[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16250
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Tak mi nějak leží v hlavě ta debata o (ne)kvalitách Bílého hradu, kterou spustil Markusův EDIT: a Vandalicusův podcast

Původně jsem chtěl ještě chvíli hrát ďablova advokáta a ukazovat, že ten obsah zase není úplně WTF a že s trochou práce se z toho dá udělat hratelný dungeon.

Jenže jak jsem tím listoval a dělal si poznámky, co by se dalo upravit, vzpomněl jsem si, jak se u sousedů úspěšně zhostili něčeho podobného, když se rozhodli opravit/předělat krátké dobrodružství od Matta Colvilla.

A napadlo mě, že víc hlav víc ví a mohli bychom se pokusit o neco podobného.

A navíc, u CRPG jsou poslední dobou tak moc v oblibě HD remastery, i WotC vydávají konverze starých dobrodružství jak na běžícím pasu, tak proč nezkusit kolektivní remaster Bíleho hradu?

Takže tímto zahajují organizačně tvůrči debatu na toto téma.

A hned zahájím vykopem.

Zmiňovaný podcast i vedlejší vlákno docela trefně pojmenovávají hlavní problémy toho dungu:
- statický obsah bez vzájemné interakce, nepropojenost NPC
- zdánlivá nelinearita, ale ve skutečnosti iluzionistické odhalování tajných dveří a řízení postupu hráčů
- prázdnota a všednost mnoha lokací na úrovni popisů i obsahu
- manipulativní vedení hry GMem
- a odvyprávěný endgame bez jakéhokoliv zohlednění hráčských voleb (a v podstatě i bez hráčských vstupů vůbec)

Na druhou stranu vypíchněme i nějaká pozitiva:
- prvků k interakci je tam docela dost, resp. přiměřeně k rozsahu ... a jsou rozmanité a potenciál mají
- ten dungeon je nelineární až na jedno nebo dvě místa to nijak nevadí
- a nejsou tam žádná absolutní WTF, která by byla neopravitelná nebo blokující.

Takže, když se dá nějaké dobré zadání? Myslím, že je to zvládnutelné.

Brainstorming toho zadání:
> Máme rok 2021, DrDO je mrtvé a každý z nás hraje jiné systémy. Mělo by to tedy být bezsystémové ... a NPC by měly být popsané nějakými tagy/vlastnostmi/aspekty, aby si každý snadno aplikaci udělal. Případně aplikace na nejrozšířenější systémy může být formou přílohy.
> Měla by být zhruba zachována základní zápletka (ta co tam jediná je), ale je nutné ji předělat, aby nesebrala hráčům agency ... a je třeba doplnit dílčí podzápletky pro ta NPC, co tam jsou.
> Měly by být zachovány osoby a obsazení. Měli bychom jim hlavně dodat motivaci, vazby na ostatní, udělat z nich "hejblátka", která hráči rozhýbají, když do dungeonu vtrhnu. Můžeme je i mírně měnit či něco přidat, ale neměli bychom příliš mazat.
> Měla by být zachována topologie dungeonu. Můžeme měnit dílčí věci - některé spojky, místnosti, přidat/ubrat dveře či chodbu, pořešit to postupné odhalování zápletky o něco elegantněji než iluzionismem při hledání tajných dveří, ale neměli bychom psát úplně nový dungeon.
> No a nakonec bychom tomu měli dát popisy, šťávu, prdu, případně humor, který si nestřílí z hráčů, ale jim umožňuje také se zasmát.
> A jestli se to celé podaří, tak to pořádně vysázet, nakreslit tomu nové mapy ... zkrátka povýšit to na dnešní standard.

Tak co vy na to?

EDIT:
Work-in-progress link:
https://docs.google.com/document/d/1rqL ... sp=sharing
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 10. 4. 2021, 22:09, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Markus »

Já bych na to řekl, že je to velice chvályhodná činnost, které budu rád zpovzdálí přihlížet. :)

(Tento příspěvek slouží jako vyjádření morální podpory.)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Jerson »

Na začátku jsem měl zájem, ale jak jsi začal se zachováním osob, začal jsem ztrácet zájem, a u zachování topologie jsem ho ztratil úplně. Některé věci nechci opravovat.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Jerson píše: 4. 4. 2021, 21:52 Na začátku jsem měl zájem, ale jak jsi začal se zachováním osob, začal jsem ztrácet zájem, a u zachování topologie jsem ho ztratil úplně. Některé věci nechci opravovat.
Tak chceme to remasterovat, ne jen vykrást jméno:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16250
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson: Víš jaké je první pravidlo brainstormingu?

Místo hodnocení nápadů ostatních házet vlastní nápady.... jestli si myslíš, že se to má pojmout jinak, tak házej protinávrh. Tohle nemá být nějaké autoritativní, mnou řízené. To má být kooperace.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vandalicus »

MarkyParky píše: 4. 4. 2021, 21:39 Tak mi nějak leží v hlavě ta debata o (ne)kvalitách Bílého hradu, kterou spustil Markusův podcast
Ja s Markusem jeste stale jedna osoba nejsem. Dekuji.

A jinak asi hodne stesti, bojim se, ze se dostanete do "remake Dracak paradoxu" - zaseku mezi tim, co pro cast lidi nebudou dostatecne potrebne zmeny a pro druhou "niceni atmosfery originalu"/"tohle uz neni Bily hrad".
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

1. doplnil bych možnost mapování pomocí lístečků...ty kartografické popisy jsou otrava...případně nějakou jinou možnost?

2. je otázkou, zda nezrušit schody do spodního patra v A1? Případně alespoň chodbu z A2 do C2...

3. schody u L1 a B2 přeusnou tak, aby nebyly "v cestě" - ke zvážení je, dza je neudělat na 2 čtverečky?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od York »

Vallun píše: 4. 4. 2021, 23:21 1. doplnil bych možnost mapování pomocí lístečků...
Co tím myslíš? Že PJ nakreslí chodbu/místnost na kus papíru a dá to hráčům k překreslení?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Markus »

To srdce, které spouští závěrečnou sekvenci "záporák vás jde zabít", umístěné hned vedle vchodu, je trochu zvláštní.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16250
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Ja s Markusem jeste stale jedna osoba nejsem. Dekuji.
Omlouvám se za opomenutí, nebylo úmyslné.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od OnGe »

Já bych rozvolnil zadání stran topologie, protože takhle to hovno možná naleštíme, ale smrdět bude stejně. Nebyly náhodou tak dvě třetiny Bílého hradu naprosto zbytečné místnosti, do kterých ani nechceš chodit?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Vallun »

Vallun píše: 4. 4. 2021, 23:211. doplnil bych možnost mapování pomocí lístečků...
York píše: 4. 4. 2021, 23:22Co tím myslíš? Že PJ nakreslí chodbu/místnost na kus papíru a dá to hráčům k překreslení?
jojo, nějak tak:)

Nebo by někdo mohl udělat odhalovací mapu pro online hraní :D já to neumím - pokud to nebude mít nějaký easy editor:(

Markus - ano, to je fail...

OnGe - místnosti byhc nechal, ale ubral možná nějaké chodby... a je třeba doplnti pár věcí, třeba vlčí mor...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16250
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od MarkyParky »

Nebyly náhodou tak dvě třetiny Bílého hradu naprosto zbytečné místnosti, do kterých ani nechceš chodit?
Spíš třetina, ale jo.

V prvním patře ta větev s hlenem.
A v druhém odbočka se skřítky a huňáči.

Otázka je, zda není lepší řešení upravit jejich obsah, abys tam chtěl chodit.

U těch huňáčů se nabízí průlez do laborky zezadu.
U hlenu zarim nevím...
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered

Příspěvek od KDolecek »

Aegnor píše: 4. 4. 2021, 23:34 Čistě prakticky, aby se mohlo zapojit více lidí. Mohl by někdo nasdílet celé původní dobrodružství? Třeba já si ten bílý hrad nemám kde přečíst (nebo aspoň nevím, kde ho najít).
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=111&t=10256
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů