, polovina celkového zisku...ale ano, i ti druzí dva museli mít slušné jmění... za něž Grizzland mj, nehcal namalovat ten obraz:)

myslím, že ten závěz s iluzí je rozumný kompromis..
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:09, celkem upraveno 1 x.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jezus »

Já myslel, že iluze nebude přetínat mozaiku "v půlce", že si Angru pohlídá, aby byla na konci jednoho výjevu. Ale logicky bude i tak chybět část příběhu za "zdí" a hlavně nebude to symetrické. Mozajka má třeba zdobený "rám"/okraj. Ten je u vstupu, podél stěn ale u "zdi" na konci chybí.

Závěs s projekcí se mi taky líbí. Byť tenká příčka (světlejší barvy) má taky něco do sebe, nechal bych si ji do "realističtějších" dungeonů. Navíc... není nějaký důvod nechat hrobku "průchozí"?

Mozaika (made by Orland) by mohla být prostě na nádvoří - to je ostatně dobré místo pro mozaiku. Souhlasím ale s Markym, že v hrobce má tu eleganci v tom, že je zároveň nápovědou. Na druhou stranu nástěnné fresky s Angruho verzí v hrobce (a v horší kvalitě), jak navrhuje Vallun taky mají něco do sebe. A bylo by to blízko = hezky to naváže...
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů